OVer Missers in de Reisinformatie #28

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Daniel »

Het duurt even, maar Arriva is ook wakker geworden: vanmiddag zag ik, twee maanden na de verhuizing, zowaar een Arrivabus met "Utrecht Busstation West" als bestemming voorbij komen.
Als je op het zijdisplay van zo'n Ambassador uit het DAV gebied wilt kijken waar de bus heen gaat is het trouwens te hopen dat 'ie niet al te snel vertrekt, die displays scrollen wel heel erg langzaam :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door mb90 »

Bij de Amba's op lijn 90 van Rotterdam naar Utrecht zag ik het sinds april regelmatig langskomen. Bij de Wrights een hele enkele keer. Vandaag gingen bijvoorbeeld nog 2 Wrights naar het Jaarbeursplein...

Nog iets van Arriva DAV. De tijden zijn sinds 28 april aangepast en dus hangen er ook vertrekstaten per 28 april. De tijden in het weekend gelden echter pas vanaf 12 mei a.s. Op het Zuidplein hangen nu deze kleine blauwe blaadjes tussen de vertrekstaten om dit uit te leggen (lijn 91 vertrekt bijvoorbeeld op zondag nu nog 4 minuten eerder):
Afbeelding
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door zone5324bericht... »

Kreeg net een reisadvies van 9292, waarbij ik aanstaande maandag op pad wordt gestuurd om met een bus te reizen, die volgens Arriva in de (mei)vakantie helemaal niet rijdt.

en aangezien er in de Arriva DAV dienstregeling behoorlijke verschillen zitten, tussen de dienstregeling buiten en tijdens de vakanties, zal het me niets verbazen, dat meer resiadviezen van 9292 deze en volgende week (ma-vr) niet zullen kloppen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Daniel »

9292 kan vast weer niet overweg met verschillende vakantiediensten in dezelfde concessie (alleen de streek heeft immers een uitdunning in de kleine vakanties, stad Dordrecht niet)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Wubbo »

Vandaag wordt de s2600 omgeleid via Haarlem en is de s2100 opgeheven tussen Leiden en Amsterdam Centraal, maar dat blijkt alleen uit de reisplanner en is nergens aangekondigd.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Geert »

Wat gaat het belachelijk vaak mis met de informatie over werkzaamheden zeg :X
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Thom91 »

Nog meer bijzonder.
De s800 vertrekt vanaf 8A naar Ass, de omgeleidde s2600 vanaf 8B. Allebei naar Ass Laag. Hoe kan zoiets met de huidige plannormen?
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Thom91 »

Wubbo schreef:Vandaag wordt de s2600 omgeleid via Haarlem en is de s2100 opgeheven tussen Leiden en Amsterdam Centraal, maar dat blijkt alleen uit de reisplanner en is nergens aangekondigd.
Dat de IC over de Hanzelijn eruit ligt tussen Alm en Zl wordt ook nergens gemeld. Niet eens ingelegd tussen Zl en Lls.
Kortom: De afdeling reizigersinformatie heeft weer liggen slapen.
Komt wel goed schatje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Wubbo »

Thom91 schreef:Nog meer bijzonder.
De s800 vertrekt vanaf 8A naar Ass, de omgeleidde s2600 vanaf 8B. Allebei naar Ass Laag. Hoe kan zoiets met de huidige plannormen?
Ik zie ze op actuele vertrektijden precies andersom staan (s2600 van 8A, s800 van 8B). Dan kunnen ze tegelijk vertrekken, als de s800 via 9A naar SD rijdt en de s2600 van 8A via 8AW en 21 naar SB.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Thom91 »

Oh ik zie het ja. Foutje, dan kan het wel ja ;)
Komt wel goed schatje.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Daelea »

Over het zitten slapen : Het welbekende sneaky-inkorten van de s4900 vindt ook dit weekend weer plaats, deze rijdt alleen Ut - Ndb. Erg opvallend dat dit eigenlijk nooit genoemd wordt, maar wel consequent gebeurt bij werkzaamheden op de Flevolijn :?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Wubbo »

Hij is dit keer wel benoemd: in dit bericht wordt vermeld dat je via Weesp moet reizen.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door tsov »

Ja, dat was leuk vandaag. Ik moest om 13:45 op Schiphol zijn vanuit Amsterdam Centraal. Geen enkele aankondiging van werkzaamheden, alleen dat de Fyra niet reed. Nouja, dan heb je alsnog vier treinen per uur, zou je denken. Ik kwam om 13:15 Amsterdam Centraal binnenlopen, de trein van 13:14 was dus net weg. De Fyra stond grijs op de schermen, de trein van 13:29 was gewoon helemaal verdwenen, alleen leidde ik af dat die was omgeleid uit het feit dat er om 13:27 een opgeheven IC naar Den Haag stond en ook een IC naar Vs via Haarlem. Hoe kwam ik dan nog op tijd op Schiphol? m.ns.nl suggereerde mij om de s5400 te nemen en op Sloterdijk over te stappen op de Hemboog-express... Nouja, dan was ik tenminste nog op tijd.
De terugweg ging volgens hetzelfde stramien. Alleen toen zat die Hemboog-express lekker vol, aangezien hij natuurlijk slechts met losse SGM-III'tjes reed en het servicepersoneel op Schiphol wel alle toeristen had verteld dat dat ook een optie was om in Amsterdam te komen. Sowieso reed die trein vanaf Shl nog in een redelijke kwartierdienst met de s5800.
Lekker geregeld weer :neg:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Suus »

Leuk dat tegenwoordig de echte eindbestemming wordt getoond voor alle treinen, maar dit is toch ook niet handig :X

Afbeelding
Links de s4300, rechts de s5800 in Weesp.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Thom91 »

Deze afbeelding kan ook direct naar afwijkende materieelinzet :P
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Klaasje »

VIRM in de 5800 is niet echt gebruikelijk nee.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door JWM »

Als dat de enige trein is tussen Amsterdam Centraal en Schiphol is het geen overbodige luxe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Leuk dat tegenwoordig de echte eindbestemming wordt getoond voor alle treinen, maar dit is toch ook niet handig
Ahum, het probleem ontstaat hier juist doordat voor de s4300 niet de werkelijke bestemming wordt getoond, anders hoefde er immers niet onder te staan dat 'ie verder rijdt naar Leiden Centraal :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Suus »

In een normale situatie rijdt de s4300 slechts tot Hoofddorp, dus dit is wat er op de borden zou staan als er geen werkzaamheden zijn. Deze borden worden nog door BEPAC aangestuurd dus die tonen aanpassingen in de treindienst op deze manier.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:
Bee schreef:Leuk dat tegenwoordig de echte eindbestemming wordt getoond voor alle treinen, maar dit is toch ook niet handig
Ahum, het probleem ontstaat hier juist doordat voor de s4300 niet de werkelijke bestemming wordt getoond, anders hoefde er immers niet onder te staan dat 'ie verder rijdt naar Leiden Centraal :wink:
Ook zonder dat is het niet handig dat die s5800 Hoofddorp toont. Amsterdam Sloterdijk of Lelylaan was daar beter geweest: reizigers naar Schiphol en Hoofddorp kunnen beter met de s4300 mee.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Daniel »

In zo'n geval zou je eigenlijk de mogelijkheid moeten hebben tot iets wat men vroeger weleens op CTA's toepaste: een reeks tussenstops, dan bv. groot "Amsterdam Centraal" gevolg door de stops die daarna nog volgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Suus »

Wubbo schreef:Hij is dit keer wel benoemd: in dit bericht wordt vermeld dat je via Weesp moet reizen.
Ze hadden echter wel erbij mogen zeggen dat je uit Utrecht voor Weesp beter in Hilversum kan overstappen, daar is de overstap cross-platform, in Naarden-Bussum staat de kerende s4900 op spoor 2 en de s5800 naar Weesp op spoor 1 en aangezien die lift daar nog steeds niet klaar is :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Klaasje »

Daniel schreef:In zo'n geval zou je eigenlijk de mogelijkheid moeten hebben tot iets wat men vroeger weleens op CTA's toepaste: een reeks tussenstops, dan bv. groot "Amsterdam Centraal" gevolg door de stops die daarna nog volgen.
Zoiets dus:
Amsterdam Centraal
Diemen, Science Park, Muiderpoort,
Sloterdijk, Lelylaan Schiphol, Hoofddorp.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Geert »

Klaasje schreef:Zoiets dus:
Eerder dit:
Diemen, Science Park, Muiderpoort,
Amsterdam Centraal
Sloterdijk, Lelylaan Schiphol, Hoofddorp.
Wat vroeger wel vaak te zien was voor stoppers naar Hoofddorp:
...
Amsterdam RAI, Amsterdam Zuid
✈ Schiphol
Hoofddorp
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Wubbo »

Rijdt trein t1742 nou niet
Afbeelding
of wel tussen Gouda en Den Haag?
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten