OVer je reiservaringen in april 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Daniel »

Neem trouwens toch ook wel aan dat dit al wat eerder bekend was, dan kan je altijd nog besluiten in Leerdam te wachten. Iets minder in de middle-of-nowhere.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door mijack1985 »

Nee dit werd pas in de trein om geroepen. En aan de reacties van de reizigers te horen kon niet iedereen dat waarderen, volgens mijn broertje
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door marvinkok »

Door een bommelding is de omgeving van de Beursstraat in Hengelo afgezet. een deel van het busstation is door de voertuigen van hulpdiensten onbruikbaar. Alle bussen moeten via de kant van de Europatunnel het busstation op, de weg naar de Velourstunnel is afgesloten. Op het busstation moet er een beetje creatief gedraaid worden om passagiers te kunnen laden/lossen en weer te vertrekken.
Enige aangehouden persoon was vanwege belediging en negeren van de afzetting...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Suus »

De trein van Utrecht naar Schiphol, vertrek 17:43 had een klein defect waardoor deze met vier minuten vertraging vertrok. Volgens de omroep zou de monteur ook mee zijn maar dat geloof ik niet helemaal ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Michael »

Bee schreef:Vanochtend om 9:09 werd spoor 14a gebruikt voor een trein naar Schothorst.
En gisteren kwam ik met de t7400 aan op Spoor 14B in Utrecht.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door wouter15 »

Michael schreef:
Bee schreef:Vanochtend om 9:09 werd spoor 14a gebruikt voor een trein naar Schothorst.
En gisteren kwam ik met de t7400 aan op Spoor 14B in Utrecht.
Volgens mij is spoor 14 weer gewoon in gebruik zoals voorheen
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door M57 »

Bee schreef:Volgens de omroep zou de monteur ook mee zijn maar dat geloof ik niet helemaal ;-)
Dat gebeurt wel vaker, als de monteur bijvoorbeeld vermoedt dat deze storing nog eens kan optreden en soms gaat de monteur nog mee om bijvoorbeeld data uit te lezen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Daniel »

wouter15 schreef:Volgens mij is spoor 14 weer gewoon in gebruik zoals voorheen
Da's inderdaad het geval. Al leek er vanmiddag toch ergens iets aan de hand te zijn: de t11759 vertrok ietwat later door het voorlangs kruisen van de t8861 en dat zijn twee treinen die normaalgesproken geen last van elkaar hoeven hebben (immers komt de s8800 gepland op hetzelfde tijdstip binnen als dat waarop de s11700 vertrekt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door ODRAIL »

Op een terrein aan de Zuidelijke Rondweg in Waddinxveen zag ik vanmiddag twee bussen van BRENG en een van CONNEXXION staan.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door iljitsch »

Etienne schreef:Voor de zoveelste keer in korte tijd lag vanmiddag een van de wissels bij Leidschenveen in storing.
Zaterdagavond reden tot mijn verbazing RR3 en 4 zonder lijnnummer vanaf CS richting Den Haag centrum (maar wel met de eindhalte zichtbaar). In dacht: dat geeft ik door via het HTM-panel, maar die hebben geen vraag waar dat in past, dus maar via het linkje naar het algemene reactieformulier. Krijg ik de volgende dag een enorme mail, op vrij pissige toon met citaat uit de voorwaarden over het niet hoeven terugbetalen bij overmacht, waarin de schuld bij net zo'n wisselstoring gelegd werd. Vreemd.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door iljitsch »

Vandaag van Den Haag naar Elst. Tot Ede ging dat goed, maar aldaar werd er een vrachttrein voor ons uit gestuurd waardoor we met +5 vertrokken en nu met een noodgang van wel bijna 75 km/u naar Arnhem rijden. Weinig kans dus dat ik daar m'n overstap van 10 minuten ga halen.

De conducteur of machinist was er ook bepaald niet blij mee, hij legde bij twee omroepen nadrukkelijk de schuld bij die vrachttrein en de ongeziene machten die die voor ons uit gestuurd hebben.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Edwin »

iljitsch schreef:
Etienne schreef:Voor de zoveelste keer in korte tijd lag vanmiddag een van de wissels bij Leidschenveen in storing.
Zaterdagavond reden tot mijn verbazing RR3 en 4 zonder lijnnummer vanaf CS richting Den Haag centrum (maar wel met de eindhalte zichtbaar). In dacht: dat geeft ik door via het HTM-panel, maar die hebben geen vraag waar dat in past, dus maar via het linkje naar het algemene reactieformulier. Krijg ik de volgende dag een enorme mail, op vrij pissige toon met citaat uit de voorwaarden over het niet hoeven terugbetalen bij overmacht, waarin de schuld bij net zo'n wisselstoring gelegd werd. Vreemd.
Bij een stremming tonen de lijnen 3 en 4 alleen de eindhalte/bestemming maar nooit lijnnummers. Dit was ook zo toen er in de avonduren geen tramverkeer door de tramtunnel en door DH CS Hoog mocht. Waarom ze geen lijnnummer kunnen tonen is wel gek. In die tijd had lijn 2 op hun eigen infoschermpjes bij de bestuurder ook een andere code dan alleen lijn 2, weet even niet meer welke.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door MdJ »

Door koningsspelen in 't Zwering in Enschede reden lijn 4 en 5 een omleidingsroute. Helaas niet in de cxxapp, cxxsite en op 9292 te zien. Wel hingen de in Enschede bekende A4 'tjes in de haltes met informatie.

Lijn 4 reed de Haaksbergerstraat af tot de rotonde linksaf de Ferdinand Bolstraat in, linksaf de Zweringweg in om de halte WKC Stadsveld en Wethouder Nijkampstraat aan te doen (kant waar normaal lijn 5 rijdt.) Dan linksaf de BW ter Kuilestraat in tot, denk dat dat de bedoeling was, de Elferinksweg om daar de route weer op te pakken.

Lijn 5 reed vanaf de halte E. De Wittestraat rechtdoor de route van lijn 4 en de BW ter Kuilestraat weer de route op te pikken.
Bij twijfel: gebruik beton.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Jef400 »

Lijn 118 rit 1044 richting Volendam en Amsterdam rijdt met +5 wegens een defecte piramide
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door fogeltje »

KM46 schreef:Op een terrein aan de Zuidelijke Rondweg in Waddinxveen zag ik vanmiddag twee bussen van BRENG en een van CONNEXXION staan.
Wat voor Brengbussen? Uitgerangeerde Amba's?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Suus »

Dit weekend bussen tussen Amsterdam Zuid en Weesp, daarom rijdt dit weekend de s2600 de hele dag door tot Groningen of Leeuwarden met een extra stop in Weesp. De bus naar Weesp die ik had was aan de late kant maar een opmerkzame conducteur had dit door en bleef langer staan in Weesp waardoor we al vanaf dat station in de tijd van de normale NoordOost reden in plaats van vanaf Lelystad. Zeer klantvriendelijke actie want in Zwolle was de trein gewoon op tijd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door ODRAIL »

fogeltje schreef:
KM46 schreef:Op een terrein aan de Zuidelijke Rondweg in Waddinxveen zag ik vanmiddag twee bussen van BRENG en een van CONNEXXION staan.
Wat voor Brengbussen? Uitgerangeerde Amba's?
Dat denk ik haast wel, wat deze bussen zagen er niet echt nieuw uit.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Daelea »

De s3100 rijdt door werkzaamheden bij Shl vanaf Asb door naar Dvd, Asd en Shl - op de TBP's van Dvd wordt dit aangegeven met een extra melding "Stopt niet in Amstel en Sloterdijk" en "IC Schiphol, via Amsterdam C." Keurig!
In Asd gaat het dan helaas weer mis, daar wordt deze trein ineens een "Sprinter Arnhem, rijdt verder naar Nijmegen".
Daarnaast is het nu redelijk onoverzichtelijk welke IC's nou in Klp of Db stoppen, welke Asa overslaan, en welke nou in Dvd en Asb stoppen - blijkbaar soms ook voor het personeel zelf : de t3138 remde heel erg af voor Asa, ging netjes langs het perron staan en opende de deuren. Dit werd meteen gevolgd door een omroep van de HC: "Meester, hier horen wij niet te stoppen!" Waarop de meester antwoordde: "Oh. Dan staan wij hier even lekker met de deuren open!" Met veel gelach uit de coupés als gevolg :)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door fogeltje »

KM46 schreef:
fogeltje schreef:
KM46 schreef:Op een terrein aan de Zuidelijke Rondweg in Waddinxveen zag ik vanmiddag twee bussen van BRENG en een van CONNEXXION staan.
Wat voor Brengbussen? Uitgerangeerde Amba's?
Dat denk ik haast wel, wat deze bussen zagen er niet echt nieuw uit.
Kon je zien of het Amba's waren? Moet haast wel, want de Volvo's zijn volgens mij allemaal herbruikt.

Lijn 157 Eindhoven - Oss was vandaag flink vertraagd, veel omleidingen schijnbaar. +6 in Veghel. De aansluiting in Uden op lijn 99 naar Nijmegen helaas niet meer gehaald.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door ODRAIL »

Het waren inderdaad Amba's ja. Ben er gisteren nog langs gekomen en even goed gekeken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door fogeltje »

Bedankt voor info's. Sorry dat ik nog een keer lastig doe, je weet nog of het jongetjes of meisjes waren?

Gisteren voor het eerst sinds januari 2010 weer eens een nachtbus in Nijmegen gepakt, de N10. Het was vrij rustig, volgens mij waren er in totaal 6 passagiers in de bus van 2:15 (Plein 1944). Ik vond het in ieder geval prima service. Ik had bijna deur-tot-deur vervoer. Ik kwam uit Samson gerold en was dus in no-time bij de halte en vanaf de uitstaphalte naar flatdeur van mijn broer is het ongeveer dezelfde afstand lopen. En dat voor 3,50. Kan niet klagen. Voordat we wegreden vroeg de chauffeur nog aan iedereen waar ze precies heen wilden. Gezien de eerste uitstapper in Hatert moest zijn heeft hij daarom ook een versnelde route gereden en reed rechtstreeks naar Hatert in plaats van de lus door Heyendaal te maken. In iets meer dan 10 minuten was ik thuis (Malvert). Een taxi zou het niet veel beter hebben gekund en al helemaal niet voor die prijs.

Ik hoop alleen dat de gemiddelde bezetting van de nachtbussen in het algemeen wat hoger ligt, anders gaat dit nooit lang duren vrees ik.
"Een touringcar is geen bus"
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door VIRM »

Vandaag Konginnedag o.a. met doorgebracht met vrienden in Haarlem, dus werd het een retourtje Haarlem vandaag voor mij. :)

De s4000 van Zaandam naar Amsterdam reed met NID. Ook de aansluitende stoptrein van Sloterdijk via Haarlem naar Uitgeest reed met NID. De NS heeft dus kennelijk een capaciteitskanon afgeschoten. :mrgreen:
In Haarlem moest ik nog een stukje met Connexxion-lijn 176. Bij station Haarlem was hij al redelijk vol - aangezien deze bus Amsterdam Zuid als eindbestemming heeft - met Amsterdamgangers. Een paar haltes verder zat de bus helemaal tjokvol.

Op de terugweg parkeerde de chauffeur de bus vlak voor een geleidelijn die rechtstreeks de stationshal van Haarlem inging; wat best handig was, aangezien het al donker was. Zeer attent! *O*
Enig minpuntje was dat bij het instappen van de Sprinter (uitgevoerd door NID) ik een stukje weggleed over een plas kots. Beetje nadeel van visueel beperkt zijn. -o-
Beul van de blindegeleidelijn
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door Karl »

Gisteren (april dus) van Rtd naar Gz gegaan. De Fyra was toeslagvrij tussen Shl en Bd, maar die ik had gepland reed niet. De IC naar Ehv (normaal Venlo) wa s relatief rustig. In Bd moet je goed doorrennn want de stopttrein naar Ht stopt tegenwoorddig op het oude postperron. Deze reed met twee Vtjes. Op de terugweg reed de stopttrein meet vertraging en stond voor Bd nog even stil waardoor het weer haasten was van 2 naar 6.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door ODRAIL »

fogeltje schreef:Bedankt voor info's. Sorry dat ik nog een keer lastig doe, je weet nog of het jongetjes of meisjes waren?
Hoe bedoel je dit?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Bericht door webguy »

Arnhemse bussen hebben een baby blauw dak (jongetjes), en Nijmeegse bussen een roze dak (meisjes).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten