OVer je reiservaringen in mei 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Caspar »

Vanochtend om 10.20u reed de s1500 naar Amsterdam Centraal met een los ICMm 4tje vanuit Hoorn. De trein zat bomvol, en er moesten een hoop mensen staan. De enorme hoeveelheid bierdrinkende mannen op dat tijdstip viel me vooral op... Een paar mensen met fietsen moesten wachten op de volgende trein, omdat de machinist het niet verantwoord achtte als zijn vluchtweg gebarricadeerd werd, en verder was er geen ruimte in de trein voor een fiets door alle staande passagiers.

Verder nog een overvolle VIRM6 gezeten die werd omgeleid tussen Utrecht en Amsterdam door herstelwerkzaamheden, met ook daar een hoop staanplaatsen in de trein. In Amsterdam Centraal zag ik nog de sprinter naar Hoofddorp vertrekken met 5 bakken SGMm, waarbij een hoop mensen niet meer meekonden reizen, omdat de trein te vol was over de hele lengte. (meestal is alleen de achterste bak bij deze trein bomvol en voorin bijna leeg) Veel andere opties naar Schiphol zijn er helaas niet, dus ik zou als NS dan toch minstens met 3x SGMm3 rijden of 2x DDAR, zodat iedereen wel mee kan.
Drukte door een kampioensfeest kan je allicht niet voorzien, maar een mager treintje inzetten bij geplande werkzaamheden die al maanden bekend zijn... :neg:
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door wouter15 »

Daniel schreef:Momenteel is er een verstoring tussen Rotterdam en Gouda. Bizar genoeg blijkt dit te leiden tot het opheffen van de s500 en s12500 tussen Rotterdam en Amersfoort :? Geen idee waarvoor dat nu nodig is, zelfs met het beperkte spoorgebruik in Utrecht vandaag moet het makkelijk mogelijk zijn de (12)500 daar op z'n tegentrein te laten keren, dat scheelt welgeteld 3 minuten in de perronbezetting (en beide treinen staan er normaal toch al even tegelijk).
Maarja, je zal toch een trein moeten spoorwijzigen, da's wel spannend hoor dus dat doen ze dan maar niet :neg:

Vreemd genoeg geeft de planner trouwens bij het plannen van Utrecht - Den Haag ook een melding van een verstoring, terwijl er op dat traject geen is (alleen Utrecht - Rotterdam rijdt immers niks)
Misschien ging hij de mist in met de gecombineerde intercity Amersfoort - Den Haag/Rotterdam
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

Daarom stelde ik ook al dat je wellicht een keer een trein zal moeten spoorwijzigen, maar daar houdt het dan ook wel mee op.
In Amersfoort werden de ICs vanuit Zwolle op spoor 1 binnengenomen waarmee dus zowel de cross-platform overstap uit de (12)500 op de s1500 ri. Hilversum om zeep werd geholpen als die tussen de (1)1600 en (1)1700.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Suus »

Post Amersfoort wordt vandaag vanuit de uitwijkpost in Utrecht bediend, kan zijn dat het daarom niet altijd van een leien dakje ging daar vandaag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door ODRAIL »

Was dit een test?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

@Bee: Het lijkt me dat dat keren van de (12)500 op spoor 1 weinig te maken heeft met vanaf waar de post bediend werd, maar des te meer met het wel erg rigoreus snijden in de treindienst. De kering van die series is immers sowieso al wat te kort om de trein om te rijden via de Bokkeduinen en keren op 5B levert een conflict met de 71500 op.

Zodoende is keren in Amersfoort met die treinen gewoonweg niet handig als de rest van de treinen wel rijdt.

@KM46: Ongetwijfeld. Men doet met alle posten een uitwijkoefening de laatste tijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Vinny »

Japanse toestanden op het Friese spoornetwerk vandaag. Overvolle treinen tussen Stavoren en Leeuwarden. Op de terugweg merkte iemand op dat de "IR" Amsterdam-Leeuwarden de "Kampioensexpress" genoemd kan worden. Behoorlijk uitgelaten supporters in ieder geval.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Suus »

Rommelig vanochtend.

Liep om 8:22 het perron op van Amsterdam Bijlmer ArenA en de trein naar Nijmegen van 8:15 stond nog op het scherm. Om 8:25 verscheen een trein naar Maastricht (?) op de borden, om 8:30 kreeg deze +5 en daarna volgde een omroep dat de trein naar Heerlen niet verder zou rijden dan Utrecht. Uiteindelijk met +8 vertrokken van Bijlmer in een trein die enkele staanplaatsen had.

Wel kudo's voor de conducteur die vanaf Breukelen al begon met omroepen over het omreizen vanaf Utrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Meltrain »

Vinny schreef:Op de terugweg merkte iemand op dat de "IR" Amsterdam-Leeuwarden de "Kampioensexpress" genoemd kan worden. Behoorlijk uitgelaten supporters in ieder geval.
:lol:
Ach ja, de s1900 is toch ook de TU-Express? :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door tsov »

Dan had die ook nog in Enschede moeten stoppen ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Rommelig vanochtend.
Had ongetwijfeld te maken met, wederom, een brandmelding in de Schipholtunnel. De t1718 kreeg behoorlijk wat extra reizigers te verwerken op precies de dag dat deze toch al maar net de normale reizigers mee krijgt (´s maandags is deze om duistere redenen korter dan di-do).
Kennelijk reed de t11618 dus niet verder dan Hilversum, want als die naar Amsterdam Zuid had gereden zou het omreisadvies via Utrecht niet zo zinvol geweest zijn. Wel ook hier een keurig omroepbericht hoe op Schiphol te komen voor de binnenkomst in Utrecht. Aldaar was trouwens om 7.30 uur ook geen taxi meer te krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Jurre »

ProCity 3703 rijdt enigszins gehavend zijn rondjes in de omgeving Hilversum. Er missen wat plakletters en de complete lijnfilm mist.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door fogeltje »

Zaterdag wat afgereisd met een Dalurendagkaartje. Omdat ik 3x keer in de 99 moest gaan zitten, besloot ik een dagkaartje te kopen. En daarom ben ik naar Uden ook maar via Veghel gegaan, in de 25 is het dagkaartje ook geldig immers. 25 was na Gemert op mij en de chauffeur na leeg. We waren daardoor ook goed op tijd in Veghel en kon ik nog vlug even langs de Kiosk om een krantje te kopen (in Beek en Donk hadden ze die krant niet :') ). De 157 bleef even staan, chauffeur moest nieuwe kaartjes kopen. Daardoor kwam de aansluiting in Uden in gevaar. De chauffeur regelde aansluiting voor mij, maar nadat dit gebeurd was liepen we nog wat extra vertraging op door een graafmachine op de weg. Uiteindelijk heeft de 99 zes minuten (!) gewacht op mij. Dat vond ik netjes, maar had ik niet meer verwacht. Chauffeur zei ook dat hij eigenlijk niet zolang mag wachten. Maar hij had het toch gedaan :) Nog lekker mee zitten babbelen tot Nijmegen. Uiteindelijk heeft hij de vertraging deels goed kunnen maken. 's avonds moest ik nog even in Uden zijn, dus met de 99 terug en met de laatste bus weer naar Nijmegen. In Dukenburg kwam ik erachter dat de tijden van lijn 6 in mijn busboekje niet meer kloppen. De laatste rit op alle dagen vertrekt niet om 23:54 maar om 23:59. Dus dan zou ik al ruim 20 minuten moeten wachten. Daar had ik geen zin in, en ben gaan lopen. Om voor dat korte stuk een euro te betalen voor 5 minuten eerder op locatie, dat vond ik het geld niet waard. Uiteindelijk kwam ik lijn 6 in de Malvert zelfs nog tegen, zat vol met stapvolk richting Centrum. Ik vond het niet erg dat ik daar niet tussen heb gezeten.
"Een touringcar is geen bus"
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Jurre »

Rond 13:15 kwamen we bij Van der Madeweg naast de 19 (Zilvermeeuw) + 92 (CAF) te staan, die gekoppeld onderweg waren naar lijnwerkplaats Diemen. Zo te horen had de CAF een flink defect en er werd dan ook op aangepaste snelheid gereden. Ik kwam de combinatie tegen bij Van der Madeweg én tussen Van der Madeweg en Duivendrecht én ruim 5 minuten later ook bij Venserpolder (vanuit de trein).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Suus »

Rommelig vanochtend.

Door een wisselstoring bij Breukelen kunnen de intercity's tussen Schiphol en Heerlen niet rijden (de andere kant op wel dus zal wel vol staan met treinen in Hoofddorp straks).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

IC´s van Schiphol naar Heerlen worden omgeleid via Hilversum. In Breukelen is het wissel van het keerspoor naar het binnenste spoor ri. Utrecht stuk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Ardan »

Daar hebben IC's op het buitenspoor toch geen last van? Kunnen die daar dan niet gewoon met aangepaste snelheid langs rijden terwijl ze het wissel fiksen?
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Thom91 »

Ze kunnen niet met twee treinen vlak achter elkaar door wisselen, te weinig capaciteit. 3500 ri Shl komt dan over het wissel. t17400 was opgeheven
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Suus »

Daniel schreef:IC´s van Schiphol naar Heerlen worden omgeleid via Hilversum. In Breukelen is het wissel van het keerspoor naar het binnenste spoor ri. Utrecht stuk.
Best lullig voor die reizigers die er in zaten eigenlijk, want die trein zou achteraf gezien met +25 aankomen op Utrecht Centraal, de volgende trein reed de normale route en heeft die trein dus ingehaald :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

Nog wat lulliger dat vanmiddag wegens een wisselstoring bij Vught de s3500 opgeheven was van Schiphol tot Eindhoven :shock: Nou is keren in Den Bosch misschien wat lastig wegens de bouwwerkzaamheden daar, maar je zou toch zeggen dat er wel iets op te vinden moet zijn om op Schiphol - Utrecht de normale frequentie te kunnen bieden (bv. omrijden via Utrecht OZ)

In Amersfoort hoorde ik de reizigers al vloeken toen bij binnenkomst van de t11759 net een trein naar Deventer wegreed (kort daarvoor hadden we voor 'n rood sein staan wachten). Dat bleek echter de t1559 nog te zijn, hun aansluitende t1661 moest nog komen (had +10).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Geert »

Wat een drama om naar huis te reizen vanmiddag :| Eerst open brug, daarna op Rotterdam Centraal net de IC naar Gouda gemist om de aanrijding tussen Schiedam en Delft te omzeilen en de metro rijdt onregelmatig vanwege een eerdere storing. (Nog een geluk dat het rondom Gouda inmiddels weer goed rijdt...) Na 10 minuten kwam de metro gelukkig en ik had een zitplek. Nu onderweg naar Den Haag met uitzicht op een enorm dreigende lucht...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

In Utrecht ook nogal een chaos vanmiddag doordat de boel richting Gouda (weer of nogsteeds?) plat lag. Op perron 11 stond zo'n grote mensenmassa bij de deuren van de t559 dat het wel leek alsof er al een uur geen trein naar Amersfoort had gereden. Helemaal naar voren gelopen en daar kon ik zowaar nog kiezen waar ik ging zitten. Dat was het tweede gelukje want gezien ik wat laat vertrok had ik überhaupt niet verwacht die trein nog te halen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Thom91 »

Dit was een weer daniël, ditmaal vanwege een suïcidaal persoon rond het spoor.
Komt wel goed schatje.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Etienne »

Door diezelfde aanrijding bij Delft-Zuid ergens reed de s2200 vanaf Amsterdam tot Den Haag HS en de s2600 tot Delft. Complimenten voor de HC van de t2265 die bij het instappen adviseerde dat reizigers verder dan Delft beter om konden reizen over Schiphol (jammer dat die trein dan net vertrokken was) of door vanaf Laan van Nieuw Oost-Indië gebruik te maken van de RandstadRail.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Meltrain »

Sterker nog, de aanrijding (met een persoon) was nèt ten zuiden van Dtz. Toen ik daar om 15:12 aankwam, was het hele station door de politie met linten afgezet en volgens mij was het ook net gebeurd. De VIRM stond net ten zuiden van Dtz stil.

Ik (met een stuk of 5 reizigers erbij) ben met bus 82 één halte verder gegaan om daar over te stappen op bus 80 naar station Delft.
Toen we daar aankwamen was het busvervoer net bezig om op te starten, maar merkwaardig genoeg was de eerste bus een stopbus naar Delft Zuid. :? :roll:
Ikzelf ben vervolgens met lijn 174 naar Berkel-Westpolder gegaan en nam daar lijn E naar Rotterdam.
Overigens opmerkelijk dat je op Berkel-Westpolder slechts bij één van de twee automaten een wegwerp-OVC (met reisproduct) kan kopen en nog opmerkelijker is het dat dit in de stationshal voor het perron richting Den Haag is. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten