OVer je reiservaringen in maart 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door The best »

Klaasje schreef:Waarom pak je die route?
Dat is de laatste mogelijkheid vanaf Amsterdam Centraal.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door MdJ »

Vanochtend werd er op Es omgeroepen dat de s7000 vanaf 1 april om .24 en .54 gaan vertrekken. Dat is nu nog 24/55. Nog opvallender is dat dit werd omgeroepen en niet klakkeloos naar de reisplanner gestuurd werd. :D

Verdere wijzigingen vanaf 1 april is de s7900 die weer naar doorrijdt naar Zl: die gaat op Nvd-Es 1 tot 2 minuten eerder rijden, Es-Nvd met +1 uit Es en +4 uit Wdn. (rest is +2 of +3)
Laatst gewijzigd door MdJ op do 28 mar 2013, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Michael »

Ik had vanochtend een keer controle in de bus. Kwam een heel S&V team van Veolia de bus in.
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Etienne »

Vanochtend vroeg heeft op een Ssh een aanrijding plaats gevonden. Daardoor tot +- 9.00 uur geen treinen aldaar. De chaos in Leiden viel nog wel mee, veel mensen kozen ervoor om via Haarlem om te reizen. Wel waren diverse treinen (flink) vertraagd, uitschieter daarvan was de t2212 die met +23 reed (ergens opgelopen voor Rotterdam).
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8603
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Milco »

Vanmiddag reisde ik met trein t12759 van Den Haag Centraal naar Almere Centrum. Maar dat liep eventjes flink anders dan gepland: te Den Haag Centraal vertrokken we al met ruim vijf minuten vertraging en door personen langs het spoor, werd er tot aan Voorschoten erg langzaam gereden. Op Leiden Centraal hadden we een kwartier vertraging. Toen reden we flink door naar Schiphol, maar na Nieuw-Vennep stonden we ruim vijf minuten stil: er reed een sprinter voor ons. Die bleef voor ons tot Schiphol, want tot Schiphol reden we erg langzaam en vlak voor het perron van Schiphol, in de tunnel, kwamen we zelfs nog even tot stilstand (voor de tweede keer intussen). Op Schiphol was de vertraging 25 minuten. Nadat we daar weer vertrokken, kwamen we na de Schipholtunnel weer tot stilstand (dit was de derde keer dat we niet langs een perron tot stilstand kwamen!) en bleven we dit keer zo'n tien minuten stilstaan. Ondertussen haalden drie andere treinen ons in... Op Amsterdam Zuid was de vertraging 35 minuten, en vanaf hier konden we eindelijk eens doorrijden tot Almere Centrum. Door een wat langere stop te Duivendrecht, was de vertraging op Almere Centrum uiteindelijk 37 minuten.
En de trein reed met een VIRM-IV (de m9547). Veel te klein!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Suus »

Een aanrijding bij Sassenheim. Was zondagavond daar ook al het geval, is iedereen zo depressief in dat dorp?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door fogeltje »

Lijn 33 heeft de marktroute in Nijmegen verkeerd gereden, via Canisiussingel en niet Hertogplein. Hoop dat daar geen mensen stonden.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Suus »

Gisterenochtend wilde ik de trein naar Maastricht, vertrek 6:45 op Amsterdam Amstel nemen. Twee minuten voor vertrek kreeg deze plotseling +15 minuten. Vijf voor zeven kreeg de sprinter naar Rotterdam ook +10 en de trein naar Nijmegen ging niet meer rijden. En inderdaad, twee voor zeven kwam het omroepbericht dat er een defecte trein was tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Amstel en dat was dus de trein die ik wilde hebben. Omdat ik niet op nadere inlichtingen wilde wachten ben ik direct in de metro naar Bijlmer ArenA gesprongen waar ik om 7:15 alsnog de trein naar Utrecht kon nemen. Met de IC naar Heerlen en van Sittard met de sprinter naar Maastricht was ik uiteindelijk bijna een uur later in Maastricht dan voorzien.

's Avonds de vervangtrein van Brussel naar Rotterdam genomen. Twee minuten voor vertrek een spoorwijziging van spoor 18 naar spoor 21 zorgde voor een ware volksverhuizing op Brussel-Zuid, waardoor we uiteindelijk met 8 minuten vertraag vertrokken uit Brussel-Zuid. Na Brussel-Centraal was de trein zitvol, na Mechelen balkonvol en na Antwerpen-Centraal té vol, er bleven mensen achter in Antwerpen. Natuurlijk was er, standaard voor een vervangtrein ook iemand luidkeels aan het klagen over deze trein. Uiteindelijk kwamen we op tijd aan in Dordrecht waar we vijf minuten stil stonden zodat de conducteurs de bomvolle eerste klasse kon ontruimen en naar elders in de trein kon sturen en in Rotterdam waren we nog steeds ruim op tijd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Ronald »

Gisteren een knap staaltje "vage-feestdagen-ellende".

* Ik reisde gisteren met een Voordeelurenabonnement. Volgens de NS-site kun je op Goede Vrijdag ook voor 9.00 uur met korting reizen. Mijn check-in (om 6.10 uur) gaf netjes 40% korting aan. Klopte dus.
* Mijn reisgenoot (die Weekend Vrij heeft) had een papieren kaartje met 40% korting gekocht voor het deel dat hij samen met mij reisde i.v.m. samenreiskorting. Hier werd door de conductrice moeilijk over gedaan omdat het voor 9.00 uur was. De uitleg dat je met VDU vóór 9.00 uur mocht reizen boeide haar niet, haar controle-apparaat gaf namelijk aan dat mijn check-in zonder korting was, ze liet het aan mij zien en er stond "ROS - korting 0%". Maar opmerkelijk genoeg mocht mijn reisgenoot gewoon op het kortingskaartje verder reizen en schonk ze er geen aandacht meer aan.
* Bij het uitchecken bleek dat ik toch gewoon met 40% korting gereisd had (wat ik bij de check-in dus al gezien had). Waarom geeft het apparaat van de conducteur dan verkeerde informatie? Natuurlijk boeit het niet bij de controle, want ik had sowieso een geldig vervoerbewijs, met of zonder korting...
* Mijn reisgenoot had onduidelijkheid over de geldigheid van zijn Weekend-vrij op deze dag. De ene bron gaf géén korting voor 9.00 uur aan, de andere 40% korting de hele dag. Als het laatste klopte was de samenreiskorting dus helemaal niet nodig en had hij sowieso een legale rit met een kortingskaartje voor 9.00 uur en had de conducteur dat moeten weten.

Kortom, vage boel weer. We krijgen straks nog meer van die ellende-dagen (5 mei, dag na Hemelvaart...)
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Tochjo »

Je reisgenoot kan de Voorwaarden doorlezen; dan ziet hij dat hij in de Daluren recht heeft op 40% korting (artikel 10.5), dat NS Feestdagen tot de Daluren gerekend worden (artikel 3) en dat Goede Vrijdag tot de Feestdagen gerekend wordt (eveneens artikel 3).

Houders van een Weekend Vrij-abonnement moeten wel in- en uitchecken om recht te krijgen op de korting die bij hun abonnement hoort, dus reizen met een papieren kaartje met korting zonder in- en uit te checken is dan weer niet mogelijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Suus »

Ja duh, alleen heeft de NS er zelf een zooitje van gemaakt door op Twitter en Facebook ongeveer elk kwartier andere informatie daarover aan de klanten mede te delen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Reiziger Delft »

Als je met een weekend vrij voor 6:30 incheckt krijg je altijd 40% korting.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Edwin »

Reden er al gene treinen tussen Almere en Lelystad,sinds een klein uurtje ook geen treinen tussen Naarden-Bussum/Weesp en Almere door en aanrijding met een persoon bij Almere Poort. Extra reistijd van 60 minuten en storing duurt tot 17:30. Of er bussen worden ingezet meldt de NS niet. De 322 zal wel vol zitten.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Michael »

Ik kwam gisteren om 20.33 met de Arriva boemel uit Geldermalsen op Dordrecht aan. Normaal gesproken kan ik dan de t1975 niet meer halen. Maar omdat de t2662 vertraging had ging dat dus wel. Maar de t1975 had daardoor ook een lichte vertraging. Gelukkig werd de vertraging er redelijk uitgereden en kon ik daardoor de bus van 20.56 nog halen. Scheelde me weer een uur wachten.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Caspar »

Ik maakte vanmiddag een ritje met de s3400 naar Hoorn, de rit werd gereden door een Virm.
Na het uitschakelen van de tractie bij de brug over het NH-Kanaal in Alkmaar heeft de trein tot aan Hoorn het moeilijk gehad; om de paar seconde ging de airco/ventilatie aan en vervolgens weer uit. Ook de verlichting heeft de hele rit een beetje geknipperd in de trein. Ik hoorde ook constant een soort schakelaar omgaan (die je normaal hoort als de tractie er weer in komt na een stroomloze brug). Des ondanks kwam de trein gewoon op tijd aan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten