Mag ik even kwijt #136

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Mag ik even kwijt #136

Bericht door ODRAIL »

De belbus van het programma Kassa?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Klaasje »

Een belbus is een bus die alleen komt als je belt. :roll:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door STF »

Belbus... Dat heb ik weleens aan Luxemburgse buschauffeurs proberen uit te leggen, nou daar hadden ze echt nog nooit van gehoord, hier komt de bus gewoon altijd, ook als er vijf jaar lang niemand instapt, zoals met lijn 108 die hier vlakbij vertrekt het geval is. Die lijn was ooit bedoeld voor het asielzoekerscentrum maar aangezien dat omstreeks 2008 daar is weggehaald, heeft die bus sindsdien bijzonder weinig nut.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Michael »

Zo, ik heb weer even tijd om het forum onveilig te maken. :lol:
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Stéphane »

Klaasje schreef:Een belbus is een bus die alleen komt als je belt. :roll:
En dat ding hebben ze in België ingevoerd door het "recht op vervoer" hierdoor moet iedereen in de bebouwde kom binnen de 250 meter een bus hebben. Nu hier in Groot-Antwerpen (gezien de zeeeer hoge bevolkingsdichtheid. is dat wel in het geval maar in het dorp aan de andere kant van de Rupel (waar ze een aangenaam zwembad hebben) is dat niet zo. Daar is er enkel op de hoofdweg een buslijn en daarnaast zijn er in het dorp een hoop belbushaltes.
Nu kan ik wel vanaf de hoofdweg lopen maar ik zag die belbus op het netplan en dacht, laat ik tot de markt rijden en daar dat busje een laten komen...
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Suus »

Ik meen wel eens een verhaal gelezen te hebben van een mevrouw in Oost-Vlaanderen die elke ochtend naar het station wilde maar binnen de maximale afstand vanaf haar huis geen bushalte had die binnen de aangegeven tijd van de basismobiliteit werd bediend en daarom elke ochtend een taxi van haar huis naar het treinstation vergoed kreeg van De Lijn. Ik geloof dat de kosten daarvoor opliepen tot wel 20.000 euro per maand :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Vinny »

Een speciale buslijn voor die vrouw inleggen kost waarschijnlijk wel meer.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Suus »

Het is opgelost door de bediening van de bushalte in de buurt van haar huis eerder te laten starten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Aking »

Bee schreef:Ik meen wel eens een verhaal gelezen te hebben van een mevrouw in Oost-Vlaanderen die elke ochtend naar het station wilde maar binnen de maximale afstand vanaf haar huis geen bushalte had die binnen de aangegeven tijd van de basismobiliteit werd bediend en daarom elke ochtend een taxi van haar huis naar het treinstation vergoed kreeg van De Lijn. Ik geloof dat de kosten daarvoor opliepen tot wel 20.000 euro per maand :')

Een taxi van haar HUIS naar (ik neem aan t dichtstbijzijnde) TREINSTATION voor 20.000 per maand? :shock: :X

Dat is ruim 650,- per dag :')

*naar België emigreert en taxichauffeur wordt* *O*
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Geert »

Zal wel paar jaar zijn dan, dan kom je uit op 55 euro per dag.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Suus »

Ik kan de details over dat specifieke geval niet meer terugvinden, wel een ander geval uit West-Vlaanderen :mrgreen:
De Lijn betaalt de taxi van een werkneemster van Sowepo in Poperinge om tot het station van Ieper te raken. De Lijn doet dat omdat ze geen bus ter beschikking stelt om de vrouw tijdig op haar werk te krijgen.
Elke taxirit kost ongeveer 25euro, maar vervoersmaatschappij De Lijn kan niet anders dan dit te betalen, omdat de vervoersmaatschappij wettelijk verplicht is om voor een oplossing te zorgen. 'We zijn aan het werken aan een andere oplossing voor dit specifieke geval. Die zal worden voorgelegd aan de openbare vervoerscommissie die op 4 april bijeenkomt. Tot dan betalen we inderdaad de taxi van de vrouw, zodat ze tijdig op haar werk kan geraken', zegt woordvoerder Dirk Schockaert van De Lijn West-Vlaanderen.
Dat was eind februari 2008.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door mijack1985 »

Een interessante artikel uit Trouw over belastingparadijzen, politici, banken e.d.

De journalisten verdienen echt lof voor het uitpluizen van dit.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Thom91 »

Het slopen van de 'Dutch Sandwich' kost de samenleving in Nederland meer dan het oplevert. Besef dat wel.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Geert »

Na und? Een erg ethische manier om geld te verdienen (als land) is het niet.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Thom91 »

Hoezo onethisch? Het is volkomen legaal..
Komt wel goed schatje.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Etienne »

Thom91 schreef:'Dutch Sandwich'
Wie heeft er trek in een Subway :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Vinny »

Thom91 schreef:Hoezo onethisch? Het is volkomen legaal..
Vreemdgaan is ook volkomen legaal, maar voor veel mensen eveneens onethisch. Die twee dingen zijn dus niet 1 op 1 hetzelfde :wink:

Belastingparadijzen kun je mijn mening het beste aanpakken door de belastingdruk in gewone landen eens fors te verlagen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door STF »

Het is jammer dat Google Streetview in Luxemburg kort na de ingebruikname destijds weer verboden is geworden want het zou handig zijn om voor onderstaand verhaal even de wegsituatie er bij te kunnen laten zien, dan maar gewoon een kaartafbeelding: http://g-o.lu/pq2yf
Of een luchtfoto: http://g-o.lu/ilond

Ik verbaas me in het dorpje Ingeldorf (tussen de steden Diekirch en Ettelbruck) over een nogal vreemde wegsituatie, ik kom altijd met de auto vanaf punt 194 vandaan, vervolgens krijg je een kruispunt en kort daarna voegen de twee wegen samen.
Bij dat kruispunt, mag je niet linksaf en op het punt waar beide wegen samenvoegen mag je niet rechtsaf.
Dat je op het kruispunt niet linksaf mag is logisch want daar is het eenrichtingsverkeer (komt alleen maar bij de wasstraat van een tankstation vandaan), maar waarom mag je wel op het kruispunt rechtsaf maar niet bij het samenvoegen van de wegen? Op het kruispunt is het namelijk zo goed als onmogelijk om rechts af te slaan, zo scherp en smal is die draai, terwijl je bij de samenvoeging van beide wegen alle ruimte van de wereld hebt...

Ik heb het vermoeden dat de wegbeheerder het nooit voor mogelijk heeft gehouden dat je op dat kruispunt rechtsaf gaat slaan, omdat het zo goed als onmogelijk is, dat er zodoende alleen bij de samenvoeging van de wegen zo'n verbodsbord voor rechtsaf slaan staat. :wink:

Nou ik sla op dat kruispunt mooi rechtsaf, is voor mij de snelste route als ik van de bouwmarkt kom en naar huis rij. Een kleine personenauto krijg je er volgens mij zonder achteruitrijden doorheen, mits je een beetje stuurmanskunst hebt. Onze bestelbus moet ik echter een halve meter in zijn achteruit zetten om de draai te redden.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Na und? Een erg ethische manier om geld te verdienen (als land) is het niet.
Het heeft echt helemaal niets met ethiek te maken. Het is gewoon een internationale weeffout.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Meltrain »

Ik heb zojuist mijn testrit ontvangen.
Om precies te zijn: een testrit met de tram van de RET. :P Het kaartje geeft recht op twee keer een uur reizen met al het vervoer van de RET, met uitzondering van de BOB-bus en lijn E ten noorden van Berkel-Westpolder.
Kaartjes zijn overigens nog steeds aan te vragen via http://www.ikwileentestrit.nl/ .
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Z2N »

Was dat per post of per mail? Ik moet die van mij ook nog krijgen namelijk..
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Aking »

Ik heb die van mij vandaag ook ontvangen, met een gelikte brochure met daarin twee keer: "vraag nu een testrit aan op www.ikwileentestrit.nl".

Erm.... ik had toch al een testrit aangevraagd en daarom kreeg ik dat boekje toch? :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door ODRAIL »

Wat is dit voor een boekje?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door ODRAIL »

Hmm, ben een weekje ziek geweest, maar zo te zien heb ik hier niet veel gemist :wink: .
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten