Mag ik even kwijt #137

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Etienne »

Zit ik vanmiddag gewoon achter de PC in de woonkamer en volgt er een KEIHARDE explosie. Blijkt dat er schuin achter ons een brandbom naar binnen gegooid is.
https://twitter.com/TelstarOnline/statu ... 85/photo/1
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Thom91 »

Wat blijft een mix van hop, gerst en water toch lekker.
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Caspar »

Vandaag voor het eerst in een Arriva treintje gezeten tussen Apeldoorn en Zutphen. Wat een naar gepiep en gezoem komt er van bij de deuren vandaan bij een stationnement. Wie verzint zoiets? Wel mooi is de opstelling in die GTW's, je hebt door de vis à vis opstelling wat meer het idee dat je in een echte trein zit, in plaats van een bus.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:Wat blijft een mix van hop, gerst en water toch lekker.
En zon. En fijne muziek. En dansen. Mijn hemel wat was het vet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Anne »

Caspar schreef:Vandaag voor het eerst in een Arriva treintje gezeten tussen Apeldoorn en Zutphen. Wat een naar gepiep en gezoem komt er van bij de deuren vandaan bij een stationnement. Wie verzint zoiets? Wel mooi is de opstelling in die GTW's, je hebt door de vis à vis opstelling wat meer het idee dat je in een echte trein zit, in plaats van een bus.
Gepiep is inderdaad zeer irritant. Zeker als de deur een paar keer dicht en open gaat.
Het nadeel van de vis à vis banken merk je na een paar jaar. Smerige afgetrapte zittingen door de schoenen van de reizigers.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Anne »

Etienne schreef:Zit ik vanmiddag gewoon achter de PC in de woonkamer en volgt er een KEIHARDE explosie. Blijkt dat er schuin achter ons een brandbom naar binnen gegooid is.
https://twitter.com/TelstarOnline/statu ... 85/photo/1
Lekker buurtje. Pas maar op voor de buurman.
meer info
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door MdJ »

Ook in Stadsveld problemen, er probeert iemand van de flat af te springen... En dat met dat mooie weer...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door marvinkok »

Altijd wat te doen op Stadsveld ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Suus »

Altijd leuk om 's ochtends op de stage uit het trappenhuis te lopen en dan zien dat de hele verdieping is volgehangen met posters waarbij de launch van een nieuwe site op dinsdag wordt gepromoot met daarbij pontificaal mijn e-mailadres om vragen en opmerkingen naartoe te sturen. Zelfs zonder dat die site live is weten ze mij al te vinden _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door webguy »

Met Calimero er op toch? ;)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Thom91 »

Afbeelding
Jahoor!
Verkeerde topic 1:40 terug.. :'(
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door STF »

Wel humor dat vanavond een klein Nederlands jongetje in het Frans wat bij me aan de bar kwam bestellen, hij moet dan haast wel iemand in het gezin/de familie hebben die ooit in Frankrijk of Wallonië geboren/opgegroeid is.

Ik blijf het toch gek vinden dat de meerderheid van de Nederlandse toeristen in het Frans begint i.p.v. het Duits (zijn natuurlijk ook genoeg die gewoon in het Nederlands beginnen), in dit deel van Luxemburg zo dicht tegen de Duitse grens aan is Duits toch echt meer voor de hand liggend dan Frans.

Afgelopen maand ben ik zelf ook al minstens vijf keer in het Duits tegen mijn ouders begonnen met praten, tja ook niet zo gek natuurlijk; van november tot en met maart spreek ik meer Duits (i.v.m. meerijden met buschauffeurs) dan Nederlands. Andersom heb ik geen last van, begin eigenlijk nooit in het Nederlands tegen een Duitser of Luxemburger.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Karl »

Thom91 schreef:Wat blijft een mix van hop, gerst en water toch lekker.
Gist?
Het is een spectrum.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Thom91 »

Zou kunnen, verschilt per brouwer ;)
Komt wel goed schatje.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Karl »

Het verschilt per brouwer welk soort gist er wordt toegepast en hoe die gisting wordt toegepast. Gist er bewust in het mengsel doen of kiezen voor spontane gisting (Lambiek en geuze). Deze gisting kan boven- (warm, drijft op het bier) en ondergistend (koud, onderin het bier) zijn.
Gist anisch is een essentieel onderdeel van bier. Gist zet suikers in alcohol en koolzuur om. Nagisting op de fles (of evt. op een vat of fust) is wel optioneel en past niet elke brouwer toe.
Het is een spectrum.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Karl »

Onder het mom van ontwijkend gedrag voor nuttige dingen zit ik een beetje te klooien in Google Fushion tables en ik vroeg me af of je daar ook tabellen uit kan exporteren. Ik heb een tabel met 720 adressen verspreid over een wijk van een studieopdracht (ik heb alleen een id, straatnaam, nummer, postcode en plaatsnaam); nu wil ik wil ik die adressen verdelen in drie groepen: weet iemand of dat kan door middel van het toevoegen van een kolom.

Bijvoorbeeld: de adressen die ik heb zijn verspreid over Nederland; stel dat er 100 in Groningen zijn; 100 in Leeuwarden; 100 in Drachten; 200 in Amsterdam; 200 in Rotterdam en 120 in Maastricht. Kan je op een bepaalde manier een formule toevoegen dat alles in een bepaald gebied een code of tekst mee krijgt (bijv die van 100 uit Groningen, Leeuwarden en Dracht zijn Nederland Noord) en die uit Amsterdam en Rotterdam zijn Nederland West).

In mijn voorbeeld is het makkelijk om het in het bronbestand aan te passen, omdat ik weet waar deze plaatsen liggen. Maar in mijn 'werkelijke' bestand gaat het om dezelfde plaats met verdelingen over buurten en ik ken alle straatnamen en buurten niet. Dus ik dacht, als je een vakje om een buurt heen kan trekken en daar een codering aan meegeeft, dan gaat het sneller.
Het is een spectrum.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Michael »

Volgende week zondag is het dancetour in Breda en dan wordt het weer behoorlijk druk op het werk. Er komen zelfs 5 medewerkers van McDonald's Dordrecht bij ons werken.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door find_your_spot »

Maandagochtend mijn gebroken vdu kaart als gestolen opgegeven. Dinsdagsmiddag lag er een nieuwe chipkaart in de brievenbus. Was alweer een tijd geleden dat er een vervangende kaart moest komen. Maar dit is wel heel snel.
For Your Railroad Adventures
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Michael »

Vandaag is echt zo'n dag dat ik beter in bed had kunnen blijven. Alles zit tegen vandaag. :(
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Thom91 »

Pas op man, straks steek je me aan met je ongeluk! :P
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Thom91 »

Daar gebeurde het dus al. In zeven minuten fietsen compleet verzopen. 1,5 uur geleden zat ik nog op het terras buiten, nu ben ik een verzopen poesje.
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Michael »

Hier schijnt de zon nog steeds.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door webguy »

Hier vandaag op vakantie in Spanje alleen maar regen gehad. Uitstapje gemaakt naar de hoogste waterval in Spanje (200+ meter naar beneden) - maar die was nogal droog
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Suus »

In de supermarkt.

Ik probeer een beetje gezond te leven, dus ik gooide een broccoli, een pak zilvervliesrijst, een halfje bruin, een pakje dungesneden kipfilet voor op brood, een schaaltje tartaartjes, een potje tamarindepasta, een pak magere yoghurt, een pak ongezoete muesli en een doosje groene thee in mijn mandje, maar op het moment dat ik heb afgerekend bij de betaalpaal sta ik toch weer twee zakken tortillachips en een pot guacamole in mijn boodschappentas te proppen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Michael »

Pff. Ben zo moe dat ik zo zou kunnen slapen. Maar dat ga ik maar niet doen want dan ben ik morgen weer zo vroeg wakker. En ik heb morgen een avonddienst van 19.15 tot 4.00 dus wil wel een beetje uitslapen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten