Goede Vrijdag 2013: Charleroi & Couvin (75 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Goede Vrijdag 2013: Charleroi & Couvin (75 foto's)

Bericht door Timon91 »

Traditiegetrouw ga ik op Goede Vrijdag een dagje treinen, meestal naar België. De reden: op deze dag zijn zowel de studenten week OV-kaart en weekend OV-kaart de gehele dag geldig. Aangezien mijn reisgenoot in het westen woont en een weekkaart heeft en ik in het oosten woon en een weekendkaart heb is dit altijd de uitgelezen dag om er samen tussenuit te gaan. De bestemming is tot nu toe steeds ergens in het zuiden geweest, omdat dat voor ons beiden een aardig eindje weg is. Twee jaar geleden ging de reis naar Spa, vorig jaar naar Luxembourg en dit jaar was Couvin het verste punt.

1. We beginnen heel vroeg op station Enschede. De wekker stond om 3:30, om 4:00 kreeg ik mezelf eindelijk zover de douchekraan uit te zetten en om 4:25 zat ik op de fiets richting station. Het sneeuwde lichtjes en op het station was het vergeven van dronken uitgaanspubliek. Ik had de eerste trein, die vertrekt om 4:45, dus die trekt automatisch ook het uitgaanspubliek. Om 4:40 deed het NS-personeel de deuren open, stipt op tijd vertrokken we.

Afbeelding
Enschede train station by Timon91, on Flickr

2. In Utrecht haalde ik een kop koffie bij de Kiosk (en die was nodig!), om er daarna achter te komen dat mijn IC naar Maastricht 10 minuten vertraging had. Daarna werd dit 15 minuten, vervolgens werd de trein opgeheven. Gelukkig kon ik een kwartier later met de IC naar Heerlen mee, in Eindhoven stapte mijn reisgenoot in. Vanaf Sittard ging de reis verder met de stoptrein. Hier de altijd mooie stationshal van Maastricht.

Afbeelding
Maastricht train station by Timon91, on Flickr

3. Een gemoderniseerd klassiekje bracht ons naar Luik, ofwel Liège.

Afbeelding
Train to Liège in Maastricht by Timon91, on Flickr

4. In Maastricht was verder niet heel veel te beleven, hier staat een ICR-stam op het rangeerterrein.

Afbeelding
Maastricht train station by Timon91, on Flickr

5. Het interieur van ons klassiekje.

Afbeelding
Train Maastricht-Liège by Timon91, on Flickr

6. Het leuke van een klassiekje is dat je foto's kan maken door de achterruit. Hier het spoor net ten zuiden van Maastricht, er liggen drie sporen hier.

Afbeelding
Railway Maastricht-Liège by Timon91, on Flickr

7. Station Maastricht Randwyck.

Afbeelding
Maastricht Randwyck train station by Timon91, on Flickr

8. Rechts de A2.

Afbeelding
Railway Maastricht-Liège by Timon91, on Flickr

9. Sfeerplaatje. De trein rijdt hier nog onder 1.5 kV.

Afbeelding
Railway Maastricht-Liège by Timon91, on Flickr

10. In de verte zijn de bordjes te zien dat de ATB aan moet, vlak daarachter het bordje dat de pantograaf omhoog mag voor de Nederlandse spanning.

Afbeelding
Railway Maastricht-Liège by Timon91, on Flickr

11. Zoals je al kon raden, kort daarop volgt de spanningssluis. Vanaf hier staat er 3 kV over de draden.

Afbeelding
1,5-3 kV transition between Maastricht and Liège by Timon91, on Flickr

12. Station Eijsden.

Afbeelding
Eijsden train station by Timon91, on Flickr

13. De tegentrein richting Maastricht.

Afbeelding
Railway Maastricht-Liège by Timon91, on Flickr

14. Grenspunt Vise(fr), de echte grens, waar de Nederlandse bovenleidingportalen overgaan in de Belgische.

Afbeelding
Railway Maastricht-Liège by Timon91, on Flickr

15. Station Visé, het eerste station over de grens.

Afbeelding
Visé train station by Timon91, on Flickr

16. De spoorlijn ligt vlak naast de E25 en de Maas.

Afbeelding
Railway Maastricht-Liège by Timon91, on Flickr

17. Het immer pittoreske Bressoux.

Afbeelding
Bressoux train station by Timon91, on Flickr

18. De welbekende flats van Liège-Droixhe. Als ik het me goed herinner stond er vorig jaar één flat meer, één voor één worden de flats gesloopt.

Afbeelding
Liège Droixhe by Timon91, on Flickr

19. Vanuit de trein ziet Liège zelf er ook niet altijd even uitnodigend uit.

Afbeelding
Liège seen from the train by Timon91, on Flickr

20. De spoorlijn door Liège.

Afbeelding
Railway Maastricht-Liège by Timon91, on Flickr

21. Foto vanuit het open raampje.

Afbeelding
Railway Maastricht-Liège by Timon91, on Flickr

22. Achter ons komt een IC Liège binnenrijden.

Afbeelding
Belgian train in Liège by Timon91, on Flickr

23. Het prachtige Liège-Guillemins, waar inmiddels al vele foto's van verschenen zijn. Het was wat donkerder dan normaal, gezien het dunne laagje sneeuw op het glazen dak. Hier hadden we een prachtige aansluiting van 56 minuten.

Afbeelding
Liège-Guillemins train station by Timon91, on Flickr

24. Heerlijk, dat lijnenspel.

Afbeelding
Liège-Guillemins train station by Timon91, on Flickr

25. Een break komt het station binnenrijden, let ook op de Thalys rechts.

Afbeelding
Liège-Guillemins train station by Timon91, on Flickr

26. De Thalys richting Köln Hbf kwam vlak erna het station binnen.

Afbeelding
Thalys arriving at Liège-Guillemins train station by Timon91, on Flickr

27. Een handjevol reizigers zal hier zo instappen.

Afbeelding
Thalys at Liège-Guillemins train station by Timon91, on Flickr

28. Twee klassiekjes naast elkaar, oud en nieuw.

Afbeelding
Liège-Guillemins train station by Timon91, on Flickr

29. Onze volgende trein.

Afbeelding
Liège-Guillemins train station by Timon91, on Flickr

30. Gereden met een botsneus.

Afbeelding
IC to Lille at Liège-Guillemins train station by Timon91, on Flickr

31. Het spoor naar Namur ligt aan de Maas, wat best leuk is. Hier een brug over de rivier.

Afbeelding
Meuse seen from the train by Timon91, on Flickr

32. En nog een elektriciteitscentrale.

Afbeelding
Power plant in Belgium by Timon91, on Flickr

33. Le gare de Huy. Weet iemand of er achter "Huy" ooit nog iets anders op het bordje gestaan heeft (of zal komen staan)? Het is wel erg breed.

Afbeelding
Huy train station by Timon91, on Flickr

34. Na ruim een uur stappen we uit, op station Charleroi-Sud. Het station ligt onder de ringweg R9, die een kleine ring (5 km) vormt om het centrum. Hier ons aansluitende treintje richting Couvin.

Afbeelding
Train to Couvin in Charleroi Sud by Timon91, on Flickr

35. Kort na Charleroi Sud buigt het lijntje af naar het zuiden. Dit is het enige diesellijntje in Wallonië! In België zijn het er sowieso niet veel (alleen rond Gent en Mol), maar ik kwam er pas vandaag achter dat er maar één diesellijntje in Franstalig België is. Hier de omgeving van station Walcourt.

Afbeelding
Walcourt train station by Timon91, on Flickr

36. Station Mariembourg. Vanaf hier loopt er nog een museumlijntje naar Treignes.

Afbeelding
Mariembourg train station by Timon91, on Flickr

37. Na aankomst in Couvin.

Afbeelding
Couvin train station by Timon91, on Flickr

38. Het station is niet veel bijzonders, het heeft één perron met twee sporen.

Afbeelding
Couvin train station by Timon91, on Flickr

39. Het spoor is hier niet van HSL-kwaliteit. De graffiti-boodschap op de muur er achter is niet persoonlijk bedoeld ;)

Afbeelding
Couvin train station by Timon91, on Flickr

40. De vertrektijden in het weekend.

Afbeelding
Couvin train station by Timon91, on Flickr

41. The end of the line. Let op het lampje op het stootblok.

Afbeelding
Couvin train station by Timon91, on Flickr

42. Achter onze trein stond nog een felgekleurde goederenwagon.

Afbeelding
Couvin train station by Timon91, on Flickr

43. Couvin zelf is een klein stadje aan de doorgaande route N5 (Charleroi-Reims), wat betekent dat er veel verkeer (inclusief vrachtverkeer) zich door het dorpje wurmt. Aan de hoofdweg stinkt het dan ook behoorlijk. Het kleine centrum is wel lieflijk.

Afbeelding
Couvin by Timon91, on Flickr

44. Leuk riviertje.

Afbeelding
Couvin by Timon91, on Flickr

45. Vanaf de brug.

Afbeelding
Couvin by Timon91, on Flickr

46. De kerk.

Afbeelding
Couvin by Timon91, on Flickr

47. Een straatje, op de heuvel. Een uitzichtpunt konden we niet vinden hier, helaas.

Afbeelding
Couvin by Timon91, on Flickr

48. Voor de rest viel het op dat er best veel hangjongeren waren in Couvin. Terug op het station, er staat nog een tweede treintje bij. We gaan met het linkertreintje terug naar Charleroi.

Afbeelding
Couvin train station by Timon91, on Flickr

49. Het stationsbordje moest natuurlijk ook nog even op de foto.

Afbeelding
Couvin train station by Timon91, on Flickr

50. Een slecht fotootje van het opstelterrein van de museumlijn Mariembourg-Treignes.

Afbeelding
Mariembourg train station by Timon91, on Flickr

51. Het verder verlaten rangeerterrein. Voor veel meer dan honden uitlaten wordt het zo te zien niet gebruikt.

Afbeelding
Mariembourg train station by Timon91, on Flickr

52. Na ruim drie kwartier zijn we weer terug in Charleroi. Hier weer station Charleroi-Sud.

Afbeelding
Charleroi-Sud train station by Timon91, on Flickr

53. Het station zelf is best prima, alleen de stationsgang is vrij nauw. Let ook op het bordje van de Thalys. Thalys? Jazeker! Één keer per dag rijdt er vanuit Liège via Namur, Charleroi en Mons een Thalys naar Paris Nord. Volgens de dienstregeling op het station zal deze dienst begin april hervat worden.

Afbeelding
Charleroi-Sud train station by Timon91, on Flickr

54. Het station van buiten gezien.

Afbeelding
Charleroi-Sud train station by Timon91, on Flickr

55. De Sambre.

Afbeelding
Sambre river in Charleroi by Timon91, on Flickr

56. Premetrohalte, net na het station.

Afbeelding
Charleroi by Timon91, on Flickr

57. Het mooie gebouw van het ministerie van Financiën.

Afbeelding
Charleroi by Timon91, on Flickr

58. Een straatje in het centrum.

Afbeelding
Charleroi by Timon91, on Flickr

59. Naast Charleroi-Sud is er ook nog Charleroi-Ouest, wat een stuk minder groot is.

Afbeelding
Charleroi-Ouest train station by Timon91, on Flickr

60. Charleroi-Ouest.

Afbeelding
Charleroi-Ouest train station by Timon91, on Flickr

61. De andere kant op gekeken. Rechts loopt de premetro van Charleroi. Hier hadden we niet echt veel tijd voor, ik zou graag nog een keer uitgebreid de niet gebruikte metrolijn richting Chatelet willen bekijken.

Afbeelding
Charleroi-Ouest train station by Timon91, on Flickr

62. Als je even buiten de ring loopt wordt het al behoorlijk treurig: en het was al niet de mooiste stad van België.

Afbeelding
Charleroi by Timon91, on Flickr

63. Random straatje.

Afbeelding
Charleroi by Timon91, on Flickr

64. Veel zware industrie hier. In deze straat stonk het behoorlijk, ook mede door de grote hoeveelheid verkeer.

Afbeelding
Charleroi by Timon91, on Flickr

65. Dampremy dus. Als je nog een bestemming zoekt voor een romantisch weekendje: zoek even verder.

Afbeelding
Charleroi by Timon91, on Flickr

66. Ook deze winkel is al een tijdje gesloten.

Afbeelding
Charleroi by Timon91, on Flickr

67. Links een fabriek, rechts een mijnterril. We hebben nog even gezocht naar een plekje om omhoog te lopen, maar dat hebben we helaas niet gevonden.

Afbeelding
Charleroi by Timon91, on Flickr

68. Een tram/metro nabij Charleroi-Ouest.

Afbeelding
Tram/metro in Charleroi by Timon91, on Flickr

Hierna hebben we een rondje in het centrum (waar ik geen foto's meer heb gemaakt) gelopen. Het centrum zelf gaat nog wel, er zijn in ieder geval wat mensen op straat en er zijn genoeg restaurantjes te vinden. Desondanks vond ik de sfeer toch onprettig, heel bedrukt. Het speelt ook wel mee dat we het niet heel erg hadden getroffen met het weer.

69. Vanaf Charleroi ging de reis terug naar het noorden, eerst naar Brussel. Hier staat te Brussel-Zuid onze IC klaar voor vertrek richting Antwerpen.

Afbeelding
Brussel-Zuid/Bruxelles-Midi train station by Timon91, on Flickr

70. Een zeldzaam beeld: géén trein die van of naar de Brusselse noord-zuid tunnel rijdt.

Afbeelding
Brussel-Zuid/Bruxelles-Midi train station by Timon91, on Flickr

71. Oude meuk op het perron.

Afbeelding
Brussel-Zuid/Bruxelles-Midi train station by Timon91, on Flickr

72. Een Thalys verlaat het station.

Afbeelding
Thalys leaving Brussel-Zuid/Bruxelles-Midi train station by Timon91, on Flickr

73. Onderwijl komt er nog een andere trein binnen.

Afbeelding
Brussel-Zuid/Bruxelles-Midi train station by Timon91, on Flickr

74. Onze trein kan ook zijn weg vervolgen.

Afbeelding
Brussel-Zuid/Bruxelles-Midi train station by Timon91, on Flickr

75. Op het station hebben we wat gegeten, bij wijze van avondeten en hebben nog een rondje gelopen op het station. Om 18:18 vertrok onze benelux richting Den Haag. In tegenstelling tot vorig jaar reed hij nu gelukkig wel :) Ongeveer één minuut voor vertrek werd het spoor nog gewijzigd, dus het hele perron moest zich nog één keer inspannen voordat de reis kon beginnen.

Afbeelding
Brussel-Zuid/Bruxelles-Midi train station by Timon91, on Flickr

Met 8 minuten vertraging verlieten we Brussel, in een goed gevulde trein. In Roosendaal was de vertraging weer goedgemaakt en had ik tijd genoeg over om de IC richting Zwolle te halen, na afscheid te hebben genomen van mijn reisgenoot. Ook de rit door Brabant verliep prima, tot Nijmegen. Er werd omgeroepen dat er een seinstoring was tussen Arnhem en Nijmegen, dus dat we niet verder zouden rijden. Het advies was om te blijven zitten. De trein waar ik in zat zou terugrijden naar 's-Hertogenbosch, vanaf daar was het advies om via Utrecht naar de eindbestemming te reizen. Ik en een andere jongen, die samen met zijn vriendin op weg was naar Deventer dachten dat dat wel beter kon dus we zijn meteen naar het busstation gelopen, vanaf waar er inderdaad gewone lijnbussen naar Arnhem reden, zoals we al hadden gedacht. Halverwege de rit naar Arnhem kreeg ik een smsje van mijn reisgenoot, die inmiddels bijna thuis was, dat het maar goed is dat we niet terug naar 's-Hertogenbosch gegaan waren: er was net iemand voor de trein gesprongen bij Oss. In Arnhem konden we na een lange sprint nog nét de IC naar Zwolle halen (de IC die na IC waar we oorspronkelijk in zaten). Tegen twaalven was ik weer thuis, het was weer een geslaagde dag!

Bedankt voor het lezen, reacties zijn altijd welkom :)
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Goede Vrijdag 2013: Charleroi & Couvin (75 foto's)

Bericht door Suus »

_O-

Ik stond gisteren om 6:45 op Amsterdam Amstel op die IC naar Maastricht te wachten, maar pas om 7:00 kreeg ik te horen dat hij defect was, de volgende trein omgeleid was en Ronald en ik dus de mogelijkheid om de trein van 9:19 naar Liège te halen in rook zagen opgaan.

En op de terugweg zaten we wel in dezelfde trein vanaf Brussel naar Nederland :lol:

Leuke foto's, heel erg herkenbaar, ik heb vorig jaar in de voorzomer ooit de eerste trein vanaf Schiphol naar Brussel genomen en toen ergens tussen 10 en 11 de L-trein naar Couvin genomen (de lijn heeft geen regelmatige dienst doordeweeks). Daarna ook nog een heen-en-terug naar Erquelinnes gedaan. Het zijn leuke lijntjes die een aantrekkelijker België laten zien dan de agglomeraties van Liège, Charleroi of Mons waarmee iedereen Wallonië associeert.

Huy was trouwens ooit Huy-Nord, de ombenoeming vond plaats op 23-5-1982 maar de oudste lichtbakken op de Belgische stations gaan al sinds de jaren '60 mee en blijkbaar vond men het niet echt een reden om de boel te vervangen. In Huy is het trouwens nog netjes gedaan, in bijvoorbeeld Couillet of Nivelles was zelfs netjes schilderen nog te moeilijk :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Goede Vrijdag 2013: Charleroi & Couvin (75 foto's)

Bericht door Fles »

Madness, ZO lang onderweg :shock: Dat zou ik niet meer trekken :N

Maar wel een vette rit zeg :P Dat bord van Huy daar heeft "Huy (Nord)" gestaan. Of althans, sommige borden zijn zo breed gemaakt dat er "Huy (Nord)" op gepast had, maar het is bij Huy gebleven. Nord sloeg op de spoorwegmaatschappij die in die contreien de baas was destijds. Alle stations waarvan de Belgische verkorting met een F begint waren ooit van de Chemins de Fer du Nord (FBMZ, Brussel Zuid, FGSP, Gent Sint-Pieters etc). Daar zie je ook vaak die typische bordjes hoog op de gevel staan: Rode letters op creme achtergrond met aan weerszijden een rode (soms blauwe) roos.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Goede Vrijdag 2013: Charleroi & Couvin (75 foto's)

Bericht door Suus »

Huy had in dit geval volgens mij meer betrekking op de sporenloop rondom Huy, het belangrijkste station van Huy was ooit wat nu Statte heet. Er was ook nog een Huy-Sud, waarvan het stationsgebouw bewaard is gebleven: http://goo.gl/maps/XRKBs :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Goede Vrijdag 2013: Charleroi & Couvin (75 foto's)

Bericht door Timon91 »

Bedankt voor de opheldering over Huy! In Nivelles is het inderdaad een stuk minder netjes gegaan, we konden net niet meer lezen wat er nou weggeschilderd was.
Bee schreef:Ik stond gisteren om 6:45 op Amsterdam Amstel op die IC naar Maastricht te wachten, maar pas om 7:00 kreeg ik te horen dat hij defect was, de volgende trein omgeleid was en Ronald en ik dus de mogelijkheid om de trein van 9:19 naar Liège te halen in rook zagen opgaan.

En op de terugweg zaten we wel in dezelfde trein vanaf Brussel naar Nederland :lol:
Oei, we hadden op de AV in Sittard inderdaad al gezien dat de IC erna +10 had, vanwaar de omleiding? Waar zijn jullie precies geweest gisteren? Wel grappig dat jullie in dezelfde trein terug zaten! Wij zaten in het blauw-gele ICR-rijtuig, in het achterste deel van de trein. Waar zaten jullie?
Fles schreef:Madness, ZO lang onderweg :shock: Dat zou ik niet meer trekken :N
Achja, je moet er wat voor over hebben ;) Daarbij wil het niet echt helpen om in Enschede te gaan wonen :mrgreen:
Mijn Flickr account.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Goede Vrijdag 2013: Charleroi & Couvin (75 foto's)

Bericht door Ronald »

Timon91 schreef:Waar zijn jullie precies geweest gisteren?
Hier:
Afbeelding
Ofwel, de route Maastricht - Liège - Namur - Tamines - Charleroi - Mons - Soignies - Brussel - Rotterdam. We hadden dus een trein later uit Maastricht, en kwamen in Liège-Guillemins aan toen jullie net vertrokken. En we hebben het wat rustiger aan gedaan: vanaf Maastricht tot en met Soignies alleen maar stoptreintjes :P .
Timon91 schreef:Wel grappig dat jullie in dezelfde trein terug zaten! Wij zaten in het blauw-gele ICR-rijtuig, in het achterste deel van de trein. Waar zaten jullie?
In het tweede rijtuig van voren. Het was in ieder geval het betere propwerk, zeker na Antwerpen-Centraal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Goede Vrijdag 2013: Charleroi & Couvin (75 foto's)

Bericht door Suus »

Timon91 schreef:Bedankt voor de opheldering over Huy! In Nivelles is het inderdaad een stuk minder netjes gegaan, we konden net niet meer lezen wat er nou weggeschilderd was.
Dat was ooit Nivelles-Est, de naamswijziging van dat station was op 27-5-1979 omdat daar de belangrijkste treindiensten kwamen, hoewel het echte spoorknooppunt van de stad Baulers was (vandaar ook die vreemde S-bocht in lijn 124 bij Nivelles). Nivelles-Nord was er eerder dan Nijvel en lag ook dichter bij het centrum maar sinds 1959 reden op lijn 141 (Court-Saint-Etienne - Manage) geen reizigerstreinen meer en na de sluiting van de fabriek van BN in 1985 is in 1988 ook het laatste stukje tussen Baulers en Nivelles-Nord opgebroken.
Oei, we hadden op de AV in Sittard inderdaad al gezien dat de IC erna +10 had, vanwaar de omleiding?
De t821 ging dus defect tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Muiderpoort hoorde ik later, dus de trein van een kwartier later reed om via Hilversum. Van Ronald hoorde ik dat de t821 wel opnieuw was ingelegd vanaf Utrecht. Maar de omroep dat de trein naar Maastricht niet meer kwam en de trein naar Nijmegen omreed kwam pas om 7:00 dus kon ik pas op zijn vroegst om 7:15 een trein naar Utrecht nemen op Amsterdam Bijlmer ArenA, daar was de trein van 7:38 naar Maastricht (de t823) eerst dertig minuten vertraagd en daarna maar gewoon opgeheven, dus werd het ook bij ons een combi van de IC naar Heerlen en de sprinter naar Maastricht :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Goede Vrijdag 2013: Charleroi & Couvin (75 foto's)

Bericht door Michael 1988 »

Leuke repo. Over die diesellijntjes mag Nederland nog wel een voorbeeld aan nemen en gewoon de meeste diesellijnen electrificeren. Deden die oude telefoons het trouwens nog ;)?
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Goede Vrijdag 2013: Charleroi & Couvin (75 foto's)

Bericht door Michael »

Leuke reportage.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Goede Vrijdag 2013: Charleroi & Couvin (75 foto's)

Bericht door Timon91 »

Ronald schreef:In het tweede rijtuig van voren. Het was in ieder geval het betere propwerk, zeker na Antwerpen-Centraal.
Dat was mij inderdaad ook opgevallen toen ik in Roosendaal uitstapte en langs de trein liep richting de trap. Achterin was er een stuk meer ruimte.
Bee schreef:De t821 ging dus defect tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Muiderpoort hoorde ik later, dus de trein van een kwartier later reed om via Hilversum. Van Ronald hoorde ik dat de t821 wel opnieuw was ingelegd vanaf Utrecht. Maar de omroep dat de trein naar Maastricht niet meer kwam en de trein naar Nijmegen omreed kwam pas om 7:00 dus kon ik pas op zijn vroegst om 7:15 een trein naar Utrecht nemen op Amsterdam Bijlmer ArenA, daar was de trein van 7:38 naar Maastricht (de t823) eerst dertig minuten vertraagd en daarna maar gewoon opgeheven, dus werd het ook bij ons een combi van de IC naar Heerlen en de sprinter naar Maastricht :')
Hmm, weer lekker bezig dus. Ik had in principe ook de IC van 5:15 uit Enschede kunnen nemen, maar dan hadden wij ook de trein van 9:19 uit Maastricht gemist. Is dat half uurtje buffer toch nog ergens goed voor geweest :P
Michael 1988 schreef:Leuke repo. Over die diesellijntjes mag Nederland nog wel een voorbeeld aan nemen en gewoon de meeste diesellijnen electrificeren. Deden die oude telefoons het trouwens nog ;)?
Tsja, er gaan altijd weer ergens stemmen op om lijnen als Zwolle-Wierden en Groningen-Leeuwarden te elektrificeren. Ik meen wel eens ergens gelezen te hebben dat elektrificatie al vanaf één trein per twee uur economisch gezien te verantwoorden is, maar ik kan me de bron niet meer herinneren. Hopelijk komt het er ooit nog van, al hebben diesellijntjes ook wel hun charme.

Oh, en de telefoons heb ik niet geprobeerd, maar gezien de foto's lijkt het me niet. Aan de andere kant is het wel België, dus je weet het nooit ;)
Mijn Flickr account.
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Goede Vrijdag 2013: Charleroi & Couvin (75 foto's)

Bericht door waldo79 »

Fraai verslag :pos:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Goede Vrijdag 2013: Charleroi & Couvin (75 foto's)

Bericht door deadlock »

Vetheid (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten