OVer Missers in de Reisinformatie #28
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Voor de duidelijkheid, de t2842 (vanaf Gd, gesplitst van t1742) reed niet - dit ging tijdens de verstoring vandaag steeds zo: de s1700 / s11700 reden geheel naar Gvc. Op internet had het inderdaad duidelijker gemogen maar op de TBP's te Amf stond het wel duidelijk, namelijk
a-zijde IC Den Haag C, via Utrecht C en Gouda
b-zijde IC Rotterdam C, via Utrecht C, rijdt niet verder dan Gouda
Ook op de AV's werd dit vermeld:
IC Den Haag C / Rotterdam C
Rotterdam C: rijdt niet verder dan Gouda
a-zijde IC Den Haag C, via Utrecht C en Gouda
b-zijde IC Rotterdam C, via Utrecht C, rijdt niet verder dan Gouda
Ook op de AV's werd dit vermeld:
IC Den Haag C / Rotterdam C
Rotterdam C: rijdt niet verder dan Gouda
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Nouja duidelijk, behoorlijk krom eerder. Als de trein al in Utrecht zou splitsen en het Rotterdamse deel reed vervolgens tot Gouda dan was het logisch geweest. Nu suggereer je juist dat het achterste treinstel in Gouda wordt afgekoppeld. Men had er beter "Rijdt naar Den Haag Centraal i.v.m. seinstoring" ofzo neer kunnen zetten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Dat is zeker waar. Maar het vermelden van 'Rijdt tot Gouda' of 'Rijdt in zijn geheel naar Den Haag C' zou dan af kunnen hangen van of het stel voor de s2800 daadwerkelijk meegaat naar Gvc, of in Gd achterblijft.
Overigens geef ik toe dat deze info zeker voor de t11744 ( + t2844 ) aardig wat verwarring zaaide, daar deze trein met een los stel ICM-III reed. Een aantal reizigers was al benieuwd hoe ze die wilden splitsen :')
Overigens geef ik toe dat deze info zeker voor de t11744 ( + t2844 ) aardig wat verwarring zaaide, daar deze trein met een los stel ICM-III reed. Een aantal reizigers was al benieuwd hoe ze die wilden splitsen :')
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Probeer het anders met opentripplanner.nl. Zover ik kan zien zit de goede dienstregeling er in, DAV is zowiezo een aparte dienstregelingslevering van Stadsdienst Dordrecht ;) De OpenOV / GOVI appjes zoals OVinfo, tranzzit en ovapp doen het ook prima..Daniel schreef:9292 kan vast weer niet overweg met verschillende vakantiediensten in dezelfde concessie (alleen de streek heeft immers een uitdunning in de kleine vakanties, stad Dordrecht niet)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
In dit bericht zit nog een misser die ik zelf gisteren in Amersfoort ook al bij een later vertrekkende IC ontdekte.Thom69 schreef:Voor de duidelijkheid, de t2842 (vanaf Gd, gesplitst van t1742) reed niet - dit ging tijdens de verstoring vandaag steeds zo: de s1700 / s11700 reden geheel naar Gvc. Op internet had het inderdaad duidelijker gemogen maar op de TBP's te Amf stond het wel duidelijk, namelijk
a-zijde IC Den Haag C, via Utrecht C en Gouda
b-zijde IC Rotterdam C, via Utrecht C, rijdt niet verder dan Gouda
Ook op de AV's werd dit vermeld:
IC Den Haag C / Rotterdam C
Rotterdam C: rijdt niet verder dan Gouda
De a-zijde is in Amf het voorste deel van de trein. Het Haagse deel vertrekt als eerste uit Gouda en is dus het achterste deel.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Op diverse Utrechtse tramhaltes hangen 5 vertrekstaten, 2x lijn 60 2x lijn 61 en de spitstram en dat in een richting... Slordig. Snap niet wat er zo moeilijk aan is om het juiste neer te hangen
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Gisterochtend gaven de TB7s op Almere Centrum aan dat de 2600 ri Vlissingen niet reed. Door de "Schipholbrand". Dus ik wou de sprinter nemen naar Weesp en verder, komt er opeens een VIRM 6+4 aanrijden, springen de TBPs opeens op de 2600 en wordt er snel omgeroepen dat de trein toch rijdt.
Blijft apart dat ze tot 2 minuten voor vertrek niet wisten dat de trein allang wel weer reed en gewoon uit Lelystad was vertrokken.
Blijft apart dat ze tot 2 minuten voor vertrek niet wisten dat de trein allang wel weer reed en gewoon uit Lelystad was vertrokken.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Vanmiddag via de omroep op Utrecht Centraal: "hij doet 't". Dat bleek ja
Verder trouwens wel uitstekende informatievoorziening door de omroeper die Tuffy had uitgezet en alle vertragingen en aanpassingen door o.a. de storing bij Den Bosch handmatig omriep. Daarbij bleek wel dat een mens dat gewoon veel efficiënter kan. Met achter elkaar een spoorwijziging voor de ICE en de t11759 gevolgd door een advies voor reizigers naar Heerlen om de s800 te nemen was iedereen tijdig op de hoogte. Met het omroeptempo van Tuffy waren die treinen al vertrokken geweest voordat de omroep klaar was.
Verder trouwens wel uitstekende informatievoorziening door de omroeper die Tuffy had uitgezet en alle vertragingen en aanpassingen door o.a. de storing bij Den Bosch handmatig omriep. Daarbij bleek wel dat een mens dat gewoon veel efficiënter kan. Met achter elkaar een spoorwijziging voor de ICE en de t11759 gevolgd door een advies voor reizigers naar Heerlen om de s800 te nemen was iedereen tijdig op de hoogte. Met het omroeptempo van Tuffy waren die treinen al vertrokken geweest voordat de omroep klaar was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
De omroeper van gistermiddag laat weten blij te zijn met dit compliment. Hij was er vanmiddag weer en had het er weer druk mee, maar ik ben niet te lang gebleven en ben maar om gaan reizen. Had ik achteraf niet moeten doen, maar ja, dat wist hij niet (en ik ook niet ;-)).
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Iemand wel eens opgevallen dat er bij de omleidingen op de site van Connexxion soms spellingsfouten te zien zijn? :?
Hier even een gedeelte gekopieerd en geplakt van lijn 75, die van Amersfoort naar Leusden rijdt.
Ivm werkzaamheden aan de Middenweg/Asschatterweg rijd de lijn 75 niet via het ruige veld, hij rijd via de Groene-Zoom Noorderinslag.
Hier even een gedeelte gekopieerd en geplakt van lijn 75, die van Amersfoort naar Leusden rijdt.
Ivm werkzaamheden aan de Middenweg/Asschatterweg rijd de lijn 75 niet via het ruige veld, hij rijd via de Groene-Zoom Noorderinslag.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
In Amersfoort had het voorste stel van de s1700 vandaag "Gouda" op de koersdisplays staan, daar gaat zeker weereens iets niet goed in OBIS met de koppeling aan de s2800? Verwarrend, aangezien op de TBPs wel gewoon "Den Haag Centraal / Rotterdam Centraal" wordt aangegeven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
OBIS zit aan "de reisplanner" vast net als de Actuele Vertrektijden, de TBPs aan de Infoplus keten.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Dan vraag ik me toch af waar die bestemming dan vandaag kwam...
Ze hadden op Amersfoort trouwens zo te horen ook tussentijds van omroeper gewisseld: "Dames en heren" en "herhaling" waren een mannenstem, de rest van het omroepbericht een vrouwenstem
Ze hadden op Amersfoort trouwens zo te horen ook tussentijds van omroeper gewisseld: "Dames en heren" en "herhaling" waren een mannenstem, de rest van het omroepbericht een vrouwenstem
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Gisteren was het even ietsje verwarrend op Schiphol i.v.m. een aanrijding met een persoon tussen Delf en Schiedam, in combinatie met een defecte trein op de HSL (serieus, hoe vaak kom die defecte trein nu niet voor?).
- Eerst werd er omgeroepen dat de s2600 niet verder reed dan Delft, en dat reizigers naar Schiedam, rotterdam en verder toeslagvrij gebruik konden maken van Fyra.
- Toen werd er omgeroepen dat het niet bekend was hoe laat Fyra van 17:09 (die al gereed stond op spoor 5) zou vertrekken, i.v.m. de defecte trein. Tsja, niet eens een prognose mogelijk. 5 minuten later werd omgeroepen dat hij zou vertrekken.
- Op spoor 6 kwam de s2600, maar pas toen de deuren open waren werd het bordje 'Do not board' (die niet was veranderd van toen de vorige trein, die Schiphol als eindpunt heeft, er stond). Ook werd omgeroepen dat de s2600 gereed stond op spoor 6.
- In de trein werd vlak buiten de tunnel omgeroepen dat 'Zojuist is bekend geworden dat deze trein niet verder rijdt dan Delft'. 'Zojuist?' Op Schiphol wist de omroepster dat al. De OBIS-schermen in de VIRM meldden niks over een verstoring of businzet.
- Eerst werd er omgeroepen dat de s2600 niet verder reed dan Delft, en dat reizigers naar Schiedam, rotterdam en verder toeslagvrij gebruik konden maken van Fyra.
- Toen werd er omgeroepen dat het niet bekend was hoe laat Fyra van 17:09 (die al gereed stond op spoor 5) zou vertrekken, i.v.m. de defecte trein. Tsja, niet eens een prognose mogelijk. 5 minuten later werd omgeroepen dat hij zou vertrekken.
- Op spoor 6 kwam de s2600, maar pas toen de deuren open waren werd het bordje 'Do not board' (die niet was veranderd van toen de vorige trein, die Schiphol als eindpunt heeft, er stond). Ook werd omgeroepen dat de s2600 gereed stond op spoor 6.
- In de trein werd vlak buiten de tunnel omgeroepen dat 'Zojuist is bekend geworden dat deze trein niet verder rijdt dan Delft'. 'Zojuist?' Op Schiphol wist de omroepster dat al. De OBIS-schermen in de VIRM meldden niks over een verstoring of businzet.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Met meervoudige verstoringen gaat het systeem altijd de soep in. Dat is niet veel nieuws. Ik denk dat het beste is dat er een algemeen omroepbericht volgt met: "Er is momenteel geen of beperkt treinverkeer mogelijk in de richting Delft/Rotterdam. U wordt nader geïnformeerd over de treinen die daar heen zullen rijden". Het treinpersoneel kan dan vertellen dat ze een poging doen om in Rotterdam te komen (wellicht is de storing verholpen als je halverwege de reis bent), dat de trein wordt opgeheven of vertraagd raakt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Pendelbussen vertrekken van P en Q. Moeten al die huisvrouwen door de stationshal over het hele busstation naar P en Q. Hoeveel zullen er in de 159 naar Harderwijk/Zeewolde of 6 naar Noorderplassen stappen? Perron N was een betere optie geweest.Milco1995 schreef:Informatie van NS over Libelle Zomerweek op Almere Strand van 13 t/m 19 mei: http://www.ns.nl/reizigers/acties-en-ui ... venementen
Maar, waarom nergens genoemd dat Almere Poort ook gebruikt kan worden? :?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Ze kunnen dan beter de 6 van hetzelfde perron laten vertrekken als de 3 naar de Molenbuurt. Die stopt daar toch alleen in de spitsuren. De 159 zou dan tijdelijk naar de halte vóór lijn 3 naar Almere Haven kunnen, waar altijd die POD-busjes staan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Op de perrons zijn spandoeken aanwezig dat reizigers voor de Libelle Zomerweek de uitgang direct naar het busstation moeten gebruiken, niets stationshal voor al die kwebbelende huisvrouwen. Er wacht ze nog wel een andere verrassing...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
We gaan het vanzelf merken. We weten inmiddels dat forumgebruiker Klaasje niet zo'n fan van de oplossing is, dat hoef ik dus niet overduidelijk opnieuw te gaan zeggen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Aan het begin van de middag kwam ik deze tegen, let daarbij even op de combinatie actuele tijd / vertrektijd / melding:
Leek eerst aan de vervoerder te liggen (bus meldt zich op de uitstaphalte aan op de nieuwe rit en rijdt vervolgens langs de instaphalte naar de buffer toe), maar dat was het toch niet. Vandaag is in DAV-streek een nieuwe dienstregeling ingegaan en 9292 toont dus nog doodleuk de oude tijden
En later vanmiddag was ineens de sneltrein weer terug (zag in Rijdendetreinen dat deze trein als 302600 reed)...
Die spoorwijziging is trouwens op zich al een misser want in Dordrecht vertrekt eigenlijk geenenkele trein van spoor 1A. De s1900 bovenaan het scherm stond bv. net met de kop op het wissel tussen A en B, dus eigenlijk gewoon op 1B. Qua TBPs komt zo'n trein op 1A ook alleen op de TBP helemaal voorbij de loopbrug te staan, terwijl op die net voorbij het wissel ook al 1A staat. Die oude verdeling in 1A/B/C was zo gek nog niet (afhankelijk van waar de trein werkelijk stond en niet stug aan de perronfasen vasthoudend). Vooral veel praktischer gezien de enorm lange A-fase en dat de treinen doorgaans logisch t.o.v. de ingangen stoppen, waardoor eigenlijk alle treinen een klein beetje over het wissel heen staan.
Leek eerst aan de vervoerder te liggen (bus meldt zich op de uitstaphalte aan op de nieuwe rit en rijdt vervolgens langs de instaphalte naar de buffer toe), maar dat was het toch niet. Vandaag is in DAV-streek een nieuwe dienstregeling ingegaan en 9292 toont dus nog doodleuk de oude tijden
En later vanmiddag was ineens de sneltrein weer terug (zag in Rijdendetreinen dat deze trein als 302600 reed)...
Die spoorwijziging is trouwens op zich al een misser want in Dordrecht vertrekt eigenlijk geenenkele trein van spoor 1A. De s1900 bovenaan het scherm stond bv. net met de kop op het wissel tussen A en B, dus eigenlijk gewoon op 1B. Qua TBPs komt zo'n trein op 1A ook alleen op de TBP helemaal voorbij de loopbrug te staan, terwijl op die net voorbij het wissel ook al 1A staat. Die oude verdeling in 1A/B/C was zo gek nog niet (afhankelijk van waar de trein werkelijk stond en niet stug aan de perronfasen vasthoudend). Vooral veel praktischer gezien de enorm lange A-fase en dat de treinen doorgaans logisch t.o.v. de ingangen stoppen, waardoor eigenlijk alle treinen een klein beetje over het wissel heen staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Ja 9292 is weer lekker bezig, om even de afgelopen twee weken samen te vatten.Daniel schreef:Aan het begin van de middag kwam ik deze tegen, let daarbij even op de combinatie actuele tijd / vertrektijd / melding:
Leek eerst aan de vervoerder te liggen (bus meldt zich op de uitstaphalte aan op de nieuwe rit en rijdt vervolgens langs de instaphalte naar de buffer toe), maar dat was het toch niet. Vandaag is in DAV-streek een nieuwe dienstregeling ingegaan en 9292 toont dus nog doodleuk de oude tijden .
5 Mei:
DAV vakantiedienstregeling niet in de planner.
Hemelsvaartdag 9 mei:
In plaats van de zaterdagdienstregeling zat de zondagsdienstregeling in de planner voor de bussen van Arriva en Veolia (SRE reed als op zondag).
Lijn 99 was daardoor ook FUBAR vanuit de Breng/SRAN kant, ondanks waarschuwingen vanuit OVinNL 2 dagen van te voren..
En vandaag weer gefaal in DAV, ik ben benieuwd of ze het vandaag nog fiksen of weer een hoop reizigers met een kluitje in het riet sturen. @9292 zag zelfs laat in de middag op hemelsvaartdag niets fout in de planningen op 9292 :')
Overigens die foutieve vertrekberichten bij beginhalte is idd iets wat vaak gebeurt, kan bijvoorbeeld al gebeuren als bus 2e in rij staat en naar voren rijdt als voorganger weg is. Een goede integrator negeert dat soort berichten, immers de kans is nogal klein dat er minuten te vroeg van een tijdhalte wordt vertrokken. 9292 doet dat dus niet, je ziet het dus nogal vaak "Bus is weg" terwijl die niet weg is.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
@Daniel: als er halverwege de route een nieuwe s2600 ingelegd wordt, heet deze altijd Sneltrein. Dit zie ik ook altijd op de AV's, in de NS-reisplanner en in de NS Hispeed-planner (die trouwens ook vertragingen, uitgevallen treinen en extra treinen weergeeft :pos: ).
Zo worden extra (ingelegde) sprinters vaak aangeduid als Stoptrein
Zo worden extra (ingelegde) sprinters vaak aangeduid als Stoptrein
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Owja, nog iets waar ik geen beeldmateriaal bij heb maar toch... in de tunnel op Rotterdam Centraal zijn naast de eerste nieuwe bankjes ook nieuwe borden voor de reisinfo geplaatst. Bovenaan in een blauwe balk staat er mooi "Reisinfo" en "Service" op, maar wat nu die reclameposter van het KNGF onder "Reisinfo" deed
De gele vertrekstaten zijn trouwens ook net te klein voor die borden.
De gele vertrekstaten zijn trouwens ook net te klein voor die borden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
KNGF, Reisinfo.. Tjah, als je het niet meer kunt lezen kan je beter toch eens contact opnemen met KNGF.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28
Zag van een week een foto voorbij komen ja. Die borden waren een beetje een verrassing begreep ik :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten