Weer vandalisme op spoor TGV in Noord-Frankrijk

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Weer vandalisme op spoor TGV in Noord-Frankrijk

Bericht door Daniel »

Weer vandalisme op spoor TGV in Noord-Frankrijk
zaterdag 8 november 2008 16:43

(Novum/AP) - Het treinverkeer op de hogesnelheidslijnen in Noord-Frankrijk heeft zaterdag opnieuw hinder ondervonden van vandalisme. Onbekenden gooiden tussen Parijs en Lille stukken betonijzer op de bovenleidingen. Er reden op dat moment drie treinen met minstens 350 passagiers die moesten worden stilgezet en omgeleid. Meer dan dertig andere treinen liepen uren vertraging op terwijl duizenden spoorwerkers werden opgetrommeld om de spoorbanen te inspecteren en de schade te verhelpen, zei spoorwegmaatschappij SNCF.

SNCF-baas Guillaume Pepy zei 'heel erg kwaad' te zijn over de sabotage, de vierde keer binnen drie weken. Hij zei dat de spoorwegen getroffen zijn door 'imbeciel gedrag'.

Minister van verkeer Dominique Bussereau drong aan op grotere politiecontrole op de spoorbanen. Hij zei dat daders die betrapt en veroordeeld worden, tot tien jaar gevangenisstraf en zware geldboetes tegemoet kunnen zien.

Bron: Elsevier
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weer vandalisme op spoor TGV in Noord-Frankrijk

Bericht door Wubbo »

Ow, vandaar dat ik een Thalys op actuele vertrektijden zag met +243.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Weer vandalisme op spoor TGV in Noord-Frankrijk

Bericht door Stefan »

Waarom heb ik die dingen nou nooit leuk gevonden om te doen, ik heb het gevoel dat ik een buitenbeentje ben.. :oops: :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Weer vandalisme op spoor TGV in Noord-Frankrijk

Bericht door deadlock »

Stefan schreef:Waarom heb ik die dingen nou nooit leuk gevonden om te doen, ik heb het gevoel dat ik een buitenbeentje ben.. :oops: :roll:
Het is vrij eenvoudig te verklaren waarom dit soort dingen gebeuren. Dat jij denkt dat je een buitenbeentje bent maakt je hooguit slecht in het inleven in jongeren in de huidige maatschappij ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weer vandalisme op spoor TGV in Noord-Frankrijk

Bericht door Daniel »

Saboteurs leggen betonplaten op spoor TGV

Een Franse hogesnelheidstrein is zondagavond bij Narbonne over twee betonplaten gereden die onbekenden op het spoor hadden gelegd. Niemand raakte gewond.

De trein raakte beschadigd, maar kon de reis van Brussel naar Perpignan na een uur oponthoud vervolgen, meldde spoorwegmaatschappij SNCF heeft maandag mee.

De trein reed ongeveer 150 kilometer per uur, zei de bevoegde minister van verkeer Dominique Bussereau. Hij sprak van ’een nieuwe daad van kwaadwilligheid’.

Zaterdag waren TGV’s ook al doelwit van sabotage in Noord-Frankrijk. Onverlaten hadden stukken betonijzer over de bovenleidingen gegooid, waardoor tachtig treinen tussen Parijs en Lille en meer dan twintigduizend passagiers te kampen kregen met vertragingen.

Bron: De Standaard
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Weer vandalisme op spoor TGV in Noord-Frankrijk

Bericht door playertwo »

Frankrijk pakt TGV-saboteurs op

In Frankrijk zijn acht leden van een ultralinkse anarchistische beweging gearresteerd.

Zij worden ervan verdacht dat zij hogesnelheidstreinen hebben gesaboteerd. Door de sabotage hadden zeker 160 TGV's te maken met grote vertragingen of uitval.
Bron: RTLNieuws (staat ook het volledige artikel)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten