OVer Missers in de Reisinformatie #28
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Begrijp ik nou dat er een IC Alkmaar-Driebergen, een IC Enschede-Maastricht en een IC Leeuwarden/Groningen-Goes door de NS is ingelegd?
Mozes kriebel, ik verlang echt naar het tijdperk dat er duidelijke kaartjes bestonden en een helder overzicht van de IC verbindingen...
Mozes kriebel, ik verlang echt naar het tijdperk dat er duidelijke kaartjes bestonden en een helder overzicht van de IC verbindingen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Nee.
De IC Enschede/Schothorst-Schiphol gaat bij Diemen Zuid linksaf, naar Bijlmer.
De IC Schiphol-Nijmegen is ingekort tot Bijlmer-Driebergen en is in Driebergen gekoppeld aan bovenstaande
De IC Den Helder-Nijmegen is ingekort tot Den Helder-Driebergen en is in Driebergen gekoppeld aan bovenstaande.
De IC Enschede/Schothorst-Schiphol gaat bij Diemen Zuid linksaf, naar Bijlmer.
De IC Schiphol-Nijmegen is ingekort tot Bijlmer-Driebergen en is in Driebergen gekoppeld aan bovenstaande
De IC Den Helder-Nijmegen is ingekort tot Den Helder-Driebergen en is in Driebergen gekoppeld aan bovenstaande.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
En die IC Groningen - Goes klopt, die gaat in Asd het emplacement over om naar Haarlem te gaan. Daarom ligt de s800 er ook uit tussen Asd en Amr.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Ik ben benieuwd of dit een verbetering van de reizigerspreiding oplevert t.o.v. vorig jaar, toen de s3100 en s3500 na het Bijlmerstation verder reden naar Lelystad met stops in Diemen Zuid en Weesp. Bijna alle reizigers voor Schiphol werden toen in Amsterdam Bijlmer gedropt, nu moeten reizigers van de s4300 en s5700 naar Duivendrecht reizen, daarna met de metro naar Amsterdam Zuid en daar bus 310 pakken.
Het voordeel van het instandhouden van de verbinding vanaf Dmnz en verder naar Dvd is dat deze reizigers nu niet eerst naar Bijlmer ArenA moesten om daar weer de trein naar Duivendrecht te pakken om daar de metro naar Amsterdam RAI of Amsterdam Zuid te nemen. De metro is in alle gevallen alleen opengesteld tussen Duivendrecht en Sloterdijk en als je een abonnement bij de NS hebt moest je met de metrocombinatie 53-50 wel betalen terwijl je met de omreisroute waarmee je een kwartier langer bezig was niet extra hoefde te betalen.
Het voordeel van het instandhouden van de verbinding vanaf Dmnz en verder naar Dvd is dat deze reizigers nu niet eerst naar Bijlmer ArenA moesten om daar weer de trein naar Duivendrecht te pakken om daar de metro naar Amsterdam RAI of Amsterdam Zuid te nemen. De metro is in alle gevallen alleen opengesteld tussen Duivendrecht en Sloterdijk en als je een abonnement bij de NS hebt moest je met de metrocombinatie 53-50 wel betalen terwijl je met de omreisroute waarmee je een kwartier langer bezig was niet extra hoefde te betalen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Jaah wth?Thom91 schreef:En die IC Groningen - Goes klopt, die gaat in Asd het emplacement over om naar Haarlem te gaan. Daarom ligt de s800 er ook uit tussen Asd en Amr.
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Dat het opheffen van de s800 ongerelateerd lijkt aan de werkzaamheden op shl. Alleen maar om het kruisen met de s2600 te verhinderen. Vervolgens met te klein materiaal rijden in de s3000 is zo jammer.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Deze kwam ik tegen bij iemand anders - zou ook nooit mogen gebeuren, zelfs als er geen bussen komen:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Er hangt op station Doetinchem trouwens een digitale vertrekstaat die nog tijden (en zelfs het logo) van Syntus toont. Beetje verwarrend wel, want er is wel wat gewijzigd bij de overgang naar Arriva.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
De s500 en s12500 blijken vandaag 2 minuten later uit Utrecht te vertrekken. Is nergens te vinden behalve als je je reis plant en zelfs iets als "Later vertrek i.v.m. werkzaamheden" ontbreekt op de TBPs.
Het lijkt in ieder geval bedoeld om de ICs vanuit Amsterdam naar Driebergen-Zeist te laten kruisen naar spoor 9. Hopelijk was die afwijking op het afwijkende spoorgebruik van de afgelopen week er om de herstelwerkzaamheden mogelijk te maken (hoewel de laatste info over een verzakking in 14b sprak en daar was niets van werkzaamheden zichtbaar vandaag)
De Connexxion-app gaf verder vanmiddag bij Nieuwegein Zuilenstein ook een tramvervangende bus 160 naar P+R Westraven compleet met tijden weer. Die reed uiteraard helemaal niet, dus wat die bus nou tussen de tijden van lijn 364 deed?!
Bij diezelfde halte Zuilenstein stond een leeg haltebordje bij de haltehaven aan de kant van de trambaan, kennelijk was dat als uitstaphalte bedacht. Aan de overkant langs de rijbaan stond een haltepaal met een bordje waar lijn 364 wel op stond en ook een vertrekstaat onder hing, maar in de praktijk vond het instappen gewoon bij de uitstaphalte plaats en stond er helemaal niemand bij de halte aan de overkant.
Het enige waaraan nog merkbaar was dat instappen eigenlijk aan de overkant zou moeten was dat de bussen op een nabijgelegen rotonde keerden i.p.v. gewoon een rondje Taludweg - A.C. Verhoefweg - Symfonielaan - Utrechtsestraatweg te maken.
Het lijkt in ieder geval bedoeld om de ICs vanuit Amsterdam naar Driebergen-Zeist te laten kruisen naar spoor 9. Hopelijk was die afwijking op het afwijkende spoorgebruik van de afgelopen week er om de herstelwerkzaamheden mogelijk te maken (hoewel de laatste info over een verzakking in 14b sprak en daar was niets van werkzaamheden zichtbaar vandaag)
De Connexxion-app gaf verder vanmiddag bij Nieuwegein Zuilenstein ook een tramvervangende bus 160 naar P+R Westraven compleet met tijden weer. Die reed uiteraard helemaal niet, dus wat die bus nou tussen de tijden van lijn 364 deed?!
Bij diezelfde halte Zuilenstein stond een leeg haltebordje bij de haltehaven aan de kant van de trambaan, kennelijk was dat als uitstaphalte bedacht. Aan de overkant langs de rijbaan stond een haltepaal met een bordje waar lijn 364 wel op stond en ook een vertrekstaat onder hing, maar in de praktijk vond het instappen gewoon bij de uitstaphalte plaats en stond er helemaal niemand bij de halte aan de overkant.
Het enige waaraan nog merkbaar was dat instappen eigenlijk aan de overkant zou moeten was dat de bussen op een nabijgelegen rotonde keerden i.p.v. gewoon een rondje Taludweg - A.C. Verhoefweg - Symfonielaan - Utrechtsestraatweg te maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
De wijziging van de NoordOost naar spoor 14 (en de treinen naar Arnhem naar spoor 9 en naar 's Hertogenbosch naar spoor 18b) was ivm werkzaamheden aan de Noordertunnel en aanpassingen aan spoor 12.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Vandaag zag ik te Den Bosch dat de s800 via een andere route naar Maastricht zou rijden, terwijl er geen wijziging was in tussenstops.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Hij reed vast langs het perron bij Ehst - dat is een "half-dienstreglingspunt" ofzo en is dan een net even andere route.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Daar waren ze vast erg hard aan het werk dan vanmiddag maar niet heus... de s500 die ik terug naar Amersfoort had stond namelijk gewoon op spoor 12 i.v.m. een zwaar vertraagde s1700 op 14.Wubbo schreef:De wijziging van de NoordOost naar spoor 14 (en de treinen naar Arnhem naar spoor 9 en naar 's Hertogenbosch naar spoor 18b) was ivm werkzaamheden aan de Noordertunnel en aanpassingen aan spoor 12.
Hoewel ze 'm wel op 12A gepropt hadden (paste maar net), waarbij de reisinfo de trein juist weer gewoon op heel spoor 12 aankondigde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
De werkzaamheden aan de trambaan in Utrecht zijn uitgelopen, ´t zal eens niet met die sneltram... zorgde wel dat ik een opmerkelijke filmtekst langs zag komen: "364 Stationsplein".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Heb al deze routes gisterochtend afgereisd- allergrootste meute was zeer zeker vanaf Utr in de 300bus naar Schiphol bij Bijlmer. Cnx had extra bussen die slechts tot Airport reden. ZEER verwarrend was het omgaan met de chipkaarten. Vorig jaar was er net zoiets, toen was reizen met Cnx gratis op deze trajecten-al kunnen die CICO niet uit vanwege de hele kerstboom aan screens en andere info eraan gekoppeld. Toen moest je NB op S'hol helemaal naar het perron beneden om netjes uit te checken voor NS! Nu hadden ze die mobiele apparaten, maar zonder verdere toelichting en werd dus netjes in de bus omgeroepen ''niet vergeten uit te checken!! Amusant was ook te zien hoe de onwetende reizigers, buitenlander etc. op Bijlmer trachtten met hun papiertje uit te checken........ En die blauwe KLM-dame die op Sloterdijk het een enorm drama vond, dat mensen daar wel 200 mtr met hun koffer moesten slepen-of je op S'hol dat meestal niet veeeeeeel verder moet.Bee schreef:Ik ben benieuwd of dit een verbetering van de reizigerspreiding oplevert t.o.v. vorig jaar, toen de s3100 en s3500 na het Bijlmerstation verder reden naar Lelystad met stops in Diemen Zuid en Weesp. Bijna alle reizigers voor Schiphol werden toen in Amsterdam Bijlmer gedropt, nu moeten reizigers van de s4300 en s5700 naar Duivendrecht reizen, daarna met de metro naar Amsterdam Zuid en daar bus 310 pakken.
Het voordeel van het instandhouden van de verbinding vanaf Dmnz en verder naar Dvd is dat deze reizigers nu niet eerst naar Bijlmer ArenA moesten om daar weer de trein naar Duivendrecht te pakken om daar de metro naar Amsterdam RAI of Amsterdam Zuid te nemen. De metro is in alle gevallen alleen opengesteld tussen Duivendrecht en Sloterdijk en als je een abonnement bij de NS hebt moest je met de metrocombinatie 53-50 wel betalen terwijl je met de omreisroute waarmee je een kwartier langer bezig was niet extra hoefde te betalen.
Reizigers voor Bijlmer-H'sum waren vrijwel nihil ('s ochtends)- minder als 10.
Overigens kon je met NS-ABO (heb zelf weekendvrij) wel op Bijlmer de metro in-voor niks.
Voor de SPRinter AMS C (ingekort ipv Schiphol)-Amersfoort waren nu die gerenoveerde DARR (of hoe het ook heet) ingezet.
Verder blijf ik het vreemd vinden dat op de screens op perrons nog steeds de gewone reisweg wordt getoond-maar met een onopvallend stukje dat ze ''tot AB'' of anders rijden. In de Berliner EC werd wel het hele verhaal van hoe naar ''Flughafen Schiefhool'' netjes uitgelegd.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Uitchecken kan op Schiphol ook al een tijdje gewoon op Plaza, bovenaan de (rol)trappen..
En CiCo's kunnen gewoon uitgeschakeld worden door de chauffeur zonder de reisinformatie verdwijnt. Dat is juist ingebouwd zodat tijdens controle de CiCo's uitgezet kunnen worden om zwartijders niet de kans te geven nog weer snel in te checken...
En CiCo's kunnen gewoon uitgeschakeld worden door de chauffeur zonder de reisinformatie verdwijnt. Dat is juist ingebouwd zodat tijdens controle de CiCo's uitgezet kunnen worden om zwartijders niet de kans te geven nog weer snel in te checken...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Bij de inzet van lijn 300 en 310 voor het treinvervangend vervoer vorig jaar waren de bussen voor iedereen gratis (je had geen vervoersbewijs nodig, dit werd medegedeeld op de schermen in de bussen). Deze keer moesten reizigers zonder vervoersbewijs voor de trein wel inchecken en reizigers met een vervoersbewijs voor de trein niet, dat zorgde voor verwarring op de drie treinstations.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
@webguy: Hoort dit te kunnen? "Stopt ook in" een station wat niet tussen de tussenstations staat?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Het is sowieso de laatste IC, t3091 vandaar de stop in Elst, en hij stopt wel in Driebergen. Vergeet niet dat het BEPAC is, die meldingen moeten geloof ik worden ingeklopt.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
9292 doet rare dingen.
Dus ik tik die melding aan:
Blijkbaar nooit verwijderd, lijn 136 is op 1 januari 2012 vervangen door lijn 46.
Dus ik tik die melding aan:
Blijkbaar nooit verwijderd, lijn 136 is op 1 januari 2012 vervangen door lijn 46.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Op de halte Veluwsekant ri. Walt Disneyplantsoen staat op de DRIS de regel dat lijn 159 ri CS geen lokaal vervoer heeft, terwijl halte Veluwsekant juist wel nog buiten het lokale vervoersgebied valt.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Informatie van NS over Libelle Zomerweek op Almere Strand van 13 t/m 19 mei: http://www.ns.nl/reizigers/acties-en-ui ... venementen
Maar, waarom nergens genoemd dat Almere Poort ook gebruikt kan worden? :?
Maar, waarom nergens genoemd dat Almere Poort ook gebruikt kan worden? :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Volgens mij is het toch nog wel een behoorlijk eindje lopen vanaf Almere Poort als ik 't zo op de kaart zie. Dan is 't praktischer (in bereikbaarheid uit alle richtingen) om een pendelbus vanaf Almere Centrum te laten rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten