Na een treinritje vanuit Alphen aan den Rijn kwam ik even voor negenen aan op Leiden Centraal. Daar mijn dagkaart pas na negen uur geldig was, had ik genoeg tijd om even een paar foto's te maken op het busstation:
Arriva 8732, Leiden Centraal by Alfenaar, on Flickr
Arriva 8791, Leiden by Alfenaar, on Flickr
De inzet van Qliner-bussen in Leiden loopt de laatste tijd nogal uit de hand, lijn 221 is een gewone spitslijn.
Arriva 7716, Leiden Centraal by Alfenaar, on Flickr
Hierna reisde ik af naar Amsterdam Sloterdijk.
Bizar genoeg is volgend jaar tegen deze tijd al het DDAR materieel buiten dienst. Omdat ik daar nog geen eigen foto's van had (ondanks dat ik er best vaak in heb gezeten!), heb ik te Sloterdijk 33 in plaats van 3 minuten gewacht, om zo nog een paar foto's te kunnen maken. Achteraf gezien had ik beter op Halfweg-Zwanenburg of Amsterdam Centraal kunnen staan, maar ik maakte de beslissing in een opwinding.
SLT 2425, Amsterdam Sloterdijk by Alfenaar, on Flickr
NS VIRM Amsterdam Sloterdijk by Alfenaar, on Flickr
DDZ 7548, Amsterdam Sloterdijk by Alfenaar, on Flickr
Na een kwartiertje wachten kwam daar eindelijk het materieel waar ik op had gewacht.
DD-AR Amsterdam Sloterdijk by Alfenaar, on Flickr
Daarna pakte ik nog een VIRMpje mee.
NS VIRM Amsterdam Sloterdijk by Alfenaar, on Flickr
Met nog een paar minuten tot mijn aansluiting hopte ik ook nog even langs het busstation. Een Citea naar Banne Buiksloot.
GVB 1129, Amsterdam Sloterdijk by Alfenaar, on Flickr
Vervolgens reisde ik af naar Hoorn. Hier moest ik om persoonlijke redenen zijn, maar ik heb hier ook nog een paar foto's kunnen maken.
Connexxion 3297, Hoorn station by Alfenaar, on Flickr
Deze buurtbus is een van de nieuwste wagens in het Connexxion-wagenpark. Deze bus kwam begin februari in dienst.
Connexxion 7376, Hoorn station by Alfenaar, on Flickr
Nogmaals DDAR, net aangekomen uit Haarlem.
DD-AR, Hoorn by Alfenaar, on Flickr
Vervolgens reisde ik met de s1500 af naar het gooi.
Onderweg.
Een troosteloos aanzicht op de Dijksgracht, genomen vanuit mijn ICM.
Rijp voor de sloop by Alfenaar, on Flickr
In Hilversum had ik tijd voor een (heel) korte fotostop. (acht minuten)
Connexxion 4165, Hilversum by Alfenaar, on Flickr
Connexxion 8478, Hilversum by Alfenaar, on Flickr
Mijn reisdoel was echter niet Hilversum, maar Baarn. Daar is, als een van de weinige plekken in de Randstad nog Plan V te zien, in de serie s5500. In Baarn stond de 963 klaar, die tot december op de Emmerlijn reed. De trein was nogsteeds voorzien van stickers van de Provincies Drenthe en Overijssel.
Plan V 963, Baarn by Alfenaar, on Flickr
Plan V 963, Baarn by Alfenaar, on Flickr
Met deze trein reisde ik naar Utrecht toe.
Hier na aankomst te Utrecht Centraal.
SLT vs Plan V, Utrecht Centraal by Alfenaar, on Flickr
In Utrecht had ik nog even de tijd om een paar foto's te schieten.
Compleet versleten GVU-materieel.
GVU 4582, Utrecht Centraal by Alfenaar, on Flickr
Iets jongere Qliners
Arriva 6142, Utrecht Centraal by Alfenaar, on Flickr
Op busstation West merkte ik op dat er een ICE op spoor 19 stond. Een hobbyist ter plaatse wist me te melden dat er een verstoring was in Duitsland, en dat de trein daarom via Venlo was gereden. Vanwege tijdstekort is de trein toen gekeerd in Utrecht.
ICE 3 "Arhnem", Utrecht Centraal by Alfenaar, on Flickr
Voor mij was het een toevalstreffer, maar blijkbaar was het bericht over Somda overgegaan.
Hobbyisten by Alfenaar, on Flickr
Vervolgens met de s8800 teruggereisd naar Alphen. Na 235 kilometer en zes treinritten was ik weer thuis. Al met al een best aangename dag.