Revisie LINTen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Revisie LINTen

Bericht door Suus »

wwijker schreef:Syntus Lint 36 is op dit moment in revisie, volgens mij in Salzgitter.
Salzgitter klinkt heel erg logisch, daar is Alstom Transport Deutschland (voorheen LHB) gevestigd. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gkw1969
Berichten: 1756
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Revisie LINTen

Bericht door gkw1969 »

MdJ schreef:gezien DM90 er ook al niet mag komen. Wordt gezellig als een van de lintjes defect raakt...
Wie heeft jou dat wijs gemaakt? Er heeft in het verleden, voor nood, wel eens DM'90 gereden. Bovendien werd AlMa gebruikt voor het driehoeken van diesel-mat.

Het feit dat ze voor de lint kiezen is puur omdat het van de opdrachtgever moet dat er lightrail mat rijdt, gelijkvloerse instap moet hebben en niet nieuw hoeft te zijn.

Voor zover mij bekend gaat Arriva 3 stellen leasen.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Revisie LINTen

Bericht door Meltrain »

Via de Facebook pagina van Op de Rails heb ik een foto gevonden van het toilet dat in alle LINTjes die bij Syntus blijven, komt:
http://www.flickr.com/photos/spoorkeerl/8611556188/
(Helaas: de [img]-tags werken niet bij deze foto. :( )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Revisie LINTen

Bericht door Michael 1988 »

Het kan aan mij liggen, maar deze toilet oogt een stuk ruimer dan sommige toiletten bij NS en dan met name bij de (oudste) VIRM's. Maar als ik zo kijk kan wat mij betreft het toilet beter een kwartslag draaien of in ieder geval de deur anders geplaatst worden. Nu neemt dat ding het halve (of meer) treinstel in de breedte in beslag.

Ps. Bij die zelfde foto zie je ook een paar foto's staan van hoe de LINT's eruit komen te zien met de nieuwe Twents Huisstijl (en niet te vergeten vergeleken met het oude). Het nieuwe rood is echt veel feller en zier er voor mij persoonlijk mooier uit dan het oude rood met blauw. Overigens heb ik dat blauw op die treinstellen echt nooit begrepen.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Revisie LINTen

Bericht door marvinkok »

Zo heb je de foto's wel in het bericht ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding'
Afbeelding

Ziet er wel frisser uit met het Verkehrsrot, en het Ros staat ook niet verkeerd.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Revisie LINTen

Bericht door microshit »

Dat toilet heb ik eerder zo gezien in een Duitse trein. Plaatsing is echter "we moeten het ergens kwijt, dus daar maar". De halve trein hoeft niet echt te zien dat je naar de WC gaat :p
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Revisie LINTen

Bericht door Michael 1988 »

De andere helft ziet het nu ook. Dan maar liever de hele trein en dat wordt toch wel opgemerkt met die open ruimte daar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Revisie LINTen

Bericht door Suus »

Vind het nog wel meevallen met de omvang van het toilet trouwens, heb nog wel groter gezien :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Revisie LINTen

Bericht door julsteren »

Deze LINTjes zien er wel gaaf uit in deze kleur, en ik dacht dat ze ook een eerste klas kregen???
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Revisie LINTen

Bericht door reisthijs »

Deze rode zijn bestemd voor Zupthen-Oldenzaal daar komt geen 1 klas in.

Voor Arriva zou er 1e klas in komen maar die stellen worden dan weer blauw.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Revisie LINTen

Bericht door Freek »

Hoeveel zitplaatsen kost dat toilet trouwens wel niet.....
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Revisie LINTen

Bericht door marvinkok »

Op die Flickr pagina stond meen ik 20...
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Revisie LINTen

Bericht door marvinkok »

En ik zie net dat de 36 momenteel op het opstelterrein van Hengelo staat, kon wel het ros zien, maar zat aan de verkeerde kant van de trein om te kunnen zien of er al meer stickers op zaten...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Revisie LINTen

Bericht door reisthijs »

marvinkok schreef:Op die Flickr pagina stond meen ik 20...
Volgens eerdere berichten zou dat toilet ten kostte gaan van maximaal 6 zitplaatsen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
edje
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 16:15

Re: Revisie LINTen

Bericht door edje »

Het zijn er 12, ik had verkeerd genoteerd bij de flickr pagina.
Aan de zijde van de wc, mis je 8 plaatsen.
De klapzittingen schuiven op, en komen ook op de plek van een zitje van 4, wat er op de originele plek komt van de klapzittingen.... geen idee. Kan zijn dat daar nog een normaal zitje komt. er komt in ieder geval ruimte voor een invalide.

maar in iedergeval missen er nu 12 zitplaatsen.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Revisie LINTen

Bericht door Freek »

Dat is ja bijna 10%. Zal nog wel gevolgen hebben in de spits.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Revisie LINTen

Bericht door Meltrain »

Gelukkig wordt de frequentie tussen Goor en Oldenzaal in de spits verdubbeld. :wink:
Ik vraag me af of Syntus dan ook vaker met gekoppelde stellen zal rijden, voornamelijk op de ritten die het gehele traject berijden.
Gaat de frequentie 's avonds en op zondag trouwens omhoog naar 2x/uur tussen Zutphen en Hengelo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Revisie LINTen

Bericht door reisthijs »

Hogere frequentie = kortere treinen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Revisie LINTen

Bericht door Michael 1988 »

Gekoppeld heeft Syntus nu 8 treinstellen nodig. Er zijn momenteel 9 treinstellen (35-43) bij Syntus (als ik me niet vergis) voor het traject Zutphen-Oldenzaal. Dus bij verhoging van de frequentie betekent inderdaad minder gekoppelde treinstellen. Of ze moeten enkele treinstellen die terug gestuurd zijn naar NSF terug leasen of Arriva moet juist enkele treinstellen die teruggestuurd waren naar NSF gaan leasen voor de Vechtdallijn (volgens wikipedia waren dit de treinstellen 44-45 die Arriva over zouden nemen en die zijn nog in handen van Syntus). Treinstellen 32-34 zijn namelijk even oud als de oudste stellen (35-40) die Syntus nog heeft. Of de informatie op wikipedia klopt niet (meer). Op de OvinNL wiki hoef ik niet te gaan kijken, want daar lijkt het alsof alle LINT's van Syntus nog in handen zijn van Syntus.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Revisie LINTen

Bericht door MdJ »

Momenteel worden de stellen 35-45 door Syntus gebruikt, de 33+34 staan in Winterswijk tbv Arriva. De 35 kan wellicht een reservestel zijn, doordat er steeds 1 treinstel naar Duitsland gaat tbv de revisie. En de 44+45 ook weer terug, na December 2014 is er geen werk voor hun en die zijn natuurlijk wel een paar jaar jonger...
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Revisie LINTen

Bericht door Michael 1988 »

Kan iemand nu vertellen hoevel treinstellen Arriva nu uiteindelijk neemt? 2 of 3 stellen want nu zie ik weer dat het 2 stellen zijn (33 + 34). Overigens lijkt het mij logischer als de 32 erbij komt voor Arriva en de 44 en 45 nog bij Syntus blijven (voor o.a. de frequentieverhoging die hier eerder is genoemd). Overigens weet ik dat ook nog de 44 en 45 momenteel worden gebruikt. Ik had het over het traject Zutphen - Oldenzaal met die 9 treinstellen.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Revisie LINTen

Bericht door julsteren »

Het is niet de meest mooie foto:
Afbeelding
Ik heb geen treinstelnummer kunnen lezen, er staat er dus één in Hengelo bij NedTrain.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Revisie LINTen

Bericht door reisthijs »

Dat is dus stel nr 36 van de eerdere foto's. :wink:
Die stond er gisteren samen met nr 45.
Afbeelding
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: Revisie LINTen

Bericht door Dre »

Vorige week maandag kwam stel 41 als derde gereviseerde stel terug uit Salzgitter, het is ook meteen het eerste stel dat qua interieur ook interieur gemoderniseerd is. Vanochtend maar even een fotootje geschoten:
Afbeelding

De lichtkranten, waarop bestemming (en volgende station) en tijd/datum op vermeld staan, zijn nog niet verwijderd en de nieuwe schermen waarop reisinformatie getoond gaat worden zijn al geplaatst. Dat maakt dat de lichtkrant vanaf een zijde niet meer leesbaar zijn.

Ik neem overigens aan dat de stellen 36 en 43 t.z.t. nog, hetzij in Salzgitter of hier in Nederland, voorzien worden van een nieuw interieur.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

LINT treinstellen vechtdallijnen en Consessie Twente

Bericht door cassie127 »

Ik zat net in de trein van Zwolle naar Roosendaal. En kwam bij Zutphen langs de Stadler garage en buiten stond een voor 3/4e deel omgestickerde Syntus Lint treinstel in de kleuren van de Vechtdallijnen van Arriva. Wie heeft er foto's?
Verder heeft Syntus Twente haar vernieuwde treinstellen laten zien. De bestickering aan de buitenkant zit er op... Nu alleen nog de opknapbeurt van binnen. In de treinen komt een nieuwe vloer, gratis wifi, een toilet en nieuwe stoelen.
Bron Syntus Twente: http://syntustwente.nl
Laatst gewijzigd door cassie127 op ma 26 mar 2018, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten