OVer je reiservaringen in april 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door fogeltje »

Michael schreef:Nog van gisteren: Er was een seinstoring tussen Bd en Tb waardoor er geen treinen reden. Daardoor stroomden de bussen van Veolia naar Tilburg vol met treinreizigers. Er zijn chauffeurs die altijd weigeren om treinpassagiers mee te nemen omdat de vaste passagiers anders niet meer mee kunnen. Dat deed de chauffeur van lijn 131 dus waarschijnlijk ook want die ging met normale bezetting weg. De 132 die 5 minuten later vertrok was helemaal volgeladen. Zag er zeer gezellig uit. Nadeel is dat dan de normale passagiers niet meer mee kunnen en dus of een half uur of een uur kunnen gaan wachten. afhankelijk of ze naar de gaarshof of Ulicoten moeten. (Het ene half uur gaat de 132 via Ulicoten en het andere half uur via De Gaarshof.)
Ik heb dat in 's-Hertogenbosch ook een keer gezien. Er reden geen treinen en iedereen die naar Eindhoven wilde stond op de 156 te wachten. Ik hoorde toevallig twee chauffeurs praten. "Ik sla station over, dat is jammer voor de vaste reizigers die hier staan, maar dan kan ik onderweg wel iedereen meenemen". Helaas ging daardoor iedereen in de 158, die ik van plan was te pakken, omdat ik via Veghel ook naar huis kon.

Mijn vraag is wel, hoe kunnen chauffeurs zien wie treinreiziger is? Mensen die gewoon met een OV-chipkaart aan komen zetten, daarvan kun je niet zien of die nu de trein wilden pakken of niet. Als een chauffeur mij daarom zou weigeren, dan kan hij ook meteen een klacht verwachten. Ik snap de motivatie wel, maar ten eerste is het discriminatie en ten tweede kun je in veel gevallen dus niet zien of het om een "treinreiziger" gaat of niet.
"Een touringcar is geen bus"
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door iljitsch »

Flinke puinhoop op Gv: blijkbaar zijn sporen 4 en 5 buiten gebruik en de stopper naar Centraal van 12.49 u houdt spoor 6 bijna 10 min bezet (zonder merkbaar kruisend verkeer Leiden - Rotterdam) waardoor de intercity naar Amsterdam van 12.58 ook gelijk +3 heeft.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Vinny »

+3 classificeert zich m.i. niet voor "een grote puinhoop". ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Tochjo »

fogeltje schreef:Mijn vraag is wel, hoe kunnen chauffeurs zien wie treinreiziger is? Mensen die gewoon met een OV-chipkaart aan komen zetten, daarvan kun je niet zien of die nu de trein wilden pakken of niet. Als een chauffeur mij daarom zou weigeren, dan kan hij ook meteen een klacht verwachten. Ik snap de motivatie wel, maar ten eerste is het discriminatie en ten tweede kun je in veel gevallen dus niet zien of het om een "treinreiziger" gaat of niet.
Ik strandde ooit, in de ochtendspits, op weg naar Arnhem door een defecte trein in Duiven. En met mij nog vele tientallen reizigers natuurlijk. De chauffeur van de lijnbus naar Arnhem kwam, begreep de situatie nadat hij enkele reizigers met een treinkaartje had geweigerd en reed vervolgens door, mensen met een geldig vervoerbewijs voor de bus (waaronder vaste reizigers met toen nog een strippenkaart) achterlatend. Daar heb ik ook een klacht over ingediend. En tegelijk overigens een compliment voor de chauffeur van de daaropvolgende lijnbus, want die stond wel geduldig alle reizigers te woord.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door ThePretender »

VIRM schreef:De s3000 kwam bizar genoeg net ietsje eerder binnen dan de s4000 (hoe kan dat? :shock:). Het irritante was dat er rond 16:05 doodleuk een s1500 voorbij kwam rijden, zonder te stoppen (terwijl ze die serie eerder op de middag tijdens de verstoring gewoon wel deed); beetje jammer, aangezien die serie richting Amsterdam vaak minutenlang uit z'n neus staat te peuteren op spoor 6 in Amsterdam Sloterdijk.
Idd, hoe kan dat :shock: . Enkele weken terug was er door een persoon op het spoor rond Krommenie ook geen treinverkeer mogelijk uit Uitgeest. Een half uur lang geen treinen en er werd omgeroepen dat men niet wist wanneer de eerste trein naar Amsterdam zou vertrekken. Kort daarna snelde de s1500 voorbij. :neg:
iljitsch schreef:Ik was vandaag in Heemstede-Aardenhout. Schande dat op zo'n klein station op een steenworp van knooppunt Haarlem zoveel intercity's stoppen, overigens.
Agreed. de treinen trekken op en rollen weer uit om aan te komen op het station.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag om 17:20 reed er een Thalys door Station Rotterdam Alexander richting Gouda -> Amsterdam.

Heeft dit iets te maken met de werkzaamheden bij Schiphol?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Suus »

Ja, ze stoppen daarom extra in Amsterdam Bijlmer ArenA.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Michael »

fogeltje schreef:Mijn vraag is wel, hoe kunnen chauffeurs zien wie treinreiziger is? Mensen die gewoon met een OV-chipkaart aan komen zetten, daarvan kun je niet zien of die nu de trein wilden pakken of niet. Als een chauffeur mij daarom zou weigeren, dan kan hij ook meteen een klacht verwachten. Ik snap de motivatie wel, maar ten eerste is het discriminatie en ten tweede kun je in veel gevallen dus niet zien of het om een "treinreiziger" gaat of niet.
Mijn ervaring is dat treinreizigers vaak proberen met hun treinkaartje mee te gaan. Maar sommige chauffeurs laten dat sowieso niet toe en andere chauffeurs interesseert het geen ene moer.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Meltrain »

Toen ik vanochtend op lijn 15 stond te wachten bij de halte Laan van 's-Gravenmade in Den Haag (of is het net Rijswijk? :P ) zag ik over de A4 twee gelede Citaro's van het GVB rijden in de richting van Delft / Rijswijk.
Ik ben benieuwd wat die daar te doen hadden. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Daniel »

Spoor 14 in Utrecht wordt nog altijd niet gebruikt... hoeveel weken gaat die storing wel niet duren?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Suus »

Vanochtend om 9:09 werd spoor 14a gebruikt voor een trein naar Schothorst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door webguy »

Volgens mij is de 14b kant verzakt - kunnen wel treinen stoppen, maar niet richting Arnhem of Den Bosch
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Suus »

Anyway, vanochtend wilde ik om 8:30 de s3500 naar Utrecht nemen op het Bijlmerstation toen het bericht kwam dat er een wisselstoring bij Duivendrecht was. Reizigers naar Utrecht mochten op vertoon van hun NS-vervoersbewijs de metro naar het Amstelstation nemen om daar de trein naar Utrecht te pakken. Zodoende liep ik mijn eerste kwartier vertraging op, daarna liepen we nog eens 5 minuten vertraging op door een groter aanbod van reizigers dan voorzien (goh!). Gelukkig reed de trein naar Maastricht wel met 10 bakken, dus lekker ruim.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door ODRAIL »

Op Metrostation Schiedam Centrum is een stroostoring. Gevolg hiervan is dat een groot deel van het metroverkeer in Rotterdam ontregeld is.

Edit: Ik lees net dat de stroomstoring weer voorbij is, maar het metroverkeer zal wel de gehele dag en zooi blijven. De RET kennende.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Suus »

Vanmiddag was die wisselstoring bij Duivendrecht die zogenaamd tot 10:00 zou duren nu opeens tot 19:00 verlengd. Jaja...

De s3100 was er uitgegooid maar de s800 maakte een extra stop op het Bijlmerstation. Vooral opvallend was dat de informatie zeer goed was. In Utrecht stond de extra stop aangegeven op de borden, het stond in de app goed, in de trein stond in OBIS dat we in Amsterdam Bijlmer ArenA gingen stoppen. Uiteindelijk had ik door deze oplossing slechts 3 minuten vertraging :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door ThePretender »

De s3000 moest een extra stop maken te Asb door de wisselstoring en dit werd op de CTA's en de omroep op Ut gecommuniceerd. Blijkbaar wist de machinist hier niet van want hij reed met volle vaart het station voorbij. Het waren en handjevol mensen die op Asb deze trein misten; hoeveel er moesten uitstappen zou ik niet weten.

Toch is het wel verwarrend dat er bij de CTA's van de s3500 staat dat ze niet op Hvs stoppen terwijl deze daar normaal niet langsrijdt. Komt door de omleiding via Hvs (zonder stop) en Dvd (extra stop).
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Etienne »

Voor de zoveelste keer in korte tijd lag vanmiddag een van de wissels bij Leidschenveen in storing. De lijnen 3 en 4 reden voor de verandering helemaal niet tussen Laan van NOI en Zoetermeer (eerst nog beperkt) en lijn E reed over één spoor tussen Forepark en Nootdorp.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Meltrain »

Gisterochtend zag ik bij het Keizerswaard (in Rotterdam) een MAN Lion's Regio die voorheen in dienst was bij Qbuzz in Fryslân en nu van Snelle Vliet is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Daelea »

OBIS lijkt een niet 100% geslaagde update gehad te hebben: ik heb vandaag in vier treinen (2x VIRM & 2x ICM) gezeten, in alle werkte WiFi wel, maar lieten de schermen alleen een gekleurd bloemenveld met een VIRM in de mist zien, dus geen reisinfo. Gisteren werkte alles nog wel naar behoren, en voor vandaag had ik dat bloemenveld-plaatje ook nog nooit gezien.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door webguy »

Bollenveld is een alternatief op het weiland, beide geven een ander type storing aan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Daniel »

Ik heb tot nu toe in alle treinen die ik gehad heb deze week al dat bollenveld met IRM in de mist op de OBIS-schermen gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Jurre »

Kermis in Hilversum zorgt voor drukte op de ring en dat eiste vanmiddag z'n eerste slachtoffer. De 8496 op lijn 104 schampte een fout geparkeerde auto waarna er midden op de rijbaan een schadeformulier werd ingevuld. Dat zorgde uiteraard voor nog meer drukte :wink:. Verder werden de vertragingen voornamelijk stadinwaarts opgelopen, waarbij vooral lijnen 70, 156 en 320 de dupe waren.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Thom91 »

Die bollenvelden in de mist vind ik wel een mooi plaatje trouwens. Welke storing geeft dat aan? Fijn dat het ook gecommuniceerd wordt, ik dacht dat het hoorde dus @NS_Online nooit ingelicht..
Komt wel goed schatje.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door mijack1985 »

Volgens mijn broertje reed Arriva stoptrein van 12:20 uit Leerdam naar Geldermalsen vanwege de opgelopen vertraging maar tot Beesd (weet ff niet welk treinserie het is).


Van alle stations aan de ML lijn is dat nou net het enige station zonder bankjes op het perron. Of laat staan een wachtruimte. Er zijn stations waar het wachten toch iets aangenamer is. Maar het mooie weer zal het wachten enigzins hebben verzacht.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Gertjan »

Is de 36700 :wink:
En op Beesd heb je wel degelijk bankjes en zelfs een wachthokje... Oke, het zijn een paar palen met een dak erover maargoed, je hebt iets.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten