Dordrecht en Zwijndrecht willen alternatieve route giftrein
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Dordrecht en Zwijndrecht willen alternatieve route giftrein
Dordrecht en Zwijndrecht willen alternatieve route giftrein
Geplaatst op: maandag 6 mei 2013 10:51
Laatst bijgewerkt: maandag 6 mei 2013 10:53
Er moet een apart spoor komen voor treinen die chemische stoffen vervoeren. Daarvoor pleiten de gemeenten Dordrecht en Zwijndrecht naar aanleiding van het treinongeluk in het Belgische Wetteren.
De gemeenten hebben het idee dat ze aan een ramp zijn ontsnapt. "De ramp in België is een triest bewijs dat het erg mis kan gaan. En als dat hier was gebeurd, was het aantal doden nog vele malen groter geweest", zegt de Dordtse wethouder van verkeer Jasper Mos in de krant.
Lees verder
Geplaatst op: maandag 6 mei 2013 10:51
Laatst bijgewerkt: maandag 6 mei 2013 10:53
Er moet een apart spoor komen voor treinen die chemische stoffen vervoeren. Daarvoor pleiten de gemeenten Dordrecht en Zwijndrecht naar aanleiding van het treinongeluk in het Belgische Wetteren.
De gemeenten hebben het idee dat ze aan een ramp zijn ontsnapt. "De ramp in België is een triest bewijs dat het erg mis kan gaan. En als dat hier was gebeurd, was het aantal doden nog vele malen groter geweest", zegt de Dordtse wethouder van verkeer Jasper Mos in de krant.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dordrecht en Zwijndrecht willen alternatieve route giftr
Als zij betalen vind ik het prima. Voor de rest: forget it, mate.
Re: Dordrecht en Zwijndrecht willen alternatieve route giftr
Als ze dit nou 20 jaar geleden hadden bedacht...
Dan hadden ze de spoorverdubbeling Lombardijen - Dordrecht achterwege kunnen laten, en hadden ze dat geld kunnen steken in een goederenlijn Kijfhoek - Lage Zwaluwe, parallel aan de HSL, die dan gelijktijdig met de HSL aangelegd had kunnen worden.
Verder verschilt de situatie best wel met België: er zijn nauwelijks meer gelijkvloerse overwegen meer rond Dordrecht en Zwijndrecht. Dus de kans op aanrijdingen is hier een stuk kleiner.
Dan hadden ze de spoorverdubbeling Lombardijen - Dordrecht achterwege kunnen laten, en hadden ze dat geld kunnen steken in een goederenlijn Kijfhoek - Lage Zwaluwe, parallel aan de HSL, die dan gelijktijdig met de HSL aangelegd had kunnen worden.
Verder verschilt de situatie best wel met België: er zijn nauwelijks meer gelijkvloerse overwegen meer rond Dordrecht en Zwijndrecht. Dus de kans op aanrijdingen is hier een stuk kleiner.
Re: Dordrecht en Zwijndrecht willen alternatieve route giftr
Daarnaast is er een vorm van snelheidsbewaking in de ATB en is de kans op aanrijdingen afgenomen door ATB-vv en gaat die nog minder worden door ERTMS. Als de infrastructuur goed onderhouden wordt is het risico erg klein.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dordrecht en Zwijndrecht willen alternatieve route giftr
Die spoorverdubbeling is natuurlijk niet speciaal voor goederentreinen aangelegd, anders hadden ze Lombardijen - Zwijndrecht net zo goed niet kunnen verdubbelen. Dat de dienstregeling tegenwoordig zo suboptimaal is dat IC en stoptrein effectief over hetzelfde spoor achter elkaar aan rijden is een ander verhaal.Roeland schreef:Dan hadden ze de spoorverdubbeling Lombardijen - Dordrecht achterwege kunnen laten, en hadden ze dat geld kunnen steken in een goederenlijn Kijfhoek - Lage Zwaluwe
Aan de zuidkant van Dordrecht zijn er nog wel een paar in dichtbevolkt gebied, maargoed, d´r staat ook gewoon een grote chemische fabriek in Dordt net zo dicht op de stad.Verder verschilt de situatie best wel met België: er zijn nauwelijks meer gelijkvloerse overwegen meer rond Dordrecht en Zwijndrecht. Dus de kans op aanrijdingen is hier een stuk kleiner.
Er zijn natuurlijk meer risico´s dan alleen aanrijdingen en ontsporingen, de stationsomgeving in Dordrecht is al eens ontruimt geweest als gevolg van een wagon die styreen lekte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Dordrecht en Zwijndrecht willen alternatieve route giftr
als hier werkzaamheden aan het spoor zijn, kunnen ze hooguit het ATB-signaal uit de rails halen.Klaasje schreef:Daarnaast is er een vorm van snelheidsbewaking in de ATB en is de kans op aanrijdingen afgenomen door ATB-vv en gaat die nog minder worden door ERTMS. Als de infrastructuur goed onderhouden wordt is het risico erg klein.
de trein kan dan niet harder dan 40, maar kan dit dus ook rijden als er eigenlijk maar 10 gereden mag worden.
het is elke keer hetzelfde liedje als er ergens een treinongeluk plaatsvind en vooral als er dan gevaarlijke stofen bij zijn.
laat ze eerst maar eens goed onderzoeken waardoor dit omgelul heeft kunnen gebeuren, dan kan altijd nog gekeken worden naar de nodige alternatieven...
Re: Dordrecht en Zwijndrecht willen alternatieve route giftr
Omgelul?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Dordrecht en Zwijndrecht willen alternatieve route giftr
Als ze dan ook gelijk bij de brandweer langs gaan dat ze bij een ketelwagen gelijk met schuim ofzo gaan blussen en er niet een hele sloot water overheen spuiten Want daardoor is het alleen maar erger geworden en is er uiteindelijk iemand om het leven gekomen.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
But nothing is ever designed to be idiot proof!
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Dordrecht en Zwijndrecht willen alternatieve route giftr
m'n tablet reageert blijkbaar niet meer zo goed.isadora schreef:Omgelul?
ongeluk moeat het natuurlijk zijn...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dordrecht en Zwijndrecht willen alternatieve route giftr
Voorkomt schuim echt dat de chemische troep in het riool komt? Op een of andere manier moet die schuim ook weer weg... Dat zag je bij Moerdijk - daar blusten ze me water maar zijn ze jaren bezig de boel op te ruimenGertjan schreef:Als ze dan ook gelijk bij de brandweer langs gaan dat ze bij een ketelwagen gelijk met schuim ofzo gaan blussen en er niet een hele sloot water overheen spuiten Want daardoor is het alleen maar erger geworden en is er uiteindelijk iemand om het leven gekomen.
Re: Dordrecht en Zwijndrecht willen alternatieve route giftr
Men had waarschijnlijk beter de boel kunnen laten branden en voorzorgsmaatregelen moeten nemen zoals het afdichten van straatkolken en wandjes in sloten moeten plaatsen om zo het water tegen te houden voordat ze enthousiast de waterspuit erop hadden gezet, maar achteraf gezien is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Ook voor de brandweer is de eerste neiging zo snel mogelijk het vuur onder controle te hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dordrecht en Zwijndrecht willen alternatieve route giftr
Het voordeel van schuim is dat het op de brandende vloeistof drijft i.p.v. dat het die brandende vloeistof wegspoelt. Daardoor blijft je vervuiling beperkt tot een kleiner gebied en bereikt het mogelijk nieteens rioolputten. Maar de grond raakt er net zo vervuild door.webguy schreef:Voorkomt schuim echt dat de chemische troep in het riool komt?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 166 gasten