Bad Nieuweschans

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Bad Nieuweschans

Bericht door Suus »

Ik zit met de pagina over station (Bad) Nieuweschans in de maag.

Het heeft ProRail behaagd alle bordjes op dit station te vervangen door Bad Nieuweschans maar in de reisplanner van NS staat nog Nieuweschans. Nog interessanter is dat er een nieuwe verkorting voor Bad Nieuweschans is, te weten Bnsc, maar ik heb geen idee of deze verkorting de oude vervangt (Nsch). Kortom, wat moeten we hiermee op de wiki?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bad Nieuweschans

Bericht door Daniel »

We hanteren toch wat de vervoerder op de bewuste lijn hanteert? Arriva heeft wel "Bad Nieuweschans" in z'n dienstregeling staan namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Bad Nieuweschans

Bericht door Vinny »

De naam van het plaatsje is enige jaren geleden gewijzigd door de gemeente. Ook station "Zwaagwesteinde" en station "Veenwoude" zullen op afzienbare termijn wel hernoemd worden. Vervoerders en ProRail lopen altijd achter en zelfs niet altijd synchroon.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Bad Nieuweschans

Bericht door Wubbo »

Voor zover ik nu kan achterhalen blijft de verkorting Nsch nog bestaan. Ik kom hem in ieder geval nog volop tegen, ook in plannen voor 2014.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Bad Nieuweschans

Bericht door Vinny »

De gemeente S.W.F. (Zuidwest-Friesland) heeft besloten dat de plaatsen in hun gemeenten Nederlandstalig blijven. Dus bijv. IJlst wordt niet veranderd in Drylts :lol:
(scheelt toch weer)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten