OVer Missers in de Reisinformatie #28
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Het lijkt mij twee redenen te hebben:
- De loopafstand tussen Almere Poort en de plek waar de Libelle Zomerweek wordt gehouden wordt net te groot geacht. Je kan op Google Maps de Zomerweek zien staan, dat is nog een aardig eindje tippelen
- De Zomerweek zorgde altijd voor vertragingen in de treindienst door de extra stops. De Flevolijn was altijd een eiland, vertragingen daar hadden slechts een beperkt effect op de rest van de dienstregeling. Tegenwoordig hebben vertragingen daar wel effect voor de gehele dienstregeling en treft het ook veel meer doorgaande reizigers.
Ik denk daarom dat dit een hele logische oplossing is.
- De loopafstand tussen Almere Poort en de plek waar de Libelle Zomerweek wordt gehouden wordt net te groot geacht. Je kan op Google Maps de Zomerweek zien staan, dat is nog een aardig eindje tippelen
- De Zomerweek zorgde altijd voor vertragingen in de treindienst door de extra stops. De Flevolijn was altijd een eiland, vertragingen daar hadden slechts een beperkt effect op de rest van de dienstregeling. Tegenwoordig hebben vertragingen daar wel effect voor de gehele dienstregeling en treft het ook veel meer doorgaande reizigers.
Ik denk daarom dat dit een hele logische oplossing is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Almere Strand en Almere Poort lagen toch ook gewoonweg te dicht op elkaar waardoor een stop op beide stations niet past?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Toen Almere Strand er nog was was Almere Poort er nog niet ;)
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Wel een vreemde keuze om die bussen dan niet vanaf Poort in te zetten. En dat de NS nu al weet dat in Utrecht de sprinter naar Almere zo vol gaat zitten dat niet alle reizigers mee kunnen :X
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Die trein is volgens de gangbare normen gepland en heeft weinig restcapaciteit over, dat is gewoon een feit. De aangeboden oplossing via Amsterdam Zuid is een heel redelijk en bovendien comfortabeler alternatief :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Waarbij reizigers zelf de meerkosten mogen betalen? Volgensmij staat in zowat elke vervoerconcessie in Nederland dat de vervoerder verplicht is extra materieel in te zetten bij een van te voren verwacht aanbod aan extra reizigers.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Bij de aanschaf van tickets voor de zomerweek is ook de optie aanwezig om een speciaal Libelleretour te kopen van 18 euro. Daarmee is dat allemaal afgedekt. De treinen tussen Almere en Utrecht rijden over het algemeen op zeer behoorlijke sterkte (10 bakken SLT is de gemiddelde lengte) dus je loopt sowieso al snel tegen de limieten op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Hihi tippelenBee schreef:tippelen
(sorry, ben weer melig, ga maar door met de discussie ;) )
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Waarom rijdt de s4900 dit weekend niet tussen Hilversum en Almere en waarom moeten we dat uitvogelen door de reisplanner te gebruiken?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Heb ook wel eens doordeweeks een enkele SLT in de s4900.Bee schreef:Bij de aanschaf van tickets voor de zomerweek is ook de optie aanwezig om een speciaal Libelleretour te kopen van 18 euro. Daarmee is dat allemaal afgedekt. De treinen tussen Almere en Utrecht rijden over het algemeen op zeer behoorlijke sterkte (10 bakken SLT is de gemiddelde lengte) dus je loopt sowieso al snel tegen de limieten op.
Maar een pendelbus vanaf het lege Almere Poort-busstation is veel makkelijker als vanaf Almere Centrum. Welk halteperron willen ze daar gaan gebruiken? Die van de 150 ri. Utrecht waar altijd Podjes staan?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
De reden is spoorvernieuwing op station Hilversum, waarom het niet op de website staat: geen idee.Wubbo schreef:Waarom rijdt de s4900 dit weekend niet tussen Hilversum en Almere en waarom moeten we dat uitvogelen door de reisplanner te gebruiken?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
In Utrecht hebben ze een nieuw woord uitgevonden. Volgens de DRIPs bij de tramhaltes aldaar was het "baanvlak" naar IJsselstein verbust wegens werkzaamheden.
De trams die normaal naar IJsselstein rijden werden hierdoor naar Nieuwegein Zuid gestuurd, maar op de DRIPs en de koersdisplays van de trams stond juist weer gewoon "IJsselstein". Op zich al opvallend dat men die trams niet naar het kopspoortje bij het Antonius Ziekenhuis stuurde (de werkzaamheden waren pas ergens in IJsselstein), dat had weer een aparte pendelbus uitgespaard.
Owja, en een geweldige omroep op Utrecht Centraal. Eerst wordt verteld dat er wegens werkzaamheden geen rechtstreekse intercities naar Schiphol rijden, gevolgd door de melding dat er om .28 en .58 intercities via Amsterdam Centraal naar Schiphol rijden. Afhankelijk van welke betekenis van het woord "rechtstreeks" je hanteert gaan die omgeleide ICs ook gewoon rechtstreeks naar Schiphol (als in: zonder overstap).
De trams die normaal naar IJsselstein rijden werden hierdoor naar Nieuwegein Zuid gestuurd, maar op de DRIPs en de koersdisplays van de trams stond juist weer gewoon "IJsselstein". Op zich al opvallend dat men die trams niet naar het kopspoortje bij het Antonius Ziekenhuis stuurde (de werkzaamheden waren pas ergens in IJsselstein), dat had weer een aparte pendelbus uitgespaard.
Owja, en een geweldige omroep op Utrecht Centraal. Eerst wordt verteld dat er wegens werkzaamheden geen rechtstreekse intercities naar Schiphol rijden, gevolgd door de melding dat er om .28 en .58 intercities via Amsterdam Centraal naar Schiphol rijden. Afhankelijk van welke betekenis van het woord "rechtstreeks" je hanteert gaan die omgeleide ICs ook gewoon rechtstreeks naar Schiphol (als in: zonder overstap).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Vanochtend een geweldig goede omroep in Hengelo, er werd gezegd dat de s140 van 12.01 naar Amsterdam van spoor 1 zal vertrekken, in Hengelo is niet eens een perron 1 en er rijd ook geen s140 rond 12 uur
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Daarom:Bee schreef:Het lijkt mij twee redenen te hebben:
- De loopafstand tussen Almere Poort en de plek waar de Libelle Zomerweek wordt gehouden wordt net te groot geacht. Je kan op Google Maps de Zomerweek zien staan, dat is nog een aardig eindje tippelen
Bovendien is dat geen reden om niet alsnog bussen in te zetten die aansluiten op de treinserie (12)s700 . De s2600 kan makkelijk een extra stop hebben. Tussen Oostvaarders en Sloterdijk zit er meer dan 10 minuten meer ruimte in dan strikt noodzakelijk. Dat is een gegeven door de rest van de treindienst. Gebruik die ruimte dan om een extra stopje te maken in Poort.JWM schreef:Wel een vreemde keuze om die bussen dan niet vanaf Poort in te zetten. En dat de NS nu al weet dat in Utrecht de sprinter naar Almere zo vol gaat zitten dat niet alle reizigers mee kunnen :X
Dat is alleen een argument voor de treinserie (12)s700 . De sprinters hebben op de Flevolijn bergen met rijtijdmarge en daarnaast zit de stop in Poort gewoon in de dienstregeling. Dat het in 2010 tot en met 2012 niet al te best liep is logisch: Het leeuwendeel van de machinisten wist niet waar de rempunten voor Almere Strand lagen en gingen dus te vroeg remmen en onnodig lang langzaam rijden met langere blokbezettingen als gevolg. Daarnaast had je de krappe opvolging op de Flevolijn van 3 treinen in 5 minuten tijd langs Muziekwijk die vandaag de dag ook verdwenen is. Verder zijn in het kader van OV-SAAL seinverdichtingen rond de vaste haltes van de Flevolijn gebouwd waardoor vertragingen veel sneller uitdempen dan eerst. Kortom: Dat argument kan je alleen droog houden met een gebrek aan lokale kennis.Bee schreef:- De Zomerweek zorgde altijd voor vertragingen in de treindienst door de extra stops. De Flevolijn was altijd een eiland, vertragingen daar hadden slechts een beperkt effect op de rest van de dienstregeling. Tegenwoordig hebben vertragingen daar wel effect voor de gehele dienstregeling en treft het ook veel meer doorgaande reizigers.
Ik denk daarom dat dit een hele logische oplossing is.
De s4900 rijdt in de tegenspitsrichting vrijwel leeg rond. Daar kunnen best wat kakelende huisvrouwen bij.Bee schreef:Die trein is volgens de gangbare normen gepland en heeft weinig restcapaciteit over, dat is gewoon een feit. De aangeboden oplossing via Amsterdam Zuid is een heel redelijk en bovendien comfortabeler alternatief :)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Volgens mij is het heel simpel: de intercity's zijn leger dan de sprinters en dus beter geschikt voor huisvrouwenvervoer.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
En de s4900 versterken is geen redelijk en comfortabel alternatief?Bee schreef:Die trein is volgens de gangbare normen gepland en heeft weinig restcapaciteit over, dat is gewoon een feit. De aangeboden oplossing via Amsterdam Zuid is een heel redelijk en bovendien comfortabeler alternatief :)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Ze gaan allebei in de tegenspitsrichting met huisvrouwen, dus ze zullen allemaal relatief leeg zijn.Vinny schreef:Volgens mij is het heel simpel: de intercity's zijn leger dan de sprinters en dus beter geschikt voor huisvrouwenvervoer.
Komt wel goed schatje.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Utrecht-Hilversum is volgens mij nog best een drukke verbinding in de ochtendspits. Wellicht verwacht NS daar problemen?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Hoe vroeg komen die vrouwen? Die gaan sowieso na 09:00 met een kortingskaartje reizen dus de grote spits is dan allang verleden tijd. Alleen in de middagspits kan je 'problemen' verwachten ;)
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Ik weet dat Hilversum-Utrecht heel druk is, ik weet niet of de tegenspits 's ochtens ook druk is maar 's avonds zeker niet. Je zou zeggen dat als mensen héén gaan, ze ook een keer terug moeten dus veel meer verschil dan enkele procenten zou je niet mogen zien.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Ik weet niet waar ze dit vandaan halen maar er rijden gewoon treinen tussen Woerden en Breukelen. Ze hadden beter neer kunnen zetten dat de sprinter Rotterdam C - Uitgeest is ingekort tot Woerden - Uitgeest.Gouda-Utrecht Centraal zondag 28 april tot 23.59 uur
Oorzaak
•door beperkt spoorgebruik
Reisadvies
U kunt gebruikmaken van de gewijzigde dienstregeling
•er rijden minder Intercity's tussen Rotterdam, Gouda en Utrecht Centraal
•er rijden twee Intercity's en twee Sprinters per uur tussen Gouda en Utrecht Centraal
•tussen Woerden en Breukelen rijden geen treinen: reis via Utrecht Centraal
•reis tussen Gouda, Gouda Goverwelle en Woerden met de Sprinters Den Haag-Gouda-Woerden-Utrecht
Extra reistijd
•een kwartier tot een half uur
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Gisteren waren spoor 4 en 5 buiten dienst, de trein uit Utrecht keerde op spoor 1. Vandaag zijn spoor 1 t/m 3 buiten gebruik, daardoor moet er aan beide kanten van het station een stukje enkelspoor worden gereden, Hilversum - Utrecht Overvecht is verbust.Bee schreef:De reden is spoorvernieuwing op station Hilversum, waarom het niet op de website staat: geen idee.Wubbo schreef:Waarom rijdt de s4900 dit weekend niet tussen Hilversum en Almere en waarom moeten we dat uitvogelen door de reisplanner te gebruiken?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Niet zozeer een misser maar misinformatie. Site van Breng geeft bij de nachtbussen aan dat reizen op saldo altijd goedkoper is dan een kaartje kopen bij de chauffeur. Een kaartje binnen Nijmegen kost 3,50 bij de chauffeur. Volgens 9292 is een rit van Plein 1944 naar Malvert 3,78. Dat betekent dat de N10 zodra die het Maas-Waalkanaal oversteekt goedkoper wordt wanneer je een kaartje koopt. Dat geldt daardoor zeker voor 50% van de rit. Toch een vrij grote uitzondering op de regel "altijd goedkoper".
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Afgelopen zondagochtend vervielen volgens het reisadvies de eerste twee intercity's van Rotterdam naar Gouda en Utrecht Centraal. Reizigers moesten maar 10 minuten eerder mee met de sprinter en in Gouda overstappen op een intercity die vanaf Den Haag HS kwam.
In werkelijkheid heeft er wel een trein gereden, maar ik weet niet of deze open waren gesteld voor het publiek. In Gouda combineerde mijn trein (vanaf Den Haag HS) met een al gereedstaand stel, aannemelijk uit Rotterdam. Gezien de actuele vertrektijden die ik in de gaten had gehouden bleek dat ook het geval te zijn.
Over deze wijziging stond niks vermeld bij de werkzaamheden. Ook de informatie over de eerste treinen tussen Gouda en Den Haag klopte niet helemaal: volgens die informatie zou alleen de eerste intercity vanaf Den Haag Centraal vertrekken vanaf Den Haag HS, maar in werkelijkheid waren dat drie intercity's, waarvan twee in het pad van de s2000. Die andere reed dan weer slechts tot Gouda, dus Enschede was sowieso niet rechtstreeks bereikbaar...
In werkelijkheid heeft er wel een trein gereden, maar ik weet niet of deze open waren gesteld voor het publiek. In Gouda combineerde mijn trein (vanaf Den Haag HS) met een al gereedstaand stel, aannemelijk uit Rotterdam. Gezien de actuele vertrektijden die ik in de gaten had gehouden bleek dat ook het geval te zijn.
Over deze wijziging stond niks vermeld bij de werkzaamheden. Ook de informatie over de eerste treinen tussen Gouda en Den Haag klopte niet helemaal: volgens die informatie zou alleen de eerste intercity vanaf Den Haag Centraal vertrekken vanaf Den Haag HS, maar in werkelijkheid waren dat drie intercity's, waarvan twee in het pad van de s2000. Die andere reed dan weer slechts tot Gouda, dus Enschede was sowieso niet rechtstreeks bereikbaar...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Sinds ze die bollenvelden hebben geïntroduceerd in OBIS zie ik niks anders meer..
Komt wel goed schatje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten