OVer Missers in de Reisinformatie #28

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Suus »

Boven gehei (en niet gehij!) kom je sowieso niet uit als er niet minstens een gebouw naast staat. En de volledige geluidsinstallatie opblazen lijkt mij ook geen goed plan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Geert »

Heeft de verkeersleiding überhaupt een volumeknop? Volgens mij wordt het volume ingeregeld door de monteurs. En op sommige stations gaat de omroep 's avonds en 's nachts ook zachter (Utrecht Overvecht bijvoorbeeld, daar is de omroep 's avonds haast onverstaanbaar).
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Edwin »

De omroep van NS HiSpeed is helemaal zacht. Die hoor je alleen als je met je oor tegen de speakers aan staat.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Etienne »

De RET wist vanochtend op de website te vermelden dat metrolijn E niet zou rijden tussen Leidschenveen en Den Haag Centraal. In de praktijk bleek echter dat deze gewoon normaal reed, een uitzondering daargelaten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door VIRM »

Vanochtend werd rond 11:50 op Lelylaan omgeroepen dat de s2600 naar Vlissingen +15 had en zou vertrekken van spoor 5 of 6. Woepsie, weer zo'n Schiphol-omroep op Lelylaan! Of heeft ProRail ambitieuze uitbreidingsplannen? :mrgreen:

Daarnaast is volgensmij de TBP van het spoor richting Amsterdam Centraal die bovenaan de trap naar de centrale hal hangt verwijderd. Wellicht komt er een minder eigenwijs exemplaar voor in de plaats, die ook JUISTE informatie gaat tonen. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door wouter15 »

Ik zat vanmiddag in de Sprinter naar Breukelen (v. Utrecht CS 16:02) en de omroep in de SGMm riep omm: Het volgende station is Breukelen, station Breukelen. U kunt hier overstappen voor: Amsterdam Bijlmer ArenA, Schiphol en voor Amsterdam Centraal. Volgens mij komen er alleen IC's naar Schiphol langs Breukelen en stoppen daar niet. En er rijdt zover ik weet niet een trein naar Bijlmer ArenA en een trein naar Amsterdam CS maar één trein die naar allebei gaat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Suus »

Volgens mij heeft de s4000 een cross-platform overstap op het Bijlmerstation met de trein van/naar Schiphol.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Thom91 »

Niet cross-platform maar wel overstap s4000 -> s3500 en s3500 -> s4000.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

Vanmiddag wist men zowaar eindelijk via een omroep op Utrecht Centraal te melden dat er veel gewijzigde vertreksporen door een wisselstoring waren, eerder regende het alleen spoorwijzigingen. (Overigens las ik vanmorgen nog dat de storing vanaf een uur of 9 verholpen was!)

En nou heb ik best goeie ogen, maar ik kon op 't grote bord in de hal toch echt niet onderscheiden of m'n trein nou van 8A of 8B zou vertrekken. Kunnen die perronfase-aanduidingen daar niet wat groter?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door webguy »

Zolang 'ie er nog hangt vast niet :P (dat deel van de hal gaat ook eens plat he...
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door wouter15 »

Daniel schreef:Vanmiddag wist men zowaar eindelijk via een omroep op Utrecht Centraal te melden dat er veel gewijzigde vertreksporen door een wisselstoring waren, eerder regende het alleen spoorwijzigingen. (Overigens las ik vanmorgen nog dat de storing vanaf een uur of 9 verholpen was!)

En nou heb ik best goeie ogen, maar ik kon op 't grote bord in de hal toch echt niet onderscheiden of m'n trein nou van 8A of 8B zou vertrekken. Kunnen die perronfase-aanduidingen daar niet wat groter?
Als die storing verholpen zou zijn vraag ik me af wat de treinen die normaal op 14 komen op 11 te zoeken hebben
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Zolang 'ie er nog hangt vast niet :P (dat deel van de hal gaat ook eens plat he...
Vast niet geheel toevallig gaat dat deel pas in 2015 als allerlaatste. Trouwens, het grote bord zal toch wel weer terugkeren in de nieuwe hal lijkt me?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Suus »

Thom91 schreef:Niet cross-platform maar wel overstap s4000 -> s3500 en s3500 -> s4000.
En ligt spoor 2 niet naast 3 en 6 niet naast 7 daar dan? :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door webguy »

Daniel schreef: Vast niet geheel toevallig gaat dat deel pas in 2015 als allerlaatste. Trouwens, het grote bord zal toch wel weer terugkeren in de nieuwe hal lijkt me?
Geloof dat er ook iets is met loopstromen - je loopt er vanaf de zomer al "onder" en dat is dan onwenselijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Suus »

Etienne schreef:De RET wist vanochtend op de website te vermelden dat metrolijn E niet zou rijden tussen Leidschenveen en Den Haag Centraal. In de praktijk bleek echter dat deze gewoon normaal reed, een uitzondering daargelaten.
Die melding is waarschijnlijk blijven hangen van de avond daarvoor, dinsdagavond was lijn E ingekort wegens werkzaamheden aan een wissel bij Forepark die regelmatig voor storingen zorgt. Daardoor moest er enkelspoor worden gereden en dat leverde capaciteitsproblemen op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:
Thom91 schreef:Niet cross-platform maar wel overstap s4000 -> s3500 en s3500 -> s4000.
En ligt spoor 2 niet naast 3 en 6 niet naast 7 daar dan? :wink:
Oh shit, ik dacht dat je bedoelde dat ze tegelijkertijd naast elkaar staan. Wel cross-platform maar niet naast elkaar tegelijk ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Geert »

Krijgt Rotterdam Centraal nog een groot bord met vertrektijden? Het enorme led-scherm dat twee weken terug werd opgehangen blijkt helaas een reclamescherm geworden te zijn. De T21's in Rotterdam staan nog steeds met blokken beton vast (in plaats van een de vloer geschroefd) en zullen dus nog wel niet definitief zijn.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Vanmiddag wist men zowaar eindelijk via een omroep op Utrecht Centraal te melden dat er veel gewijzigde vertreksporen door een wisselstoring waren, eerder regende het alleen spoorwijzigingen.
Werd vanochtend ook al omgeroepen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Suus »

Sterker nog, werd dinsdagavond al omgeroepen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

Tja, de korte tijd die ik 's ochtends op het station ben wordt doorgaans volledig gevuld met de omroep waar de ICE naar Frankfurt vertrekt. Die kan ik ondertussen dromen, hoewel hij vanmorgen door de spoorwijzigingen zowaar eens anders was :P Had 't op de eerdere middagen met langere wachttijd op de trein nog niet langs horen komen, vandaag binnen amper 5 minuten juist wel. Vandaar de post dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door reisthijs »

De TBP in Duivendrecht had vandaag ook een leuke, bij de Sprinter met "eindbestemming" Hilversum werd dus netjes vermeld dat de Intercity naar Schothorst eerder in Hilversum zou zijn, maar helaas, op de regel direct daaronder stond de tekst "18:21 IC Schothorst rijdt niet". :')

(Die IC bleek uiteindelijk toch wel te rijden maar met zo veel vertraging dat deze pas na de sprinter in Hilversum aankwam.)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Daniel »

In de hal van Utrecht Centraal staat een grote tekstkar die voor de tramvervangende bussen naar Busstation West verwijst. Iets klopt er alleen niet: of de kar staat verkeerdom of de pijl die erop staat is verkeerdom ingeprogrammeerd. Die wijst namelijk naar Busstation Zuid :wink:

Voor diezelfde werkzaamheden heeft men bij halte Balijelaan/Croeselaan in Utrecht op de DRIPs gezet dat de halte voor lijn 1 wegens een omleiding vervalt. Echter staat die melding op de DRIP van de halte aan de Balijelaan ri. station i.p.v. op die in de Croeselaan (lijn 1 stopt normaal bij die laatste) :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door ThePretender »

Volgens mij is de SLT in de t4665 afkomstig uit hetzij de s4000 hetzij de s4700 gezien er op de displays Uitgeest stond.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Wubbo »

Dit weekend zijn er grote werkzaamheden rond Schiphol (naast nog wat losse dingen). NS laat de helft weer eens niet weten in het werkzaamhedenbericht (wel ergens verstopt op de NS-site, maar daar wordt ook niet naar verwezen). Eens kijken of ik het beter kan.

Dit weekend zijn er grootschalige werkzaamheden rondom Schiphol. Dit kan invloed hebben op uw reis. Kijk voor een actueel reisadvies in de reisplanner op ns.nl of m.ns.nl. Met een geldig NS-vervoerbewijs kunt u gebruik maken van de bus of metro, als u hiervoor een reisadvies krijgt.

Dit weekend rijden er geen treinen tussen:
* Duivendrecht en Schiphol
* Amsterdam Bijlmer ArenA en Schiphol
* Amsterdam Sloterdijk en Schiphol
* Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen
* Goes en Vlissingen
* Driebergen-Zeist en Rhenen (op zaterdag)
* Ede-Wageningen en Arnhem (op zondag)

Daarnaast rijden er minder treinen en rijden treinen in een aangepaste dienstregeling tussen:
* Schiphol en Rotterdam Centraal
* Amsterdam Centraal, Haarlem en Den Haag Centraal
* Lelystad Centrum en Duivendrecht
* Utrecht Centraal en Amsterdam Bijlmer ArenA
* Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk en Alkmaar

Onderstaande reisadviezen gelden in beide richtingen.
Reist u van...
... Leeuwarden, Groningen, Zwolle of Almere naar Duivendrecht, Amsterdam Zuid of Schiphol? De Intercity's uit Groningen en Leeuwarden rijden na Lelystad Centrum verder naar Almere Centrum, Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk en Haarlem, en verder via Leiden richting Rotterdam Centraal naar eindbestemming Goes. Deze treinen stoppen dus niet in Duivendrecht, Amsterdam Zuid en Schiphol. Reist u naar Duivendrecht? Gebruik dan de Sprinter vanaf Almere Centrum. Reist u naar Schiphol? Stap dan in Amsterdam Sloterdijk over op een NS-bus. Reist u naar Amsterdam Zuid? Reis dan naar Amsterdam Sloterdijk of Duivendrecht, en reis verder met de metro.
... Arnhem of Nijmegen naar Utrecht Centraal, Amsterdam Centraal, Den Helder, Amsterdam Zuid of Schiphol? Reis dan via 's-Hertogenbosch. De Intercity's tussen Nijmegen en Schiphol rijden niet tussen Ede-Wageningen en Driebergen-Zeist (zaterdag) of tussen Arnhem en Driebergen-Zeist (zondag). Ook rijden deze treinen niet tussen Amsterdam Bijlmer ArenA en Schiphol. De Intercity's tussen Nijmegen en Den Helder rijden niet tussen Ede-Wageningen en Driebergen-Zeist (zaterdag) of tussen Arnhem en Driebergen-Zeist (zondag). Deze treinen rijden wel tussen Driebergen-Zeist en Den Helder, en stoppen onderweg extra in Amsterdam Bijlmer ArenA en Heiloo.
Tussen Arnhem, Nijmegen en 's-Hertogenbosch rijdt 2x per uur een Intercity. Tussen 's-Hertogenbosch en Amsterdam Bijlmer, Amsterdam Amstel en Amsterdam Centraal rijdt ook 2x per uur een Intercity. Reis naar Schiphol vanaf Amsterdam Bijlmer ArenA verder met R-Net bus 300. Stap naar Den Helder over in Utrecht Centraal. Gebruik naar Amsterdam Zuid de metro vanaf Amsterdam Bijlmer ArenA.
... Enschede, Deventer of Amersfoort naar Duivendrecht, Amsterdam Zuid of Schiphol? De Intercity's uit Enschede/Amersfoort Schothorst naar Schiphol stoppen niet in Duivendrecht, Amsterdam Zuid en Schiphol maar wel in Amsterdam Bijlmer ArenA. Reis vanaf Amsterdam Bijlmer ArenA naar Schiphol met R-Net bus 300. Reis van Amsterdam Bijlmer ArenA naar Amsterdam Zuid met de metro. Reis naar Duivendrecht vanaf Amersfoort of Hilversum met de Sprinter.
... Heerlen, Maastricht of Eindhoven naar Amsterdam Bijlmer ArenA, Amsterdam Zuid, Schiphol of Amsterdam Sloterdijk, Zaandam, Castricum, Heiloo of Alkmaar? De Intercity's uit Heerlen naar Schiphol rijden niet tussen Utrecht Centraal en Schiphol. De Intercity's uit Maastricht naar Alkmaar rijden niet tussen Amsterdam Centraal en Alkmaar. Deze treinen stoppen wel in Amsterdam Bijlmer ArenA. Gebruik deze Intercity voor uw reis naar Amsterdam Bijlmer ArenA, Amsterdam Zuid of Schiphol. Reis vanaf Amsterdam Bijlmer ArenA naar Amsterdam Zuid met de metro. Reis vanaf Amsterdam Bijlmer ArenA naar Schiphol met R-Net bus 300.
... Den Haag Centraal naar Haarlem of Amsterdam Centraal? Stap dan altijd over in Leiden Centraal
... Vlissingen, Roosendaal, Rotterdam Centraal of Den Haag HS naar Schiphol of Amsterdam Centraal? De Intercity's tussen Vlissingen, Rotterdam Centraal, Amsterdam Centraal en Lelystad Centrum rijden niet tussen Vlissingen en Goes. Hier rijden NS-bussen. Tussen Leiden Centraal en Amsterdam Centraal rijden deze treinen via Haarlem. Stap naar Schiphol in Leiden Centraal over. Fyra rijdt niet (op zaterdag) of 1x per uur (op zondag). Reis via Leiden Centraal.
... Rotterdam Centraal naar Den Haag Centraal met de Sprinter? Deze Sprinter rijdt van Rotterdam Centraal naar Den Haag Centraal (alleen in deze richting) 23 minuten later. Reis 7 minuten eerder, reis met de Intercity's of reis 23 minuten later.
... Amsterdam Centraal naar Castricum, Heiloo of Alkmaar? Gebruik dan de Intercity naar Den Helder, deze stopt extra in Heiloo.
... Amsterdam Centraal naar Amsterdam Lelylaan of Schiphol? Reis dan naar Amsterdam Sloterdijk. Gebruik vanaf Amsterdam Sloterdijk de NS-bus naar Schiphol. Gebruik vanaf Amsterdam Sloterdijk de metro naar Amsterdam Lelylaan.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Ardan »

Jemig :O Maar het boogje Diemen Zuid-Bijlmer wordt dus weer gebruikt voor reizigertreinen dit weekend?
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten