OVer je OV-Chipkaart #8

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:
Fles schreef:De poortjes bij Rotterdam Centraal gaven bij mij gisteren tot 3 keer toe "probeer opnieuw". Je moet daar echt je kaart uit je portemonnee halen voordat het werkt. Plus dat driekwart van de poortjes sowieso niet in gebruik is. Lekker geregeld, op 1 van de grootste stations van het land :? :N
Ik heb dat ook heel vaak (maar alleen als ik het station uit wil), in of uit m'n hoesje halen maakt niet uit. Heel irritant vind ik het. Bij mij is het trouwens bij de metro.
Dan ben niet de enige. Sinds de opening van het metrostation moet ik mijn kaart altijd uit mijn portemonee en uit het hoesje halen. Niet echt bevordelijk voor de doorstroming van reizigers.

Op station Beurs heb ik dit trouwens ook regelmatig.

Het euvel heb ik ook al diverse malen aan de RET gemeld. Maar die doen er niets mee :? .
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door webguy »

Bij de NS is het trouwens deels ivm de nieuwe "oplossing" voor dubbel in/uit-checken. De lezers zijn minder gevoelig gemaakt en daarom hoef je niet meer 3 minuten te wachten om nog eens uit te checken.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door hauptbahnhof »

Ik kon laatst prima inchecken bij de metropoortjes op Rotterdam Centraal. Als je een andere (oude) OV-chipkaart in je portomonee heeft, of andere pasjes met een RFID-chip (bijv ID-kaart), krijg je de melding steeds.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Suus »

Volgens een niet nader te noemen conducteur van de NS moet je kaart eerst nog een beetje inbliepen voordat deze goed gaat werken en na verloop van tijd verliest hij aan "bliepkracht". Dat verhaal heb ik serieus te horen gekregen van een conducteur waarvan eigenlijk gewoon zijn kaartlezer slecht functioneerde :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door hauptbahnhof »

Deed je wel alsof je hem geloofde?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Suus »

Nadat hij was verdergelopen keek ik naar een medereiziger aan het andere kant van het gangpad en we maakten tegelijk het "laat maar waaien" gebaar :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Michael »

Daantje schreef:
Fles schreef:De poortjes bij Rotterdam Centraal gaven bij mij gisteren tot 3 keer toe "probeer opnieuw". Je moet daar echt je kaart uit je portemonnee halen voordat het werkt. Plus dat driekwart van de poortjes sowieso niet in gebruik is. Lekker geregeld, op 1 van de grootste stations van het land :? :N
Ik heb dat ook heel vaak (maar alleen als ik het station uit wil), in of uit m'n hoesje halen maakt niet uit. Heel irritant vind ik het. Bij mij is het trouwens bij de metro.
Ik heb dat probleem nog nooit gehad. Heb mijn chipkaart ook in mijn portemonnee zitten en ik laat hem ook altijd erin zitten en tot nu toe werkte het gewoon overal.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door MdJ »

Mijn zus reist elke werkdag tussen Enschede Drienerlo-Almelo, eens in de twee weken op zaterdag Enschede Drienerlo-Apeldoorn. Zij heeft een trajectkaart Esd-Aml en, doordat zij dus in Almelo steeds moet uitchecken en weer in moet checken, koopt ze op zaterdag een kaartje Apd-Aml met korting.

Zij krijgt dus steeds met de HC's aan de stok omdat ze dus een kaartje koopt, omdat ze anders steeds in Almelo uit de trein moet en dus de trein mist. Als ze in Apeldoorn zou gaan in/uitchecken gaat het dus fout, omdat ze dan de hele reis op saldo reist, terwijl ze Aml-Esd al heeft afgekocht.

Mag het inderdaad niet en moet ze dus in Almelo de trein uit?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Daniel »

Ik zou niet weten waarom ze het aan de stok krijgt met HCs, met een trajectkaart kan je nieteens op de chipkaart reizen! Reis zelf behoorlijk regelmatig in het weekend met een combi van een papieren treinkaartje en een trajectkaart en heb nog nooit een HC meegemaakt die daar problemen mee heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door webguy »

Maar met de nieuwe voordeelabonnementen krijg je alleen korting op een chipkaart. Dus het bovenstaande kan alleen als je een VDU-oude stijl hebt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Daniel »

Een trajectkaart geeft al recht op 40% korting buiten je traject, daar heb je niet nog eens een voordeelabonnement voor nodig :wink: Tenzij MdJ´s zus een maandtrajectkaart heeft dan, maar dat staat nergens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door MdJ »

Navraag leerde dat ze inderdaad een maandtrajectkaart heeft. :oops:
Bij twijfel: gebruik beton.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door webguy »

En dus een nieuwe-stijl Voordeelproduct?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door MdJ »

Jup :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Tochjo »

Ik dacht dat een maandtrajectkaart nog op papier verstrekt werd? Is dat al een reisproduct voor de OV-chipkaart geworden? Of begrijp ik iets niet goed?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Suus »

Wat er van begrijp:
MdJ_zus heeft een Dal Voordeel + Maandtraject Enschede Drienerlo - Almelo
Soms reist MdJ_zus ook naar Apeldoorn. Aangezien ze al betaald heeft voor Enschede Drienderlo - Almelo koopt MdJ_zus een kaartje met korting voor Almelo - Apeldoorn zodat ze niet in Almelo de trein uit en weer in hoeft. Alleen zijn de voorwaarden dat je niet met een kaartje met korting mag reizen als je een Dal Voordeel hebt maar moet in- en uitchecken en de conducteurs en MdJ_zus hebben daar dus meningsverschillen over.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Tochjo »

Ah, een combinatie met Dal Voordeel. Dat lijkt me dan een afweging tussen formeel gelijk hebben en klantvriendelijkheid.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door hauptbahnhof »

Ik denk het beste wat ze kan doen is het schriftelijk (brief of mail) via de klantenservice regelen. Hopen dat ze haar gelijk geven en zo ja, uitprinten of in haar telefoon houden voor als er weer moeilijk wordt gedaan.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door reisthijs »

Bepaalt de klantenservice wat de regels zijn?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door hauptbahnhof »

De klantenservice kan jou wel vertellen of het mag in deze situatie. En als dat gebeurt, is dat voor mij bindend.

Alleen mijn ervaring met NS-klantenservice is dat ze weinig weten. :N

En trouwens, als dit in jouw geval zou gebeuren, moet je maar lekker niet naar de klantenservice mailen maar lekker blijven aankloten. :wink:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door fogeltje »

Mijn voordeelurenabonnement loopt elk jaar t/m 30 april. Ik heb een brief binnen gekregen dat deze automatisch verlengd wordt en dat later deze maand de pecunia van mijn bankrekening wordt afgeschreven. Er stond bij dat ik nog wel even naar een automaat moest om het nieuwe abonnement erop te zetten om vanaf 1 mei op saldo met korting te kunnen reizen. Ik dacht dat dit tegenwoordig niet meer hoefde? Bij de automaat staat ook niks klaar voor mij en mijn huidige product Reizen op saldo met 40% korting loopt tot 2029. Mag ik aannemen dat het in de brief een fout betreft?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door fogeltje »

fogeltje schreef:Mijn voordeelurenabonnement loopt elk jaar t/m 30 april. Ik heb een brief binnen gekregen dat deze automatisch verlengd wordt en dat later deze maand de pecunia van mijn bankrekening wordt afgeschreven. Er stond bij dat ik nog wel even naar een automaat moest om het nieuwe abonnement erop te zetten om vanaf 1 mei op saldo met korting te kunnen reizen. Ik dacht dat dit tegenwoordig niet meer hoefde? Bij de automaat staat ook niks klaar voor mij en mijn huidige product Reizen op saldo met 40% korting loopt tot 2029. Mag ik aannemen dat het in de brief een fout betreft?
Gisteren via EVA een mailtje naar de klantenservice van de NS gestuurd. Vanmiddag werd ik teruggebeld. Het betreft inderdaad een fout in de brief, ik hoef verder niets te doen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door fogeltje »

Ik heb weer eens mijn hobby kunnen nagaan. Breng rekende WEER geen korting op lijn 99 en lijn 121 schreef teveel af omdat het busstation verplaatst is tijdelijk. Daardoor wordt iedereen de halte voor het busstation ri Uden ingecheckt. Als ik op en neer ga dan heft dat elkaar op. Maar gisteren ben ik niet met Hermes naar Uden gegaan, dus daardoor vraag ik het nu wel terug (de voorgaande keren werd het netjes door de heenreis opgeheven).
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door webguy »

Ik was woensdag vergeten uit te checken bij Connexxion. Kwam er donderdag achter toen ik in de bus stapte, dus meteen formulier ingevuld, en vrijdag had ik al een mail dat geld klaarstond. Best snel, maar ze vragen dan ook best veel gegevens dus je kan zoiets bijna automatiseren :P
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #8

Bericht door Tochjo »

Van een busreis die ik gisteren maakte met Connexxion, is alleen de check-in verschenen in Mijn OV-chipkaart. Maar ik weet zeker dat ik heb uitgecheckt; ik lette nog extra op de ritprijs om te kijken of dat overeenkwam met de prijs die ik vooraf had opgezocht. Nu neem ik aan dat de check-uit de komende dagen nog wel zal verschijnen, maar ik vraag me af hoe dit kan gebeuren. Ik zou verwachten dat alle transacties van het voertuig in één keer worden verwerkt.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten