OVer je reiservaringen in april 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Billy
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 17 apr 2013, 11:45
Locatie: Groningen

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Billy »

Pfoe ziet er wel heavy uit hoor.. Meisje zonder op te letten doorgefietst? Of bus door rood gereden?
Gewoon eem' rustig aan en alles
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door fogeltje »

Damn, heftig zeg :| Ik hoop dat het meisje er weer bovenop komt en de chauffeur er geen trauma aan overhoudt.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Z2N »

Ik dacht dat het DD-AR+1700 loc niet meer rond reed? Dit was vanochtend te zien in Utrecht:
Afbeelding
by Alfenaar, on Flickr
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Michael »

Ik las op Facebook dat er ook een DDAR met loc in de s5600 reed.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Thom91 »

Rijden nog een stam of 7/8.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Z2N »

Maar is dat met loc of met mDDM-rijtuig?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Thom91 »

Met loc.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Suus »

Het was een klein beetje rommelig vanavond, maar ik had slechts 15 minuten vertraging (= een trein later) tussen Utrecht en Bijlmer. Ik moest wel staan maar dat maakt niet uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Geert »

In Rotterdam veel kleinere vertragingen. Bijna elke doorgaande trein had +5 tot +15...
Helpt natuurlijk ook niet mee dat een vertraagde SLT voor een vertraagde s1900 gelaten wordt...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Daniel »

In Utrecht door de stormschade bij Amsterdam Bijlmer vooral een aardig zooitje met de treinen uit Amsterdam (de andere kant op reed het rond 17.00 uur wel redelijk op tijd, alleen minder). Zo kwam er nog een s3500 met maarliefst +35 langs.

De t559 paste ik überhaupt niet meer in, maar dat is standaard tegenwoordig als je nog niet op het perron bent voor 'ie binnenkomt :roll: Uitzonderlijker was dat men zelfs in de volgende trein nog flink in de gangpaden stond terwijl die toch een stuk beter op sterkte is van dinsdag t/m vrijdag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Justin »

Tjeempie, wat een chaotische taferelen op Utrecht Centraal in de avondspits. Overal +30-jes...

Ik kwam zelf om 18:20 aan, en het was boven bij de roltrappen bij spoor 5/7a al behoorlijk dringen (mensen beseffen niet dat er ook nog roltrappen bij 5/7b zijn). Op het perron was het aardig vol, voornamelijk bij de sprinter naar Breukelen van 18:02+20. Doordat deze sprinter spoor 7a bezet hield, moest op spoor 7b maar trein t862 van 18:25 afgehandeld worden. En dus betekende dat een hele meute die naar een los VI'tje ging.

Dat werd enorm veel proppen, zodanig veel, dat enkele personeelsleden van NS maar de mensen in de trein duwden, en de deuren sluiten. Bij nader inzien was dat geen goed idee door gebrek aan zuurstof (of whatever), en werd er verzocht of enkelen uit wilden stappen. :') Had nog wat fotootjes gemaakt van het tafereel (eerste beetje onscherp, but you'll get the idea):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Meltrain »

Bij de TBP van spoor 2 te Dtz is de verlichting kapot. De LEDjes zelf doen het nog wel, want er staat gewoon tekst op, alleen is dat in het donker niet leesbaar, tenzij je ongeveer onder de TBP staat. De TBP van spoor 1 is zelfs vanaf spoor 2 nog leesbaar (zoals het hoort).

Verder is de RET bij heel veel abri's de bankjes aan het vernieuwen. Bij mijn tramhalte hangt sinds vandaag een briefje met daarop dat de bankjes uiterlijk 27 mei weer terugkomen. :lol:
Laatst gewijzigd door Meltrain op do 18 apr 2013, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Thom91 »

Moet je even naar @prorail tweeten. Had ik ook gedaan en in de middag deed de TBP het alweer ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Meltrain »

Ik doe niet aan Twitter. :6
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Thom91 »

Dan zal je wellicht nog een tijdje tegen een onleesbaar scherm aankijken. :6 :N
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Suus »

Je kan ze ook bellen, hun telefonische klantendienst is 24 op 7 bereikbaar, al hebben ze liever dat je 's nachts alleen belt voor acute gevaarlijke situaties natuurlijk :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Je kan ze ook bellen, hun telefonische klantendienst is 24 op 7 bereikbaar, al hebben ze liever dat je 's nachts alleen belt voor acute gevaarlijke situaties natuurlijk :wink:
Ik vind zo een niet-werkende TPB levensgevaarlijk, daar krijg ik hartritmestoringen van.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Suus »

Maargoed, dat krijg jij al als je je spiegelbeeld in een treinruit ziet dus dat telt niet :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Etienne »

IC t2212 had vanochtend een vertraging van +4. De sprinter naar Haarlem haalden we daardoor na De Vink pas in (normaal bij Mariahoeve). In Leiden werd de trein daarom maar geparkeerd op 5a, de SPR kon dan terecht op 4b en de IC naar Leeuwarden gewoon op 5b. Toch wel een soort van chaos met vele rennende mensen voor de t2212.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door VIRM »

Gisteren was het een rommeltje op de Zaanlijn wegens een aanrijding bij Uitgeest, en de stormschade bij Bijlmer hielp niet mee.

De s800 van 15:50 stond met +9 aangegeven, maar toen ik op het perron kwam om 15:58, was hij natuurlijk al weg. De s4000 en s3000 van 16:00 en 16:04 liepen beiden +10 op. De s3000 kwam bizar genoeg net ietsje eerder binnen dan de s4000 (hoe kan dat? :shock:). Het irritante was dat er rond 16:05 doodleuk een s1500 voorbij kwam rijden, zonder te stoppen (terwijl ze die serie eerder op de middag tijdens de verstoring gewoon wel deed); beetje jammer, aangezien die serie richting Amsterdam vaak minutenlang uit z'n neus staat te peuteren op spoor 6 in Amsterdam Sloterdijk.
Resultaat voor mij was dan +15, aangezien ik de aansluiting op de s2200 van 16:18 kon vergeten en de Sprinter richting Schiphol op spoor 11 net z'n deurtjes dichtdeed toen ik op het perron kwam stormen (en de HC geen zin had om te wachten en prompt ook z'n deur sloot). Beetje jammer allemaal.

Op de terugweg liep de s2100 van 23:57 uit Leiden tussen Leiden en Sloterdijk gewoon +5 op. Geen idee waarom, want er was helemaal niks bijzonders gebeurd onderweg.
Beul van de blindegeleidelijn
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door |Pim| »

Bee schreef:Maargoed, dat krijg jij al als je je spiegelbeeld in een treinruit ziet dus dat telt niet :mrgreen:
Afbeelding
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door iljitsch »

Ik was vandaag in Heemstede-Aardenhout. Schande dat op zo'n klein station op een steenworp van knooppunt Haarlem zoveel intercity's stoppen, overigens. Vandaag reed de intercity naar Dordrecht maar tot Den Haag HS, vanwege spoorproblemen tussen HS en Rotterdam. Blijkbaar kon wat meer precisie er niet vanaf, maar ik hou het op ergens tussen Rijswijk en Schiedam.

Niet dat het mij veel uitmaakte, ik moest toch mee tot Den Haag. Op HS bleef onze trein lekker op spoor 3 staan om dan 25 minuten later weer richting Amsterdam te kunnen. Blijkbaar is HS toch nog een redelijk effectief kopstation.

Afbeelding
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Michael »

Nog van gisteren: Er was een seinstoring tussen Bd en Tb waardoor er geen treinen reden. Daardoor stroomden de bussen van Veolia naar Tilburg vol met treinreizigers. Er zijn chauffeurs die altijd weigeren om treinpassagiers mee te nemen omdat de vaste passagiers anders niet meer mee kunnen. Dat deed de chauffeur van lijn 131 dus waarschijnlijk ook want die ging met normale bezetting weg. De 132 die 5 minuten later vertrok was helemaal volgeladen. Zag er zeer gezellig uit. Nadeel is dat dan de normale passagiers niet meer mee kunnen en dus of een half uur of een uur kunnen gaan wachten. afhankelijk of ze naar de gaarshof of Ulicoten moeten. (Het ene half uur gaat de 132 via Ulicoten en het andere half uur via De Gaarshof.)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Daniel »

Vanmiddag deed m'n bus er weereens zo'n 5 minuten over om linksaf te slaan vanaf de Bleekstraat naar de Adama van Scheltemabaan in Utrecht. Allicht door de omleidingen i.v.m. het werk aan de trambaan stond er steeds een rij auto's over de kruising wanneer de bus wit had.

Op de busbaan zelf stonden overigens ook liefst 16 bussen in de rij voor het rode verkeerslicht, en Busstation West zag er kleurrijk uit zo over het spoor heen kijkend: een groene, een gele en een wit/blauwe Citaro G stonden er naast elkaar hun volgende tramvervangingsritje af te wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:Ik doe niet aan Twitter. :6
Dan ben ik gelukkig niet de enige :wink: .

En als je dan een tweet naar de RET stuurt over een storing krijg je vervolgens het verzoek om de gegevens nog een keertje aan te leveren via e-mail. Dit is de ervaring van een collega. Ik vraag mij nu wel af waarom de RET gebruik maakt van twitter :? .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten