Concurrentie voor Thalys
Concurrentie voor Thalys
Tassenleverancier Travelteq wil vanaf 2015 concurreren met Thalys
Thalys krijgt mogelijk concurrentie in het treinverkeer tussen Nederland en Parijs. Tassenleverancier Travelteq wil vanaf april 2015 vijf hogesnelheidsverbindingen per dag met de Franse hoofdstad gaan verzorgen, meldde het Nederlandse bedrijf donderdag.
Er is marktonderzoek gedaan, een businessplan opgesteld en er zijn investeerders aangetrokken'', zegt initiatiefnemer Maarten van den Biggelaar, die ook uitgever van zakenblad Quote is. "Onze trein wordt volledig eersteklas ingericht met de bijbehorende service. Ruime stoelen, veel beenruimte, supersnel internet aan boord en uitstekende maaltijden. En dat alles voor minder dan de huidige eersteklasprijzen.''
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu en spoorbeheerder ProRail bevestigen dat zij een oriënterend gesprek hebben gehad met Travelteq. "Het is geen 1 aprilgrap. Deze club heeft zich een paar maanden geleden bij ons gemeld om zich te laten informeren over de procedures en kosten rond het beginnen van een internationale spoorwegonderneming'', liet een woordvoerster van ProRail weten.
Travelteq zegt in gesprek te zijn met treinfabrikanten en met inspectiedienst ILT om treinen te leasen en alle papieren in orde te maken. Als de Travelteq Express over 2 jaar wil gaan rijden, moet het bedrijf uiterlijk over een jaar bij ProRail een verzoek om spoorcapaciteit indienen.
Eerder werd al bekend dat Deutsche Bahn plannen heeft om met Thalys te gaan concurreren. Ook zou Thello - een dochteronderneming van de Italiaanse spoorwegen - plannen hebben om een treindienst Brussel - Parijs en mogelijk ook Amsterdam - Parijs op te zetten.
Bron
Thalys krijgt mogelijk concurrentie in het treinverkeer tussen Nederland en Parijs. Tassenleverancier Travelteq wil vanaf april 2015 vijf hogesnelheidsverbindingen per dag met de Franse hoofdstad gaan verzorgen, meldde het Nederlandse bedrijf donderdag.
Er is marktonderzoek gedaan, een businessplan opgesteld en er zijn investeerders aangetrokken'', zegt initiatiefnemer Maarten van den Biggelaar, die ook uitgever van zakenblad Quote is. "Onze trein wordt volledig eersteklas ingericht met de bijbehorende service. Ruime stoelen, veel beenruimte, supersnel internet aan boord en uitstekende maaltijden. En dat alles voor minder dan de huidige eersteklasprijzen.''
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu en spoorbeheerder ProRail bevestigen dat zij een oriënterend gesprek hebben gehad met Travelteq. "Het is geen 1 aprilgrap. Deze club heeft zich een paar maanden geleden bij ons gemeld om zich te laten informeren over de procedures en kosten rond het beginnen van een internationale spoorwegonderneming'', liet een woordvoerster van ProRail weten.
Travelteq zegt in gesprek te zijn met treinfabrikanten en met inspectiedienst ILT om treinen te leasen en alle papieren in orde te maken. Als de Travelteq Express over 2 jaar wil gaan rijden, moet het bedrijf uiterlijk over een jaar bij ProRail een verzoek om spoorcapaciteit indienen.
Eerder werd al bekend dat Deutsche Bahn plannen heeft om met Thalys te gaan concurreren. Ook zou Thello - een dochteronderneming van de Italiaanse spoorwegen - plannen hebben om een treindienst Brussel - Parijs en mogelijk ook Amsterdam - Parijs op te zetten.
Bron
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Concurrentie voor Thalys
Dit bericht i.c.m dat het maandag 1 april is vind ik erg verdacht. Slecht getimed dus, mocht het waar zijn.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concurrentie voor Thalys
Dat wordt wel erg druk dan tussen Amsterdam en Parijs. Who's next? KLM/Air France die zelf treinen gaan exploiteren (en niet via de Fyra)?
Re: Concurrentie voor Thalys
Er staat nota bene bij "het is geen 1 aprilgrap". Dan ben je wel het toppunt van een kneuzenclub als je op 2 april gaat verkondigen "Oh toch wel hihi".mijack1985 schreef:Dit bericht i.c.m dat het maandag 1 april is vind ik erg verdacht. Slecht getimed dus, mocht het waar zijn.
Re: Concurrentie voor Thalys
Het klinkt wel als een gefrustreerde investeerder die geen idee heeft wat hij met zijn geld kan doen en met dit idee komt. Zo is dagblad "De Pers" ook begonnen. Ik wil daarom niet te veel verwachtingen hebben van zulk soort open-accesvervoerders. Over het algemeen kunnen die niet op tegen het geweld van de conventionele railvervoerders als de DB en de SNCF.
Wel leuk als het lukt natuurlijk.
Wel leuk als het lukt natuurlijk.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concurrentie voor Thalys
Ondanks dat ze keihard ontkennen dat het een één-april grap is, vind ik het nogal verdacht.
Een bagageproducent die een treindienst start. Zeer vreemde conbinatie van bedrijfsactiviteiten.
Een extreem amateuristische informatiepagina opgezet met een gephotoshopte trein van een toekomstig concurrent.
En last but not least: Het bedrijf heeft al de hele week een paaspromotie lopen voor alle gele tassen, de trein is ook geel..
Een bagageproducent die een treindienst start. Zeer vreemde conbinatie van bedrijfsactiviteiten.
Een extreem amateuristische informatiepagina opgezet met een gephotoshopte trein van een toekomstig concurrent.
En last but not least: Het bedrijf heeft al de hele week een paaspromotie lopen voor alle gele tassen, de trein is ook geel..
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Concurrentie voor Thalys
gast ik zeg toch ook dat als het wel waar is dat het nogal slecht getimed is door hun PR afdeling. Had het dan een maand eerder (toen de Fyra debacle nog een hot item was) of later gedaan. En volgens mij ben ik niet de enige die het verdacht vind als ik de reacties zo lees.Fles schreef:Er staat nota bene bij "het is geen 1 aprilgrap". Dan ben je wel het toppunt van een kneuzenclub als je op 2 april gaat verkondigen "Oh toch wel hihi".mijack1985 schreef:Dit bericht i.c.m dat het maandag 1 april is vind ik erg verdacht. Slecht getimed dus, mocht het waar zijn.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concurrentie voor Thalys
Misschien zit Z2N zelf wel mede achter deze grap ;)
Re: Concurrentie voor Thalys
Eh, nee.
Maar ja, ben ik zelf wel te vertrouwen als ik zeg dat ik er niets mee te maken heb..
Feit is echter wel dat bericht aardig wat stof heeft doen opwaaien.
Maar ja, ben ik zelf wel te vertrouwen als ik zeg dat ik er niets mee te maken heb..
Feit is echter wel dat bericht aardig wat stof heeft doen opwaaien.
Re: Concurrentie voor Thalys
Laten we er, voor de grap, eens vanuit gaan dat het echt is. Is het dan realistisch? Lijkt me niet. Conclusie, nep.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concurrentie voor Thalys
Nou, niet alleen niet echt realistisch. Het is in mijn ogen ook totaal overbodig, aangezien er dadelijk al meer treinen gaan rijden tussen Amsterdam en Brussel en er al verschillende treinen rijden tussen Brussel en Parijs (Thalys, TGV en Eurostar, met overstap in Rijssel). DMeer vraag is er volgens mij niet echt naar en sowieso zal nog meer treinverbindingen een te grote concurrentie worden met de luchtvaartmaatschappijen en dat er sowieso een bezwaar zal komen vanuit KLM/Air France, al dan niet vanuit de Tweede Kamer (lees overheid).
Re: Concurrentie voor Thalys
Wat dacht je van Virgin? :)Bee schreef:.......
Een bagageproducent die een treindienst start. Zeer vreemde conbinatie van bedrijfsactiviteiten.
.......
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concurrentie voor Thalys
2015 zou niet mogelijk zijn? Grapjassen. Toelating is niet eens nodig, alleen een treinpad en een vervoerder onder wiens bewind de trein gereden kan worden en een paar treinstellen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Concurrentie voor Thalys
treinpad en toelating moet het probleem niet zijn, maar waar haal je dan stellen vandaan? Nieuwe kunnen niet want productie en goedkeuring vragen meer tijd. volgens mij staan er ook nergens hogesnelheidstreinen te wachten op inzet.
Re: Concurrentie voor Thalys
In Spanje stikt het van de stellen die wachten op inzet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Concurrentie voor Thalys
Deze plannen zullen ook nog moeten wachten op voldoende ICE-treinstellen.Z2N schreef: Eerder werd al bekend dat Deutsche Bahn plannen heeft om met Thalys te gaan concurreren.
De DB wacht nog steeds op een serie stellen. Zie ditbericht.
Re: Concurrentie voor Thalys
Die Deutsche Bahn rechnet mit der vollen internationalen Einsatzfähigkeit nicht vor Ende 2016 (Stand: März 2013).avl schreef:Deze plannen zullen ook nog moeten wachten op voldoende ICE-treinstellen.Z2N schreef: Eerder werd al bekend dat Deutsche Bahn plannen heeft om met Thalys te gaan concurreren.
De DB wacht nog steeds op een serie stellen. Zie ditbericht.
http://www1.deutschebahn.com/file/32804 ... onzern.pdf
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Concurrentie voor Thalys
Bij Infrabel toelating verkrijgen schijnt een ander paar mouwen te zijn...deadlock schreef:2015 zou niet mogelijk zijn? Grapjassen. Toelating is niet eens nodig, alleen een treinpad en een vervoerder onder wiens bewind de trein gereden kan worden en een paar treinstellen.
Een trein volledig eerste klas? Doet me erg aan LoversRail denken.
Oja, misschien moeten wij er maar eens voor zorgen dat er binnenkort in de krant staat:
"forum van spoorweghobbyisten start concurrent voor NS op."
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concurrentie voor Thalys
He je vergeet een (groot) deel. Er zijn ook bushobbyisten hierzo. Zet dan neer "Forum van OV-hobbyisten starten eigen treindienst".
Re: Concurrentie voor Thalys
'Bushobbyisten starten eigen treindienst'
Yeah right
Yeah right
Ik doe ook maar wat
Re: Concurrentie voor Thalys
Gast dan zijn we het toch eens :)mijack1985 schreef:gast ik zeg toch ook dat als het wel waar is dat het nogal slecht getimed is door hun PR afdeling. Had het dan een maand eerder (toen de Fyra debacle nog een hot item was) of later gedaan. En volgens mij ben ik niet de enige die het verdacht vind als ik de reacties zo lees.Fles schreef:Er staat nota bene bij "het is geen 1 aprilgrap". Dan ben je wel het toppunt van een kneuzenclub als je op 2 april gaat verkondigen "Oh toch wel hihi".mijack1985 schreef:Dit bericht i.c.m dat het maandag 1 april is vind ik erg verdacht. Slecht getimed dus, mocht het waar zijn.
Re: Concurrentie voor Thalys
Het feest bij Travelteq gaat niet door.
Re: Concurrentie voor Thalys
Had je daar dan ooit aan getwijfeld?
Re: Concurrentie voor Thalys
Tussen aanname en werkelijkheid zit niet zelden een groot verschil.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten