Bordjestopic #8

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Fles »

Vintu de Jos en Beclean pe Somes had ik moeten hebben.

Maar waar is minimaal OF Oradea OF Curtici??

En van Cluj Napoca heb ik er nog eentje die je nu niet meer kan maken :P

En hoe kun je WEL Deva en NIET Simeria hebben? Waar is Salva?

En je was toch ook nog naar ALba Iulia geweest?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Caspar »

Ik ben lui, in Alba Iulia was het donker, de dag erop zijn we met de bus naar Sebes gegaan (12km verderop) dus station niet meer bij daglicht gezien helaas. Dubbel helaas want Alba Iulia is een van de weinige steden aldaar met gloednieuwe stadbussen, die hadden we ook niet meer gefotografeerd.
Simeria is inderdaad jammer, maar tijdens de locwissel ben ik brood en worst gaan halen bij de ''supermarkt'' tegenover het station.

Ik vind het eigenlijk erger dat ik Iasi niet heb, terwijl we daar 4x in 3 dagen op het station zijn geweest. :oops:

O... toch wel:
Afbeelding
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Ronald »

Mooi hoor :pos:

Iets dichterbij, maar tevreden over het resultaat van gisteren:

Afbeelding
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Caspar »

Vlamingen zeggen vaak "Amai zeg" als ze ergens verbaasd over zijn. Als ik het bordje van Amay zie, hoor ik in gedachte zo'n Vlaamse tante dat roepen :lol: Al heeft het waarschijnlijk niets met elkaar te maken. :)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Ronald »

Ik had hetzelfde idd. Alhoewel Amay in Wallonië ligt, maar dat terzijde...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Klaasje »

Volgens mij heeft Fles een nieuw bordje. Niet spoorgerelateerd maar toch..
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Thom91 »

:D
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Suus »

Op station Nieuweschans zijn alle bordjes vervangen door Bad Nieuweschans.
Afbeelding
Een voor en na staat hier
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Ronald »

Ik neem voortaan een heggeschaar mee :Y

Afbeelding
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Ronald »

En hierbij het resultaat van afgelopen maandag. Het was een erg productief rondje moet ik zeggen :Y

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Suus »

Goed om te weten dat jij net zoals ik nog wat bordjes heb gemist (op Heverlee, Oud-Heverlee en St.-Joris-Weert) die ik ook pas achteraf ontdekte, dus we kunnen nog een keer samen terug _O-

Ik mis ook de zeer artistieke gevelsteen van Court-St.-Etienne trouwens :oops:

Verder een erg mooi resultaat, dat bord van Lobbes had ik niet gevonden en dat gigabord van Solre-sur-Sambre had ik helemaal nooit ontdekt want bij bij was die struik helemaal groen vorig jaar :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Ronald »

Deze?

Afbeelding

Sint-Joris-Weert, Oud-Heverlee en Heverlee heb ik ook niet gezien, zat zeker links :X
Verder heb ik dat stationsgebouw van Wijgmaal gemist. Misschien nog meer maar dat weet ik niet...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Suus »

Ik zat scheef te kijken, my bad.

Je hebt Wijgmaal (mislukte foto). Gebouw was echter zoals je ziet al half ingestort toen ik deze foto nam dus of het er nog staat...
Afbeelding

En je hebt nog Haacht
Afbeelding

Boortmeerbeek heeft ook zo'n bord op het gebouw zichtbaar vanuit de trein maar die heb ik niet. Beide hebben het aan de kant van Mechelen zitten, maar het gebouw van Haacht staat aan de noordkant van het spoor en dat van Boortmeerbeek aan de zuidkant van het spoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Gekko123 »

Voor de liefhebbers: op het toekomstige station Utrecht Leidsche Rijn zijn bordjes geplaatst. In ieder geval op het perron richting Utrecht Centraal. De andere kant op heb ik niet kunnen zien.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Suus »

Ook op het perron richting Woerden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #8 (5 foto's)

Bericht door Suus »

Gisteren een rondje door Niedersachsen en Bremen gedaan met Fles, hier wat leuke resultaten
Afbeelding
Het al een behoorlijke tijd gesloten Osnabrück-Eversburg
Afbeelding
Het seinhuis van Bremen-Vegesack, het bord gebruikt nog een DIN-lettertype.
Afbeelding
De verschrikkelijke irritante bordjes richting HB-Farge, deze is uiteindelijk goed gelukt maar ze lezen niet prettig en fotografeerbaar zijn ze evenmin.
Afbeelding
Achter de bosjes bij Bremen-Neustadt...
Afbeelding
En niet alle restanten van Ihrhove blijken opgeruimd te zijn...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Meltrain »

Het blijft vreemd dat HB voor Bremen staat. :P
Al weet ik wel waarom hoor, Hansestadt Bremen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Daniel »

Wat is er eigenlijk zo slecht leesbaar en fotografeerbaar aan dat bordje van Bremen Mühlenstraße? Hangen ze te dicht op 't spoor ofzo? Op de foto vindt ik de leesbaarheid wel meevallen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Suus »

Het contrastverschil tussen grijze letters en wit is niet heel erg groot en als de achtergrond dan wittig is (bijvoorbeeld door een wolkenlucht of een wit gebouw heb je al heel snel last van overbelichting. Kan je wel weer ingrijpen maar je hebt niet bijzonder veel tijd bij dit soort stations om dat allemaal goed in te stellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Geert »

Maar dat is vooral een belichtingsprobleem bij het fotograferen, zijn ze met je ogen ook slecht leesbaar of valt dat wel mee?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Suus »

Vlak ernaast is het leesbaar, op een iets grotere afstand wordt het al snel lastiger. Het wit reflecteert ook snel bij zonlicht en het grijs is dan nauwelijks leesbaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Ronald »

Nice, leuke rit :P . Helemaal naar Farge geweest neem ik aan? En vanaf Osnabrück via Cloppenburg of Vechta?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Suus »

Via Vechta. We hoopten ook Vechta Stoppelmarkt mee te kunnen nemen maar de bordjes waren van de standaards gehaald en ergens opgeborgen :cry:

En inderdaad helemaal naar Farge, als je toch de RS1 gaat doen kan je het maar beter helemaal doen. Is nog best een pokke-eind, bij Bremen-Farge staat een bordje dat het centrum nog 26 kilometer fietsen is :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Ronald »

Bee schreef:Via Vechta. We hoopten ook Vechta Stoppelmarkt mee te kunnen nemen maar de bordjes waren van de standaards gehaald en ergens opgeborgen :cry:
Niet zo vreemd, dat station wordt volgens mij maar een paar dagen per jaar bediend (bij een of andere festiviteit, een soort Almere Strand dus).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #8

Bericht door Suus »

Ik had foto's gezien toen de Stoppelmarkt was dat er bordjes op het station zitten, netjes in DB-huisstijl. In mijn optiek haal je dat soort bordjes niet zo snel weg maar hier doen ze dat blijkbaar wel.

Nog zoiets was trouwens Wildeshausen. Fles had vorig jaar nog een Futura op de gevel gezien, maar die moest eigenlijk over want er stond een steiger voor. Meer dan een jaar later stond die steiger er nog steeds en waren beide Futura's ook nog van het gebouw geschroefd :( Wel weer gezien dat Holdorf twee extra's heeft die we dan weer gemist hebben omdat we het niet wisten en we verkeerd zaten :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten