Leeftijdskorting

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Leeftijdskorting

Bericht door fogeltje »

Mijn moeder is vorige week 65 geworden en is blij dat ze eindelijk leeftijdskorting krijgt in de bus. Nu blijkt echter dat ze die niet krijgt. Gaat dat niet automatisch?

Ze heeft een persoonlijke OV-chipkaart, het afgedrukte geboortedatum is correct. Moet er nog een handeling voor worden verricht? En hoe zit het met nieuwe kaarten? Ik heb vorige maand voor mijn tante van 71 een persoonlijke OVC aangevraagd. Staat daar automatisch de leeftijdskorting op?
"Een touringcar is geen bus"
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Leeftijdskorting

Bericht door zone5324bericht... »

dit geeft de site ov-chipkaart.nl aan:

•u profiteert automatisch van leeftijdskorting als u op saldo reist (behalve bij NS). Op de dag dat u 65 wordt, reist u met korting. Daar hoeft u niets voor te doen. Lees meer over reizen met leeftijdskorting bij NS. (nieuw venster)

het zou bij de bus dus inderdaad automatisch hebben moeten gebeuren.

misschien moet je maar eens contact opnemen met de klantenservice...
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Leeftijdskorting

Bericht door Freek »

Gaat automatisch zolang er niet gereisd wordt met een regionaal kortingsproduct ook al kan deze worden gebruikt icm leeftijdskorting. Kan bij geschikte infobalies aangepast worden door dalkortingen te verwijderen en er weer op te laten.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Leeftijdskorting

Bericht door webguy »

Volgens mij zitten er in de implementatie van de OVC en de administatie ervan echt honderden bugs...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Leeftijdskorting

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:Gaat automatisch zolang er niet gereisd wordt met een regionaal kortingsproduct ook al kan deze worden gebruikt icm leeftijdskorting. Kan bij geschikte infobalies aangepast worden door dalkortingen te verwijderen en er weer op te laten.
Dit is werkelijke te belachelijk voor woorden :roll: Ik zal dit doorgeven, het zou daar aan kunnen liggen gezien er DNB op staat. Ik had ook al contact opgenomen met de klantenservice van ov-chipkaart.nl. Laten we zo zeggen, ik kan meer met het gemiddelde antwoord van de Connexxion klantenservice :')

Bedankt voor de reacties.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Leeftijdskorting

Bericht door huibf »

Freek geeft het juiste antwoord.
In de 'kleine lettertjes' bij het Dalurenproduct Brabant (en Oost Nederland) staat:

Voor leeftijdscategorieën van 4 tot en met 18 jaar en 65 jaar en ouder geldt een korting van 60,4%. Uw leeftijd op het moment van aankoop is bepalend. Als u binnenkort 65 wordt raden wij u aan om het product na uw verjaardag te laden. Anders krijgt u niet de korting van 60,4%.


Heb gelukkig was minder problemen met de klantenservice. Eergisteren 4 restituties gestuurd, omdat de handhelds wederom geen dalurenkorting geven en de halten niet goed kennen. 0.66+0,98+0,73+0,66.
Vandaaf 1 mailtje binnen met de 'goedkeuring' en als 1 totaal als product op te halen.
Volgensmij Fogeltje heb ik zoiets als.

if mail van [huib] and [restitutie] then [niet negeren en snel uitkeren] else [herrie in de tent]
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Leeftijdskorting

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Freek geeft het juiste antwoord.
In de 'kleine lettertjes' bij het Dalurenproduct Brabant (en Oost Nederland) staat:

Voor leeftijdscategorieën van 4 tot en met 18 jaar en 65 jaar en ouder geldt een korting van 60,4%. Uw leeftijd op het moment van aankoop is bepalend. Als u binnenkort 65 wordt raden wij u aan om het product na uw verjaardag te laden. Anders krijgt u niet de korting van 60,4%.


Heb gelukkig was minder problemen met de klantenservice. Eergisteren 4 restituties gestuurd, omdat de handhelds wederom geen dalurenkorting geven en de halten niet goed kennen. 0.66+0,98+0,73+0,66.
Vandaaf 1 mailtje binnen met de 'goedkeuring' en als 1 totaal als product op te halen.
Volgensmij Fogeltje heb ik zoiets als.

if mail van [huib] and [restitutie] then [niet negeren en snel uitkeren] else [herrie in de tent]
Ja, die ken ik, bij mij is het iets van: IF fogeltje THEN ignore ELSE (send him stupid letter) :') Bij restituties gaat het meestal goed. En de gevallen waar ik niks hoor of onterecht afgewezen wordt zijn altijd door fouten bij Connexxion (4 euro terugstorten ipv het verschil van ritprijs en eigenlijke ritprijs) gecompenseerd.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Leeftijdskorting

Bericht door fogeltje »

Het zou nu verholpen moeten zijn. De dame van het Breng loket was bekend met deze situatie. DNB eraf en weer erop. Ik hoor het de eerstvolgende keer wel als mijn moeder weer gaat reizen.
"Een touringcar is geen bus"
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Leeftijdskorting

Bericht door Tristan »

webguy schreef:Volgens mij zitten er in de implementatie van de OVC en de administatie ervan echt honderden bugs...
Exact. Ieder normaal bedrijf zou eerst die bugs oplossen alvorens het product (verder) op de markt wordt gebracht, maar bij de ov-chipkaart wordt eerst het eten opgeschept en dan pas gaat men -na heel veel aandringen- de tafel dekken.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Leeftijdskorting

Bericht door Vinny »

:lol: Leuk gevonden
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten