Het grote computertopic! #11

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Thom91 »

webguy schreef:
deadlock schreef:
webguy schreef:En mn account wordt nog steeds elke keer 5 minuten geblokeerd -o-
Wachtwoord recent gewijzigd en nou staat je telefoon nog op wifi in te loggen met het oude wachtwoord waarna je een intruder lockout krijgt.
Het was overigens iets heel doms - vooral mn eigen schuld. Ik had ooit een Portable versie van Dropbox geinstalleerd, maar die had een proxy login nodig. Dat was nog het oude wachtwoord. Oops...
Meer iets voor het blundertopic dus ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Daantje »

Ik heb nu ook een laptop met numeriek toetsenbord en dan valt het weer op hoe vaak je dat eigenlijk gebruikt. M'n oude laptop heeft het ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Geert »

Mijn werklaptop heeft het, altijd wel fijn voor berekeningen en ip-adressen invullen ;)
Nadeel is wel dat je een beetje excentrisch met je handen typt ten opzichte van het scherm.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door ODRAIL »

Geert schreef:Nadeel is wel dat je een beetje excentrisch met je handen typt ten opzichte van het scherm.
Ach dat went vanzelf :wink: .
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Thom91 »

Zonder numeriek bordje went vanzelf toch ook? ;)
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door STF »

Aangezien de USB aansluitingen op mijn nieuwe laptop helaas op een zeer beroerde plek zitten (je drukt telkens onbedoeld de linker muisknop in doordat die onder de USB stekker schuift/terecht komt), vanmiddag maar eens naar de computerzaak in Echternach gegaan voor een andere muis waarbij het USB stekkertje veel minder ver uitsteekt (de oude muis is volgens mij een van de eerste modellen die ooit USB had, zodoende heeft ie een nogal vrij lompe stekker). Nou je kunt het wel weer raden wat het antwoord daar was; ja we gaan hem bestellen hoor, in de eerste helft van volgende week is ie er.
Ik begrijp niet wat er allemaal in die winkel staat? In Diekirch zijn de rekken inderdaad zo goed als leeg, maar die in Echternach heeft de planken goed vol staan. Of zijn het soms lege dozen? Je zou toch echt wel verwachten dat ze een doodgewone muis van Logitech wel op voorraad hebben... Ook DDR3 geheugen wat ik laatst heb gekocht moest besteld worden, dat zijn toch beide veel verkochte artikelen?

Die nieuwe laptop is een fijn ding maar ik begrijp niet welke mafketel de locatie van de aansluitingen heeft bedacht...
Zo kan de DVD-brander zo goed als niet meer open als de netstroom-stekker is aangesloten, moeten de USB stekkers vrij compact zijn wil je nog dicht naast de laptop een muis, joystick, o.i.d. kunnen hebben, bij het gebruik van een koptelefoon zit die stekker al helemaal hopeloos in de weg als je een gewone muis i.p.v. de touchpad gebruikt.
Bij mijn oude laptop zaten vrijwel alle aansluitingen op de achterkant en de rest op de linker zijkant, zoveel mogelijk richting achter.
Ik had er bij aankoop nog op proberen te letten, maar kon niet echt duidelijke afbeeldingen er van op internet vinden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door ODRAIL »

Thom91 schreef:Zonder numeriek bordje went vanzelf toch ook? ;)
Dat went inderdaad wel ja, maar met een nummeriek bordje vind ik toch handiger / makkelijker. Gelukkig heb ik er een met en dat is wel zo makkelijk. Zeker in Excel.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Thom91 »

Dat Facebook Home knalt ook als een jecko je beeldscherm over.. :(
Hmm, het blijken Chatheads te zijn en niet zozeer Facebook Home, zit gewoon in Messenger. Fancy.
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door STF »

De belangrijkste reden dat ik een nieuwe laptop heb aangeschaft was omdat de oude al sinds de eerste dag diverse netwerkproblemen had, drie verschillende draadloze netwerkkaarten en diverse routers/access points geprobeerd, het maakte allemaal niets uit, de problemen bleven.
Mijn vader heeft zo'n drie jaar geleden een Acer Aspire laptop aangeschaft en heeft echt nooit netwerkproblemen dus ik heb zodoende ook voor een Acer Aspire gekozen, pff uitgerekend die van mij heeft natuurlijk netwerkproblemen... :?
Zowel mijn oude als mijn nieuwe laptop willen regelmatig met geen mogelijkheid verbinding maken met het netwerk zodra je laptop net hebt opgestart of soms valt de netwerkverbinding na enige tijd zomaar weg en komt pas na het (meermaals) herstarten van de laptop weer terug.

Eergisteren een adapter besteld om apparatuur met een seriële poort aansluiting per USB aan te kunnen sluiten, ik hoop maar dat het werkt want vond dat ding met zijn 24,95 euro behoorlijk aan de prijs voor zoiets eenvoudigs.
We hebben het er al vaker in dit topic over gehad, maar blijf van mening dat er ergens iets niet klopt: de fabrikanten van apparatuur zoals satellietontvangers, kassa's, betaalsystemen, etc. zijn te lang doorgegaan met hun producten uitrusten met een seriële i.p.v. USB poort of de fabrikanten van computers/laptops zijn te snel gestopt met een seriële poort op het moederbord te monteren.
Vorige maand nog twee kennissen op bezoek gehad, beide met een tamelijk recent aangeschafte satellietontvanger die dringend een firmware-update nodig had omdat bepaalde gecodeerde zenders niet meer werkten. Ze hadden zich rot gezocht op hun computers en laptops waar die stekker nou toch in moest.
Vorig jaar ook nog een of twee kampeerders met dat zelfde probleem geholpen, een van die satellietontvangers was inderdaad wel vreselijk oud maar de ander slechts een jaar of drie.

Misschien moeten ze de lantaarnpalen in Reisdorf ook maar eens een firmware-update geven, lijken niet helemaal 2013-proof te zijn, vanavond is voor de zoveelste keer in een paar weken tijd storing opgetreden waardoor alle straten die aan deze kant van de rivier liggen onverlicht zijn.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door deadlock »

Zoiets eenvoudigs? USB en RS232 zijn echt allesbehalve pin-compatible vriend :D En de moederborden die ik koop zit nog steeds een seriële poort op, ze zitten alleen al eeuwigheden niet meer op laptops. De moederborden die ik koop zit nog steeds een parallelle poort zelfs. En die meuk had al jaren geleden uitgebannen moeten worden. Helemaal parallel.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Klaasje »

Mijn DFI mobo vijf jaar geleden had geen seriële en parallelle poort meer.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door webguy »

Overigens is het voor veel low-latency apparaten en firmwareupgrades een chip van 20 cent om USB te kunnen ondersteunen. Het wordt alleen lastig als je speciale dingen van het serieel port wil, zoals veel stroom.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Thom91 »

Vandaag mijn 100e app geïnstalleerd. Jeetje.
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door deadlock »

En welke app is het?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Thom91 »

Soundcloud.
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door webguy »

Hmm, ik ben nu weer 238 apps aan het restoren. Gebruik ze inderdaad niet allemaal tegelijk of op een dag, maar hebben is sneller dan downloaden als je 't nodig hebt :P

Overigens aan het restoren omdat 'ie niet meer wilde opstarten, maar na een factory reset deed alles het weer. Mn backup programma zet ook alles terug dus dat is ook mooi.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door STF »

Wij kunnen al sinds woensdag niet meer inloggen op het registratiesysteem van het ministerie van toerisme (om kampeerders in te schrijven), de helpdesk gaf echter als antwoord dat er geen storing is, dat het aan onze computer moet liggen. Andere campings kunnen ook gewoon inloggen, hebben we nagevraagd. Nou toch ziet het er echt uit als een storing bij het ministerie want het maakt niet uit via welke computer je probeert in te loggen, overal dezelfde foutmelding (error 403).
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door deadlock »

403 is geen toegang. Tenzij jullie een verkeerde gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken ligt het aan het ministerie.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door STF »

Er komt geen gebruikersnaam aan te pas, werkt ongeveer net zo als ABN AMRO internet bankieren, dat je de pas in een lezer steekt en alleen de pincode intoetst.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door STF »

Nou we kunnen weer inloggen hoor, m'n moeder heeft gisteren uren aan de telefoon gezeten met een medewerker van de helpdesk; ja klikt u dit eens aan mevrouw en nu dat, bla bla bla.
Slot van het liedje was natuurlijk dat er iets bij het ministerie van toerisme fout zat. Waarschijnlijk ligt er morgen echter een nieuwe kaartlezer en toegangspas in de brievenbus, want die jongens wisten op het laatst niet meer wat ze met de storing aan moesten. Kort nadat ze ons lieten weten dat er een nieuwe kaartlezer en pas gestuurd zouden worden, werkte het ineens weer...

Wat ik me trouwens afvraag; waarom leggen moederbord en PC-behuizing fabrikanten zo de nadruk op USB 3.0 poorten aan de achterzijde en USB 2.0 aan de voorzijde?
Op de achterzijde sluit je doorgaans apparatuur zoals een toetsenbord, muis, webcam of printer aan, dat heeft (vrijwel) nooit een 3.0 poort. Op de voorzijde sluit je doorgaans apparatuur als een geheugenstick, externe harde schijf, fotocamera of filmcamera aan, juist dat soort dingen hebben de laatste tijd steeds vaker een 3.0 poort.

Ik denk dat als we twee jaar verder zijn, gewoon alle USB poorten bij een nieuwe laptop of computer in de 3.0 uitvoering zijn. Ik geloof dat 1.0 en 1.1 apparatuur niet op een 3.0 poort werkt toch? Kan het weleens testen, heb in een stoffige la nog wel een USB 1.0 (uit 1996) en een USB 1.1 (uit 2001) apparaat.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door deadlock »

Dus het wachtwoord klopte niet, ook al is het een OTP in plaats van een traditioneel wachtwoord.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Thom91 »

Waarom zou je willen weten of usb 3.0 compatible is met 1.0? Verouderde meuk.
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door deadlock »

USB 1.0 werd zelfs met 2.0 niet gegarandeerd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door webguy »

USB 1 bestaat alleen op papier geloof ik, de 1.1 versie (in de volksmond versie 1 dus) is uiteindelijk in computers geland. Overigens is officieel allemaal compatible - USB 1.1 heeft een slow en fast modus, USB 2 een faster modus en USB3 een superspeed modus.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door deadlock »

Released in January 1996, USB 1 specified data rates of 1.5 Mb/s (Low-Bandwidth) and 12 Mb/s (Full-Bandwidth). It did not allow for extension cables or pass-through monitors (due to timing and power limitations). Few USB devices made it to market until USB 1.1, released in August 1998, which fixed problems identified in 1.0, mostly relating to hubs. 1.1 was the earliest revision that was widely adopted.
[edit]
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 41 gasten