Verbouwing station Utrecht Centraal

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Free Record Shop gaat op alle stations weg. En wat die twee AH to Go's betreft: het moet haast wel iets met de bouwfasering te doen hebben want nu zitten ze wel heel dicht op elkaar. Amsterdam Centraal heeft ze tenminste nog enigzins verspreid en niet recht tegenover elkaar in dezelfde doorgang.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Anne »

Gisteren via Utrecht gereisd omdat ik even wat bij Charlie Chius wat wilde eten.
Verdwenen op de vertrouwde locatie en geen nieuwe locatie kunnen vinden.

Was een paar weken terug ook al het drankenwinkeltje kwijt dat in de Jaarbeurstraverse zat.
Kon je voor een redelijke prijs je fris en bier halen. Had ook de wat betere biertjes dan in de stationsketens.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Charlie Chius is daar al een aantal maanden weg, zou ook iets met de verbouwingen te maken moeten hebben al gebeurd er helemaal niets.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door webguy »

Het is de bouwkeet geworden lijkt het :P En Charlie Chiu heeft nog wel ergens anders een vestiging - ergens in Overvecht ofzo.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Wubbo »

Klopt, winkelcentrum Overvecht. Niet echt bereikbaar met de trein (wel met de bus trouwens).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

'tis maar een kaal gat boven de sporen nu, zo zonder de Jaarbeurstraverse. Het stuk wat boven de sporen gelegen was is nu verwijderd, maar het resterende deel grenst nog zo dicht aan spoor 19 dat daar waarschijnlijk nog wel een keer een buitendienststelling voor zal moeten volgen.

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Wubbo »

Ze waren trouwens lekker bezig met steigers en dingen op het perron op spoor 14A, toch maar goed dat dat dit weekend ook buiten dienst was ;-)

Spoor 15 t/m 19 gaan nog een aantal keer buiten dienst, ook voor hijswerkzaamheden over de sporen heen (maar vast ook nog voor wat restanten sloopwerk).
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Aking »

Het viel mij vandaag op dat er bovenaan de roltrap van spoor 5/7a een schot is geplaatst, als het ware tussen de roltrappen in.

Je kunt vanaf de "jaarbeurskant" dus alleen nog maar omhoog en aan de "stadskant" alleen nog maar naar beneden...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Vermoedelijk ter voorkoming van hoofdpijn. Als ik het goed gezien heb in de afgelopen tijd zit er daar zo'n grote blauwe balk ter ondersteuning van de nieuwe kap zolang de constructie nog niet volledig klaar is.

Onlangs zijn trouwens op de plek waar voorheen het GWK zat een Kiosk en een mini-Broodzaak geopend, aannemelijk vooruitlopend op de eerstvolgende bouwfase aan de stadskant van het station.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Suus »

Aking schreef:Het viel mij vandaag op dat er bovenaan de roltrap van spoor 5/7a een schot is geplaatst, als het ware tussen de roltrappen in.

Je kunt vanaf de "jaarbeurskant" dus alleen nog maar omhoog en aan de "stadskant" alleen nog maar naar beneden...
Daar wordt elke dag mee gekloot: als de trap op spoor 5b/7b open is dan staat het schot tussen de roltrappen, als dat dicht is staat het schot er meestal niet. Soms houdt servicepersoneel dan weer het verkeer tussen de roltrap en de Ap to Go tegen en een andere keer is het er gewoon een mierenhoop, het is er sowieso veel te krap tijdens de spits.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Aking »

Er stond vanmiddag en vanavond toen ik er langskwam in ieder geval wel S&V personeel met een blauw afzetlint naast de togo inderdaad...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Suus »

Je hebt op sommige momenten vanuit de stationshal maar een toegang tot spoor 5/7, het is echt hopen dat dat deel van de stationshal snel klaar is. Met een beetje geluk kan ik dan ook nog twee minuten van mijn dagelijkse reistijd afsnoepen (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Vinny »

KM46 schreef:Twee AH2GO's op een station is dat niet een beetje (te) veel van het goede?
Ze halen hoge omzetten per vierkante meter winkeloppervlak. Je bent dus niet snel van die smurfen af.
Voor een afwisselend winkelaanbod is het niet persé gunstig nee. Dat ben ik met je eens. Maar goed, de Wizzl die je vroeger had was én duurder én had een minder uitgebreid assortiment. :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door webguy »

Het is ook gewoon erg druk in de AH2Gos - veel kantoren rondom Utrecht Centraal en veel reizigers. Ruimte om de winkel groter te maken is er niet, dus maar zo. NS Stations is ook eigenaar van alle winkels, dus af en toe schuift er wat.
Bee schreef:... toegang tot spoor 5/7 ... Met een beetje geluk kan ik dan ook nog twee minuten van mijn dagelijkse reistijd afsnoepen (A)
Ik neem tegenwoordig de tunnel, scheelt enorm veel gedoe.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door reisthijs »

Grote kans dat over een tijdje weer één van die winkels gesloten wordt als het volgende deel van de hal gesloopt moet worden. Zo heb je nu dus een overgangsperiode dat er eventjes twee open zijn.
Aking schreef:Het viel mij vandaag op dat er bovenaan de roltrap van spoor 5/7a een schot is geplaatst, als het ware tussen de roltrappen in.

Je kunt vanaf de "jaarbeurskant" dus alleen nog maar omhoog en aan de "stadskant" alleen nog maar naar beneden...
Dit is wel veel beter dan in het begin, toen stond dat schot niet tussen de roltrappen in maar aan de zijkant, zodat omhoog én naar beneden langs de "stadskant" moest. Dat gaf nogal grote opstoppingen.

Van de week was de situatie een keer extra onhandig: de trap was afgesloten, aan de b-zijde gingen beide roltrappen omhoog, aan de a-zijde was de roltrap omlaag stuk... Dan is de toegang naar 5/7 wel heel erg beperkt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door deadlock »

Twee AH2Go's op Ut is echt geen overbodige luxe en drie ook niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door wouter15 »

Weet iemand toevallig waar de inlichtingenkiosk van het GVU komt na het sluiten van busstation Noord? Dat vroeg ik me opeens af.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Ik heb ooit iets gelezen over een servicepunt van de gezamelijke busvervoerders in de stationshal. Dat zou in het nu al geopende nieuwe deel van de hal moeten komen en laat daar nu ook nog een ruimte leeg staan direct naast de roltrappen naar Busstation West...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door wouter15 »

Ze zeggen wel zo leuk dat Busstation Noord pas 13 juli gesloten word alleen ze zijn nu al bezig met de tegels enzo weg te halen. Ik zag ze tenminste vanmiddag bij de halte van lijn 452/474 en lijn 2 met een machine bezig en een stuk waar de bussen moeten komen lag al helemaal open. Geeft nogal wat opstoppingen af en toe in de spits (en daarbuiten)
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Zugführer »

Ze hebben vreemd genoeg zelfs een gloednieuwe stoeprand neergelegd, in het verlengde van de halte van lijn 11 zeg maar. Die halte voor de twee nachtbussen was de enige die nog "uit stak" volgens mij. Maar het busstation gaat over anderhalve maand dicht dus waarom ze dat gedaan hebben...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Suus »

Op de plaats waar vroeger het uitloopspoor lag van de sneltram is nu een bufferplaats voor zeven gelede bussen gemaakt. Op de plek van de vroegere eindhalte is nog eens plek voor drie bussen gemaakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Met "de vroegere eindhalte" bedoel je dan neem ik aan de halte "Centraal Station" die naast Busstation Noord lag? Bij de echte vroegere eindhalte, halte Moreelsepark naast Busstation Zuid, was het vanmorgen namelijk nog 'n zandbak dus dat zou wel erg snel geweest zijn. Op die laatstgenoemde plek zouden wel nog enkele extra halteplaatsen gaan komen om alle bussen die aan de centrumzijde blijven op Busstation Zuid kwijt te kunnen.

Sinds eerder deze week is er in de stationshal ook nog wat gewijzigd: de toegang tot de Katreinetoren loopt nu langs het zuidelijke uiteinde van de hal (vanaf de deur tussen trap en roltrap van perron 8/9 de nieuwe hal in aanbouw door)
De tijdelijke gang onder het in aanbouw zijnde dak door is nu vanaf de plek van de voormalige vaste trap naar perron 5/7 afgesloten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Suus »

Nee, de eindhalte naast Busstation Zuid waar tot voor kort werd gekeerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Hmm, dan zal ik scheel gekeken hebben. Was toch in de volste overtuiging dat daar vandaag nog vooral zand lag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door webguy »

Voor de zekerheid...
Afbeelding
Afbeelding

(en ja, slechte kwaliteit, op een of andere manier springt mn telefoon steeds zelf terug op de laagste resolutie :evil: )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten