OVer Missers in de Reisinformatie #28

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Klaasje »

Ronald schreef:Ja, ok. Maar dit presenteer je toch niet zo aan je klanten?
Het is duidelijk en voor een weekendje.....
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door M57 »

Nu weten we tenminste ook het nummer van de buitendienststelling 8-)
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Etienne »

Mooie misser op Rotterdam Centraal voor de t2827:
Enschede, rijdt niet verder dan Amersfoort.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

Is helemaal geen misser, de s2800 is immers in het weekend een vleugeltrein van de s1700 en s11700 i.v.m. de beperkte capaciteit in Utrecht. Alleen maar netjes dat ze dan de daadwerkelijke bestemming tonen, al gaat het deel uit Rotterdam veelal niet verder dan Deventer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Suus »

Ronald schreef:Ja, ok. Maar dit presenteer je toch niet zo aan je klanten?
Bij Veolia Veluwe was het heel normaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

Vanmiddag in Amersfoort: keurig aangepaste TBP voor de ingekorte s1500, maar zet dan niet die regel "12.26 Intercity Amsterdam C. rijdt niet" eronder :N . De vraag is trouwens ook wel waarom 'ie überhaupt aangepast is want normaal staat de 1500 als IC naar Amsterdam Centraal op de borden in Amersfoort. De s5800 werd ook ineens met bestemming "Hoofddorp" aangekondigd...

Afbeelding

De bewuste t1540 had trouwens op de AV van Amsterdam C. eronder staan "Stopt na Hoorn op tussengelegen stations", terwijl de eindbestemming Purmerend Overwhere was. Eeehm, wie leert de afdeling reisinfo kaartlezen? :P

Verder bleken de DRIPs in Haarlem uitstekend voorbereid op een horrorlente. Talrijke exemplaren gaven aan dat er wegens winterweer sprake was van rituitval :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door JWM »

Kan er nu echt geen plaatsnaam bij? :cry:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Vinny »

Nee, want dan is de stationsnaam te lang. Ik stoor me enorm aan het feit dat de klant niet centraal staat op dit soort borden. Wat mij betreft staat er:
AMSTERDAM Centraal
via Hilversum
Extra trein
Rijdt na Amsterdam Centraal verder naar Amsterdam Sloterdijk, Purmerend en P. Overwhere.

Dit is geografie voor gevorderden... :N
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door ODRAIL »

Die schermen zijn gewoon te klein. Wat mij betreft mogen er grotere schermen komen op de stations.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Vinny »

Zolang meer dan de helft van het scherm wit is is wat mij betreft het scherm niet te klein, maar de indeling te slecht.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Suus »

Daniel schreef:De bewuste t1540 had trouwens op de AV van Amsterdam C. eronder staan "Stopt na Hoorn op tussengelegen stations", terwijl de eindbestemming Purmerend Overwhere was. Eeehm, wie leert de afdeling reisinfo kaartlezen? :P
BEPAC-bugje 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daelea »

Daniel schreef:[...]
De s5800 werd ook ineens met bestemming "Hoofddorp" aangekondigd...
[...]
Thom69 schreef:Dit lijkt een trend te zijn geworden: op Shl wordt de s5800 nu als Sprinter naar Amf / Avat aangekondigd, met daarbij "De intercity naar Schothorst / Enschede is eerder in Hilversum". De s5700 is nu te Shl en Dvd (logisch dus ook te Asdz) nog een Sprinter naar Hvs, maar wel met dezelfde melding. Gaat de goede kant op!
Dit schijnt dus standaard te zijn geworden. Heb je toevallig gezien of er ook de melding bijstond dat een andere IC eerder in Shl was?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

Die melding stond er niet bij, maar sowieso, die had ik op diverse stations al gezien voordat er in Amersfoort iets anders dan Amsterdam Lelylaan stond.

Het lijkt trouwens ook niet dat die melding het einde van het weergeven van eerdere bestemmingen betekend. Zo staat de s5700 in Hilversum als Sprinter naar Schiphol op de borden met eronder "De intercity naar Schiphol is eerder in Schiphol", maar die Sprinter heeft Leiden als eigenlijke eindbestemming.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daelea »

Hm. Het blijft mij dan een raadsel wat de update precies veranderd heeft dan - hoe de series nu gelezen worden dat de ene keer de eindbestemming getoond wordt, maar een andere keer weer niet. Speelt deze situatie (andere trein sneller) nog bij meer series dan de s5700 en s5800? Ik weet dat de s16000 te Ut al toont dat de s3500 sneller is, en ik zal vanmiddag eens kijken voor de s2600 in Lls en Alm.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

Het speelt in ieder geval nog op Dordrecht waar de s2200 / s2600 tegelijk met de s5000 / s5100 ri. Rotterdam vertrekken, maar de IC uiteraard sneller is. Maar daar wordt gewoon de normale eindbestemming getoond (en volgens mij geen verdere melding, allicht voorbehouden aan tweesporige baanvakken?)

Verder hebben we nog de s9800 in Den Haag (en waarschijnlijk ook in Gouda) met een melding dat de IC naar Utrecht eerder in Utrecht is. Hoe ze het tot slot in Rotterdam oplossen met de s12600 weet ik niet. Er zijn enkele gevallen waar overstappen van de s12600 op de s500 een snellere route naar Zwolle is dan blijven zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Mikos »

Vanaf 8 april zijn de 'speciale' eindbestemmingen (zoals Sloterdijk en Muiderpoort) voor de meeste series inderdaad weer weggehaald. Het was niet meer dan probeersel om reizigers in de juiste richting te krijgen (bijvoorbeeld op Weesp twee treinen naast elkaar die naar eindbestemming Hoofddorp rijden, dat levert geheid problemen op), maar in een aantal gevallen leverde dat alleen maar meer vraagtekens op. Bij alle treinen wordt nu de daadwerkelijke eindbestemming getoond, tenzij een trein via een onlogische route rijdt (in Weesp via Amsterdam Centraal naar Hoofddorp) of als reizigers met een andere, rechtstreekse of snellere trein eerder op dezelfde bestemming kunnen zijn. :)
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door MdJ »

Daniel schreef:Vanmiddag in Amersfoort: keurig aangepaste TBP voor de ingekorte s1500, maar zet dan niet die regel "12.26 Intercity Amsterdam C. rijdt niet" eronder :N . De vraag is trouwens ook wel waarom 'ie überhaupt aangepast is want normaal staat de 1500 als IC naar Amsterdam Centraal op de borden in Amersfoort.
Afbeelding
De bewuste t1540 had trouwens op de AV van Amsterdam C. eronder staan "Stopt na Hoorn op tussengelegen stations", terwijl de eindbestemming Purmerend Overwhere was. Eeehm, wie leert de afdeling reisinfo kaartlezen? :P
t1540 komt normaal niet in Amf, maar rijdt alleen Asd-Ekz door een rijdende t240 die tussen Amf-Asd de functie overneemt.
De 240 reed echter via Zl door werkzaamheden tussen Amf-Apd, en kwam dus niet in Amf.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

Dus? Voor de reizigers is een trein naar Amsterdam een trein naar Amsterdam, of die nou t1540 of t240 heet. Ze stonden altijd allemaal als IC naar Amsterdam C. aangekondigd (ook de s1500) dus voor het onderscheid maakt het ook geen verschil.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Wubbo »

De s1500 stond toch als trein naar Enkhuizen aangekondigd? Of is dat weer veranderd sinds ik er voor het laatst op lette (weet ook niet meer wanneer dat was)?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Suus »

Het was vorig jaar inderdaad de trein naar Enkhuizen, maar in de nieuwe dienst heeft men zoveel rare bestemmingen bedacht dat het mij niet zou verbazen als dat bij de s1500 ook het geval geweest zou zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

De s1500 (en voorheen 4500) is typisch zo'n serie waarvan ze niet weten wat ze willen. Toen ik net in Amersfoort woonde was het de IC naar Amsterdam Centraal en hingen er overal briefjes aangeplakt dat 'ie doorreed naar Enkhuizen, vervolgens heeft men een tijd Enkhuizen als bestemming getoond en met de nieuwe dienstregeling is het weer Amsterdam Centraal geworden. Tot ze er gisteren weer Purmerend Overwhere van maakten althans.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Klaasje »

Het beste is dat Amsterdam CS groot te zien is maar dat ook te zien is dat dat ding verder rijdt naar Sloterdijk, Hoorn en Enkhuizen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

In combinatie met het spoorwijzigingsgebeuren in Utrecht was het nou niet zo heel handig dat tussen 16.50 en 17.00 uur de omroepberichten volstrekt onverstaanbaar waren doordat men een hijpaal voor de uitbreiding van de stationshal in de grond aan het slaan was. Zet die omroep dan wat harder zou je zeggen, bij de verkeersleiding konden ze die hijmachine vast ook wel horen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Milco »

Normaalste zaak van de wereld, onverstaanbare omroepberichten. Hoe vaak ik wel niet op het perron stond (meestal gewoon foto's maken) en er iets omgeroepen werd terwijl er een trein door het station heen knalde... :N
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

Met een passerende trein heb ik nog iets van dat kan gebeuren, probeer op Utrecht Centraal maar eens iets om te roepen op een moment dat er geen trein passeert, dan houd je verdomd weinig tijd over.
Maar iets als hijwerkzaamheden... die zijn ook gewoon gepland neem ik aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten