Het grote computertopic! #12

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Het grote computertopic! #12

Bericht door hauptbahnhof »

Waar ik eigenlijk een beetje mal van word is dat sinds ik OS X 10.8.3 heb geïnstalleerd, mn wifi-verbinding minimaal 1x per 5 min uitvalt. Niet zo zeer de wifi-verbinding zelf maar de data-overdracht.

Eerst dacht ik dat het aan de Horizonbox van UPC zou liggen die ik toen ongeveer gelijk met de update heb geïnstalleerd, maar op m'n iPhone blijft de verbinding wel stabiel.

Googlen heeft ook niet echt resultaat opgeleverd. Dus ik hoop echt dat versie 10.8.4 SNEL ter download wordt gesteld.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door deadlock »

KM46 schreef:Kan de tekst van de vorige post misschien ook in het Nederlands vertaald worden :idea: ?
Nee. Leert Engels (mét t want gebiedende wijs meervoud).
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door ODRAIL »

Door mijn handicap gaat deze vlieger helaas niet op voor mij.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door deadlock »

Ben je blind? Doof?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door hauptbahnhof »

Ietsjes aardiger mag ook wel hoor. :|
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door deadlock »

Moet ik overal een smiley bij zetten? Ik bedoel het als normale vraag. Ik word echt gillend gek van mensen die niet meer zonder :roll: :mrgreen: :mrgreen: :neg: :neg: :lol: :) :) :D :D :D :D kunnen.

Als iemand blind of doof is ben ik nog wel bereid om ergens een vertaling vandaan te trekken namelijk. De eerstvolgende handicap waardoor je geen Engels zou kunnen leren is omdat je IQ hebt wat onder een bepaald niveau zit, in dat geval neem ik de moeite niet omdat je de materie toch niet zou snappen. Als je verdere lichamelijke handicaps hebt dan is dat geen excuus om alleen de Nederlandse taal te beheersen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Suus »

Hauptbahnhof schreef:Googlen heeft ook niet echt resultaat opgeleverd. Dus ik hoop echt dat versie 10.8.4 SNEL ter download wordt gesteld.
Met Time Machine teruggaan naar 10.8.2, voor 10.8.4 is het op dit moment geen aandachtspunt. Ik heb gisteren nog de derde build van 8.4 uit de App Store gehengeld en releasenotes geven dat aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door deadlock »

Ik heb een hele sloot emailaccounts in ons productienetwerk die voor testdoeleinden zijn. Die accounts zijn volledig functioneel en hebben allemaal mijn echte voornaam en achternaam omdat ze niet in het adresboek voorkomen. Heeft er iemand per ongeluk de zichtbaarheid van één van die accounts aangezet en er zijn drie collega's die dat account rechten hadden gegeven in hun agenda in plaats mijn normale mailaccount. :herp:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Geert »

Zo blijkt maar weer, nooit productiegegevens gebruiken in een testomgeving. Zelfs niet je eigen naam ;)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door STF »

Thom91 schreef:Waarom zou je willen weten of usb 3.0 compatible is met 1.0? Verouderde meuk.
Gewoon voor de grap even kijken of zoiets wel of niet werkt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Zo blijkt maar weer, nooit productiegegevens gebruiken in een testomgeving. Zelfs niet je eigen naam ;)
Voor wat betreft dit had je gelijk maar vaak ontkom je er niet aan om testdingen in je productieomgeving te doen. Zo hebben we een post office met slechts één account (mijn productieaccount) en dat is dan ook nog eens ons primaire domein. Als ik een upgrade doe trek ik een 1-op-1 kopie van de gehele productieomgeving en doe ik daar de upgrade eerst een aantal keer, als dat goed gaat doe ik eerst mijn eigen domein en daarna rol ik het gefaseerd uit over de rest van de productieomgeving.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Geert »

Ja oke, soms ontkom je er niet aan om iets te testen in een (semi)-productieomgeving. Maar ik bedoelde meer andersom: als je een echte losse testomgeving hebt --> testdata er in. :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Suus »

De heer P. Roefkonijn is een graag geziene gast ;)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door webguy »

Voordeel van reisinformatiesystemen is dat je geen persoonsgegevens hebt... Maar je kan wel fictieve ICE's Den Helder - Frankfurt bedenken...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Daniel »

Kwam van de week ook nog wel een aardig bugje tegen op m'n werk... kon via het bestelsysteem voor samples gewoon een order plaatsen zonder alle verplichte velden in te vullen :P
Zal wel ergens een koppeling van de gegevens na het versturen plaatsvinden: had m'n telefoonnummer niet ingevuld maar dat stond vervolgens wel in de bevestigingsmail.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door microshit »

STF schreef:Nou we kunnen weer inloggen hoor, m'n moeder heeft gisteren uren aan de telefoon gezeten met een medewerker van de helpdesk; ja klikt u dit eens aan mevrouw en nu dat, bla bla bla.
Slot van het liedje was natuurlijk dat er iets bij het ministerie van toerisme fout zat. Waarschijnlijk ligt er morgen echter een nieuwe kaartlezer en toegangspas in de brievenbus, want die jongens wisten op het laatst niet meer wat ze met de storing aan moesten. Kort nadat ze ons lieten weten dat er een nieuwe kaartlezer en pas gestuurd zouden worden, werkte het ineens weer...

Wat ik me trouwens afvraag; waarom leggen moederbord en PC-behuizing fabrikanten zo de nadruk op USB 3.0 poorten aan de achterzijde en USB 2.0 aan de voorzijde?
Op de achterzijde sluit je doorgaans apparatuur zoals een toetsenbord, muis, webcam of printer aan, dat heeft (vrijwel) nooit een 3.0 poort. Op de voorzijde sluit je doorgaans apparatuur als een geheugenstick, externe harde schijf, fotocamera of filmcamera aan, juist dat soort dingen hebben de laatste tijd steeds vaker een 3.0 poort.

Ik denk dat als we twee jaar verder zijn, gewoon alle USB poorten bij een nieuwe laptop of computer in de 3.0 uitvoering zijn. Ik geloof dat 1.0 en 1.1 apparatuur niet op een 3.0 poort werkt toch? Kan het weleens testen, heb in een stoffige la nog wel een USB 1.0 (uit 1996) en een USB 1.1 (uit 2001) apparaat.
Kwestie van de goede onderdelen uitzoeken :P Mijn moederbord heeft USB3 aansluitingen aan de achterkant en op het moederbord nog een plekje om USB3 poorten extern (behuizing bijvoorbeeld). En de behuizing heeft weer USB3 poorten aan de voorkant :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door STF »

Ja dat heb ik ook, maar was wel even zoeken om zoiets te vinden.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Thom91 »

Zijn er hier mensen met ervaringen over bootloops op de Galaxy s3?
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door webguy »

Jij ook al? Heb er sinds 4.1.2 last van op m'n S2. Als je echt niet verder komt kan je altijd zelf nog een factory reset doen dmv het recovery menu - Power, Home en Volume Up vasthouden. Zie ook hier, en dan instructies volgen om Factory Reset te doen. Je bent dan wel in een klap alles kwijt.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Thom91 »

Ja, sinds vanmiddag. Ik zag net dat het koopzondag is dus ik ga zo even langs de Hi om te kijken wat zij voor mij kunnen betekenen.
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Thom91 »

Factory reset, maar ik houd ervan dat Google alles van mij opslaat.
Alle apps die er op stonden worden gedownload, alle instellingen zijn teruggezet en ik ben niks kwijt. <3
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Thom91 »

En vanochtend weer en twee minuten geleden weer.. zucht..
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door deadlock »

Kansloze telefoon heb jij zeg :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door ODRAIL »

Ben vandaag de accu van de laptop aan het ontladen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Thom91 »

De tering! Amazing! *O*
Dat doet mijn laptop altijd, behalve als hij aan het stroom zit.
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten