Mag ik even kwijt #136

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door STF »

De zitmaaier heeft vanmiddag weer flitsend het maaiseizoen geopend... Na 45 minuten maaien een grote flits in het zekeringpaneel en vervolgens viel alles uit, inclusief de motor en controle/storingslampjes. :?
Halve machine uit elkaar geschroefd om elk (veiligheids)schakelaar en relais af te koppelen, nieuwe zekeringen bleven maar doorbranden, als laatste de dynamo afgekoppeld en dat bleek de boosdoener. Met een vertraging van meer dan twee uur kon ik weer verder maaien (met uiteraard een rood storingslampje aan, dat er geen laadstroom is).
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Thom91 »

"Als gevolg van een defecte zitmaaier kunnen er geen voertuigen op en af de camping. Houdt u rekening met een extra reistijd van minimaal een uur. Het is nog niet bekend hoe laat de verstoring verholpen is."
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door STF »

Hij stond wel op een tamelijk beroerde plek om er aan te kunnen sleutelen, met de linkerzijde bijna tegen een heg aan dus heb hem met de auto van mijn moeder een paar meter verder gesleept. Eigenlijk kun je die zitmaaier helemaal niet slepen, want de aandrijving tussen motor en wielen is niet te ontkoppelen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Als je een kaart hebt waarmee je vrijreizen hebt in Nederland dan moet je in de binnenlandse treinen ingecheckt zijn en in de trein die je uiteindelijk naar het buitenland brengt niet. Als je bijvoorbeeld van Rotterdam Alexander naar Antwerpen Centraal reis moet je dus ingecheckt zijn tussen Rotterdam Alexander en Rotterdam C. In Rotterdam C. check je uit en neem je vervolgens de trein naar Antwerpen. Uiteraard moet je voor het buitenlands traject wel een vervoersbewijs bezitten.

Als je een kaart hebt waarmee je in Nederland tegen kortingstarief reist dan mag je in de treinen waarmee je een reis naar het buitenland maakt ook een papieren vervoersbewijs met kortingstarief gebruiken, zelfs als dat niet is toegestaan in de voorwaarden van je abonnement. De trein van Arriva naar Leer is hierop een uitzondering, hier moet je wel gebruik maken van je OV-Chipkaart.
Dit is niet waar. Als jij een enkele reis hebt van Zwolle naar Antwerpen Centraal met Nederlandse traject vrij hoef je niet in Zwolle in te checken en in Rotterdam Centraal weer uit te checken. Dat zou betekenen dat je je overstap zou kunnen missen. Je krijgt dan ook een kaartje waar alleen de grensovergang(en) op staan.

Edit: Hier staat het: http://www.nshispeed.nl/nl/tickets-kope ... aal-reizen
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13171
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Z2N »

Eerder vandaag:

"klnk-klnk"
Verrek! De post!
Loop ik naar de deurmat,

Blijk ik ineens een tweede RET-tramtestrit te hebben gekregen, inclusief een tweede RET 2x 1-uurskaart. Ik ga dit gegeven paard niet in de bek kijken! :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Karl »

@Bee en Deadlock: morgen ga ik van Rotterdam C. naar Dinant. Hiervoor plan ik de trein naar Brussel te nemen vanaf Rotterdam C. Vanaf Roosendaal heb ik een Belgisch ticket (via NMBS site). Dan ga ik er maar vanuit dat ik niet hoef in te checken. De link van Deadlock had ik ook gevonden, maar er klopt wel vaker iets niet op die website (of is tegenstrijdig met ervaringen hier). Bedankt voor de antwoorden in ieder geval.
Het is een spectrum.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door deadlock »

Hohoho Karl! Je moet dus wél inchecken. Je hebt géén NS kaartje wat de grens over gaat maar een overduidelijk beginpunt in Nederland wat niet je eigen vertrekpunt is. Inchecken of vervoerbewijs kopen dus.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Ronald »

Waarom zou het uitmaken of je een grensoverschrijdend NS-kaartje hebt of een ander soort?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door deadlock »

Ronald schreef:Waarom zou het uitmaken of je een grensoverschrijdend NS-kaartje hebt of een ander soort?
Dat hoeft niets uit te maken maar als je in Nederland een kaartje koopt uit de automaat met NS traject gratis, de goedkoopste mogelijkheid zeg maar, dan hoef je niet in te checken. De Belgen kunnen dat soort kaartjes niet verkopen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Karl »

Maar ik heb en SOV en een kaartje Roosendaal naar Dinant. Wat voor kaartje heb ik dan nodig?
Het is een spectrum.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Karl »

Hoe moet ik anders dit uitleggen? Een internationaal ticket is toch om het even welke vervoerder het betreft?

http://www.studentenreisproduct.nl/veel ... s?&id=1789
Het is een spectrum.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door deadlock »

Karl schreef:Hoe moet ik anders dit uitleggen? Een internationaal ticket is toch om het even welke vervoerder het betreft?

http://www.studentenreisproduct.nl/veel ... s?&id=1789
Stel je voor dat er geen grens zou zijn eah, en gewoon twee aparte reizen.
Jij koopt een kaartje van Rotterdam naar Dordrecht
Jij stapt in in Utrecht en checkt niet in.
Dan reis je dus van van Utrecht naar Rotterdam zwart.

Als jij een NMBS-kaartje van Roosendaal naar Dinant hebt gekocht, dan is dat kaartje geldig vanaf Roosendaal en niet daarvoor. Je moet inchecken met je SOV óf een papieren kaartje kopen van je beginpunt tot Roosendaal.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door webguy »

Uitchecken in Roosendaal is toch niet zo'n punt? Anders claim je een gemiste checkin als je niet uitcheckt.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Klaasje »

Fout, als je een abbo hebt hoef je icm een internationale reis niet in te checken.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door webguy »

Het punt is dat het technisch gezien pas in Roosendaal een internationale reis is. Kennelijk vinden sommigen van niet, denk dat al je toch SOV hebt het niet zo'n punt is, als je op korting reist uiteraard wel.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door deadlock »

Klaasje schreef:Fout, als je een abbo hebt hoef je icm een internationale reis niet in te checken.
Dat geldt volgens mij alleen voor een NS-vervoersbewijs en niet voor eentje die van de NMBS komt?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Thom91 »

Maakt niet uit. Internationale reis is niet inchecken en een papieren kaartje kopen als je geen vrij reizen abonnement hebt.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door reisthijs »

Met als belangrijkste reden dat je ook van doorgaande internationale treinen gebruik moet kunnen maken. Dan is uitchecken in het grensstation redelijkerwijs niet mogelijk.
deadlock schreef:Als jij een NMBS-kaartje van Roosendaal naar Dinant hebt gekocht, dan is dat kaartje geldig vanaf Roosendaal en niet daarvoor. Je moet inchecken met je SOV óf een papieren kaartje kopen van je beginpunt tot Roosendaal.
Je mag vervoerbewijzen combineren.
Dus een NMBS-kaartje + een NS-vervoerbewijs vormen samen een internationaal vervoerbewijs voor een reis van ergens in Nederland naar ergens in België.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door deadlock »

Weer wat geleerd *O* 8-)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13171
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Z2N »

Telefoon gejat in de supermarkt. Jottem! :N
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Thom91 »

Hoe krijg je dat voor elkaar?
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Michael »

Sinds vandaag hebben we er een 10e kassa bij op het werk. Vraag me niet waarom. Ik vind het een beetje overbodig voor die 4 dagen per jaar dat ie gebruikt wordt.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Michael »

2,5 uur slapen in een nacht is veel te weinig. :(
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13171
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Z2N »

Thom91 schreef:Hoe krijg je dat voor elkaar?
Don't ask me, ik ben blijkbaar gerold. Op de bewakingbeelden was duidelijk te zien dat ik gerold ben, heb daarom aangifte gedaan bij de politie. Voortaan niet meer in Utrecht naar de supermarkt.. :(
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Thom91 »

Ok mooi klote. Succes!
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten