OVer je reiservaringen in april 2013
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Pfoe ziet er wel heavy uit hoor.. Meisje zonder op te letten doorgefietst? Of bus door rood gereden?
Gewoon eem' rustig aan en alles
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Damn, heftig zeg Ik hoop dat het meisje er weer bovenop komt en de chauffeur er geen trauma aan overhoudt.
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Ik dacht dat het DD-AR+1700 loc niet meer rond reed? Dit was vanochtend te zien in Utrecht:
by Alfenaar, on Flickr
by Alfenaar, on Flickr
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Ik las op Facebook dat er ook een DDAR met loc in de s5600 reed.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Maar is dat met loc of met mDDM-rijtuig?
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Het was een klein beetje rommelig vanavond, maar ik had slechts 15 minuten vertraging (= een trein later) tussen Utrecht en Bijlmer. Ik moest wel staan maar dat maakt niet uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
In Rotterdam veel kleinere vertragingen. Bijna elke doorgaande trein had +5 tot +15...
Helpt natuurlijk ook niet mee dat een vertraagde SLT voor een vertraagde s1900 gelaten wordt...
Helpt natuurlijk ook niet mee dat een vertraagde SLT voor een vertraagde s1900 gelaten wordt...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39166
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
In Utrecht door de stormschade bij Amsterdam Bijlmer vooral een aardig zooitje met de treinen uit Amsterdam (de andere kant op reed het rond 17.00 uur wel redelijk op tijd, alleen minder). Zo kwam er nog een s3500 met maarliefst +35 langs.
De t559 paste ik überhaupt niet meer in, maar dat is standaard tegenwoordig als je nog niet op het perron bent voor 'ie binnenkomt Uitzonderlijker was dat men zelfs in de volgende trein nog flink in de gangpaden stond terwijl die toch een stuk beter op sterkte is van dinsdag t/m vrijdag.
De t559 paste ik überhaupt niet meer in, maar dat is standaard tegenwoordig als je nog niet op het perron bent voor 'ie binnenkomt Uitzonderlijker was dat men zelfs in de volgende trein nog flink in de gangpaden stond terwijl die toch een stuk beter op sterkte is van dinsdag t/m vrijdag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Tjeempie, wat een chaotische taferelen op Utrecht Centraal in de avondspits. Overal +30-jes...
Ik kwam zelf om 18:20 aan, en het was boven bij de roltrappen bij spoor 5/7a al behoorlijk dringen (mensen beseffen niet dat er ook nog roltrappen bij 5/7b zijn). Op het perron was het aardig vol, voornamelijk bij de sprinter naar Breukelen van 18:02+20. Doordat deze sprinter spoor 7a bezet hield, moest op spoor 7b maar trein t862 van 18:25 afgehandeld worden. En dus betekende dat een hele meute die naar een los VI'tje ging.
Dat werd enorm veel proppen, zodanig veel, dat enkele personeelsleden van NS maar de mensen in de trein duwden, en de deuren sluiten. Bij nader inzien was dat geen goed idee door gebrek aan zuurstof (of whatever), en werd er verzocht of enkelen uit wilden stappen. :') Had nog wat fotootjes gemaakt van het tafereel (eerste beetje onscherp, but you'll get the idea):
Ik kwam zelf om 18:20 aan, en het was boven bij de roltrappen bij spoor 5/7a al behoorlijk dringen (mensen beseffen niet dat er ook nog roltrappen bij 5/7b zijn). Op het perron was het aardig vol, voornamelijk bij de sprinter naar Breukelen van 18:02+20. Doordat deze sprinter spoor 7a bezet hield, moest op spoor 7b maar trein t862 van 18:25 afgehandeld worden. En dus betekende dat een hele meute die naar een los VI'tje ging.
Dat werd enorm veel proppen, zodanig veel, dat enkele personeelsleden van NS maar de mensen in de trein duwden, en de deuren sluiten. Bij nader inzien was dat geen goed idee door gebrek aan zuurstof (of whatever), en werd er verzocht of enkelen uit wilden stappen. :') Had nog wat fotootjes gemaakt van het tafereel (eerste beetje onscherp, but you'll get the idea):
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Bij de TBP van spoor 2 te Dtz is de verlichting kapot. De LEDjes zelf doen het nog wel, want er staat gewoon tekst op, alleen is dat in het donker niet leesbaar, tenzij je ongeveer onder de TBP staat. De TBP van spoor 1 is zelfs vanaf spoor 2 nog leesbaar (zoals het hoort).
Verder is de RET bij heel veel abri's de bankjes aan het vernieuwen. Bij mijn tramhalte hangt sinds vandaag een briefje met daarop dat de bankjes uiterlijk 27 mei weer terugkomen.
Verder is de RET bij heel veel abri's de bankjes aan het vernieuwen. Bij mijn tramhalte hangt sinds vandaag een briefje met daarop dat de bankjes uiterlijk 27 mei weer terugkomen.
Laatst gewijzigd door Meltrain op do 18 apr 2013, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Moet je even naar @prorail tweeten. Had ik ook gedaan en in de middag deed de TBP het alweer ;)
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Ik doe niet aan Twitter. :6
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Dan zal je wellicht nog een tijdje tegen een onleesbaar scherm aankijken. :6 :N
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Je kan ze ook bellen, hun telefonische klantendienst is 24 op 7 bereikbaar, al hebben ze liever dat je 's nachts alleen belt voor acute gevaarlijke situaties natuurlijk
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Ik vind zo een niet-werkende TPB levensgevaarlijk, daar krijg ik hartritmestoringen van.Bee schreef:Je kan ze ook bellen, hun telefonische klantendienst is 24 op 7 bereikbaar, al hebben ze liever dat je 's nachts alleen belt voor acute gevaarlijke situaties natuurlijk
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Maargoed, dat krijg jij al als je je spiegelbeeld in een treinruit ziet dus dat telt niet
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
IC t2212 had vanochtend een vertraging van +4. De sprinter naar Haarlem haalden we daardoor na De Vink pas in (normaal bij Mariahoeve). In Leiden werd de trein daarom maar geparkeerd op 5a, de SPR kon dan terecht op 4b en de IC naar Leeuwarden gewoon op 5b. Toch wel een soort van chaos met vele rennende mensen voor de t2212.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Gisteren was het een rommeltje op de Zaanlijn wegens een aanrijding bij Uitgeest, en de stormschade bij Bijlmer hielp niet mee.
De s800 van 15:50 stond met +9 aangegeven, maar toen ik op het perron kwam om 15:58, was hij natuurlijk al weg. De s4000 en s3000 van 16:00 en 16:04 liepen beiden +10 op. De s3000 kwam bizar genoeg net ietsje eerder binnen dan de s4000 (hoe kan dat? ). Het irritante was dat er rond 16:05 doodleuk een s1500 voorbij kwam rijden, zonder te stoppen (terwijl ze die serie eerder op de middag tijdens de verstoring gewoon wel deed); beetje jammer, aangezien die serie richting Amsterdam vaak minutenlang uit z'n neus staat te peuteren op spoor 6 in Amsterdam Sloterdijk.
Resultaat voor mij was dan +15, aangezien ik de aansluiting op de s2200 van 16:18 kon vergeten en de Sprinter richting Schiphol op spoor 11 net z'n deurtjes dichtdeed toen ik op het perron kwam stormen (en de HC geen zin had om te wachten en prompt ook z'n deur sloot). Beetje jammer allemaal.
Op de terugweg liep de s2100 van 23:57 uit Leiden tussen Leiden en Sloterdijk gewoon +5 op. Geen idee waarom, want er was helemaal niks bijzonders gebeurd onderweg.
De s800 van 15:50 stond met +9 aangegeven, maar toen ik op het perron kwam om 15:58, was hij natuurlijk al weg. De s4000 en s3000 van 16:00 en 16:04 liepen beiden +10 op. De s3000 kwam bizar genoeg net ietsje eerder binnen dan de s4000 (hoe kan dat? ). Het irritante was dat er rond 16:05 doodleuk een s1500 voorbij kwam rijden, zonder te stoppen (terwijl ze die serie eerder op de middag tijdens de verstoring gewoon wel deed); beetje jammer, aangezien die serie richting Amsterdam vaak minutenlang uit z'n neus staat te peuteren op spoor 6 in Amsterdam Sloterdijk.
Resultaat voor mij was dan +15, aangezien ik de aansluiting op de s2200 van 16:18 kon vergeten en de Sprinter richting Schiphol op spoor 11 net z'n deurtjes dichtdeed toen ik op het perron kwam stormen (en de HC geen zin had om te wachten en prompt ook z'n deur sloot). Beetje jammer allemaal.
Op de terugweg liep de s2100 van 23:57 uit Leiden tussen Leiden en Sloterdijk gewoon +5 op. Geen idee waarom, want er was helemaal niks bijzonders gebeurd onderweg.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Bee schreef:Maargoed, dat krijg jij al als je je spiegelbeeld in een treinruit ziet dus dat telt niet
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Ik was vandaag in Heemstede-Aardenhout. Schande dat op zo'n klein station op een steenworp van knooppunt Haarlem zoveel intercity's stoppen, overigens. Vandaag reed de intercity naar Dordrecht maar tot Den Haag HS, vanwege spoorproblemen tussen HS en Rotterdam. Blijkbaar kon wat meer precisie er niet vanaf, maar ik hou het op ergens tussen Rijswijk en Schiedam.
Niet dat het mij veel uitmaakte, ik moest toch mee tot Den Haag. Op HS bleef onze trein lekker op spoor 3 staan om dan 25 minuten later weer richting Amsterdam te kunnen. Blijkbaar is HS toch nog een redelijk effectief kopstation.
Niet dat het mij veel uitmaakte, ik moest toch mee tot Den Haag. Op HS bleef onze trein lekker op spoor 3 staan om dan 25 minuten later weer richting Amsterdam te kunnen. Blijkbaar is HS toch nog een redelijk effectief kopstation.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Nog van gisteren: Er was een seinstoring tussen Bd en Tb waardoor er geen treinen reden. Daardoor stroomden de bussen van Veolia naar Tilburg vol met treinreizigers. Er zijn chauffeurs die altijd weigeren om treinpassagiers mee te nemen omdat de vaste passagiers anders niet meer mee kunnen. Dat deed de chauffeur van lijn 131 dus waarschijnlijk ook want die ging met normale bezetting weg. De 132 die 5 minuten later vertrok was helemaal volgeladen. Zag er zeer gezellig uit. Nadeel is dat dan de normale passagiers niet meer mee kunnen en dus of een half uur of een uur kunnen gaan wachten. afhankelijk of ze naar de gaarshof of Ulicoten moeten. (Het ene half uur gaat de 132 via Ulicoten en het andere half uur via De Gaarshof.)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39166
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Vanmiddag deed m'n bus er weereens zo'n 5 minuten over om linksaf te slaan vanaf de Bleekstraat naar de Adama van Scheltemabaan in Utrecht. Allicht door de omleidingen i.v.m. het werk aan de trambaan stond er steeds een rij auto's over de kruising wanneer de bus wit had.
Op de busbaan zelf stonden overigens ook liefst 16 bussen in de rij voor het rode verkeerslicht, en Busstation West zag er kleurrijk uit zo over het spoor heen kijkend: een groene, een gele en een wit/blauwe Citaro G stonden er naast elkaar hun volgende tramvervangingsritje af te wachten.
Op de busbaan zelf stonden overigens ook liefst 16 bussen in de rij voor het rode verkeerslicht, en Busstation West zag er kleurrijk uit zo over het spoor heen kijkend: een groene, een gele en een wit/blauwe Citaro G stonden er naast elkaar hun volgende tramvervangingsritje af te wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Dan ben ik gelukkig niet de enige .Meltrain schreef:Ik doe niet aan Twitter. :6
En als je dan een tweet naar de RET stuurt over een storing krijg je vervolgens het verzoek om de gegevens nog een keertje aan te leveren via e-mail. Dit is de ervaring van een collega. Ik vraag mij nu wel af waarom de RET gebruik maakt van twitter :? .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten