OVer je reiservaringen in mei 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Wubbo »

Nu Koninginnedag voor de eerstkomende jaren achter de rug is, is het tijd voor het topic voor mei.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door marvinkok »

Nou, ik zit nu in stel 4060 in de t1628 en daar is goed te zien dat het koninginnedag was... Wat een teringbende. Eerder ging er in Es nog wel eens een schoonmaakploeg doorheen, toch een kering van 30 minuten maar dat is duidelijk niet gebeurd...
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door TLP »

De maand brgint goed als je net op Schiphol je toeslagkaartje koopt en vervolgens te horen krijgt:
'Dames en heren, de Fyra naar Breda zal worden omgeleid wegens een defecte trein op de hogesnelheidslijn.' Alsof de duvel ermee speelt
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Jef400 »

Het wordt interessanter en interessanter. Staan nu op Den Haag mariahoeve
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Thom91 »

Wat moet ik met dat bericht?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Meltrain »

Blijkbaar zitten TLP en JeffreyMeijer in dezelfde Fyra, die niet over de HSL ging maar via Ledn en om 9:33 stilstond bij Gvm. :P
En dat is gewoon een reiservaring, zoals er wel honderden per maand zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door JWM »

Meestal rijden ze na zo'n storing de komende uren helemaal niet. Een omgeleide Fyra tussen Schiphol en Rotterdam is redelijk zeldzaam :D
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Geert »

Er reed vanmorgen wel een gekoppelde (dubbele) Thalys door Rotterdam richting het noorden, over de oude lijn.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door TLP »

JWM schreef:Meestal rijden ze na zo'n storing de komende uren helemaal niet. Een omgeleide Fyra tussen Schiphol en Rotterdam is redelijk zeldzaam :D
Ongetwijfeld, maar je moet toch wat als het, zoals in dit geval, pas bekend wordt als de trein al vertrokken is (naar Schiphol). Overigens reed de trein bij aankomst in Breda ook gewoon terug, weliswaar met een kwartier vertraging.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

marvinkok schreef:Nou, ik zit nu in stel 4060 in de t1628 en daar is goed te zien dat het koninginnedag was... Wat een teringbende.
In de t1718 was dat ook al behoorlijk goed te zien. Maargoed, als een van de eerste treinen die in Enschede opstart zou het materieel best direct gekeerd kunnen zijn na het rijden van een extra trein uit Amsterdam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door webguy »

Er werd vanochtend ook extra personeel ingezet om de boel weer schoon te kunnen keren. Daarnaast reed de allerlaatste trein geloof ik als "veegtrein" - niet gepubliceerd in de planner en pas op het laatste moment bekend, zodat 'gestrande' reizigers toch nog thuis komen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Etienne »

Vanochtend had ik een sollicitatie voor stage. Op de terugweg daarvan liep ik naar de bushalte en toen ik net de hoek om liep kwam de bus vrolijk met -3 door. Daardoor moest ik wachten op de volgende bus, maar die sluit niet aan op de busknoop op de Verdilaan in Naaldwijk. :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Anne »

TLP schreef:De maand brgint goed als je net op Schiphol je toeslagkaartje koopt en vervolgens te horen krijgt:
'Dames en heren, de Fyra naar Breda zal worden omgeleid wegens een defecte trein op de hogesnelheidslijn.' Alsof de duvel ermee speelt
Defecte trein ter hoogte van Benthuizen.
Reizigers zijn met andere trein geëvacueerd.
Bericht NOS
Mag je blij zijn dat het niet in de tunnel was.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Gekko123 »

Gisteren begin van de avond stonden er drie VIRM-IV-stellen op spoor 3 te Delft, waarvan 2 niet aan het perron. Deze twee waren gekoppeld, de andere stond een eindje verder nog wel langs het perron. Geen idee waarom die stellen daar stonden te wachten op hun volgende inzet. Het stel langs het perron toonde overigens op het bestemmingsdisplay Delft, dus dat klopte wel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

Is dat niet een schuttrein voor tijdens Koninginnedag geweest soms? Waarbij de vraag natuurlijk wel is waarom die er dan op 1 mei in de avond nog stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Dexter »

Vanmiddag was ik de s2600 naar Vs aan het rijden en was net vertrokken uit Bzl, toen er ineens aan de noodrem werd getrokken. Als je nog niet harder rijdt dan 30 km/h en je het perron nog niet volledig hebt verlaten, is het niet toegestaan om een noodremtrekking te overbruggen. Er kan dan iets zijn misgegaan tijdens het vertrekproces, er kan iemand tussen de deuren klem zitten of tussen het perron en de trein zijn gevallen. Dus ik zette meteen mijn trein stil en riep de hc op of hij wilde gaan kijken, de noodremtrekker waaraan getrokken was bevond zich in de vierde bak van voren gezien. Ik keek vanuit mijn cabinedeur naar achteren - mijn achterste twee bakken stonden nog langs het perron - en zag bij de achterste bak een paar mensen op het perron staan roepen en wijzen, het leek er in eerste instantie op dat er iets naars was gebeurt. :shock: Gelukkig bleken dat achteraf een paar mensen te zijn die nog mee wilden.

De hc zei dat hij de noodremtrekker niet kon vinden en nadat ik de treindienstleider en de reizigers had ingelicht, ben ik ook de trein in gegaan om op onderzoek uit te gaan. In de vierde bak onderin in de 1e klas vond ik de noodremtrekker die bediend was en vroeg aan de mensen die daar zaten of ze wat hadden gezien. "Ja, HIJ WAS HET!" riepen ze bijna in koor en wezen naar een man met een koffer. Toen ik vroeg waarom hij aan de noodrem had getrokken, antwoordde hij: "¿Hablas español?" en keek me schaapachtig aan. Dus ik zei: "Alarma!" en wees naar de noodrem waaraan getrokken was en vroeg: "Por qué?" De man had kennelijk niet verwacht dat ik een beetje Spaans sprak, liep vuurrood aan en stamelde: "Toilet? Het bleek dat de man dacht dat de noodrem de klink van de toiletdeur was... :roll: :lol: Ik draaide de noodremtrekker terug en zei: "Señor, digas me perdón?" De man maakte een bid-gebaar en zei: "Mea Culpa!" (Ik wist het Spaanse woord voor boete niet, dus dit was de next-best oplossing) :mrgreen:

Inmiddels had ik bijna 15 minuten stilgestaan door het tijdrovende zoeken en communicatie met de treindienstleider, bijsturing, hc en reizigers en waren ook de overwegen op het baanvak in storing gegaan, waarvan eentje vlak voor mijn trein. Dat gebeurt automatisch als een overweg langer dan 5 minuten dicht blijft. Dus ook die moest ik allemaal voorzichtig berijden en kwam er nog wat vertraging bij. Tussen Gs en Arn liep er ineens een loslopende hond op mijn spoor me tegemoet, een grote zwarte bouvier, hij had totaal geen notie van mijn trein. :shock: Ik ging op mijn typhoonpedaal staan en gelukkig ging hij door het getoeter opzij, ik miste hem maar op een haartje. Ik kon nog net op tijd de machinist van de tegentrein alarmeren, die ook al met een flinke snelheid in de buurt was en hoop dat die hem uit het spoor heeft gehaald of gejaagd, want honden vind ik altijd zielig. Op de terugweg liep hij er gelukkig niet meer.
Vallend blad maakt rails glad.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Jef400 »

Wat wordt er gekloot op verkeerstechnisch gebied vanmiddag in Amsterdam Centrum
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Suus »

Verklaar je nader (en graag direct als je zoiets schrijft) of plaats het niet, want dit is nutteloze paginavulling :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Vinny »

Er wordt altijd hopeloos verkeerstechnisch geklooit in Amsterdam-Centrum. Deels ligt dat ook aan langdurige projecten die in Amsterdam altijd nog wat langer duren waardoor projecten elkaar behoorlijk in de weg kunnen zetten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Suus »

In IJlst zijn ze lekker bezig wil je zeggen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Klaasje »

Maar in IJlst is de noodzaak minder.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Vinny »

Bee schreef:In IJlst zijn ze lekker bezig wil je zeggen :wink:
Ze schijnen wat aan de overwegen te doen daar. Ik merk er nooit wat van behalve dat er incidenteel wat zakken spoorgrind staan en gele bordjes geplaatst worden. Kijk zo kan het dus ook :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Suus »

Waar het op neer komt is dat je steeds tegen iets aanschopt dat zogenaamd niet goed gaat, wat loze dingen plaatst maar eigenlijk net zo goed als de rest hier weet dat je in het centrum van Amsterdam altijd schuring hebt tussen de grote aantallen mensen (het is nu vakantie dus er zijn heel veel toeristen) en het normale werk dat door moet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Vinny »

Dat zeg ik toch ook :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

Momenteel is er een verstoring tussen Rotterdam en Gouda. Bizar genoeg blijkt dit te leiden tot het opheffen van de s500 en s12500 tussen Rotterdam en Amersfoort :? Geen idee waarvoor dat nu nodig is, zelfs met het beperkte spoorgebruik in Utrecht vandaag moet het makkelijk mogelijk zijn de (12)500 daar op z'n tegentrein te laten keren, dat scheelt welgeteld 3 minuten in de perronbezetting (en beide treinen staan er normaal toch al even tegelijk).
Maarja, je zal toch een trein moeten spoorwijzigen, da's wel spannend hoor dus dat doen ze dan maar niet :neg:

Vreemd genoeg geeft de planner trouwens bij het plannen van Utrecht - Den Haag ook een melding van een verstoring, terwijl er op dat traject geen is (alleen Utrecht - Rotterdam rijdt immers niks)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten