Woedende reacties na experiment NS

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Wubbo »

Volgens mij gaat die overweg in Hoorn weg in de komende paar jaar, die wordt vervangen door een tunnel.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Thom91 »

Daar is helaas nog geen besluit over genomen, geld ;(
Komt wel goed schatje.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Edwin »

Freek schreef:Sloterdijk, Lelystad Centrum en Almere Poort hebben toch nog geen poortjes? Ongeveer 50 procent van de 82 zou al voorzien moeten zijn.
Almere Poort heeft ook poortjes.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Klaasje »

Lelystad zeker weten ook. Sloterdijk weet ik niet zeker maar dat zou dan de vreemde eend in de bijt zijn omdat dat dan het enige station in Amsterdam is zonder poortjes.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Edwin »

Sloterdijk heeft GVB/metro poortjes en voor de NS-paaltjes moet je naar de gekste hoeken van het station lopen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Suus »

Sloterdijk heeft nog geen poortjes maar zal deze wel krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Caspar »

Beetje offtopic; wat is het nut dat de trapleuningen op Sloterdijk op de beneden perrons zijn verlengd tot een meter of 8 na het einde van de trap?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Suus »

Het perron is verlaagd. Omdat de onderste traptrede nu te hoog is moest er een flauwe helling komen en deze is met een hek afgezet om zo te voorkomen dat mensen struikelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Caspar »

Oké, mijn observatie toont nu soms aan dat mensen er overheen springen om nog net de trein te proberen te halen. En gaan daardoor (af en toe) vast eens hard vallen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Suus »

Het verschil is:
Als ProRail dat hekje niet neerzet zijn ze verantwoordelijk als mensen over het op-/afstapje struikelen.
Als ProRail het hekje er wel neerzet en mensen springen erover en dan met hun voet blijven hangen en vallen, dan is ProRail niet verantwoordelijk want daarvoor is het hekje niet bedoeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Freek »

Bee schreef:Sloterdijk heeft nog geen poortjes maar zal deze wel krijgen.
Ze zijn onlangs wezen meten met de duimstok. Wel benieuwd hoe ze dat gaan doen overstappen van de hoge naar lage sporen kan alleen buitenom toch? Als dat in en uitchecken vereist ben je mooi je degressie kwijt.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door hauptbahnhof »

Je bent je degressie NIET kwijt als je binnen 35 minuten weer incheckt!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Freek »

Degressie ook niet? Opstaptarief wist ik wel.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door hauptbahnhof »

Je bent niks kwijt. Uiteindelijk betaal je gewoon het bedrag wat je van je beginstation naar je eindstation zou hebben betaald. Er wordt gewoon doorgeteld op tariefkilometers ipv opnieuw beginnen met rekenen. Alleen tussen verschillende vervoerders is het nog steeds duurder.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door reisthijs »

Dit soort verwarring krijg je dus als NS systeemwijzigingen doorvoert zonder hier iets over naar de klant de communiceren.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door webguy »

NS logica in deze is waarschijnlijk iets als: klanten kijken alleen in de reisplanner naar de kosten van de reis.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door reisthijs »

Alleen rekent de reisplanner voor een 'via-reis' gewon de prijs van twee enkeltjes, je krijgt niet te zien wat je kwijt bent als je binnen 35 minuten overstapt. Dat blijft dus een verrassing...

Nog zoiets: als je wegens werkzaamheden moet omreizen en dan bij overstappen moet uit-en inchecken zou je dus wel meer kwijt zijn dan normaal.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door hauptbahnhof »

reisthijs schreef:Dit soort verwarring krijg je dus als NS systeemwijzigingen doorvoert zonder hier iets over naar de klant de communiceren.
Dit valt onder het probleem van dubbel opstaptarief wat dus kennelijk opgelost is.
reisthijs schreef:Alleen rekent de reisplanner voor een 'via-reis' gewon de prijs van twee enkeltjes, je krijgt niet te zien wat je kwijt bent als je binnen 35 minuten overstapt. Dat blijft dus een verrassing...
Dit is idd raar en moet aangepast worden. Wie is al vaste klant van NS-klantenservice?
reisthijs schreef:Nog zoiets: als je wegens werkzaamheden moet omreizen en dan bij overstappen moet uit-en inchecken zou je dus wel meer kwijt zijn dan normaal.
Dit is in het overige OV ook hetzelfde. Bij vooraf gemelde omleidingen betaal je gewoon de kilometers van de omleidingsroute. Dus waarschijnlijk zal dit bij de trein ook gaan gelden.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door reisthijs »

Extra betalen voor omleidingen is niet 'gewoon', dat is volslagen idioot.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door hauptbahnhof »

Het idee erachter is dat je van te voren weet dat er omgereden gaat worden dus je kiest er zelf voor. Het is dus even idioot dat je voor de afgelegde afstand van de bus/tram/metro moet betalen terwijl jij geen inspraak over de route hebt gehad, de normale route dus. :wink:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Geert »

hauptbahnhof schreef:Dit is in het overige OV ook hetzelfde. Bij vooraf gemelde omleidingen betaal je gewoon de kilometers van de omleidingsroute. Dus waarschijnlijk zal dit bij de trein ook gaan gelden.
Dat is pas sinds de invoering van de chipkaart zo. Je wordt dubbel benadeeld: én langer onderweg, en het kost je meer geld.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door WSM »

hauptbahnhof schreef:
reisthijs schreef:Nog zoiets: als je wegens werkzaamheden moet omreizen en dan bij overstappen moet uit-en inchecken zou je dus wel meer kwijt zijn dan normaal.
Dit is in het overige OV ook hetzelfde. Bij vooraf gemelde omleidingen betaal je gewoon de kilometers van de omleidingsroute. Dus waarschijnlijk zal dit bij de trein ook gaan gelden.
Bij Connexxion heb ik het in Leiden nog niet meegemaakt (omleidingen bv. 3 oktober en Serious Request), zou overigens ook gelijk aan de bel trekken bij de klantenservice bij dit soort waanzin.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door BR628 »

Als je als vervoerbedrijf daadwerkelijk een omleiding in het systeem vastlegt (bijvoorbeeld als het langdurig is en gevolgen heeft voor de dienstregeling en diensten, dan nog is het mogelijk in de chipkaartdata de kilometertabel aan te passen zodat reizigers niet meer betalen door de langere omleidingsroute. Maarja dan moet de wil er wel zijn om dit te regelen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Klaasje »

hauptbahnhof schreef:
reisthijs schreef:Nog zoiets: als je wegens werkzaamheden moet omreizen en dan bij overstappen moet uit-en inchecken zou je dus wel meer kwijt zijn dan normaal.
Dit is in het overige OV ook hetzelfde. Bij vooraf gemelde omleidingen betaal je gewoon de kilometers van de omleidingsroute. Dus waarschijnlijk zal dit bij de trein ook gaan gelden.
Het is in veel gebieden zelfs expliciet verboden om dat te doen. Dat GVB er mee wegkomt is een ander verhaal. Ook bij NS is dat niet het geval.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Woedende reacties na experiment NS

Bericht door Vinny »

Bij het GVB vaak genoeg meegemaakt dat ik alleen het instaptarief betaal als ik tijdens een omleiding uitstap. Ik denk dat het GVB aan mij dan een slechte klant heeft gehad, als ik even snel mijn reizen overzie is dat vaker voorgekomen dan dat ik meer moest betalen vanwege de omweg.

Is die 35 minuten trouwens ergens officieel naar buiten gebracht door de NS? Voor zover ik me kan herinneren is dat slechts een aanname geweest op basis van enkele reiservaringen..

Ik vind het overigens niet een super geweldige manier om via-reizen mogelijk te maken. De meeste reizigers maken een via-reis omdat ze op het tussenstation daadwerkelijk iets te doen hebben in plaats van alleen maar over te stappen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten