OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:De wegen van Connexxion zijn ondoorgrondelijk... door het ontbreken van scholieren is lijn 65 deze week behoorlijk rustig, dus was het wel wat opmerkelijk dat er vanmorgen juist een gelede op de rit van 7.31 uur uit Utrecht naar Nieuwegein reed. Al maandenlang rijdt die rit met een, soms behoorlijk volle, 12-meterbus.
Nu zijn de geledes waarschijnlijk over, na de vakantie niet meer :P
"Een touringcar is geen bus"
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door hauptbahnhof »

reisthijs schreef:
hauptbahnhof schreef:Vanochtend de t4012 met 3x Plan-V. Toch maar met de metro gereisd dus. :N
Belachelijk. :neg:

(En dan bedoel ik natuurlijk niet de afwijkende materieelinzet, maar jouw reactie daarop.)
Mag ik die treinen geen klotetreinen vinden? Hoop herrie, al helemaal tijdens het remmen. En je kunt amper door die ramen kijken. Dus als ik ze kan vermijden, doe ik dat. De metro kwam een halve minuut later en had een perfecte aansluiting.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door Gekko123 »

Het viel te verwachten, en vandaag was het dan ook eindelijk zo ver: er reed vanochtend een ex-QBuzz MAN van de RET op lijn 40.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door reisthijs »

hauptbahnhof schreef:Mag ik die treinen geen klotetreinen vinden?
Natuurlijk mag je er van vinden wat je wilt. Daar wil ik ook niet over in discussie gaan.

Het gaat mij vooral om het idee dat je een trein of metro later neemt alleen maar omdat het materieeltype je niet bevalt. Dat vind ik gewoon idioot.
hauptbahnhof schreef:De metro kwam een halve minuut later en had een perfecte aansluiting.
Dan snap ik al helemaal niet waarom je over die trein zeurt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door hauptbahnhof »

Nou jah, iedereen mag zelf bepalen wat ze doen, en in dit geval of ze liever niet met oude treinen reizen. Ik vermeld dus alleen dat ik liever niet met Plan V reis, tenzij het niet anders kan, bijv een serie die alleen met betreffende materieel zou rijden. Dat was 'm.

En over zeuren gesproken... commentaar over mijn keuze(s), dat noem ik pas zeuren.

En begrijp best dat niemand aan jouw antieke treinen mag komen, maar dat is jouw keuze en smaak. Niet de mijne.
En voor mij is deze non-discussie over.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door Daniel »

fogeltje schreef:Nu zijn de geledes waarschijnlijk over, na de vakantie niet meer :P
Utrecht heeft geen vakantiedienst in de meivakantie :wink: Zullen wel wat teveel Amba´s stuk zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door Thom91 »

9520v in t2265 en 9525v in t12755
Komt wel goed schatje.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door 010jongen »

Die gelede bussen in Utrecht rijden vaak op ritten waar het totaal niet nodig is. elke middag rond 17.20 is er bijv. een rit van lijn 48 van Houten naar Nieuwegein met een gelede bus waar hooguit 2 passagiers inzitten...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door Daniel »

010jongen schreef:Die gelede bussen in Utrecht rijden vaak op ritten waar het totaal niet nodig is.
De laatste tijd wel vaker ja. Zo zit er standaard een omloop in die nog voor de echte spits uit halfleeg als 47 uit Houten naar Utrecht komt om vervolgens in de tegenspitsrichting een rit op de 50 tot Driebergen te rijden (en als 'ie daar aankomt is de spits alweer voorbij, tja) Heb die bewuste rit tot op heden alleen nog lucht zien vervoeren.

Wel nuttig is de gelede op een 63 die rond 8.00 uur op Utrecht Centraal aankomt, die rit is altijd zeer goed bezet. Maar tegelijk met de rare inzet van die geledes is het vallen er voor mij 's winters iets van 8 reismogelijkheden per uur weg doordat lijn 65/66 dan werkelijk geen reiziger meer kan meenemen zo vol zit die Amba met scholieren. Heb zelf dan wel genoeg keuze uit andere lijnen, maar je zal maar in Nieuwegein-Plettenburg werken en aan het eind van de middag naar huis willen. Dan kan je niet anders dan je nog in die 65 of 66 proppen (of meerdere ritten voorbij laten gaan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door marvinkok »

Viel me vandaag op dat er in Amersfoort op het opstelterrein aan de westkant helemaal achterop een rode plan U staat met een Syntus-logo erop. Heeft deze ook daadwerkelijk in dienst gereden voor Syntus, en waarom staat ie daar, en niet tussen alle andere in staat van ontbinding verkerende U-tjes?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door Daniel »

Dat zal een stel van een van de Plan U-stichtingen zijn, volgens mij stonden er altijd twee rode in Amersfoort. Een Syntus logo heb ik er echter nooit op gezien, dus dat moet iets recents zijn dan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door Karl »

(Eh, waarom is dat belachelijk? Voor een treinnerd is het misschien prima, maar als je een normale reiziger bent is het oud aftands materieel.)
Het is een spectrum.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door Jurre »

Gekko123 schreef:Het viel te verwachten, en vandaag was het dan ook eindelijk zo ver: er reed vanochtend een ex-QBuzz MAN van de RET op lijn 40.
Later op de middag reed er ook een MAN op lijn 38. Zelfde misschien? Dit betrof bus 1031.
Vanmorgen reed er een Wright Commander op lijn 4 in Dordt.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door Milco »

Helemaal vergeten: gisteren zag ik op het terrein van de Renault-garage in de Markerkant in Almere een Fiat Tribus Civitas staan in de blauwe Arnhemse kleuren van Breng met wagenparknummer 1015.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door Daniel »

Jurre schreef:Vanmorgen reed er een Wright Commander op lijn 4 in Dordt.
Da´s een aparte, d´r staan namelijk geen Wrights in de stalling Dordrecht en de er zijn geen koppelingen (meer) tussen streek- en stadslijnen. Kennelijk een hybride zo goed stuk dat ze er eentje uit Alblasserdam hebben laten overkomen.

Vanmorgen had ik trouwens wederom een Citaro G op de lijn 65 van 7.31 uur vanaf Utrecht Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door Meltrain »

Karl schreef:(Eh, waarom is dat belachelijk? Voor een treinnerd is het misschien prima, maar als je een normale reiziger bent is het oud aftands materieel.)
Het is namelijk comfortabel materieel met lekker zachte banken, voldoende beenruimte en een toilet, iets wat niet van al het materieel gezegd kan worden. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door Jurre »

Daniel schreef:
Jurre schreef:Vanmorgen reed er een Wright Commander op lijn 4 in Dordt.
Da´s een aparte, d´r staan namelijk geen Wrights in de stalling Dordrecht en de er zijn geen koppelingen (meer) tussen streek- en stadslijnen. Kennelijk een hybride zo goed stuk dat ze er eentje uit Alblasserdam hebben laten overkomen.
Aanvullende informatie: reed rond 11.25 in het centrum van Dordrecht richting Wielwijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door Daniel »

Hmm, dan zouden er toch al helemaal voldoende hybrides beschikbaar moeten zijn. Tegenwoordig is de inzet in Dordrecht zodanig dat er in het dal minder 12-meterwagens nodig zijn namelijk. (In de vorige dienstregeling reed lijn 2 in het dagdal met de bussen die na de spits vrijkwamen en in de spits met midi's)
Lijn 4 is wel een gebruikelijk inzetgebied voor afwijkend materieel trouwens omdat die elk uur in de stalling komt waardoor makkelijk uitgewisseld kan worden.

Voor wat betreft de afwijkingen: t11759 vandaag met 7 bakken en achterblijvers, hadden er eigenlijk 10 moeten zijn in de vrijdagmiddagspits.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door Suus »

Er reed vannacht een Citea op lijn 357 (Centraal Station - Bijlmermeer) van het GVB. Normaal rijden er op deze lijn alleen gelede Citaro's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door Suus »

De t141 vanochtend was een wat vage trein vanochtend. Rijtuig 5 ontbrak, reizigers met een reservering voor dat rijtuig mochten plaats nemen in een nummerloos ex-IR rijtuig (zoals we in Nederland kenden als ICL) tussen rijtuig 8 en 9. Daarnaast was het reserveringensysteem kapot...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door Suus »

Op verzoek van Thom91:
Afbeelding
Gisteren een VIRM in de s5800 (de overige treinen reden wel met SGM). Ging allemaal niet zo snel, we hadden +5 in Naarden-Bussum maar als reiziger in de eerste klas kon ik deze comfortupgrade wel waarderen natuurlijk :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door Daniel »

Omdat IC t141 met een defecte loc net buiten Amsterdam Centraal strandde moest voor IC t147 een andere oplossing gevonden worden. In plaats van een 1700 werd deze zodoende gereden met Fyra-loc 186.120 aan kop, hier ter hoogte van de Eemweg in Soest.
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door Milco »

Mooie plaat! :pos:

En Fyra breidt zich ook snel uit zeg! Ik hoor het al omroepen: "* ding dong* Meine Damen und Herren, Fyra nach Bad Bentheim, Hannover und Berlin..." :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door Daniel »

De 186.120 kwam als t144 weer terug richting Amsterdam, hier te Amersfoort...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #22

Bericht door Michael »

Er reed vandaag weer eens een Ambassador op lijn 19 van Breda naar Hulst in plaats van een Volvo.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten