Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Michael schreef:Nog van gisteren: Er was een seinstoring tussen Bd en Tb waardoor er geen treinen reden. Daardoor stroomden de bussen van Veolia naar Tilburg vol met treinreizigers. Er zijn chauffeurs die altijd weigeren om treinpassagiers mee te nemen omdat de vaste passagiers anders niet meer mee kunnen. Dat deed de chauffeur van lijn 131 dus waarschijnlijk ook want die ging met normale bezetting weg. De 132 die 5 minuten later vertrok was helemaal volgeladen. Zag er zeer gezellig uit. Nadeel is dat dan de normale passagiers niet meer mee kunnen en dus of een half uur of een uur kunnen gaan wachten. afhankelijk of ze naar de gaarshof of Ulicoten moeten. (Het ene half uur gaat de 132 via Ulicoten en het andere half uur via De Gaarshof.)
Ik heb dat in 's-Hertogenbosch ook een keer gezien. Er reden geen treinen en iedereen die naar Eindhoven wilde stond op de 156 te wachten. Ik hoorde toevallig twee chauffeurs praten. "Ik sla station over, dat is jammer voor de vaste reizigers die hier staan, maar dan kan ik onderweg wel iedereen meenemen". Helaas ging daardoor iedereen in de 158, die ik van plan was te pakken, omdat ik via Veghel ook naar huis kon.
Mijn vraag is wel, hoe kunnen chauffeurs zien wie treinreiziger is? Mensen die gewoon met een OV-chipkaart aan komen zetten, daarvan kun je niet zien of die nu de trein wilden pakken of niet. Als een chauffeur mij daarom zou weigeren, dan kan hij ook meteen een klacht verwachten. Ik snap de motivatie wel, maar ten eerste is het discriminatie en ten tweede kun je in veel gevallen dus niet zien of het om een "treinreiziger" gaat of niet.
Flinke puinhoop op Gv: blijkbaar zijn sporen 4 en 5 buiten gebruik en de stopper naar Centraal van 12.49 u houdt spoor 6 bijna 10 min bezet (zonder merkbaar kruisend verkeer Leiden - Rotterdam) waardoor de intercity naar Amsterdam van 12.58 ook gelijk +3 heeft.
fogeltje schreef:Mijn vraag is wel, hoe kunnen chauffeurs zien wie treinreiziger is? Mensen die gewoon met een OV-chipkaart aan komen zetten, daarvan kun je niet zien of die nu de trein wilden pakken of niet. Als een chauffeur mij daarom zou weigeren, dan kan hij ook meteen een klacht verwachten. Ik snap de motivatie wel, maar ten eerste is het discriminatie en ten tweede kun je in veel gevallen dus niet zien of het om een "treinreiziger" gaat of niet.
Ik strandde ooit, in de ochtendspits, op weg naar Arnhem door een defecte trein in Duiven. En met mij nog vele tientallen reizigers natuurlijk. De chauffeur van de lijnbus naar Arnhem kwam, begreep de situatie nadat hij enkele reizigers met een treinkaartje had geweigerd en reed vervolgens door, mensen met een geldig vervoerbewijs voor de bus (waaronder vaste reizigers met toen nog een strippenkaart) achterlatend. Daar heb ik ook een klacht over ingediend. En tegelijk overigens een compliment voor de chauffeur van de daaropvolgende lijnbus, want die stond wel geduldig alle reizigers te woord.
VIRM schreef:De s3000 kwam bizar genoeg net ietsje eerder binnen dan de s4000 (hoe kan dat? ). Het irritante was dat er rond 16:05 doodleuk een s1500 voorbij kwam rijden, zonder te stoppen (terwijl ze die serie eerder op de middag tijdens de verstoring gewoon wel deed); beetje jammer, aangezien die serie richting Amsterdam vaak minutenlang uit z'n neus staat te peuteren op spoor 6 in Amsterdam Sloterdijk.
Idd, hoe kan dat . Enkele weken terug was er door een persoon op het spoor rond Krommenie ook geen treinverkeer mogelijk uit Uitgeest. Een half uur lang geen treinen en er werd omgeroepen dat men niet wist wanneer de eerste trein naar Amsterdam zou vertrekken. Kort daarna snelde de s1500 voorbij. :neg:
iljitsch schreef:Ik was vandaag in Heemstede-Aardenhout. Schande dat op zo'n klein station op een steenworp van knooppunt Haarlem zoveel intercity's stoppen, overigens.
Agreed. de treinen trekken op en rollen weer uit om aan te komen op het station.
fogeltje schreef:Mijn vraag is wel, hoe kunnen chauffeurs zien wie treinreiziger is? Mensen die gewoon met een OV-chipkaart aan komen zetten, daarvan kun je niet zien of die nu de trein wilden pakken of niet. Als een chauffeur mij daarom zou weigeren, dan kan hij ook meteen een klacht verwachten. Ik snap de motivatie wel, maar ten eerste is het discriminatie en ten tweede kun je in veel gevallen dus niet zien of het om een "treinreiziger" gaat of niet.
Mijn ervaring is dat treinreizigers vaak proberen met hun treinkaartje mee te gaan. Maar sommige chauffeurs laten dat sowieso niet toe en andere chauffeurs interesseert het geen ene moer.
Toen ik vanochtend op lijn 15 stond te wachten bij de halte Laan van 's-Gravenmade in Den Haag (of is het net Rijswijk? ) zag ik over de A4 twee gelede Citaro's van het GVB rijden in de richting van Delft / Rijswijk.
Ik ben benieuwd wat die daar te doen hadden. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Anyway, vanochtend wilde ik om 8:30 de s3500 naar Utrecht nemen op het Bijlmerstation toen het bericht kwam dat er een wisselstoring bij Duivendrecht was. Reizigers naar Utrecht mochten op vertoon van hun NS-vervoersbewijs de metro naar het Amstelstation nemen om daar de trein naar Utrecht te pakken. Zodoende liep ik mijn eerste kwartier vertraging op, daarna liepen we nog eens 5 minuten vertraging op door een groter aanbod van reizigers dan voorzien (goh!). Gelukkig reed de trein naar Maastricht wel met 10 bakken, dus lekker ruim.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Vanmiddag was die wisselstoring bij Duivendrecht die zogenaamd tot 10:00 zou duren nu opeens tot 19:00 verlengd. Jaja...
De s3100 was er uitgegooid maar de s800 maakte een extra stop op het Bijlmerstation. Vooral opvallend was dat de informatie zeer goed was. In Utrecht stond de extra stop aangegeven op de borden, het stond in de app goed, in de trein stond in OBIS dat we in Amsterdam Bijlmer ArenA gingen stoppen. Uiteindelijk had ik door deze oplossing slechts 3 minuten vertraging :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
De s3000 moest een extra stop maken te Asb door de wisselstoring en dit werd op de CTA's en de omroep op Ut gecommuniceerd. Blijkbaar wist de machinist hier niet van want hij reed met volle vaart het station voorbij. Het waren en handjevol mensen die op Asb deze trein misten; hoeveel er moesten uitstappen zou ik niet weten.
Toch is het wel verwarrend dat er bij de CTA's van de s3500 staat dat ze niet op Hvs stoppen terwijl deze daar normaal niet langsrijdt. Komt door de omleiding via Hvs (zonder stop) en Dvd (extra stop).
Voor de zoveelste keer in korte tijd lag vanmiddag een van de wissels bij Leidschenveen in storing. De lijnen 3 en 4 reden voor de verandering helemaal niet tussen Laan van NOI en Zoetermeer (eerst nog beperkt) en lijn E reed over één spoor tussen Forepark en Nootdorp.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gisterochtend zag ik bij het Keizerswaard (in Rotterdam) een MAN Lion's Regio die voorheen in dienst was bij Qbuzz in Fryslân en nu van Snelle Vliet is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OBIS lijkt een niet 100% geslaagde update gehad te hebben: ik heb vandaag in vier treinen (2x VIRM & 2x ICM) gezeten, in alle werkte WiFi wel, maar lieten de schermen alleen een gekleurd bloemenveld met een VIRM in de mist zien, dus geen reisinfo. Gisteren werkte alles nog wel naar behoren, en voor vandaag had ik dat bloemenveld-plaatje ook nog nooit gezien.
Kermis in Hilversum zorgt voor drukte op de ring en dat eiste vanmiddag z'n eerste slachtoffer. De 8496 op lijn 104 schampte een fout geparkeerde auto waarna er midden op de rijbaan een schadeformulier werd ingevuld. Dat zorgde uiteraard voor nog meer drukte . Verder werden de vertragingen voornamelijk stadinwaarts opgelopen, waarbij vooral lijnen 70, 156 en 320 de dupe waren.
Die bollenvelden in de mist vind ik wel een mooi plaatje trouwens. Welke storing geeft dat aan? Fijn dat het ook gecommuniceerd wordt, ik dacht dat het hoorde dus @NS_Online nooit ingelicht..
Volgens mijn broertje reed Arriva stoptrein van 12:20 uit Leerdam naar Geldermalsen vanwege de opgelopen vertraging maar tot Beesd (weet ff niet welk treinserie het is).
Van alle stations aan de ML lijn is dat nou net het enige station zonder bankjes op het perron. Of laat staan een wachtruimte. Er zijn stations waar het wachten toch iets aangenamer is. Maar het mooie weer zal het wachten enigzins hebben verzacht.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."