Fyra keert niet voor 2014 terug

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Suus »

M6 is dan in België ook niet algemeen toegelaten maar moet per spoorlijn worden toegelaten. Er staan bordjes langs het spoor als er een verbod geldt voor M6. De tunnels in spoorlijn 37 Liège - Aachen zijn/worden uitgediept om op die lijn met M6 te kunnen gaan rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Z2N »

Ik had het over de breedte.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door reisthijs »

VIRM is 3,020 m breed, dat is kleiner dan het Belgische profiel, waarom past dat dan niet?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Thom91 »

De 'zwenk' van een VIRM is bijzonder groot, daar zit het probleem. Hij buigt teveel uit zo'n profiel vandaan.
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Klaasje »

Bij VIRM is het zo erg dat ze ooit het hele oostelijke emplacement van Amsterdam CS hebben moeten doorrekenen of het wel zou passen wanneer twee treinen naast elkaar door de wissels heenbeuken.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Caspar »

Ik weet niet hoe de situatie in België precies is, maar heb niet het idee dat er veel krappe bogen of wissels zijn in de route Nederlandse grens- Noorderkempen- Antwerpen- Brussel. Alleen rondom Brussel Noord en Zuid misschien? Dan zou het profiel van de Virm geen problemen moeten opleveren. Door de te lage tunnels zoals Bee ze beschrijft bij Luik hoeft ie al helemaal niet te rijden. :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Suus »

Je zal de meeste problemen krijgen rondom Schaarbeek vermoed ik, maar verder vind ik het niet zo een heel interessante discussie want met VIRM naar België gaan acht ik gewoon totaal niet realistisch.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Thom91 »

De belgen overtuigen dat een centrale deurvergrendeling, zoals nu in de TRAXX + PRIO aanwezig,veilig is is makkelijker en veel sneller te bereiken. Want dat is het enige probleem waarom de PRIO's nu niet naar het buitenland mogen.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Daniel »

Bee schreef:maar verder vind ik het niet zo een heel interessante discussie want met VIRM naar België gaan acht ik gewoon totaal niet realistisch.
Melding van een over het algemeen betrouwbare bron vanuit NedTrain op Somda: er zijn inmiddels al tekeningen om 17 VIRM-2/3 zesjes om te bouwen voor 25 kV en ERTMS, met een optie ze te voorzien van een downchopper voor 3 kV :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Suus »

Hij wordt steeds leuker. Het begon dat er misschien tekeningen zouden rondzwerven en nu is al definitief vastgesteld dat er tekeningen zijn in slechts vijf uur tijd. En misschien is dat ook wel zo, maar toch is nog een vraag waar niemand een zinnig antwoord op heeft gegeven: wat moet je met VIRM in België?

1. Je moet een enorm lang toelatingsproces doorlopen in België voor een treinstel terwijl je met een Traxx + rijtuigenoplossing tot aan de succesvolle herintroductie van de V250 een veel sneller bereikbare oplossing in handen hebt en in tegenstelling tot wat sommige denken kan ICR ook nog wel langer dan een paar maanden mee. Het is oud maar niet zo oud dat het niet meer te gebruiken is.
2. Je hebt geen VIRM nodig op de grensbaanvakken richting Essen en Visé.

Dat een deelserie van VIRM 25 kV krijgt voor de HSL lijkt mij wel volkomen logisch.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Vinny »

VIRM toelaten per 2015 in België vergemakkelijkt het leven voor de NS enorm. Je kunt dan de IC naar Maastricht dootrekken naar Luik (concessierichtlijn 2015), tevens kun je dit materieel als IC de grens overschoppen bij Roosendaal en wellicht Breda-Grens.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door deadlock »

Bee; ik ben het met je eens dat het allemaal wel speculatie lijkt maar Vinny heeft een goed punt. Toelating van VIRM in België zou absoluut geen slecht idee zijn...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door reisthijs »

Thom91 schreef:De belgen overtuigen dat een centrale deurvergrendeling, zoals nu in de TRAXX + PRIO aanwezig,veilig is is makkelijker en veel sneller te bereiken. Want dat is het enige probleem waarom de PRIO's nu niet naar het buitenland mogen.
Dat is niet het enige probleem. Je zit ook nog met de 'verkeerde' softwareversie van de Fyra-Traxx'en waardoor ze niet welkom zijn in België.
Bee schreef:1. Je moet een enorm lang toelatingsproces doorlopen in België voor een treinstel terwijl je met een Traxx + rijtuigenoplossing tot aan de succesvolle herintroductie van de V250 een veel sneller bereikbare oplossing in handen hebt en in tegenstelling tot wat sommige denken kan ICR ook nog wel langer dan een paar maanden mee. Het is oud maar niet zo oud dat het niet meer te gebruiken is.
De verbouwing van VIRM is ook niet bedoeld als een veel sneller bereikbare oplossing, maar juist voor de langere termijn.

En ik weet niet waarom jij er zo positief over bent, maar op dit moment weet niemand of er ooit een succesvolle herintroductie van de V250 komt. Zo niet, dan heeft NS alvast een alternatief achter de hand.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Thom91 »

Die softwareversie is inmiddels geen probleem meer.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door reisthijs »

Afgelopen vrijdag was het nog een probleem volgens bericht op treinreiziger.nl.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
whouven
Berichten: 1
Lid geworden op: di 23 apr 2013, 14:14
Locatie: Rotterdam

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door whouven »

reisthijs schreef:Afgelopen vrijdag was het nog een probleem volgens bericht op treinreiziger.nl.
BR186 is nooit getest op Lijn 4. Huidige HSA BR186's hebben software pakket geschikt voor ETCS level 1+2.
In België en zelfs in Duitsland is dit pakket nog niet toegelaten.
Makkelijk die software lokken maar als je een bitje eraan veranderd moet ie weer de certificerings molen in.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door webguy »

Tijd voor een goed testlab waar je "virtueel" zoiets test en de certificeringsmolen kan verkorten. Prorail doet het al in Amersfoort, en Boeing doet het ook met vliegtuigen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Thom91 »

Probleem is dat in Nederland ETCS level 2 gebruikt wordt, en in België zowel 1 als 2 tegelijk. De Desiros hebben namelijk geen level 2 ondersteuning.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Suus »

Let wel, level 1 met cabinesignalering want Lijn 4 heeft geen lichtseinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door reisthijs »

whouven schreef:BR186 is nooit getest op Lijn 4.
Dat lijkt me sterk, de NMBS had de eerste drie traxx'en (reeks 28) juist speciaal geleased voor die lijn. Daar had de trein naar Noorderkempen mee gereden moeten worden.
Alleen vanwege softwareproblemen hebben ze uiteindelijk maar alternatief materieel gezocht.

Kennelijk hebben ze er verder geen moeite voor gedaan omdat de NMBS er verder geen belang meer bij had dat die locs op hun HSL konden rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Klaasje »

Eerlijk gezegd denk ik dat je een machinist die vele testritten voor allerlei typen materieel en verschillende vormen van ETCS heeft gedaan best serieus mag nemen als die dat zegt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door ODRAIL »

Gisteren (24 mei 2013) stond er om 14:40 een V250 stel op Maarn Goederen (gezien vanaf de A12). Worden de stellen toch weer getest?
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door IC140 »

Er worden 2-3 slagen per dag aan testritten gereden.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Thom91 »

Ook nog met verschillende stellen. Ik heb de 4805 en 4806 gezien, en ik twijfel over de 4804.
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door webguy »

Rond 17:00 stond dat stel er gisteren nogsteeds.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten