Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door Thom91 »

Stond in lokale blaadje en niet online kunnen vinden.
Afbeelding
Afbeelding
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door reisthijs »

treinen -als trams-
Huh? :?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door Z2N »

Waarschijnlijk: - net zoals trams - zonder spoorboekje

Mag ik overigens zeggen dat dit artikel echt waardeloos geschreven is! :6

modif.: code-corr.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door VIRM »

Best mooi, zo'n programma hoogfrquent spoor. Maar dan heeft men nog zeven jaar om bij Heerhugowaard keerfaciliteiten aan te leggen en alle spoorwegovergangen weg te werken. Dat kost ook geld. ;)

Is er voor de lijn Amsterdam-Alkmaar/Heerhugowaard dan een plan van aanpak gemaakt hiervoor?
Beul van de blindegeleidelijn
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door Klaasje »

Ik heb een tijdje terug iets gehoord over het saneren van overbodige wissels in Heerhugowaard.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door Thom91 »

Je zit in het verkeerde heerhugowaard topic mang. Dit gaat over PHS, niet over wisselsaneringen! :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door Klaasje »

Er is uiteraard totaal geen enkele relatie tussen beiden... :wink:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door Thom91 »

Zie je in Utrecht toch ook?
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door Klaasje »

Bij Utrecht maakt PHS nog soort van deel uit van het toekomstbeeld. Bij Heerhugowaard zal het uitgangspunt echt niet meer zijn dan er nu rijdt. Als dat het uitgangspunt is kan je een hoop opbreken. Als je voor PHS een deel van de treindienst daar wilt keren alleen niet.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door reisthijs »

Wie zegt dat de toekomstige extra treinen in Heerhugowaard gaan keren, en niet in Schagen of Den Helder?
Z2N schreef:Waarschijnlijk: - net zoals trams - zonder spoorboekje
Dan is het nog steeds vreemd want trams rijden ook gewoon volgens een dienstregeling. En dat blijven de treinen ook gewoon doen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door Z2N »

Ik vond het stuk zelf al compleet waardeloos. :neg:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Alargule

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door Alargule »

Dat er in deze tijden nog steeds gemeenten zijn die denken dat de oplossing ligt in het maar volplempen van het stationsgebied met kantoorgebouwen...dat is pas :neg:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door Thom91 »

Z2N schreef:Ik vond het stuk zelf al compleet waardeloos. :neg:
Twee keer iets roepen hoeft niet hoor? En misschien wat inhoudelijks zeggen in plaats van over de vorm zou ik wel een toevoeging zijn, want dit gebral is compleet onnodig.
Komt wel goed schatje.
Broodtrommel
Berichten: 18
Lid geworden op: za 05 nov 2011, 21:08
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door Broodtrommel »

Samengevat: hopeloos. Hopeloos geschreven, hopeloos plan en hopeloos qua toekomst. Dit geld wat hiervoor nodig is, mogen ze ook gerust op mijn rekening overmaken - dan doe je er nog iets nuttigs mee. En okay, dan zal ik wel een deel met jullie allen delen 8-)
Machinist in opleiding

Tevens doordeweeks dagelijks tussen Schoonhoven en Rotterdam Centrum of Zuid.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door Suus »

Buiten de (scholieren)spits is station Heerhugowaard uitgestorven. Je kan dan wel heel veel treinen laten rijden maar eigenlijk is het dan niet nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door VIRM »

Bee schreef:Buiten de (scholieren)spits is station Heerhugowaard uitgestorven. Je kan dan wel heel veel treinen laten rijden maar eigenlijk is het dan niet nodig.
Maar is het hele 6/6-principe buiten de spits op de trajecten Amsterdam-Uitgeest en Amsterdam-Alkmaar/Heerhugowaard buiten de spits niet een beetje heel erg overkill?
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door Thom91 »

Goed inlezen, PHS is alleen voor in de spitsen. Er is nooit gezegd dat dit buiten de spitsen wordt ingevoerd. Snap ook niet waar dat telkens toch weer vandaan komt.
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door Klaasje »

Ik wel. Het is logistiek ondoenlijk om een lang stuk als eindhoven-alkmaar binnen vijf uur twee keer van patroon te laten wisselen. Alleen als phs 8/8 zou zijn gaat dat makkelijk. Dan hoef je geen patroon te wijzigen maar trek je er gewoon wat tussenritten uit en laat je die inschieten.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door Thom91 »

Het lukte ze toch ook in die proefperiode?
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door VIRM »

Thom91 schreef:Goed inlezen, PHS is alleen voor in de spitsen. Er is nooit gezegd dat dit buiten de spitsen wordt ingevoerd. Snap ook niet waar dat telkens toch weer vandaan komt.
Relax man. Je hoeft niet gelijk aangebrand te zijn als iemand iets over het hoofd heeft gezien. ;)

Ik heb nergens gezien (ook niet op de website van ProRail), dat het alleen voor in de spits was, waardoor ik er vanuit ging dat het gewoon ook tussen de spitsen door van toepassing was.
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door Thom91 »

Ik ben niet aangebrand maar het is inmiddels al de 40e keer dat ik het moest vertellen. Excuus als je je aangevallen voelde. :)
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door VIRM »

Thom91 schreef:Ik ben niet aangebrand maar het is inmiddels al de 40e keer dat ik het moest vertellen. Excuus als je je aangevallen voelde. :)
Mwah, 'aanvallen' is een heel groot woord. Maar via internetfora kan je iemand z'n intonatie/bedoeling altijd lastiger inschatten. Daarvoor heeft men ook de 'smiley' uitgevonden. :D

Wel even een serieuze vraag dan over het PHS: ik heb een paar dagen geleden even rondgesnuffeld, maar zag nergens iets staan over eventuele aanpassingen aan spoorwegovergangen. Tussen Amsterdam Centraal en Heerhugowaard heb je er dan minimaal 6. Gaat ProRail er iets aan doen?
Vorig jaar heeft bijvoorbeeld de gemeente Zaanstad besloten om als bezuiniging (lees: schrappen van een eenmalige uitgave) de spoorwegovergang bij Koog-Zaandijk niet te ondertunnelen. Lijkt mij lastig als het daar van 4/4 naar 6/6 zou gaan.
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door Thom91 »

Er zijn zo'n 40 overgangen tussen Zaandam en Heerhugowaard. Voorlopig blijven ze allemaal.
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door Klaasje »

Thom91 schreef:Het lukte ze toch ook in die proefperiode?
Dat was slechts Eindhoven-Amsterdam. Dat is slechts een uur en een kwartier rijden en logistiek wat makkelijker maakbaar door kortere sprinterdiensten en een korter IC-traject. Als je dat over een traject van 2 uur gaat doen wordt het al lastiger, zeker als je aan de inpasbaarheid van sprinterdienst van bijvoorbeeld de Zaanlijn gaat denken en de logistieke bewegingen die nodig hebt om die sprinters recht te breien. Als je het alleen in de spits gaat doen kan je denk ik beter naar 8/8 of een 4/4/4 model.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Heerhugowaard in beeld voor snel spoor

Bericht door VIRM »

@Thom: zoveel? :shock: Tsja, als er niks aan wordt gedaan, is het vragen om ellende...

@Klaasje: inpassingen met Sprinters kunnen worden geregeld door inhaalsporen e.d. Op de Zaanlijn wordt bijvoorbeeld station Wormerveer momenteel verbouwd: er komen twee inhaalsporen (ofwel: de goederensporen worden omgetoverd tot inhaalsporen) die ook beiden een eigen perron krijgen. Prima voor de IC om ze daar in te halen.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: steveng en 100 gasten