CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Geert »

Justin schreef:Diegene die ik bedoel staat standaard op

Code: Selecteer alles

-
-
Gouda, Gouda Goverwelle
Woerden, Breukelen, Abcoude
-
-
Is dat dezelfde die op het spoor richting Rotterdam aan de Gouda-kant? Zitten inmiddels al twee DEFECT-stickers op :lol: Maar goed, wel belachelijk dat het zo lang moet duren om een CTA te repareren, hoe onboeiend deze ook is... :roll:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door JeePee »

De digitale CTA's in de traverse van Amf hebben het over de sprinter naar Uitgeest. Verder als Sprinter naar Uitgeest. Beetje verwarrend mijns inziens. Sprinter Amsterdam Centraal. Verder sprinter Uitgeest lijkt me duidelijker. Hopelijk lezen de instanties mee en doet men er wat aan. Bespaart de gemiddelde servicemedewerker ook weer een hoop vragen
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Justin »

Ja die Uitgeest geven ze eigenlijk nou al bijna 2 maanden aan. :p. Althans, toen ben ik er op gaan letten.

@ Geert: ja die CTA ja :P. Aan de Goudse kant is het gewoon leeg, met defect sticker. Aan de Centraalse kant is hetgeen wat ik heb beschreven + Defect sticker.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door mb90 »

De CTA van spoor 15 in Dordrecht gaf vanmorgen dit aan:
Afbeelding

Normaal staat hier het Arriva-logo, maar ik dacht omdat er 1 van de 2 stellen afgekoppeld wordt dat het voorste stel naar Geldermalsen zou gaan. Ook dat was niet zo, want juist het achterste stel ging naar Geldermalsen en het voorste stel werd afgerangeerd. Het flapje "De volgende trein" is dus echt fout.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Daniel »

Ik zie dat het nieuwe materieel van Arriva toen nogsteeds op spoor 16 stond :P Dat apparaat stond er om half zeven ook al, passen alleen zo weinig reizigers in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag draaide het onderste boekje van de CTA op spoor 8A op Rotterdam Centraal net iets later dan de rest van de CTA.
Er stond dus even een sneltrein via (oa) Den Haag HS, Leiden Centraal en Haarlem naar Leiden Centraal. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Meltrain »

Gisteren zag ik op station Rotterdam Zuid een Plan T met op de ene koersdisplay 'Ede-Wageningen' en op de andere 'Utrecht CS'. Als hij in de s5000 reed, was de laatste nog enigszins te verklaren, maar voor de rest slaat het dus nergens op. :lol:

Verder op Rotterdam Centraal: de t5165 komt één minuut te laat binnen en meteen wordt de CTA al omgedraaid voor de t5065. Erg handig weer, maar niet heus. :x
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door M57 »

Waarom is dat zo erg?
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door IC3 »

M57 schreef:Waarom is dat zo erg?
Omdat de t5065 maar tot Dordrecht gaat; de t5165 gaat echter tot Roosendaal. Bovendien denkt dan iemand die net het perron op loopt dat hij/zij nog een kwartier heeft, terwijl de trein die er dan staat toch echt eerder zal vertrekken dan de aangegeven vertrektijd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Wubbo »

Deze beeldige CTA van Almelo afgelopen vrijdag wil ik jullie niet onthouden:

Code: Selecteer alles

Vertrek 8.46
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Daniel »

Op Rotterdam Centraal vanmorgen ook al zo'n mooie...

Vertrek 8.02 Niet instappen

En natuurlijk niet te vergeten de CTA van Berlin Ostbahnhof die het gistermiddag niet eens was met de omroep over de plek waar de eerste klas van de t140 zou zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Dre »

Wubbo schreef:Deze beeldige CTA van Almelo afgelopen vrijdag wil ik jullie niet onthouden:

Code: Selecteer alles

Vertrek 8.46
Dat is omdat:
Hengelo, Bad Bentheim,
Osnabrück Hbf, Hannover Hbf
Berlin Hbf - Lehrter Bf
Berlin Ostbahnhof

niet in een CTA past die maar 2 regels heeft. De s140 is sinds december 2006 zo'n beetje de eerste trein die sinds de invoering van de CTA vanuit Aml rechtstreeks naar Duitsland rijdt. Voorheen moest je te Hgl overstappen.
Reiziger Ddrs schreef:Vertrek 8.02 Niet instappen
Dat is dan de aankomstijd van de betreffende trein. Bij de s7000-treinen die leeg doorgaan naar Hgl staat dat ook altijd aangegeven op de CTA in Aml.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Daniel »

Dre schreef:Dat is omdat:
Hengelo, Bad Bentheim,
Osnabrück Hbf, Hannover Hbf
Berlin Hbf - Lehrter Bf
Berlin Ostbahnhof

niet in een CTA past die maar 2 regels heeft. De s140 is sinds december 2006 zo'n beetje de eerste trein die sinds de invoering van de CTA vanuit Aml rechtstreeks naar Duitsland rijdt. Voorheen moest je te Hgl overstappen.
Ehm, volgens mij past het prima zo hoor. Alleen als je Rheine, Minden, Wolfsburg, Rathenow en Berlin-Spandau er nog bij wilt proppen past 't niet meer :wink:
En ach, die trein stopt toch op alle Berlijnse stations waar'ie langs komt. Dan voldoet "Berlin" zoals er in Amersfoort op staat ook wel.
Dre schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Vertrek 8.02 Niet instappen
Dat is dan de aankomstijd van de betreffende trein. Bij de s7000-treinen die leeg doorgaan naar Hgl staat dat ook altijd aangegeven op de CTA in Aml.
Nee het is de vertrektijd van de HSL-proeftreinen naar Amsterdam Centraal :wink: Aankomen doen die dingen heel wat eerder en daarna moet ook de loc nog eens opnemen.
De vertrektijd hebben ze er gewoon nog niet uit weten te krijgen, want oorspronkelijk stonden deze treintjes gewoon met...

Code: Selecteer alles

Vertrek 8.02
Amsterdam Centraal
...aangekondigd en moest er steeds omgeroepen worden dat'ie niet voor reizigers bestemd was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Jurjen »

Reiziger Ddrs schreef: Ehm, volgens mij past het prima zo hoor. Alleen als je Rheine, Minden, Wolfsburg, Rathenow en Berlin-Spandau er nog bij wilt proppen past 't niet meer :wink:
En ach, die trein stopt toch op alle Berlijnse stations waar'ie langs komt. Dan voldoet "Berlin" zoals er in Amersfoort op staat ook wel.
Kijk, en dan ben ik benieuwd hoe lang het gaat duren voor het vanaf volgende dienstregeling goed gaat. Want dan zijn de tussenstops wél handig om te weten. Wordt het Bünde of Bad Oeynhausen? ;-)
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Mark »

Dre schreef:
Wubbo schreef:Deze beeldige CTA van Almelo afgelopen vrijdag wil ik jullie niet onthouden:

Code: Selecteer alles

Vertrek 8.46
Dat is omdat:
Hengelo, Bad Bentheim,
Osnabrück Hbf, Hannover Hbf
Berlin Hbf - Lehrter Bf
Berlin Ostbahnhof

niet in een CTA past die maar 2 regels heeft. De s140 is sinds december 2006 zo'n beetje de eerste trein die sinds de invoering van de CTA vanuit Aml rechtstreeks naar Duitsland rijdt. Voorheen moest je te Hgl overstappen.
Zeker de CTA op spoor 2a in Aml? Die geeft bij de gewone Noord-Oost naar Es dezelfde schat aan informatie :wink:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Wubbo »

Ja, die was het. En op een 2-regelige CTA kun je in ieder geval de treinsoort en de eindbestemming (en een paar tussenstations) wel kwijt, lijkt me. Dat dan niet alle tussenstations er op staan, dat zei zo.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Aking »

Afbeelding
30-08-2008 Utrecht Centraal

Afbeelding
19-09-2008 Zwolle

Afbeelding
03-10-2008 Amsterdam Centraal

Afbeelding
12-10-2008 Utrecht Centraal

Afbeelding
30-10-2008 Nijkerk

De foto's zijn snel met mn telefoon gemaakt, dus niet zeuren over de kwaliteit :p
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Daniel »

Die laatste klopt waarschijnlijk gewoon, als 'ie tenminste rond middernacht gemaakt is: de t787 stopt ook in Nijkerk en Harderwijk namelijk :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Aking »

Ik zie nu inderdaad dat hij redelijk klopt, alleen is hij gemaakt vanuit een vertraagde t5688 en waren we deze trein dus al gekruisd (al is het maar om te zorgen dat hij toch niet klopten kan blijven staan :p)

Maar eigenlijk heb je dus gewoon gelijk :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Suus »

Hip, zo'n digitaal bord om aan te geven dat je de bus moet nemen voor bepaalde bestemmingen, in Gouda is het gewoon een klapbord met een papier <= NAAR DE NS BUSSEN in de tunnel :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Dubbele P »

Een echte Duitse CTA die je even meeneemt terug in de tijd :P

Afbeelding
Kaldenkirchen

In Eindhoven had een CTA van spoor 1 een los contactje. Telkens viel de stroom van het ding uit, waarna dus het licht doofde, vervolgens weer aanging en hij zich resette om weer bij hetzelfde uit te komen. Zo bleef dit maar doorgaan. Heb er een kort filmpje van gemaakt:

Afbeelding

Een paar keren viel hij ook tijdens het resetten stil, waardoor er heel vreemde dingen kwamen te staan. Zo zag ik dat er ook een flapje 'Heeze, Geldrop, Weert, Roermond, Echt, Susteren' in zat. Iemand een idee welke treinserie ooit vanuit Eindhoven op alle tussengelegen stations richting het zuiden stopte?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Wubbo »

Een vroege-ochtend-trein? Ik roep maar wat...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door Daniel »

Vanmorgen op Rotterdam Blaak...

Vertrek 7.05 Stoptrein
Rotterdam Zuid, -Lombardijen
Barendrecht, Zwijndrecht
Dordrecht, -Zuid, Lage Zwaluwe
Zevenbergen, Oudenbosch
Venlo

En de HSL-proeftrein op Rotterdam Centraal...
Vertrek 7.02 Niet instappen
vertraging ongeveer 10 minuten

Handig te weten natuurlijk dat een trein waar je niet in mag en waarvan je niet weet waar 'ie heen gaat vertraagd is...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door playertwo »

Kunnen we hier in ieder geval niet zeggen dat Prorail te weinig informatie verstrekt op de cta's :mrgreen:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Bericht door webguy »

En ja hoor, hier is 'ie dan: de CTA als kunst...
Afbeelding
Kwam deze gisteravond tegen op Ede-Wageningen. Als je goed kijkt zie je rechts bovenin dat het duidelijk geimproviseerde flapje gesigneerd is :)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten