Fyra keert niet voor 2014 terug
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Fyra keert niet voor 2014 terug
Fyra keert niet voor 2014 terug
Geplaatst op: vrijdag 5 april 2013 08:27
Laatst bijgewerkt: vrijdag 5 april 2013 08:33
De hogesnelheidslijn Fyra gaat vrijwel zeker dit jaar niet meer rijden, mogelijk wordt het pas april 2014. Dat zeggen diverse bronnen binnen de NS. Het lek bij de Italiaanse snelle trein is nog steeds niet boven.
Of de Fyra ooit nog op het Nederlandse spoor te zien is, weet de NS niet, of wil het spoorbedrijf niet zeggen. Die beslissing daarover wordt uitgesteld.
Dit trieste nieuws krijgen Kamerleden vandaag te horen van president-directeur Bert Meerstadt en directeur Merel van Vroonhoven van NS, die verantwoordelijk zijn voor het Fyra-project. De Kamerleden worden bijgepraat tijdens een werkbezoek aan de werkplaats Watergraafsmeer in Amsterdam, waar de Fyra wordt onderzocht.
De Fyra maakte zijn eerste rit in december 2012, maar werd al na een maand aan de kant gezet, omdat de trein allerlei voor de reiziger gevaarlijke storingen vertoonde.
Lees verder | Dossier Fyra-problematiek | Meer nieuws over Fyra-problematiek
Geplaatst op: vrijdag 5 april 2013 08:27
Laatst bijgewerkt: vrijdag 5 april 2013 08:33
De hogesnelheidslijn Fyra gaat vrijwel zeker dit jaar niet meer rijden, mogelijk wordt het pas april 2014. Dat zeggen diverse bronnen binnen de NS. Het lek bij de Italiaanse snelle trein is nog steeds niet boven.
Of de Fyra ooit nog op het Nederlandse spoor te zien is, weet de NS niet, of wil het spoorbedrijf niet zeggen. Die beslissing daarover wordt uitgesteld.
Dit trieste nieuws krijgen Kamerleden vandaag te horen van president-directeur Bert Meerstadt en directeur Merel van Vroonhoven van NS, die verantwoordelijk zijn voor het Fyra-project. De Kamerleden worden bijgepraat tijdens een werkbezoek aan de werkplaats Watergraafsmeer in Amsterdam, waar de Fyra wordt onderzocht.
De Fyra maakte zijn eerste rit in december 2012, maar werd al na een maand aan de kant gezet, omdat de trein allerlei voor de reiziger gevaarlijke storingen vertoonde.
Lees verder | Dossier Fyra-problematiek | Meer nieuws over Fyra-problematiek
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
En dat is na de gestelde drie maanden-limiet. Mogen ze dan nu enkele reis naar de hoogovens? :X
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Ik wou zeggen, dr was zogenaamd een vrij strakke deadline toch? :')
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Wat een AIDS-besluit. Hoe kan je nou de beslissing opschorten, serieus wtf. De gestelde termijn was juist eindelijk een keer iets van daadkracht.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
'Niet voor juni duidelijkheid over Fyra'
'Niet voor juni duidelijkheid over Fyra'
Geplaatst op: vrijdag 5 april 2013 15:20
Laatst bijgewerkt: vrijdag 5 april 2013 15:22
Het zal nog zeker tot juni duren voor duidelijk is of en wanneer de hogesnelheidstrein Fyra weer kan gaan rijden. Dat stelde NS-topman Bert Meerstadt vrijdag na een bezoek van Tweede Kamerleden aan de Fyra-werkplaats in Amsterdam.
Momenteel wordt onderzocht of en wanneer de V250 weer kan gaan rijden. Als dat niet het geval is, moet er een alternatief worden gevonden. De binnenlandse Fyra kan een deel van de eventuele oplossing zijn, aldus Van Vroonhoven. Daarom wordt ook een proef gedaan om dubbeldekkers op de hogesnelheidslijn te laten rijden.
Lees verder | Dossier Fyra-problematiek | Meer nieuws over Fyra-problematiek | Dossier HSL-Zuid | Meer nieuws over HSL-Zuid
Geplaatst op: vrijdag 5 april 2013 15:20
Laatst bijgewerkt: vrijdag 5 april 2013 15:22
Het zal nog zeker tot juni duren voor duidelijk is of en wanneer de hogesnelheidstrein Fyra weer kan gaan rijden. Dat stelde NS-topman Bert Meerstadt vrijdag na een bezoek van Tweede Kamerleden aan de Fyra-werkplaats in Amsterdam.
Momenteel wordt onderzocht of en wanneer de V250 weer kan gaan rijden. Als dat niet het geval is, moet er een alternatief worden gevonden. De binnenlandse Fyra kan een deel van de eventuele oplossing zijn, aldus Van Vroonhoven. Daarom wordt ook een proef gedaan om dubbeldekkers op de hogesnelheidslijn te laten rijden.
Lees verder | Dossier Fyra-problematiek | Meer nieuws over Fyra-problematiek | Dossier HSL-Zuid | Meer nieuws over HSL-Zuid
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Even voor de geschiedschrijving: het bericht uit de Telegraaf is van vanochtend, vóór het werkbezoek aan de Watergraafsmeer en is gebaseerd op bronnen. De berichten van later op de dag [beslissing in juni, of voor de zomer] zijn gebaseerd op uitspraken van Meerstad. Ergens tussendoor staat dan nog dat een woordvoerder van NMBS het nog steeds over april heeft.
En in een zijlijntje: volgens het FD gaat NS naar de NMa om te vragen of de Den Haag - Brussel express wel internationaal genoeg is.
En in een zijlijntje: volgens het FD gaat NS naar de NMa om te vragen of de Den Haag - Brussel express wel internationaal genoeg is.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Het is meer zorgelijk dat men het niet weet.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Sterker nog: ik zag gisteren op de website van NOS een artikeltje waarin de NS zich afvraagt of de Fyra/V250 uberhaupt ooit gaat rijden.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Volgens mij kan ik het volgende artikel wel in dit topic plaatsen:
NS: binnenlandse Fyra doortrekken naar België
AMSTERDAM - De NS wil dat de binnenlandse Fyra-treinen die nu tussen Amsterdam en Breda rijden, toestemming krijgen om ook op het Belgische spoor te rijden. Het gaat dan niet om de falende Fyra V250-treinen, maar om de TRAXX-locomotieven die sinds april 2011 een bekende verschijning zijn op het station in Breda.
De toelating op het Belgische spoor kan volgens NS-directielid Merel van Vroonhoven in de toekomst helpen om een goede verbinding tussen Amsterdam en Brussel tot stand te brengen.
Eerder opperde wethouder Selcuk Akinçi van Breda een dergelijke oplossing voor de nieuwe verbinding Breda-Antwerpen, die nu door de problemen met de Fyra V250 voor onbepaalde tijd in de ijskast is gezet.
Lees verder op: http://www.omroepbrabant.nl/?news/19143 ... C3%AB.aspx
NS: binnenlandse Fyra doortrekken naar België
AMSTERDAM - De NS wil dat de binnenlandse Fyra-treinen die nu tussen Amsterdam en Breda rijden, toestemming krijgen om ook op het Belgische spoor te rijden. Het gaat dan niet om de falende Fyra V250-treinen, maar om de TRAXX-locomotieven die sinds april 2011 een bekende verschijning zijn op het station in Breda.
De toelating op het Belgische spoor kan volgens NS-directielid Merel van Vroonhoven in de toekomst helpen om een goede verbinding tussen Amsterdam en Brussel tot stand te brengen.
Eerder opperde wethouder Selcuk Akinçi van Breda een dergelijke oplossing voor de nieuwe verbinding Breda-Antwerpen, die nu door de problemen met de Fyra V250 voor onbepaalde tijd in de ijskast is gezet.
Lees verder op: http://www.omroepbrabant.nl/?news/19143 ... C3%AB.aspx
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Oh wil men dat nu pas?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
En dan stel ik ook voor om de pendel Antwerpen - Noord kempen door te laten rijden tot Breda .
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
en omdat die FYRA eigenlijk was bedoeld om er ooit ook het NL-net mee te gaan rijden:
er zou ook worden bekeken of die dubbeldekkers VIRM geschikt kunnen worden gemaakt om met high-speed te gaan karren over die mooie nieuwe lijn. Meerstad was nogal duidelijk in een uitspraak dat het ook een geval van ''geld terug-waar deugt niet'' zou kunnen worden.
er zou ook worden bekeken of die dubbeldekkers VIRM geschikt kunnen worden gemaakt om met high-speed te gaan karren over die mooie nieuwe lijn. Meerstad was nogal duidelijk in een uitspraak dat het ook een geval van ''geld terug-waar deugt niet'' zou kunnen worden.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Dat wilde men al in 2009, maar werd afgeketst door de NMBS. Ze zien nu gewoon een kans om het alsnog voor elkaar te krijgen.Vinny schreef:Oh wil men dat nu pas?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
NS denkt zelfs aan intercity’s om Fyra te gaan vervangen
NS denkt zelfs aan intercity’s om Fyra te gaan vervangen
Geplaatst op: maandag 8 april 2013 18:38
Laatst bijgewerkt: maandag 8 april 2013 18:39
NS overweegt reguliere intercity’s om te bouwen om de Fyra te vervangen als snelle treindienst naar Brussel. De zogenaamde VIRM-dubbeldekker moet hiervoor onder meer worden uitgerust met het moderne spoorbeveiligingssysteem ERTMS en het hogere voltage op de HSL aankunnen. NS-topman Bert Meerstadt bevestigde vrijdag aan Metro dat dit ombouwwerk niet al te ingewikkeld is. Hij wilde niet nader ingaan op de vraag of het bedrijf hier al mee is begonnen, omdat de problemen met de Fyra nog altijd niet zijn opgelost.
Lees verder | Dossier Fyra-problematiek | Meer nieuws over Fyra-problematiek | Dossier HSL-Zuid | Meer nieuws over HSL-Zuid
Geplaatst op: maandag 8 april 2013 18:38
Laatst bijgewerkt: maandag 8 april 2013 18:39
NS overweegt reguliere intercity’s om te bouwen om de Fyra te vervangen als snelle treindienst naar Brussel. De zogenaamde VIRM-dubbeldekker moet hiervoor onder meer worden uitgerust met het moderne spoorbeveiligingssysteem ERTMS en het hogere voltage op de HSL aankunnen. NS-topman Bert Meerstadt bevestigde vrijdag aan Metro dat dit ombouwwerk niet al te ingewikkeld is. Hij wilde niet nader ingaan op de vraag of het bedrijf hier al mee is begonnen, omdat de problemen met de Fyra nog altijd niet zijn opgelost.
Lees verder | Dossier Fyra-problematiek | Meer nieuws over Fyra-problematiek | Dossier HSL-Zuid | Meer nieuws over HSL-Zuid
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Voordat mensen gaan fantaseren: artikel klopt niet, VIRM zal nooit de landsgrens overgaan naar België.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Misschien is het dan ook handig om dat even te onderbouwen, als je wilt voorkomen dat mensen fantaseren? :)
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
VIRM is zwaar buiten profiel, mag niet.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
En werkt ook niet onder 3 kV wat vanaf Y Luchtbal op de bovenleiding staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Dat lijkt me niet bijzonder gecompliceerd te realiseren mais non. Dat VIRM dat ook lust dan.Bee schreef:En werkt ook niet onder 3 kV wat vanaf Y Luchtbal op de bovenleiding staat.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Wie zegt dat de Fyra waar Bertje het over heeft naar het buitenland gaat? Allemaal verkeerde oplossingsgerichte aannames. Deze 'Fyra's' gaan de Traxx'en vervangen en die gaan vervolgens richting Antwerpen - Brussel. Suffies!
Komt wel goed schatje.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Maar gekkie dat blijkt toch niet uit het artikel hihihihi.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Het ging erom dat de journalisten van de Metro (die getuige de foto's bij de artikelen pas een maar dagen droog achter de oren zijn) hebben opgeschreven dat de nieuwste dubbeldekkers van de NS waarschijnlijk naar België gaan rijden. Een ieder die zich enigszins heeft ingelezen in de spoorwegen weet echter dat de bovenleidingsspanning in België weer anders is dan in Nederland en op onze gezamenlijke HSL en dat het toelaten van een nieuw type trein in België jaren kan duren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
DDZ ombouwen tot materieel dat wél in België binnen profiel is en de bovenleidingsspanning lust en met de "krokodil" overweg kan?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Je kan alles ombouwen zodat het met de crocodile overweg kan. Dat lijkt me nog het minste van de uitdagingen. Maar in DDZ zou misschien inderdaad wel ruimte zijn én er zitten veel PK's in.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
38mm te hoog, is dat zo veel?Z2N schreef:VIRM is zwaar buiten profiel, mag niet.
Volgens die getallen is de M6 zwaarder buiten profiel (nog een stukje hoger) en die kart vrolijk half België rond.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten