Vervanger Fyra nog niet vaker naar Brussel
Vervanger Fyra nog niet vaker naar Brussel
Vervanger Fyra nog niet vaker naar Brussel
ROOSENDAAL - Het lukt dit jaar niet om 16 keer per dag een intercity tussen Den Haag en Brussel te laten rijden. Deze trein rijdt via Roosendaal. Staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) heeft dat dinsdagavond aan de Tweede Kamer geschreven.
De Kamer wilde dat de intercity, die de Fyra vervangt, 16 keer per dag gaat zou gaan rijden, tegen 8 keer per dag nu. Maar volgens Mansveld is dat dit jaar niet uitvoerbaar. Het verhogen van de frequentie van 2 naar 8 keer per dag was al ‘een complexe puzzel’, schrijft ze. Naar de dienstregeling van volgend jaar wordt nog gekeken.
Lees verder op: http://www.omroepbrabant.nl/?news/19207 ... ssel+.aspx
ROOSENDAAL - Het lukt dit jaar niet om 16 keer per dag een intercity tussen Den Haag en Brussel te laten rijden. Deze trein rijdt via Roosendaal. Staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) heeft dat dinsdagavond aan de Tweede Kamer geschreven.
De Kamer wilde dat de intercity, die de Fyra vervangt, 16 keer per dag gaat zou gaan rijden, tegen 8 keer per dag nu. Maar volgens Mansveld is dat dit jaar niet uitvoerbaar. Het verhogen van de frequentie van 2 naar 8 keer per dag was al ‘een complexe puzzel’, schrijft ze. Naar de dienstregeling van volgend jaar wordt nog gekeken.
Lees verder op: http://www.omroepbrabant.nl/?news/19207 ... ssel+.aspx
Re: Vervanger Fyra nog niet vaker naar Brussel
Kamer wil dit jaar toch meer treinen via Roosendaal naar België
ROOSENDAAL - De Tweede Kamer wil toch dat Beneluxintercity Den Haag - Roosendaal - Brussel die de internationale Fyra vervangt, dit jaar al 16 keer per dag gaat rijden. Staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) heeft de Kamerleden er nog niet van kunnen overtuigen dat dat niet mogelijk is.
,,Er is ruimte op het spoor, dat weet ik. Dus het gaat enkel om personeel en treinen. Dat moet toch te regelen zijn'', stelde VVD-Kamerlid Betty de Boer woensdag.
Lees verder op: http://www.omroepbrabant.nl/?news/19211 ... C3%AB.aspx
ROOSENDAAL - De Tweede Kamer wil toch dat Beneluxintercity Den Haag - Roosendaal - Brussel die de internationale Fyra vervangt, dit jaar al 16 keer per dag gaat rijden. Staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) heeft de Kamerleden er nog niet van kunnen overtuigen dat dat niet mogelijk is.
,,Er is ruimte op het spoor, dat weet ik. Dus het gaat enkel om personeel en treinen. Dat moet toch te regelen zijn'', stelde VVD-Kamerlid Betty de Boer woensdag.
Lees verder op: http://www.omroepbrabant.nl/?news/19211 ... C3%AB.aspx
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vervanger Fyra nog niet vaker naar Brussel
Waar is al het materieel gebleven dat er vorig jaar nog was? Dat kan toch gewoon weer voor de Benelux gebruikt worden?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vervanger Fyra nog niet vaker naar Brussel
Het meeste materieel, zeker de rijtuigen, zou nog gewoon beschikbaar moeten zijn.
De ÖBB-rijtuigen zijn weer terug in Oostenrijk en de NMBS heeft de lease van een deel van de Traxx-locs stop gezet.
De oplossing lijkt dan simpelweg dat materieel opnieuw inhuren.
De ÖBB-rijtuigen zijn weer terug in Oostenrijk en de NMBS heeft de lease van een deel van de Traxx-locs stop gezet.
De oplossing lijkt dan simpelweg dat materieel opnieuw inhuren.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Vervanger Fyra nog niet vaker naar Brussel
Dan zou je toch die TRAXX'jes terug kunnen leasen, tenzij ze inmiddels al een andere werkgever hebben gevonden?
Als je rijtuigen tekort komt, zou ik opteren voor een snelle draaistelrevisie en de ICK'jes weer terug in dienst laten treden. Dan heb je toch rijtuigen zat, lijkt mij. :)
Overigens zag ik ergens voorbij flitsen dat NS voor volgend jaar zowel paden voor 16x Fyra als 16x Benelux heeft aangevraagd. Hadden ze voor de dienstregeling 2013 al moeten doen... Dan heb
Als je rijtuigen tekort komt, zou ik opteren voor een snelle draaistelrevisie en de ICK'jes weer terug in dienst laten treden. Dan heb je toch rijtuigen zat, lijkt mij. :)
Overigens zag ik ergens voorbij flitsen dat NS voor volgend jaar zowel paden voor 16x Fyra als 16x Benelux heeft aangevraagd. Hadden ze voor de dienstregeling 2013 al moeten doen... Dan heb
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Vervanger Fyra nog niet vaker naar Brussel
Dan heb?
Ik vraag me trouwens af of er wel ruimte is om nu al 16x/dag te gaan rijden. Die 8x/dag was ook niet zomaar geregeld, zeker niet in Belgie.
Ik vraag me trouwens af of er wel ruimte is om nu al 16x/dag te gaan rijden. Die 8x/dag was ook niet zomaar geregeld, zeker niet in Belgie.
Re: Vervanger Fyra nog niet vaker naar Brussel
'Probleem' zit hem niet in het materieel maar in de dienstregeling. Wat eigenlijk ook geen probleem is wat door ProRail werd aangegeven bij debat in Brussel toendertijd. Er is een mogelijkheid tot 16x per dag maar dan zal er hier en daar iets uitgebogen moeten worden.
Komt wel goed schatje.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vervanger Fyra nog niet vaker naar Brussel
Volgens treinreiziger.nl niet:
Laat dat eerst maar eens door Mansveld onderbouwd worden, dunkt mij...
http://www.treinreiziger.nl/actueel/pol ... sel-145193
"Er is ruimte op het spoor, dat weet ik. Dus het gaat enkel om personeel en treinen. Dat moet toch te regelen zijn'', stelde VVD-Kamerlid Betty de Boer woensdag. "Ik snap dat dit niet een kwestie is die met het zwaaien van een toverstafje is opgelost, maar dit moet anders kunnen.''
Onvoldoende rijtuigen
ProRail heeft inderdaad aangegeven dat er voldoende capaciteit vrijgemaakt kan worden om ieder uur te gaan rijden. Volgens Mansveld is het echter zeer lastig om voldoende materieel te vinden dat zowel in Nederland als in België is toegelaten. NS Hispeed huurde vorig jaar extra rijtuigen van de Oostenrijkse spoorwegen. De huur van die rijtuigen is destijds vanwege de komst van de Fyra beëindigd. Daardoor zijn er nu ook onvoldoende rijtuigen.
Laat dat eerst maar eens door Mansveld onderbouwd worden, dunkt mij...
Re: Vervanger Fyra nog niet vaker naar Brussel
Dan liegt een van de twee want Dhr. Thomassen heeft aangegeven dat er plek is voor 16 keer per dag en Dhr Meerstadt heeft aangegeven materieel te hebben. Personeel lijkt me helemaal lulkoek want het Fyra personeel is overgekomen van de Benelux en is niet ineens weggewaaid in de tussentijd.
Komt wel goed schatje.
Re: Vervanger Fyra nog niet vaker naar Brussel
Mogelijk dat in de zomer de treinen met enkele rijtuigen verlengd worden als daar veel vraag naar blijkt te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vervanger Fyra nog niet vaker naar Brussel
Laat liever een extra trein rijden. Op de Dijksgracht staan momenteel 6 rijtuigen te niksen.
Komt wel goed schatje.
Re: Vervanger Fyra nog niet vaker naar Brussel
De benelux rijdt met 7 rijtuigen als ik mij niet vergis: 1e klas + 5x 2e klas + 1e klas.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vervanger Fyra nog niet vaker naar Brussel
Als we nou allemaal boomstammen uithakken, wieltjes eronder, achter elkaar zetten en de Flintstones manier van een voertuig aandrijven gebruiken, heb je ook een trein (die dan geen geleasde loc nodig heeft). :D
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Vervanger Fyra nog niet vaker naar Brussel
Het probleem bestaat niet uit de factor "voertuig op stalen wielen" maar uit de factor teveel eisen om er allemaal aan te kunnen voldoen.
Re: Vervanger Fyra nog niet vaker naar Brussel
Je moet er ook rubber banden om doen en over het nationale snelwegennet laten rijden. Dan is toelating in België ineens geen enkel probleem meer...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten