OVer je reiservaringen in april 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door VIRM »

Overigens nog iets leuks: gisteren kocht ik een papieren kaartje bij het loket in Zaandam. Dat was al een poosje geleden dat ik dat voor het laatst had gedaan, maar wel altijd leuk dat de dames achter het loket je nog herkennen, je vrolijkheid waarderen en impliciet zeggen dat ze het fijn vinden om je van dienst te zijn. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Justin »

En maar volhouden dat het 'uitloop van werkzaamheden' was dan ;).

Vanochtend daardoor mijn aansluitende sprinter naar Geldermalsen gemist. Vond het al zo vreemd dat toen ik op de AV keek, alles op spoor 11, 18 of 19 stond. Vandaar mijn vreemde reactie op Twitter, of ze drie treinen tegelijk op 11 wilden behandelen. Ik zat zelf overigens in de s3100, die om 8:45 aankwam, i.p.v. ca. 8:30.

Grappig genoeg zat ik in een enkele plan V naar Tl, wat behoorlijk proppen was tot Htn, daarna ging het wel (was inmiddels toch al 8:56 toen we vertrokken).

Op de terugweg zat ik in exact dezelfde plan V, alleen dit keer aangesterkt met nog twee V'tjes. In de avondspits (of nou ja, om 18:45), werd er nog steeds niet gebruik gemaakt van spoor 14 en 15. Zelf reed mijn trein door naar spoor 18a (ipv 18b of 19b), terwijl de s800 op spoor 17a gereed stond om door te rijden naar 18b. Maar ach.

Gedoe ook allemaal :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Thom91 »

Die uitloop van werkzaamheden was rond 06:40 al verholpen, die storingen aan de wissels hebben het verstoringenblok nooit gehaald. ;)
Komt wel goed schatje.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door M57 »

webguy schreef:Er werd overigens ook gewoon gerommeld - een Sprinter naar Veenendaal op 11a en een Sprinter Intercity naar Nijmegen op 11b is niet handig.
Is dat niet juist heel handig :?:
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Etienne »

Voor de 2e dag op rij een wisselstoring bij het Forepark waardoor de dienstregeling op de lijnen E, 3 en 4 behoorlijk in het honderd loopt. :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Daniel »

De wisselstoring op Utrecht Centraal leek vanmorgen nogsteeds aan de gang, in ieder geval stonden de treinen naar Amersfoort nog op 14 aangekondigd en die richting Ede/Rhenen op 11.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Suus »

Hij is minder groot dan gisteren, want de Limburgers staan terug op 15 :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Daniel »

Nouja, met de wissels die gisteren in storing waren hadden die daar ook gewoon kunnen vertrekken. Ware het niet dat de treinen uit Den Bosch linksrijdend moesten binnenkomen om de defecte wissels te omzeilen en twee kwartiersdiensten tegen elkaar in over één spoor wordt al wat krap.

Kennelijk vandaag dan een ander wissel stuk waardoor het bovenstaande niet meer speelt, of ze hebben een van de defecte wissels vastgezet op rechtdoor waardoor er wat minder spoorwijzigingen nodig zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Justin »

Vreemd inderdaad. Had het nog niet helemaal door dat ik weer op spoor 11b uitstapte...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door reisthijs »

M57 schreef:
webguy schreef:Er werd overigens ook gewoon gerommeld - een Sprinter naar Veenendaal op 11a en een Sprinter Intercity naar Nijmegen op 11b is niet handig.
Is dat niet juist heel handig :?:
Als je moet overstappen uit een trein die op 18b binnenkomt is dat niet heel handig.

Reizigers van Amsterdam richting Geldermalsen hadden gisteren wel weer geluk (overstap van 18b naar 19b).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door wouter15 »

Volgens mij is er op dit moment wel iets meer aan de hand als je de AV van Utrecht Centraal bekijkt.

[*]19:05 IC Schothorst spoor 8A
[*]19:05 SPR Den Haag CS spoor 14A
[*]19:11 SPR Breda spoor 18A
[*]19:14 IC De Haag CS spoor 19A

Dat zijn toch wel wat andere dingen dan vanochtend.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Suus »

Er wordt op Utrecht omgeroepen dat er door wisselstoringen veel spoorwijzigingen zijn die ongeveer 5 minuten voor vertrek worden aangekondigd, maar ik merk niet dat er sporen echt structureel niet gebruikt worden, ze worden alleen anders gebruikt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Daniel »

En toen was het alweer dag 3 van de Utrechtse wisselstoring... de conflictvrijere oplossing van gisteravond is men weer vergeten, dus mogen de treinen naar Amersfoort vanaf 14 weer leuk kruisen met de treinen uit Amsterdam naar 11.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Thom91 »

Nieuwe Trdl nieuwe kansen.
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door webguy »

Nu het nog kan even voor het eerst een retourtje Westraven met de sneltram vanaf de huidige locatie op Utrecht Centraal.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Dexter »

Goederentreinen tijdens de spits, het zou verboden moeten worden. Door een vertraagde goederentrein die achteruit het voormalige VAM-terrein bij Noordwijkerhout op moest, heb ik +15 opgelopen. Daarbij moest de machinist het grendel en een aantal handwissels omleggen en dat duurde een eeuwigheid. Niets ten nadele van de goederencollega's, want dat werk moet ook gebeuren. Maar is dat nu handig om het middenin de ochtendspits op een druk baanvak te doen? :N

Gelukkig kon ik me op de terugweg lekker afreageren: :Y

Afbeelding

Ik ben blij met de nieuwe dienstregeling. 8-)
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Ardan »

webguy schreef:Nu het nog kan even voor het eerst een retourtje Westraven met de sneltram vanaf de huidige locatie op Utrecht Centraal.
Hoezo, gaat de sneltramhalte binnenkort verplaatst worden?
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Etienne »

Aankomend weekend gaat dat gebeuren ja. Er komt een nieuw kopeindpunt op de plaats van de parkeergarage bij het Jaarbeursplein en in de toekomst komt daar een nieuwe eindhalte, maar die ligt (zoals eerder vermeld) dichter bij de stationshal.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door MdJ »

Rond 10:00 was de uitgang van het busstation richting van Heekplein defect (en nogsteeds, om 16:45 was het verkeerslicht uit, dus de beweegbare paal vast ook), dus werd er richting Van Heekplein over het stationsplein gereden.

Vanuit het van Heekplein richting busstation kon prima, alleen reed de bus die bedoeld was voor lijn 9 naar Hengelo van 10.45 (komend van lijn 3,4 of 6) er ook overheen. :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Daniel »

Etienne schreef:Aankomend weekend gaat dat gebeuren ja. Er komt een nieuw kopeindpunt op de plaats van de parkeergarage bij het Jaarbeursplein en in de toekomst komt daar een nieuwe eindhalte, maar die ligt (zoals eerder vermeld) dichter bij de stationshal.
Je suggereert nu dat er een nieuwe eindhalte op het Jaarbeursplein komt, maar dat is niet het geval. Die komt gewoon aan de centrumzijde van het station, maar dan wel direct onder Stationsplein Oost.

En om teleurstellingen te voorkomen bij wie nog een keer van de oude halte wil vertrekken: men begint morgenavond om 20.00 uur al met de werkzaamheden. Daardoor rijden er op 19, 20 en 21 maart geen trams tussen Westraven en Utrecht Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door mb90 »

Aan aandacht voor die werkzaamheden overigens geen gebrek gisteren bij de tramhalte naast Busstation Noord. Men liep er met flyers rond en ik zag minimaal 2 trams rijden met de data dat er geen trams rijden op de beide zijkanten.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door webguy »

Er liepen vandaag inderdaad nog twee mannetjes te folderen.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door VIRM »

In de stationshal van Zaandam zijn ze momenteel bezig om de Kiosk te verbouwen/slopen. Wel opvallend, omdat hij er niet al te lang heeft gestaan. Geen idee of hij permanent weggaat of dat het een verbouwing betreft. Maar als hij terugkomt, delen ze 'm hopelijk beter in. :)

In ander station Zaandam nieuws: naast de huidige stationshal komt een brug over het spoor, compleet met fietspad. Het regionale dagblad weet te melden dat er diverse winkeltjes komen; de AH To Go heeft interesse getoond.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door fogeltje »

Ik moest gisterenmorgen om 9 uur in Arnhem op de HAN zijn. Ik was derhalve dinsdagavond nog naar Nijmegen gegaan. Lijn 121 naar Uden reed opeens in Gemert een omleiding (een blik in de app leerde mij dat de omleiding eigenlijk pas vanaf woensdag gereden zou moeten gaan worden), dus de aansluiting werd krap. Vervolgens faalde ik bij het zetten van de wekker. Ik was van plan met lijn 4 van Malvert naar CS te gaan in Nijmegen aangezien dat de goedkoopste optie is. Dan zou ik 20 minuten overstaptijd hebben (moest de boemel naar Presikhaaf hebben), maar dat was niet erg, ik moest voor mijn moeder nog even langs het loket. Ik zet mijn wekker op 7:15...de tijd dat ik bij de bushalte zou moeten staan :')

Het leukste is dat ik er ook niet meteen achter kwam 's morgens. Ik had net het koffiezetapparaat aangezet toen ik me daarvan opeens bewust werd. Vlug vlug boterhammen gesmeerd en maar lijn 6 naar de Brabantse Poort gepakt. Gelukkig was lijn 6 een minuut of 5 te vroeg (en 7 minuten te vroeg op de Brabantse Poort) en had lijn 2 2 minuten vertraging zodat ik meteen door kon naar CS. Uiteindelijk had ik zelfs nog even tijd om naar de balie te gaan. Alleen had de dame daar problemen met het toetsenbord en kreeg het nieuwe toetsenbord niet aangesloten :') Dus dat heb ik op de terugweg maar gedaan.
"Een touringcar is geen bus"
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Edwin »

Gistermiddag, vlak voor 17:00 uur is in de Bouwmeesterbuurt in Almere een meisje aangreden door een bus (de 8282) t.h.v. een overgang. Uit een foto van HV-Almere is te zien dat de bus een noodstop moest maken.

Hierdoor kwamen de lijnen 1, 3, 150, 153 en 215 tot stilstand. Of er bussen pendelden tussen CS en FBK-Sportpark weet ik niet, maar ik hoop dat dit wel gebeurt is. Een 153 was zelfs zo slim om via Station Centrum en Flevoziekenhuis richting Almere Buiten te rijden.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten