Google Maps krijgt toch alle 9292 OV-informatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Google Maps krijgt toch alle 9292 OV-informatie

Bericht door Suus »

Vinny schreef:Je kunt de "meld een probleem" knop gebruiken in Maps.
Mja, echt snel gaat dat niet he. Een bedrijventerrein 500 meter van mijn huis heeft alleen maar corrupte streetviewbeelden. Al in september vorig jaar heb ik daar een auto voor nieuwe streetviewbeelden zien rijden maar er is nog steeds niets veranderd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Google Maps krijgt toch alle 9292 OV-informatie

Bericht door Geert »

Bee schreef:Al in september vorig jaar heb ik daar een auto voor nieuwe streetviewbeelden zien rijden maar er is nog steeds niets veranderd.
Was dat wel Google? Er zijn meer bedrijven die streetviewbeelden maken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Google Maps krijgt toch alle 9292 OV-informatie

Bericht door Suus »

Er stond zo'n Google-logo op de motorkap.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Google Maps krijgt toch alle 9292 OV-informatie

Bericht door Vinny »

Bee schreef:
Vinny schreef:Je kunt de "meld een probleem" knop gebruiken in Maps.
Mja, echt snel gaat dat niet he. Een bedrijventerrein 500 meter van mijn huis heeft alleen maar corrupte streetviewbeelden. Al in september vorig jaar heb ik daar een auto voor nieuwe streetviewbeelden zien rijden maar er is nog steeds niets veranderd.
In Duitsland worden helemaal geen nieuwe streetviewbeelden meer gepubliceerd, als gevolg van de privacy wetgeving daar. Kan zijn dat ze Nederland ook maar meteen op slot hebben gegooid... :X
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Google Maps krijgt toch alle 9292 OV-informatie

Bericht door Suus »

De vertrektijden en de lijnnummers bij de haltes zijn trouwens weer actief in Google Maps :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tjitte19
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 23:27
Locatie: Delfgauw

Re: Google Maps krijgt toch alle 9292 OV-informatie

Bericht door tjitte19 »

Maps laat bij busstation Delft NS alleen maar lijn 37 en 81 zien richting resp. Delfgauw en Kuyperwijk. Misschien dat dit realtime is, maar volgens mij in lijn 37 niet de eerste bus tussen nu (21.04 uur) en het volgend uur.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Google Maps krijgt toch alle 9292 OV-informatie

Bericht door Daniel »

Net even gekeken bij wat bij mij bekende haltes in Utrecht en zo te zien gaat het vooral mis met haltes die zich op verschillende posities bevinden. Zo geeft Kanaleneiland Zuid alleen de sneltram, Europaplein alleen lijn 10 en 71 (halte op de Beneluxlaan dus en niet die op de Europalaan), Anne Frankplein alle lijnen die er stoppen (slechts één haltepositie) en Balijelaan/Croeselaan alleen de lijnen die aan de Balijelaan zelf stoppen en niet die op de Croeselaan stoppen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Google Maps krijgt toch alle 9292 OV-informatie

Bericht door huibf »

Bee schreef:De vertrektijden en de lijnnummers bij de haltes zijn trouwens weer actief in Google Maps :)
inderdaad. Mooi
Jammer dat alleen op de grenzen bushalten niet worden óntdubbeld en Nederlandse lijnen NIET worden weergegeven in het buitenland. De lijn wordt WEL weergegeven in Nederland.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Google Maps krijgt toch alle 9292 OV-informatie

Bericht door Somoht »

huibf schreef:
Bee schreef:De vertrektijden en de lijnnummers bij de haltes zijn trouwens weer actief in Google Maps :)
inderdaad. Mooi
Jammer dat alleen op de grenzen bushalten niet worden óntdubbeld en Nederlandse lijnen NIET worden weergegeven in het buitenland. De lijn wordt WEL weergegeven in Nederland.
Je als ze bij 9292 nu gewoon vertrektijden voor de haltes buiten Nederland er in hadden gelaten ipv weg te knippen... Nu krijg je hele rare adviezen over de grens. Situatie was veel beter ook qua data toen CXX,GVB en NS zelf leverde.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Google Maps krijgt toch alle 9292 OV-informatie

Bericht door Edwin »

Wanneer ik nu op Google Maps bijvoorbeeld bij Busstation 't Oor, Almere kijk, hebben alle vier de haltes/perrons een apart busplaatje waar je op kan klikken en precies kan zien vanaf waar welke rus vertrekt. Helaas nog niet in welke richting (edit: dit werkt al wel bij sommige lijnen bij Muiden P+R Terrein), maar bij dit busstation klopt het in ieder geval wel waar welke bus halteert.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Google Maps krijgt toch alle 9292 OV-informatie

Bericht door Daniel »

Bij een hoop busstations is die info wel incompleet en zijn sommige lijnen geheel niet in de popups met de details van een halte te vinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Google Maps krijgt toch alle 9292 OV-informatie

Bericht door Somoht »

Edwin schreef:Wanneer ik nu op Google Maps bijvoorbeeld bij Busstation 't Oor, Almere kijk, hebben alle vier de haltes/perrons een apart busplaatje waar je op kan klikken en precies kan zien vanaf waar welke rus vertrekt. Helaas nog niet in welke richting (edit: dit werkt al wel bij sommige lijnen bij Muiden P+R Terrein), maar bij dit busstation klopt het in ieder geval wel waar welke bus halteert.
Doordat ze niet netjes neerzetten in de achterliggende GTFS data wat de clustering is van de busstations, is het één groot zooitje, veel te veel icoontjes. Toen CXX direct leverde was dit iig beter.
Ook GVB nu weer, 9292 is te laat geweest met het leveren van de metrowijzigingen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten