Een paar dagen in Engeland (36 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Een paar dagen in Engeland (36 foto's)

Bericht door Srananbloke »

Van vorige week donderdag (11/04) tot afgelopen maandag (15/04) verbleef ik met mijn vriendin in Engeland. Zij heeft een tijdje in Stratford-upon-Avon gewoond, en sinds haar verblijf daar maakt ze er een traditie van om elk jaar een paar dagen herinneringen op te halen. Dit was de eerste keer dat ik haar vergezel tijdens haar traditionele trip.

Voor mij bestond de trip vooral uit nieuwe indrukken; ik ben behoorlijk vaak in Londen geweest, maar tot dusver had ik niks van het Engeland buiten Londen gezien. Op het programma stonden naast Stratford-upon-Avon ook nog Birmingham, Londen en Oxford.

Hierbij een fotoimpressie van de nodige OV-gerelateerde zaken tijdens onze trip. Bij voorbaat excuses, achteraf bleken sommige foto’s er niet superscherp uit te zien. Ondanks dat laat ik ze toch zien. :)

1. De reis vanuit Nederland per blauwe vliegbus naar Birmingham. Verassend genoeg waren zij goedkoper dan de gebruikelijke low-cost opties.
Afbeelding

2. Na 3 kwartier vliegen, het ophalen van de bagage en de treinrit vanaf station Birmingham International naar Birmingham New Street, kwamen we uiteindelijk terecht bij het pittoreske station Birmingham Moor Street.
Afbeelding

3. Op perron 5 van Moor Street een permanente tentoonstelling.
Afbeelding

4. Na een treinritje van ongeveer 40 minuten kwamen we aan op het station van Stratford-upon-Avon
Afbeelding

5. Mijn eerste Engelse maaltijd gedurende deze trip. Van dit soort maaltijden zouden er nog vele volgen, was achteraf best nadelig voor mijn al bestaande vetpens. Wordt gauw weer weggewerkt :)
Afbeelding

6. Stratford-upon-Avon is de geboorteplaats van Shakespeare, om die reden trekt de stad veel toeristen. Het is een klein, knus en vriendelijk stadje. Voor verbindingen binnen de stad wordt er voornamelijk van de bus gebruik gemaakt, waaronder het welbekende dubbeldeksmodel.
Afbeelding

7. Nog een bus, deze gaat naar een P+R voorziening waar op dit moment het 2e station van Stratford-upon-Avon wordt gebouwd.
Afbeelding

8. Na een dagje slenteren, eten, drinken en slapen was het de volgende dag tijd voor de terugreis naar Birmingham. Zoals op de plaatselijke TBP valt te zien, is de gemiddelde activiteit op dit station niet groot, met elk uur een trein richting Birmingham en enkele keren per dag een trein richting London Marylebone.
Afbeelding

9. Het stationsgebouw van Stratford-upon-Avon
Afbeelding

10. Een trein van Chiltern Railways, zojuist aangekomen uit de richting Londen
Afbeelding

11. Na 40 minuten weer terug op Birmingham Moor Street…
Afbeelding

12. …waar je nog even wordt gewaarschuwd voor je openstaande gulp.
Afbeelding

13. De stationshal
Afbeelding

14. Birmingham is een erg levendige stad, maar niet bepaald een mooie stad. Groot is dan ook het contrast tussen het knusse dieselstation Moor Street en het ‘CS’ van de stad; Birmingham New Street. Een betonnen gedrocht van een station, dat momenteel een metamorfose ondergaat. Dus hopelijk ziet het er in de toekomst allemaal wat gelikter uit. Tevens wordt Midland Metro, de tramlijn tussen Birmingham en Wolverhampton vanaf het eindpunt bij station Snow Hill verlengd naar New Street in 2015. Ik heb verder geen moeite gedaan om de tramlijn onder de loep te nemen, mogelijk doe ik dit volgend jaar. Één van de weinige foto’s die ik van station New Street heb gemaakt, heb ik van een afstandje genomen.
Afbeelding

15. De volgende dag stond een dagtripje naar Londen op het programma. De reis ging per London Midland trein naar London Euston vanaf station New Street. Een treinrit van +/- 2 uur. Langer dan de Pendolino-dienst van Virgin Trains, maar wel een stuk goedkoper. Een foto van de London Midland trein in kwestie (als ik het goed heb van Siemens) heb ik helaas niet. Ter compensatie 2 foto’s van de Bombardier(?) dieseltrein die ik op Stratford-upon-Avon heb gefotografeerd.
Afbeelding

16. …het interieur
Afbeelding

17. Bekende plaatjes uit Londen…zoals een dubbeldekker bij de Big Ben/Westminster Abbey. Wel fijn om er overal op te worden gewezen dat Vanilla Coke weer helemaal terug is.
Afbeelding

18. Nog een busje…op Piccadilly Circus
Afbeelding

19. Uiteraard mag de metro niet ontbreken…hier 1 van de ingangen van Notting Hill Gate
Afbeelding

20. Wachten op de eerstvolgende Circle Line trein
Afbeelding

21. Overzijde
Afbeelding

22. Een Piccadilly Line trein in de richting van Hyde Park Corner. Altijd druk
Afbeelding

23. Piccadilly Line trein op station Knightsbridge
Afbeelding

24. Na een dagje shoppen, eten en slenteren keren we terug naar Birmingham, vanaf Euston.
Afbeelding

25. De volgende dag gingen we opnieuw de hort op, ditmaal richting Oxford. Een reis van een uurtje, afgelegd met CrossCountry
Afbeelding

26. In de trein bevinden zich boven de stoelen lichtkrantjes die reserveringsinformatie weergeven, vergelijkbaar met de schermpjes in de ICE. Naast die lichtkrantjes gebruiken ze ook kaartjes die ze aan de gereserveerde stoelen bevestigen.
Afbeelding

27. Neem je de coupe in perspectief, dan ziet dat er zo uit als er veel gereserveerde plaatsen zijn:
Afbeelding

28. Bordje
Afbeelding

29. Het stationsgebouw van Oxford
Afbeelding

30. (Een deel van) de stationshal. Veel informatievoorziening op dit relatief kleine station. Daarnaast een paar eet-en drinkgelegenheiden, een WH Smith voor de krant / Donald Duck en (gratis) toiletten.
Afbeelding

31. Ook in Oxford veel bussen. Naast de gebruikelijke dubbeldekkers zijn er ook Citaro’s…zoals deze.
Afbeelding

32. Ook in Oxford hebben we veel geslenterd, een beetje gewinkeld, bezienswaardigheden bezocht en last but not least…lekker gegeten :) Ook hebben we gebruik gemaakt van een rode dubbeldeks toeristenbus om de bezienswaardigheden van Oxford in perspectief te kunnen nemen. Laat in de middag keerden we terug richting het station. Hier nog wat plaatjes.
Afbeelding

33. Afbeelding

34. Afbeelding

35. De volgende dag zat ons tripje erop. Hier nog een bordje van Birmingham New Street
Afbeelding

36. En tenslotte het AirRail treintje tussen station Birmingham International en de luchthaventerminal. Naar het schijnt was dit de allereerste Maglev ter wereld, later is het omgebouwd naar het huidige ‘peoplemover’ systeem.
Afbeelding

Bonus 1: Het ritje met de AirRail tussen Birmingham International en de luchthaven.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-S0rl5UB ... LKYx5jnF4A[/youtube]


Bonus 2: een geluidsopname van een metroritje in Londen met de Jubilee Line tussen Canada Water en Bermondsey.


Later waag ik nog een voorzichtige eerste poging tot het maken van een bordjescollage :)
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Een paar dagen in Engeland (36 foto's)

Bericht door Thom91 »

Herinneringen! <3
:D
Komt wel goed schatje.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Een paar dagen in Engeland (36 foto's)

Bericht door mijack1985 »

leuke reportage. :pos:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Een paar dagen in Engeland (36 foto's)

Bericht door Etienne »

Leuke reportage :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Een paar dagen in Engeland (36 foto's)

Bericht door julsteren »

Erg leuke reportage :pos:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Een paar dagen in Engeland (36 foto's)

Bericht door Michael »

Leuk verslag :D
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13191
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een paar dagen in Engeland (36 foto's)

Bericht door Z2N »

Srananbloke schreef: 31. Ook in Oxford veel bussen. Naast de gebruikelijke dubbeldekkers zijn er ook Citaro’s…zoals deze.
Afbeelding
in style, in comfort, in a Merc :')

Verder erg leuk verslag! :pos:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Een paar dagen in Engeland (36 foto's)

Bericht door STF »

Nooddeuren zie je tegenwoordig echt zo goed als nooit meer bij bussen, maar daar hebben ze het zo te zien wel. Het is inderdaad als optie leverbaar bij de Mercedes Citaro en Integro bussen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een paar dagen in Engeland (36 foto's)

Bericht door Daniel »

Die bus heeft ook geen dakluiken zo te zien, dus tja, dan moet je wel ergens anders je nooduitgang laten :wink:

Leuke reportage!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Een paar dagen in Engeland (36 foto's)

Bericht door Srananbloke »

Dank :)

Ghi, dat van die merc valt me ook nou pas op :lol:
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Een paar dagen in Engeland (36 foto's)

Bericht door webguy »

Daniel schreef:Die bus heeft ook geen dakluiken zo te zien, dus tja, dan moet je wel ergens anders je nooduitgang laten
Plus dat ze in Engeland redelijk panisch doen over "health and safety rules", zoals dit
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een paar dagen in Engeland (36 foto's)

Bericht door Meltrain »

Leuke reportage van (een deel van) een geweldig land. 8-)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Een paar dagen in Engeland (36 foto's)

Bericht door Jurre »

webguy schreef:
Daniel schreef:Die bus heeft ook geen dakluiken zo te zien, dus tja, dan moet je wel ergens anders je nooduitgang laten
Plus dat ze in Engeland redelijk panisch doen over "health and safety rules", zoals dit
Daarbij komt ook dat veel bussen in Engeland, waaronder deze, maar één in- en uitstapdeur in de bus hebben zitten. Die nooddeur maakt dus pas de tweede deur in de bus.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten