Mag ik even kwijt #136

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Thom91 »

Ik had in de trein een idee voor het forum. Ben het nu al vergeten.. :(
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Michael »

Hoort dat niet in het blunder topic thuis? :lol:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Thom91 »

Ben ik niet mee eens, maar goed ;)
Komt wel goed schatje.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Stéphane »

Was dat idee soms dat de MSN id in een gebruikersprofiel beter door een Skype id vervangen kan worden gezien MSN niet meer werkt?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Thom91 »

Nee, het was echt een toevoeging maar ik heb het gewoon niet onthouden :')
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Michael »

Misschien herinner je je het over een tijdje ineens weer. Heb ik ook wel eens.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door deadlock »

Korsakoff.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Wubbo »

Da's een DJ. Bedoel je niet Korsakov? ;-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Suus »

De afgelopen twee dagen mogen aanschouwen hoe sommige mensen nog niet helemaal doorhebben wat nu eigenlijk met Het Nieuwe Werken wordt bedoeld. Wat begon met "ik kom hier vier dagen per week flexwerken" werd binnen een half uur "dit wordt mijn nieuwe bureau" waarbij alles wat de vorige gebruikers van de flexwerkplek hadden laten rondslingeren in de papierbak verdween en de bakjes, mappen, bureauprullaria en het ladeblok vanaf de oude werkplek naar de nieuwe werkplek werden verhuisd.

Het is niet dat ik een groot fan van het hele HNW-verhaal ben, maar als je eerst besluit veel geld te gaan investeren in het aanleren van extra disciplines zodat je medewerkers flexibeler worden en vervolgens gaan ze allemaal bij elkaar zitten volgens hun oude discipline komt er natuurlijk nooit wat van het idee van integraal werken in plaats van stapsgewijs werken :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Vinny »

http://www.korsakoffamsterdam.nl/

De website doet het niet meer..., roemruchte club hoor :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Vinny »

Het is niet dat ik een groot fan van het hele HNW-verhaal ben, maar als je eerst besluit veel geld te gaan investeren in het aanleren van extra disciplines zodat je medewerkers flexibeler worden en vervolgens gaan ze allemaal bij elkaar zitten volgens hun oude discipline komt er natuurlijk nooit wat van het idee van integraal werken in plaats van stapsgewijs werken
Het is gewoon de dood in de pot. Er moet sowieso minder gezever komen en meer uitvoering. Dat bereik je niet door allerlei rare concepten op werknemers los te laten, maar gewoon opdrachten te geven. Dat snappen de meeste managers niet meer, want die zijn opgeleid op het HBO waarbij competenties in plaats van vakinhoudelijke kennis centraal staan. :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Suus »

Het idee hierachter is juist heel slim: nu heeft iedereen één discipline en werken ze achter elkaar aan het eindproduct, door mensen meer disciplines te laten leren kunnen ze tijdens de overgangsfases samen aan een product werken en dus de hoeveelheid overleg beperken en kunnen ze in het geval van personele problemen bijspringen in plaats van duimen draaien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Vinny »

Ik heb het in de praktijk nooit zien werken. Alleen maar zien mislukken omdat je om de haverklap je spullen "kwijt" raakt. Maar goed ik ben dan iemand die altijd stapels papier en boeken nodig heeft op zijn bureau. :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door deadlock »

Wubbo schreef:Da's een DJ. Bedoel je niet Korsakov? ;-)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sergej_Korsakov

Hoeveel verschillende transcripties wil je? :lol:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Het idee hierachter is juist heel slim: nu heeft iedereen één discipline en werken ze achter elkaar aan het eindproduct, door mensen meer disciplines te laten leren kunnen ze tijdens de overgangsfases samen aan een product werken en dus de hoeveelheid overleg beperken en kunnen ze in het geval van personele problemen bijspringen in plaats van duimen draaien.
Competentiegericht leren en werken werkt niet. Idee is dus dom.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Thom91 »

Thom91 schreef:Ik had in de trein een idee voor het forum. Ben het nu al vergeten.. :(
Ik weet het nog steeds niet :(
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Ardan »

Ik haat dat competentiegebeuren. Het leek op school vaak wel of ze zich drukker maakten om de competentie dan om de stof.
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:Ik haat dat competentiegebeuren. Het leek op school vaak wel of ze zich drukker maakten om de competentie dan om de stof.
Het is ook een van de redenen waarom de schoolprestaties in het voortgezet en tertiair onderwijs gezakt zijn de afgelopen jaren.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Suus »

Het gaat hier niet om competenties als goed presenteren, vergadertijgeren e.t.c. maar om "ik kan a maken" dat "ik kan a en b maken" wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door AppleMoose »

Ardan schreef:Ik haat dat competentiegebeuren. Het leek op school vaak wel of ze zich drukker maakten om de competentie dan om de stof.
Dat zeiden ze op het mbo ook letterlijk tegen ons, toen we om cijfers van gemaakte toetsen vroegen.
*Het gaat ons niet om de cijfers, maar om de competenties en jullie beroepshouding* :roll:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Suus »

Dat is enigszins doorgeslagen, maar het kan geen kwaad om op school ook te werken aan discussie-, presentatie- en schrijfvaardigheden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door MdJ »

... dat mijn tentamenweken weer voorbij zijn :mrgreen: . Als laatste op vrijdagmiddag nog tentamen maken is vrij ontmoedigend. :?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door AppleMoose »

Bee schreef:Dat is enigszins doorgeslagen, maar het kan geen kwaad om op school ook te werken aan discussie-, presentatie- en schrijfvaardigheden.
Laat dat "enigszins" maar weg :')
We hebben ze uiteindelijk wel gekregen hoor. (Na een halfjaar zeuren :mrgreen: )

Maargoed, het was sowieso een school die uitblonk in wanprestaties.
bijvoorbeeld: Na het 1e jaar moesten we kiezen tussen Maatschappelijke Zorg (gehandicaptenzorg, ouderenzorg) of Pedagogisch Werk (Kinderopvang, Jeugdzorg. Maar tijdens de infoavond daarover, konden ze niet meer vertellen dat met MZ je doelgroep 18+ was, en bij PW 18-. Op de vraag "Wat als je met gehandicapte kinderen wil werken?", konden ze geen antwoord geven. Eigenlijk op geen enkele vraag. :roll:

Ook de wijze van examinering bleef tot het laatst toe onbekend, en stelde uiteindelijk ook geen ene moer voor.
Scriptie was dan wel inhoudelijk, en moest nog van enige kwaliteit zijn. De eindopdracht echter, was zo simpel en oppervlakkig, dat je wel heel erg je best moest doen om NIET te slagen. :N

En zo kan ik nog wel even doorgaan. :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Thom91 »

Thom91 schreef:
Thom91 schreef:Ik had in de trein een idee voor het forum. Ben het nu al vergeten.. :(
Ik weet het nog steeds niet :(
YES, ik weet het weer! :D
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #136

Bericht door Suus »

En, wat is het dan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten