Het grote computertopic! #11

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door STF »

Sinds de laatste update van de openbare computer in het café past de klok zich niet meer automatisch aan de zomer of wintertijd aan maar handmatig kun je het ook niet doen want dat hebben ze bij de ICT afdeling van de leverancier geblokkeerd. Vanuit de BIOS de klok verzetten hielp ook niet veel want werd door Windows niet overgenomen maar heb weinig zin om van elke gebruiker te horen; "meneer de campingbeheerder, de klok loopt niet goed!" dus toch maar geprobeerd die blokkering er af te halen dat je wel zelf de klok kunt verzetten. Ik had op zich wel een vermoeden dat zoiets gewoon bij systeembeheer in het configuratiescherm zou zitten maar het configuratiescherm is verborgen en systeembeheer geblokkeerd dus is makkelijker gezegd dan gedaan en alles is Duitstalig op die computer wat het er nog lastiger op maakt. Toen ik het na 2,5 uur proberen bijna wilde opgeven lukte het uiteindelijk alsnog. :Y
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Thom91 »

Gebruikt iemand hier Google Now?
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door webguy »

Ik, sinds gisteren echt. Heb met enige moeite en een dag zonder telefoon de nieuwste Samsung KPN Jelly Bean ROM geflashed. Die ROM werkt prima.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Thom91 »

Ik heb het nu een paar weken maar de toevoeging voor mij ontbreekt gewoon..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Geert »

webguy schreef:Ik, sinds gisteren echt. Heb met enige moeite en een dag zonder telefoon de nieuwste Samsung KPN Jelly Bean ROM geflashed. Die ROM werkt prima.
Ik heb vanmorgen mijn werktelefoon (Galaxy SII) OTA geflashed met de nieuwste maar ik geloof dat ik nu alles weer opnieuw in moet stellen. Zucht :(
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door webguy »

Hmm, ik had 'm nog niet aangeboden gekregen maar heb de boel handmatig geflashed. Ik heb http://www.clockworkmod.com/carbon gebruikt om backup te maken. Mn 246 apps zijn grotendeels met data teruggekeerd.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Geert »

Hmm, terwijl ik in de trein zat moest het ding nog zichzelf herconfigureren. Alle data van apps is inderdaad bewaard gebleven, maar alle homescreens kan ik weer opnieuw configureren. Jammer :(
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door webguy »

Typisch trouwens weer dat je kennelijk de dag nadat ik 'm flash OTA de update krijgt -o-
Maar mijn homescreens heeft die backuptool wel behouden - ik gebruik namelijk niet de standaard Samsung launcher.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Thom91 »

Koop dan ook een knappe telefoon die dat soort kunstjes wel kan :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Geert »

Ach, het is maar de werktelefoon gelukkig :) Wel grappig dat allerlei functies die mijn SIII heeft nu ook 'gebackport' zijn naar de SII.
@webguy: gisteren kreeg een collega ook OTA de update aangeboden, maar ik en een andere collega dan pas weer vandaag. Lijkt alsof de release langzaam wordt vrijgegeven.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Thom91 »

Dat zie je heel veel gebeuren. Ga je nu ook krijgen met functies van de S4 die naar de S3 komen. :)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Suus »

Zijn hier mensen die ook aan Getting Things Done (GTD) doen en daarbij gebruik maken van een digitale oplossing? Zo ja, wat dan?

Ik ben eigenlijk op zoek naar een oplossing met internetsyncronisatie met een app voor iOS en een website (want flexkantoor). Ik heb nu Producteev maar erger mij aan enkele puntjes, zoals het ontbreken van 24-uurs tijdnotatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door webguy »

Op mn werk was Getting Things Done vandaag 5 telefoontjes naar de Service desk omdat mn account om het half uur blokeerde :( Echt niet fijn.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door webguy »

En mn account wordt nog steeds elke keer 5 minuten geblokeerd -o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Suus »

Naar. Ik had vanochtend gezeur met Citrix maar dat lag aan de computer dus maar eentje opgeschoven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door webguy »

Ja, dat is ook altijd leuk - die broodroostertjes zijn geweldig.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door deadlock »

webguy schreef:En mn account wordt nog steeds elke keer 5 minuten geblokeerd -o-
Wachtwoord recent gewijzigd en nou staat je telefoon nog op wifi in te loggen met het oude wachtwoord waarna je een intruder lockout krijgt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door webguy »

Ja al lang gedaan, dat dacht ik dus eerst ook - en volgens de service desk zou na het verwijderen van het account misschien de verbinding nog open blijven, dus moest ik maar een factory reset doen. Vermoed van niet, maar whatever - het is maar een werktelefoon.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door STF »

Ik heb vandaag mijn nieuwe laptop binnengekregen, bij mijn vorige laptop werd het besturingssysteem, drivers en verdere software zowel op DVD/CD-ROM en op de D partitie van de harde schijf meegeleverd, bij deze nieuwe uitsluitend op een verborgen partitie van de harde schijf dus heb gelijk een kopie naar een USB-stick gemaakt van die verborgen partitie. Laten we het maar even testen of het goed werkt dacht ik, dus heb herstel naar de fabriekswaarden aangeklikt, pff hij is nu al twee uur en een kwartier bezig en momenteel ongeveer op de helft...
Bij mijn oude laptop duurde dat twaalf minuten en heb het laatst ook nog bij de laptop van een kennis aangeklikt, daar was het binnen de tien minuten klaar. Het record wat ik ooit heb gezien was 25 minuten, hoe krijgt deze nieuwe laptop het dan in vredesnaam voor elkaar om tussen de vier en vijf uur nodig te hebben? :?

Het enige wat ik kan bedenken is dat dit back-up programma de gehele harde schijf aan het formatteren/herschrijven is, het besturingssysteem, drivers en software neemt nog geen tien procent van de schijf in beslag, dat kan onmogelijk zo lang duren.
Als deze theorie werkelijk klopt, wil ik niet weten hoe lang het duurt als je voor een grotere harde schijf kiest, zoals de meesten zullen doen. Ik heb de allerkleinste schijf genomen die mogelijk was omdat ik er zelf alleen nog Word en Excel op installeer en alle bestanden en documenten op mijn gewone computer opgeslagen zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Suus »

Mijn Macbook geeft een melding dat de batterij onderhoud nodig heeft :lol:

"Onderhoud vereist: De batterij werkt niet naar behoren en u merkt al dan niet een verandering in de werking van de batterij of dat de batterij minder ver kan worden opgeladen. Breng uw computer weg voor service. Totdat u uw computer laat controleren, kunt u de batterij gewoon blijven gebruiken zonder schade aan de computer toe te brengen."

Ik merk niets maar ach, garantie dus ik maak binnenkort wel een afspraak voor de Genius Bar :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door STF »

Een accu valt toch nooit onder de garantie?

Wel een beetje slome actie van mijn laptopfabrikant: er staat op een flutterig papiertje beschreven wat bij die laptop zit dat je na het opstarten eerst de uitgebreide handleiding op de laptop zelf moet gaan lezen, met uitleg hoe je die handleiding kunt vinden/openen.
Leuk hoor, maar er is standaard helemaal geen PDF programma geïnstalleerd dus die handleiding kreeg je met geen mogelijkheid geopend.

Verder vind ik het wel een beetje merkwaardig dat er bijna niets op accustroom toegestaan is, DVD branden niet, Windows updates installeren niet, op virussen scannen niet en ga zo maar door. Zelfs niet als de accu nagenoeg vol is...
Dat zal wel ergens uit Windows 8 voortkomen denk ik, geen idee of je dat kunt in/uitschakelen.

In ieder geval wel fijn om eindelijk een numeriek gedeelte op het toetsenbord te hebben, 8 op de 10 mensen zullen dat waarschijnlijk nooit gebruiken, maar ik gebruik dat bij mijn gewone computer zo ontzettend vaak dat ik het bij de oude laptop echt miste.

De WIFI antenne is wel opmerkelijk sterk, ontvangt zo'n beetje het halve dorp, dat zie ik een laptop zelden doen (krijg er jaarlijks toch heel wat voor m'n neus geduwd om er een probleem aan op te lossen), gewone computers met een externe antenne hebben doorgaans veel meer bereik dan een laptop waar de antenne ingebouwd is.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:Gebruikt iemand hier Google Now?
Niet vrijwillig.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door webguy »

deadlock schreef:
webguy schreef:En mn account wordt nog steeds elke keer 5 minuten geblokeerd -o-
Wachtwoord recent gewijzigd en nou staat je telefoon nog op wifi in te loggen met het oude wachtwoord waarna je een intruder lockout krijgt.
Het was overigens iets heel doms - vooral mn eigen schuld. Ik had ooit een Portable versie van Dropbox geinstalleerd, maar die had een proxy login nodig. Dat was nog het oude wachtwoord. Oops...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door deadlock »

Kan gebeuren. Ik moet op ongeveer 40 plekken mijn wachtwoord aanpassen iedere 40 dagen herpaderp.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Suus »

STF schreef:Een accu valt toch nooit onder de garantie?
De afname van de batterijkwaliteit valt niet onder de garantie nee, maar als de batterij defect is (grote kans daarop gezien de melding) valt dat in het geval van een fout die niet is veroorzaakt door alleen maar "wear and tear" gewoon onder de garantie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 22 gasten