OVer je reiservaringen in april 2013
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Neem trouwens toch ook wel aan dat dit al wat eerder bekend was, dan kan je altijd nog besluiten in Leerdam te wachten. Iets minder in de middle-of-nowhere.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Nee dit werd pas in de trein om geroepen. En aan de reacties van de reizigers te horen kon niet iedereen dat waarderen, volgens mijn broertje
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Door een bommelding is de omgeving van de Beursstraat in Hengelo afgezet. een deel van het busstation is door de voertuigen van hulpdiensten onbruikbaar. Alle bussen moeten via de kant van de Europatunnel het busstation op, de weg naar de Velourstunnel is afgesloten. Op het busstation moet er een beetje creatief gedraaid worden om passagiers te kunnen laden/lossen en weer te vertrekken.
Enige aangehouden persoon was vanwege belediging en negeren van de afzetting...
Enige aangehouden persoon was vanwege belediging en negeren van de afzetting...
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
De trein van Utrecht naar Schiphol, vertrek 17:43 had een klein defect waardoor deze met vier minuten vertraging vertrok. Volgens de omroep zou de monteur ook mee zijn maar dat geloof ik niet helemaal ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
En gisteren kwam ik met de t7400 aan op Spoor 14B in Utrecht.Bee schreef:Vanochtend om 9:09 werd spoor 14a gebruikt voor een trein naar Schothorst.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Volgens mij is spoor 14 weer gewoon in gebruik zoals voorheenMichael schreef:En gisteren kwam ik met de t7400 aan op Spoor 14B in Utrecht.Bee schreef:Vanochtend om 9:09 werd spoor 14a gebruikt voor een trein naar Schothorst.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Dat gebeurt wel vaker, als de monteur bijvoorbeeld vermoedt dat deze storing nog eens kan optreden en soms gaat de monteur nog mee om bijvoorbeeld data uit te lezen.Bee schreef:Volgens de omroep zou de monteur ook mee zijn maar dat geloof ik niet helemaal ;-)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Da's inderdaad het geval. Al leek er vanmiddag toch ergens iets aan de hand te zijn: de t11759 vertrok ietwat later door het voorlangs kruisen van de t8861 en dat zijn twee treinen die normaalgesproken geen last van elkaar hoeven hebben (immers komt de s8800 gepland op hetzelfde tijdstip binnen als dat waarop de s11700 vertrekt)wouter15 schreef:Volgens mij is spoor 14 weer gewoon in gebruik zoals voorheen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Op een terrein aan de Zuidelijke Rondweg in Waddinxveen zag ik vanmiddag twee bussen van BRENG en een van CONNEXXION staan.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Zaterdagavond reden tot mijn verbazing RR3 en 4 zonder lijnnummer vanaf CS richting Den Haag centrum (maar wel met de eindhalte zichtbaar). In dacht: dat geeft ik door via het HTM-panel, maar die hebben geen vraag waar dat in past, dus maar via het linkje naar het algemene reactieformulier. Krijg ik de volgende dag een enorme mail, op vrij pissige toon met citaat uit de voorwaarden over het niet hoeven terugbetalen bij overmacht, waarin de schuld bij net zo'n wisselstoring gelegd werd. Vreemd.Etienne schreef:Voor de zoveelste keer in korte tijd lag vanmiddag een van de wissels bij Leidschenveen in storing.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Vandaag van Den Haag naar Elst. Tot Ede ging dat goed, maar aldaar werd er een vrachttrein voor ons uit gestuurd waardoor we met +5 vertrokken en nu met een noodgang van wel bijna 75 km/u naar Arnhem rijden. Weinig kans dus dat ik daar m'n overstap van 10 minuten ga halen.
De conducteur of machinist was er ook bepaald niet blij mee, hij legde bij twee omroepen nadrukkelijk de schuld bij die vrachttrein en de ongeziene machten die die voor ons uit gestuurd hebben.
De conducteur of machinist was er ook bepaald niet blij mee, hij legde bij twee omroepen nadrukkelijk de schuld bij die vrachttrein en de ongeziene machten die die voor ons uit gestuurd hebben.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Bij een stremming tonen de lijnen 3 en 4 alleen de eindhalte/bestemming maar nooit lijnnummers. Dit was ook zo toen er in de avonduren geen tramverkeer door de tramtunnel en door DH CS Hoog mocht. Waarom ze geen lijnnummer kunnen tonen is wel gek. In die tijd had lijn 2 op hun eigen infoschermpjes bij de bestuurder ook een andere code dan alleen lijn 2, weet even niet meer welke.iljitsch schreef:Zaterdagavond reden tot mijn verbazing RR3 en 4 zonder lijnnummer vanaf CS richting Den Haag centrum (maar wel met de eindhalte zichtbaar). In dacht: dat geeft ik door via het HTM-panel, maar die hebben geen vraag waar dat in past, dus maar via het linkje naar het algemene reactieformulier. Krijg ik de volgende dag een enorme mail, op vrij pissige toon met citaat uit de voorwaarden over het niet hoeven terugbetalen bij overmacht, waarin de schuld bij net zo'n wisselstoring gelegd werd. Vreemd.Etienne schreef:Voor de zoveelste keer in korte tijd lag vanmiddag een van de wissels bij Leidschenveen in storing.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Door koningsspelen in 't Zwering in Enschede reden lijn 4 en 5 een omleidingsroute. Helaas niet in de cxxapp, cxxsite en op 9292 te zien. Wel hingen de in Enschede bekende A4 'tjes in de haltes met informatie.
Lijn 4 reed de Haaksbergerstraat af tot de rotonde linksaf de Ferdinand Bolstraat in, linksaf de Zweringweg in om de halte WKC Stadsveld en Wethouder Nijkampstraat aan te doen (kant waar normaal lijn 5 rijdt.) Dan linksaf de BW ter Kuilestraat in tot, denk dat dat de bedoeling was, de Elferinksweg om daar de route weer op te pakken.
Lijn 5 reed vanaf de halte E. De Wittestraat rechtdoor de route van lijn 4 en de BW ter Kuilestraat weer de route op te pikken.
Lijn 4 reed de Haaksbergerstraat af tot de rotonde linksaf de Ferdinand Bolstraat in, linksaf de Zweringweg in om de halte WKC Stadsveld en Wethouder Nijkampstraat aan te doen (kant waar normaal lijn 5 rijdt.) Dan linksaf de BW ter Kuilestraat in tot, denk dat dat de bedoeling was, de Elferinksweg om daar de route weer op te pakken.
Lijn 5 reed vanaf de halte E. De Wittestraat rechtdoor de route van lijn 4 en de BW ter Kuilestraat weer de route op te pikken.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Lijn 118 rit 1044 richting Volendam en Amsterdam rijdt met +5 wegens een defecte piramide
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Wat voor Brengbussen? Uitgerangeerde Amba's?KM46 schreef:Op een terrein aan de Zuidelijke Rondweg in Waddinxveen zag ik vanmiddag twee bussen van BRENG en een van CONNEXXION staan.
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Dit weekend bussen tussen Amsterdam Zuid en Weesp, daarom rijdt dit weekend de s2600 de hele dag door tot Groningen of Leeuwarden met een extra stop in Weesp. De bus naar Weesp die ik had was aan de late kant maar een opmerkzame conducteur had dit door en bleef langer staan in Weesp waardoor we al vanaf dat station in de tijd van de normale NoordOost reden in plaats van vanaf Lelystad. Zeer klantvriendelijke actie want in Zwolle was de trein gewoon op tijd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Dat denk ik haast wel, wat deze bussen zagen er niet echt nieuw uit.fogeltje schreef:Wat voor Brengbussen? Uitgerangeerde Amba's?KM46 schreef:Op een terrein aan de Zuidelijke Rondweg in Waddinxveen zag ik vanmiddag twee bussen van BRENG en een van CONNEXXION staan.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
De s3100 rijdt door werkzaamheden bij Shl vanaf Asb door naar Dvd, Asd en Shl - op de TBP's van Dvd wordt dit aangegeven met een extra melding "Stopt niet in Amstel en Sloterdijk" en "IC Schiphol, via Amsterdam C." Keurig!
In Asd gaat het dan helaas weer mis, daar wordt deze trein ineens een "Sprinter Arnhem, rijdt verder naar Nijmegen".
Daarnaast is het nu redelijk onoverzichtelijk welke IC's nou in Klp of Db stoppen, welke Asa overslaan, en welke nou in Dvd en Asb stoppen - blijkbaar soms ook voor het personeel zelf : de t3138 remde heel erg af voor Asa, ging netjes langs het perron staan en opende de deuren. Dit werd meteen gevolgd door een omroep van de HC: "Meester, hier horen wij niet te stoppen!" Waarop de meester antwoordde: "Oh. Dan staan wij hier even lekker met de deuren open!" Met veel gelach uit de coupés als gevolg :)
In Asd gaat het dan helaas weer mis, daar wordt deze trein ineens een "Sprinter Arnhem, rijdt verder naar Nijmegen".
Daarnaast is het nu redelijk onoverzichtelijk welke IC's nou in Klp of Db stoppen, welke Asa overslaan, en welke nou in Dvd en Asb stoppen - blijkbaar soms ook voor het personeel zelf : de t3138 remde heel erg af voor Asa, ging netjes langs het perron staan en opende de deuren. Dit werd meteen gevolgd door een omroep van de HC: "Meester, hier horen wij niet te stoppen!" Waarop de meester antwoordde: "Oh. Dan staan wij hier even lekker met de deuren open!" Met veel gelach uit de coupés als gevolg :)
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Kon je zien of het Amba's waren? Moet haast wel, want de Volvo's zijn volgens mij allemaal herbruikt.KM46 schreef:Dat denk ik haast wel, wat deze bussen zagen er niet echt nieuw uit.fogeltje schreef:Wat voor Brengbussen? Uitgerangeerde Amba's?KM46 schreef:Op een terrein aan de Zuidelijke Rondweg in Waddinxveen zag ik vanmiddag twee bussen van BRENG en een van CONNEXXION staan.
Lijn 157 Eindhoven - Oss was vandaag flink vertraagd, veel omleidingen schijnbaar. +6 in Veghel. De aansluiting in Uden op lijn 99 naar Nijmegen helaas niet meer gehaald.
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Het waren inderdaad Amba's ja. Ben er gisteren nog langs gekomen en even goed gekeken.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Bedankt voor info's. Sorry dat ik nog een keer lastig doe, je weet nog of het jongetjes of meisjes waren?
Gisteren voor het eerst sinds januari 2010 weer eens een nachtbus in Nijmegen gepakt, de N10. Het was vrij rustig, volgens mij waren er in totaal 6 passagiers in de bus van 2:15 (Plein 1944). Ik vond het in ieder geval prima service. Ik had bijna deur-tot-deur vervoer. Ik kwam uit Samson gerold en was dus in no-time bij de halte en vanaf de uitstaphalte naar flatdeur van mijn broer is het ongeveer dezelfde afstand lopen. En dat voor 3,50. Kan niet klagen. Voordat we wegreden vroeg de chauffeur nog aan iedereen waar ze precies heen wilden. Gezien de eerste uitstapper in Hatert moest zijn heeft hij daarom ook een versnelde route gereden en reed rechtstreeks naar Hatert in plaats van de lus door Heyendaal te maken. In iets meer dan 10 minuten was ik thuis (Malvert). Een taxi zou het niet veel beter hebben gekund en al helemaal niet voor die prijs.
Ik hoop alleen dat de gemiddelde bezetting van de nachtbussen in het algemeen wat hoger ligt, anders gaat dit nooit lang duren vrees ik.
Gisteren voor het eerst sinds januari 2010 weer eens een nachtbus in Nijmegen gepakt, de N10. Het was vrij rustig, volgens mij waren er in totaal 6 passagiers in de bus van 2:15 (Plein 1944). Ik vond het in ieder geval prima service. Ik had bijna deur-tot-deur vervoer. Ik kwam uit Samson gerold en was dus in no-time bij de halte en vanaf de uitstaphalte naar flatdeur van mijn broer is het ongeveer dezelfde afstand lopen. En dat voor 3,50. Kan niet klagen. Voordat we wegreden vroeg de chauffeur nog aan iedereen waar ze precies heen wilden. Gezien de eerste uitstapper in Hatert moest zijn heeft hij daarom ook een versnelde route gereden en reed rechtstreeks naar Hatert in plaats van de lus door Heyendaal te maken. In iets meer dan 10 minuten was ik thuis (Malvert). Een taxi zou het niet veel beter hebben gekund en al helemaal niet voor die prijs.
Ik hoop alleen dat de gemiddelde bezetting van de nachtbussen in het algemeen wat hoger ligt, anders gaat dit nooit lang duren vrees ik.
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Vandaag Konginnedag o.a. met doorgebracht met vrienden in Haarlem, dus werd het een retourtje Haarlem vandaag voor mij. :)
De s4000 van Zaandam naar Amsterdam reed met NID. Ook de aansluitende stoptrein van Sloterdijk via Haarlem naar Uitgeest reed met NID. De NS heeft dus kennelijk een capaciteitskanon afgeschoten.
In Haarlem moest ik nog een stukje met Connexxion-lijn 176. Bij station Haarlem was hij al redelijk vol - aangezien deze bus Amsterdam Zuid als eindbestemming heeft - met Amsterdamgangers. Een paar haltes verder zat de bus helemaal tjokvol.
Op de terugweg parkeerde de chauffeur de bus vlak voor een geleidelijn die rechtstreeks de stationshal van Haarlem inging; wat best handig was, aangezien het al donker was. Zeer attent! *O*
Enig minpuntje was dat bij het instappen van de Sprinter (uitgevoerd door NID) ik een stukje weggleed over een plas kots. Beetje nadeel van visueel beperkt zijn. -o-
De s4000 van Zaandam naar Amsterdam reed met NID. Ook de aansluitende stoptrein van Sloterdijk via Haarlem naar Uitgeest reed met NID. De NS heeft dus kennelijk een capaciteitskanon afgeschoten.
In Haarlem moest ik nog een stukje met Connexxion-lijn 176. Bij station Haarlem was hij al redelijk vol - aangezien deze bus Amsterdam Zuid als eindbestemming heeft - met Amsterdamgangers. Een paar haltes verder zat de bus helemaal tjokvol.
Op de terugweg parkeerde de chauffeur de bus vlak voor een geleidelijn die rechtstreeks de stationshal van Haarlem inging; wat best handig was, aangezien het al donker was. Zeer attent! *O*
Enig minpuntje was dat bij het instappen van de Sprinter (uitgevoerd door NID) ik een stukje weggleed over een plas kots. Beetje nadeel van visueel beperkt zijn. -o-
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Gisteren (april dus) van Rtd naar Gz gegaan. De Fyra was toeslagvrij tussen Shl en Bd, maar die ik had gepland reed niet. De IC naar Ehv (normaal Venlo) wa s relatief rustig. In Bd moet je goed doorrennn want de stopttrein naar Ht stopt tegenwoorddig op het oude postperron. Deze reed met twee Vtjes. Op de terugweg reed de stopttrein meet vertraging en stond voor Bd nog even stil waardoor het weer haasten was van 2 naar 6.
Het is een spectrum.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Hoe bedoel je dit?fogeltje schreef:Bedankt voor info's. Sorry dat ik nog een keer lastig doe, je weet nog of het jongetjes of meisjes waren?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Arnhemse bussen hebben een baby blauw dak (jongetjes), en Nijmeegse bussen een roze dak (meisjes).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten