OVer je reiservaringen in april 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8676
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Milco »

Dit weekend zijn er o.a. werkzaamheden op Hwd / Pmo - Hnk en Bv - Hlm. De s3400 rijdt dit weekend Hwd - Bv en de s4800 rijdt Utg - Bv. Kan de s3400 dan niet gewoon extra te Hk stoppen? Een sprinter tussen Utg en Bv ziet er wat mij betreft wat knullig uit... :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Mikos »

M57 schreef:
Mikos schreef:De Social Coupé is wel degelijk een initiatief van NS...Het oorspronkelijke initiatief kwam van twee studenten vorig jaar
Het initiatief was dus niet van NS :P
Het oorspronkelijke initiatief niet, het initiatief van dit jaar wel. :mrgreen:
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door marvinkok »

Vancohtend hebben er bijna anderhalf uur lang geen bussen gereden vanaf stalling Enschede. De tweede bus van de dag kreeg een storing toen ie midden voor het hek van het stallingsterrein stond... Personenauto's konden er nog nét langs, maar een bus totaal niet. Vanaf 0745 is alles weer gaan uitrijden...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door fogeltje »

marvinkok schreef:Vancohtend hebben er bijna anderhalf uur lang geen bussen gereden vanaf stalling Enschede. De tweede bus van de dag kreeg een storing toen ie midden voor het hek van het stallingsterrein stond... Personenauto's konden er nog nét langs, maar een bus totaal niet. Vanaf 0745 is alles weer gaan uitrijden...
Ik vind het onacceptabel dat door zoiets anderhalf uur volstrekt geen bussen meer uitrijden. Wegslepen? Desnoods, wegduwen.
"Een touringcar is geen bus"
Waalwijker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
Locatie: Waalwijk

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Waalwijker »

Een beetje kort door de bocht... Kan gebeuren en wegslepen duurt ook even. Wegduwen veel succes, mij niet bellen :p
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door webguy »

Een personenauto kan je ook wegduwen, waarom een bus niet? Als er 10 bussen niet kunnen wegrijden heb je al 10 chauffeurs die even kunnen helpen. Met sommige dingen moet je pragmatisch om gaan.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door marvinkok »

Een auto die op de rem staat druk je ook niet zo makkelijk weg ;) Dat was met de bus ook. En zonder TD krijg je de rem er ook niet af.
Waalwijker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
Locatie: Waalwijk

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Waalwijker »

webguy schreef:Een personenauto kan je ook wegduwen, waarom een bus niet? Als er 10 bussen niet kunnen wegrijden heb je al 10 chauffeurs die even kunnen helpen. Met sommige dingen moet je pragmatisch om gaan.
Ik heb toch ook niet gezegd dat wegduwen niet gaat?! Ik zeg alleen dat ik het zelf niet ga doen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Daniel »

Milco1995 schreef:De s3400 rijdt dit weekend Hwd - Bv en de s4800 rijdt Utg - Bv. Kan de s3400 dan niet gewoon extra te Hk stoppen? Een sprinter tussen Utg en Bv ziet er wat mij betreft wat knullig uit... :')
Waarom zou je reizigers een kwartier extra vertraging op laten lopen als dat niet nodig is? Die sprinter Beverwijk - Uitgeest sluit volgens de reisplanner juist mooi aan op de stopbus, terwijl de s3400 mooi op de snelbus aansluit. Daardoor heb je maar +15 i.p.v. +30.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Daniel »

Ik reisde vanmiddag met de t1540 naar Amsterdam Centraal om aldaar over te stappen naar Haarlem. De eerste de beste aansluiting zou echter nog wel doorlopen worden: in 5 minuten van spoor 11 naar spoor 1.
Maargoed, toen wist ik nog niet hoe ver de service van NS ging: de 1540 zou niet verder dan Amsterdam rijden en aldaar stond een vervangende trein klaar voor de rit naar Purmerend Overwhere. Het viel al op dat we behoorlijk wat wisseltjes door naar links opschoven en jawel, het bleek dat het materieel van de 1540 als t2253 verder zou gaan rijden. En zodoende kwamen we dus binnen op spoor 2 waarmee ik een mooie cross-platformoverstap had :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door fogeltje »

Vandaag weer eens naar Nijmegen. Ik heb eens de toeristische route gepakt om geld uit te sparen. In Beek en Donk de eerste lijn 25 naar Veghel gepakt en een Dalurendagkaartje gekocht. In Veghel waren we net een paar minuten eerder waardoor ik nog de 157 van 12:20 kon pakken, anders was het de 152 van 12:45 geworden, beiden zouden op tijd in Uden voor de overstap geweest zijn. In Uden een Breng bus naar Nijmegen. Mij viel op dat de Breng bus in Uden nog de omleiding via de Violierstraat reed. Vanaf station Dukenburg ben ik naar de Malvert gelopen omdat ik te krenterig was om 1,04 (dat is inclusief 20% dalurenoost korting) te betalen voor Brab. Poort - Malvert 13e straat. Het was mooi weer, dus dat scheelt! En de hele rit kostte me 5,50 en geen chipkaart nodig. Mijn broer zette me 's avonds in Dukenburg op het station af zodat ik ook toen die rit niet hoefde te maken (hij moest de rit toch maken om iemand in Tolhuis af te zetten). Dus met mijn zelfde kaartje naar Uden. Helaas reed er zo laat geen 25 meer in Veghel, dus in Uden de 121 gepakt. Maar de Dalurendagkaartconstructie via Veghel heeft me desalniettemin geld gespaard. Morgen moet mijn moeder in Dukenburg zijn, die raad ik hetzelfde aan en zij kan ook nog via Veghel weer terug, dan is het helemaal financieel aantrekkelijk om een die omweg te maken.

Van Nijmegen naar Uden zijn overigens nog twee mensen de bus uitgezet, volgens mij allebei asielzoekers uit Velp. Ze checkten allebei in Grave uit toen we bij het busstation vertrokken maar stapten bij de volgende halte niet uit. Daarop heeft de chauffeur ze "verzocht" het voertuig te verlaten waar ze gelukkig meteen gehoor aan gaven. In Zeeland kwamen we nog een defecte 99 van Breng tegen. Die stond vlakbij de halte Gemeentehuis. Er kwam net een lege bus aanrijden om de gestrande passagiers over te nemen zodat de mensen niet hoefden te wachten tot mijn bus weer in Zeeland stond om naar Nijmegen te gaan (zou nog 20 minuten ongeveer duren volgens mij).

Al in al wel wat vertraging opgelopen, maar ik was op tijd bij de chauffeur die in eerste instantie zei dat hij met Hermes geen aansluiting kon regelen. Pas nadat ik nadrukkelijk gevraagd had om dit via de CVL te doen heeft hij dat gedaan, maar hij zei dat ik er maar niet op moest rekenen dat het verzoek door zou komen. Maar de 121 stond gewoon netjes te wachten op ons bij aankomst in Uden (dat vond een dame uit Aarle-Rixtel ook wel zo fijn).

Ik snap die standaardreactie van chauffeurs van Arriva niet. Ik krijg vaak "kan niet" in eerste instantie te horen als ik van Arriva wil overstappen op Hermes. Waarom moet ik zelf altijd de suggestie met de CVL erachteraan doen? Want ze weten het schijnbaar wel! Als een andere klant dat vraagt, "kan niet" te horen krijgt en dan zelf de suggestie niet doet dan mist die dus gewoon op een minuut zijn aansluiting terwijl de chauffeur echt wel iets had kunnen regelen. Het is niet veel meer moeite dan dat ze elkaar onderling met die korteafstandsradio's oproepen (en die moeite wilde hij in eerste instantie wel nemen totdat hij hoorde dat ik de 121 moest hebben).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Suus »

Op Utrecht Centraal zijn spoor 14 en 15 buiten dienst. Dit zorgt voor een chaotische treinloop en mislukte overstappen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door webguy »

Hmm, vandaar kwam mn s3100 aan op spoor 9, weg crossplatform overstap naar Asd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Suus »

De trein naar Maastricht of Heerlen werd op 18b gezet en de trein naar Nijmegen op 11b. Ook dat stapt niet snel over.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3031
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door nvdw »

fogeltje schreef:Ik snap die standaardreactie van chauffeurs van Arriva niet. Ik krijg vaak "kan niet" in eerste instantie te horen als ik van Arriva wil overstappen op Hermes. Waarom moet ik zelf altijd de suggestie met de CVL erachteraan doen? Want ze weten het schijnbaar wel! Als een andere klant dat vraagt, "kan niet" te horen krijgt en dan zelf de suggestie niet doet dan mist die dus gewoon op een minuut zijn aansluiting terwijl de chauffeur echt wel iets had kunnen regelen. Het is niet veel meer moeite dan dat ze elkaar onderling met die korteafstandsradio's oproepen (en die moeite wilde hij in eerste instantie wel nemen totdat hij hoorde dat ik de 121 moest hebben).
'Kan niet' is inderdaad niet waar. Het punt is echter wel dat een oproep via de verkeersleiding nog steeds niet garandeert dat de overstap goedkomt, zeker niet als de boel binnen enkele minuten moet worden geregeld. De chauffeur belt namelijk niet zelf naar de verkeersleiding, hij plaatst een gespreksverzoek: de CVL belt de chauffeur dan wanneer mogelijk terug. Dat 'wanneer mogelijk' kan echter enkele minuten duren! En dan is de andere chauffeur nog steeds niet gebeld...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door fogeltje »

nvdw schreef:
fogeltje schreef:Ik snap die standaardreactie van chauffeurs van Arriva niet. Ik krijg vaak "kan niet" in eerste instantie te horen als ik van Arriva wil overstappen op Hermes. Waarom moet ik zelf altijd de suggestie met de CVL erachteraan doen? Want ze weten het schijnbaar wel! Als een andere klant dat vraagt, "kan niet" te horen krijgt en dan zelf de suggestie niet doet dan mist die dus gewoon op een minuut zijn aansluiting terwijl de chauffeur echt wel iets had kunnen regelen. Het is niet veel meer moeite dan dat ze elkaar onderling met die korteafstandsradio's oproepen (en die moeite wilde hij in eerste instantie wel nemen totdat hij hoorde dat ik de 121 moest hebben).
'Kan niet' is inderdaad niet waar. Het punt is echter wel dat een oproep via de verkeersleiding nog steeds niet garandeert dat de overstap goedkomt, zeker niet als de boel binnen enkele minuten moet worden geregeld. De chauffeur belt namelijk niet zelf naar de verkeersleiding, hij plaatst een gespreksverzoek: de CVL belt de chauffeur dan wanneer mogelijk terug. Dat 'wanneer mogelijk' kan echter enkele minuten duren! En dan is de andere chauffeur nog steeds niet gebeld...
Dat weet ik. Ik vraag het daarom ook altijd minimaal een kwartier van te voren. Alles wat ik vraag is dat ze het proberen. Maar zelfs dat is dus al voor de meesten teveel moeite en kan ik eerst gaan aandringen.

Het record van "wanneer mogelijk" is bij mij overigens 35 minuten. Ik vroeg het meteen bij instap in de bus, chauffeur deed het gelijk en toen we in Uden aan kwamen had de CVL nog steeds niets van zich laten horen. De chauffeur kwam tien minuten later nog even naar mij toegelopen om te laten weten dat ze zich uiteindelijk nog wel gemeld hadden. Schijnbaar hadden ze zijn verzoek niet opgemerkt ofzo.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Suus »

Bee schreef:Op Utrecht Centraal zijn spoor 14 en 15 buiten dienst. Dit zorgt voor een chaotische treinloop en mislukte overstappen.
Blijkbaar zijn ze nu wel weer in dienst, maar toch is het spoorgebruik nog steeds anders dan gebruikelijk.

Vanmiddag stonden de treinen naar Limburg nog steeds op 18b en de treinen naar Nijmegen op 11b. De trein naar Schiphol van 17:28 zou ook van 11b vertrekken maar die kwam uiteindelijk toch binnen op zijn gebruikelijke spoor 5. De trein naar Leeuwarden had men dan weer op spoor 15 gezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Wubbo »

Het was een grote tombola, met een trein naar Tiel op 4b (ipv 19b), een trein naar Den Haag op 4a (ipv 9a), een trein naar Frankfurt op 9 (ipv 12), een trein naar Heerlen op 18b, etc. Ik ben wel heel benieuwd wat er stuk was dat er zo'n circus aan te pas moest komen.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door M57 »

Wisselstoringen aan de zuidkant van de perrons. Voor normale reizigers is het hooguit één spoorwijziging, volgens mij is dat te overzien. Als je alles bijhoudt is het natuurlijk heel wat.
Bee schreef:Op Utrecht Centraal zijn spoor 14 en 15 buiten dienst. Dit zorgt voor een chaotische treinloop en mislukte overstappen.
Die sporen waren wel in dienst, maar er waren problemen met wissels waardoor je van die sporen niet naar het zuiden kon.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Wubbo »

Reizigers zijn wel gewoontedieren en lopen dus naar hun normale vertrekspoor, en daardoor krijg je heel veel reizigers door de hal die rennen van de ene kant van het station naar de andere om hun trein te halen. In de hal was het dus drukker dan normaal, door de grote hoeveelheid spoorwijzigingen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door webguy »

Er werd overigens ook gewoon gerommeld - een Sprinter naar Veenendaal op 11a en een Sprinter Intercity naar Nijmegen op 11b is niet handig.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Gekko123 »

Weet je zeker dat het een sprinter was naar Nijmegen? Voor zover ik weet zijn er namelijk geen sprinters van Utrecht naar Nijmegen...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door webguy »

Foutje :P Bedoelde uiteraard Intercity.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Er werd overigens ook gewoon gerommeld - een Sprinter naar Veenendaal op 11a en een Sprinter Intercity naar Nijmegen op 11b is niet handig.
Ligt eraan welke er als eerste weg moest toch :P
Wubbo schreef:Reizigers zijn wel gewoontedieren en lopen dus naar hun normale vertrekspoor, en daardoor krijg je heel veel reizigers door de hal die rennen van de ene kant van het station naar de andere om hun trein te halen. In de hal was het dus drukker dan normaal, door de grote hoeveelheid spoorwijzigingen.
Ik zag vooral erg veel reizigers over perron 18 rennen naar 18b voor de IC naar het zuiden, terwijl toch duidelijk en voldoende ruim van tevoren was omgeroepen dat die van 18b vertrok.
Verder vallen die blauwe balkjes onderaan de TBPs kennelijk niet erg op. Zo stonden er vlak voor vertrektijd nog aardig wat reizigers met koffers op perron 12 te wachten op de ICE die naar spoor 9 gespoorwijzigd was, heb ik zelf nog een reiziger richting Den Bosch naar spoor 18b kunnen sturen en stonden sommigen vertwijfeld op de vertrekstaten te kijken om vervolgens heel wat anders op de TBP te zien staan. Al met al een redelijk chaotische situatie.

Vanaf spoor 15 kon kennelijk in de avondspits wel weer naar het zuiden gereden worden: daar stond rond 17.00 uur een Sprinter naar Tiel aangekondigd (die pas 25 minuten later zou vertrekken overigens, veel werd dat spoor dus niet gebruikt)
En ik zag ook nog een s2800 vertraagd van spoor 19a vertrekken tegelijk met een s9800 van 18a. Die 2800 zal dan aannemelijk wel linksrijdend naar de overloopwissels aan het begin van het baanvak naar Woerden gestuurd zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Thom91 »

Wissel 215B, 207B/217A en 1327 waren defect tijdens de ochtendspits, aldus GVTTreinen op Somda: http://somda.nl/forum/13309/p445322/Opv ... +15+april/
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten