Mag ik even kwijt #136

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door ODRAIL »

Aan postzegels van Vatikaanstad is wel iets makkelijker te komen als aan de munten. Vandaag zegels gekocht die op mijn verjaardag waren uitgekomen. Gewoon in Rotterdam.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Justin »

@ Klaasje:W AHAHAHA, die moest ik even sharen op mijn FB :p.

Mag ik even kwijt: Humm, er was een reden dat er scrum caps bestaan. Heb me toch pijn op mijn hoofd na wat stoot- en duwwerk na de training van afgelopen avond :').

Oh en hoe vaak komt het voor dat je hooikoorts op late leeftijd krijgt, terwijl je dat vroeger nooit had? Ik heb het nu dus... moest me eerder deze week al een partij niezen, en net op het grasveld ook weer... alleen dat laatste ging niet zo lekker i.c.m. wat ingeslikt gras :')
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Suus »

Leuk zo'n stage :) . Stel ik voor om een lijst te maken van alle regelmatig voorkomende afkortingen die op de afdeling in gebruik zijn op het nieuwe intranet te zetten, blijkt de lijst met gebruikte afkortingen voor het laatst bijgewerkt op 27 februari 2002. Oja, en hij stond ergens tussen een paar mappen met foto's van een uitje naar Keulen, precies zoals ik ondertussen al gewend ben :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door webguy »

Er staat er ook al een afdelingsoverstijgende ergens...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Suus »

Ja, maar die staat al tjokvol locaties en ICT-termen, is nie handig nie :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Thom91 »

Record denk ik, sinds 1 maart is mijn t3033 nog nooit te groot of te klein geweest. Altijd een zesje zoals planning voorschrijft.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Suus »

Voor de liefhebbert verkoopt de Blokker weer treinkaartjes. Zeventien euro per stuk, vanaf maandag geldig voor één persoon na 9:00 op werkdagen of in het weekend de hele dag behalve op 30 april tot ergens eind juni.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Klaasje »

webguy schreef:Er staat er ook al een afdelingsoverstijgende ergens...
Bee schreef:Ja, maar die staat al tjokvol locaties en ICT-termen, is nie handig nie :N
Als je iets te goed wilt doen is het resultaat vrijwel altijd dat het slechter wordt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Suus »

Goed, nog meer redenen waarom zomaar alle afkortingen van de afdeling in de al aanwezige lijst pleuren weinig nuttig is
a.) De algemene lijst heeft geen mogelijkheden om synoniemen op te nemen, zoals Wbl en Wzbl.
b.) De algemene lijst maakt geen onderscheid tussen verklaring en omschrijving. Als ik ZML opneem moet ik daar zowel de verklaring van de afkorting en extra informatie in een veld kwijt, dat wil ik gescheiden zien.
c.) Ik kan binnen onze omgeving geen zoekfunctie inbouwen naar die afkortingenlijst terwijl ik op onze pagina's wel een zoekfunctie naar onze eigen afkortingenlijst kan inbouwen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Thom91 »

Wat zullen we drinken..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Daniel »

De pollenexplosie die verwacht werd heeft kennelijk al plaatsgevonden... had toch echt een anti-hooikoortspilletje ingenomen vanmorgen, maar echt helpen deed 't niet. Steeds maar weer die kriebelende pollen in m'n neus, 'tis maar goed dat we op 't werk van die tork rollen hebben. Die gaan wat langer mee dan een pakje zakdoekjes :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Michael »

Dat ik liever late diensten werk dan vroege werd vandaag weer bewezen. Was zo gaar als het maar zijn kan op het werk.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door MdJ »

Daniel schreef:De pollenexplosie die verwacht werd heeft kennelijk al plaatsgevonden... had toch echt een anti-hooikoortspilletje ingenomen vanmorgen, maar echt helpen deed 't niet. Steeds maar weer die kriebelende pollen in m'n neus, 'tis maar goed dat we op 't werk van die tork rollen hebben. Die gaan wat langer mee dan een pakje zakdoekjes :mrgreen:
WC-rollen gaan ook prima. Verwacht er morgen op het werk weer 2 vol te snotteren :)
Bij twijfel: gebruik beton.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door BR628 »

Ah ik ben dus niet de enige die vaker in een stukkie wc rol dan in een normale zakdoek snuit :P
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Thom91 »

Van WC-rollen gaat je neus altijd zo stuk. Ik ben gewoon verkouden en wij hebben tissues met eucalyptus. :')
Komt wel goed schatje.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door MdJ »

Klopt. Maar het alternatief was een heel slakkenspoor van snot. En ik zie morgen wel genoeg Eucalypthus...
Bij twijfel: gebruik beton.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Stéphane »

Mijn reisje naar Tongeren gisteren is goed verlopen. De reisassistentie is die ze 20 uur op voorhand niet konden reserveren omdat de regels zeggen dat het 24 uur moet kregen we toch omdat er in Tongeren blijkbaar een slechtziende man op de trein werd geholpen.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Vinny »

Ik wilde nog even kwijt wat ik gisteren op het Belgische journaal voor idioots hoorde. De loonkosten van de Belgische werknemers zijn de afgelopen jaren t.o.v. die in de buurlanden zo sterk gestegen dat die nu op drie na het hoogst zijn van de hele Europese Unie. Er werd iemand van de vakbond gevraagd naar een reactie, en die wees op het feit dat de Belgische werknemer ook kwalitatief hoogwaardig is.
Juist.
Ik ga die uitspraak inblikken, en de volgende keer als het land volledig lam ligt dankzij een volkomen buitenproportionele staking ga ik de "kwalitatief hoogwaardige loketbediendes" die mij in Brussel weigeren om mij in verstaanbaar Nederlands of Engels te woord te staan eens confronteren met deze uitspraak denk ik :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Wubbo »

Heeft die beste man/vrouw er ook bij gezegd wat de Belgische werknemers kwalitatief hoogwaardig kunnen? Misschien kunnen ze inderdaad wel kwalitatief hoogwaardig roddelen over hun collega's, weet jij veel ;-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Suus »

Nou was ik een paar weekenden geleden in Mons en de medewerkster van het internationale loket was daar sneller dan elke baliemedewerker van NS Hispeed die ik ooit heb gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door hauptbahnhof »

Het zal misschien aan hun computersysteem liggen. Wellicht net zo'n draak als de site van NS Hispeed.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Michael »

Ik ga vanavond Krimpen aan den Ijssel onveilig maken. Heb daar een verjaardag.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Ronald »

Hoeft niet meer. Dat is het helaas al:

http://www.nu.nl/binnenland/3395692/mei ... oving.html
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Michael »

Ik hoorde het vanochtend ja. Echt triest dat zulke dingen gebeuren. Als die lui gepakt worden gewoon de zwaarste straf geven die mogelijk is. Maarja ze zijn minderjarig dus dat wordt dan wel weer een gevalletje HALT.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Z2N »

Parijs: mooi spoornetwerk, maar verschrikkelijk onderhouden: recentste punctualiteitcijfers van de RER D (januari - maart) zijn gezakt naar 55%, oftewel: 1 trein op 2 rijdt niet of te laat! :shock:

Overigens is dit nog slechter dan vorig jaar, toen reed 1 trein op 3 niet zonder problemen. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 53 gasten