OVer je reiservaringen in mei 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Suus »

Mijn trein van 17:13 naar Schiphol verliet Utrecht Centraal op tijd, maar voor het viaduct van Abcoude kwamen we tot stilstand en wisselden we heel langzaam door naar het sprinterspoor. Vervolgens hebben we tot Amsterdam Bijlmer ArenA op slakkensnelheid gereden, dit alles vanwege een sein- en wisselstoring. Van de drie werkdagen deze week maakt dat drie dagen met een wisselstoring tussen Utrecht en Amsterdam Bijlmer ArenA :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Wubbo »

Vanochtend op de heenweg was er een seinstoring tussen Gouda en Oudewater, waardoor ik omreisde via Schiphol. Resultaat: +38 doordat ik vroeg genoeg op het station was om nog een eerdere trein naar Schiphol te halen. Vanmiddag via dezelfde route terug, maar nu uiteindelijk met +52 aangekomen vanwege logistieke problemen, en 20 minuten voor Den Haag Centraal staan wachten op een vrij perronspoor...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door fogeltje »

Ik heb weer eens een privetaxi met de 25.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Meltrain »

Lijn 25, lijn 25, lijn 25, lijn 25, lijn 25, lijn 25, lijn 25 of lijn 25?

Omdat 'taxi' wat mij betreft niet op tram kan slaan, heb ik beide tramlijnen 25 in Nederland niet meegenomen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door 010jongen »

De extra sprinters naar Hoek van Holland vervoeren vandaag veelal lucht, rijden ze ook nog eens op volle sterkte.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Suus »

Wordt er eens een keer gedacht aan de start van het zomerseizoen, is het weer niet goed :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Vinny »

Wat .. is het geen 25 graden en een prachtige blauwe lucht in Hoek van Holland? Had dan naar Friesland afgereisd. Prachtig weer hier :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door 010jongen »

Edit vanwege opening van strandseizoen inderdaad. Terugweg naar Rotterdam wel hartstikke druk.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:Lijn 25, lijn 25, lijn 25, lijn 25, lijn 25, lijn 25, lijn 25 of lijn 25?

Omdat 'taxi' wat mij betreft niet op tram kan slaan, heb ik beide tramlijnen 25 in Nederland niet meegenomen.
Deze: Lijn 25 Veghel Busstation - Helmond Station ;) (en specifiek: richting Veghel) Ik had een link willen plaatsen, maar ik zat op mijn telefoon, dan zijn dat soort dingen niet handig. Ik zal uitvoeriger zijn volgende keer! En ik vind dat taxi prima op een tram kan slaan. In dit geval sloeg de term "prive taxi" namelijk op het feit dat ik en mijn reisgenoten de hele bus voor ons alleen hadden (afgezien van de chauffeur). Tijdens de gehele rit (ik heb ruwweg 3/4 van de rit gemaakt volgens mij) is niemand verder ingestapt.

Overigens viel mij op dat deze bus vanaf Veghel doorreed als 158. Ik dacht dat die koppeling alleen op werkdagen bestond (vandaag was zaterdagdienst). Vorige week zaterdag was dit namelijk niet zo.
"Een touringcar is geen bus"
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Etienne »

Door het verwijderen van de torenkraan bij Den Haag Centraal is daar momenteel geen tramverkeer mogelijk tot a.s. zondag. In de stad rijden de GTL's op de RandstadRailtrajecten (behalve lijn 3) en aan de andere kant rijdt de RandstadRail tot Laan van NOI en keert daar.

En wat gebeurt er dan:
De trams van de HTM gaan voor Laan van NOI op het tegenspoor naar het perron en keren daar met ongeveer +5. Daarnaast moet ook metrolijn E (die wel z'n normale route rijdt) daar nog tussendoor gepropt worden. Dit gaat dus volkomen verkeerd, onze metro kwam bij Voorburg 't Loo voor de rooie te staan omdat er nog 2 trams voor moesten. Feitelijk komt het er op neer dat metro E continue een vertraging van +5 tot +10 oploopt omdat de HTM's er telkens voor moeten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door bjorn keith »

Vandaag in lijn 172 richting Amsterdam CS was er een oudere mevrouw die ging uitchecken met haar rijbewijs.
Na dat de chauffeur had uitgelegd dat ze haar OV Chipkaart moest pakken hield ze uiteindelijk die voor de kaartlezer.
Maar toen checkte ze in... Dus de mevrouw maar gauw weer terug roepen en toen als nog uitchecken.
De vrouw had blijkbaar ook al met haar rijbewijs ingecheckt.
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door JWM »

Ik heb liever dat dit soort types hun rijbewijs in de bus gebruiken dan dat ze zelf nog achter het stuur kruipen :twisted:.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door fogeltje »

bjorn keith schreef: De vrouw had blijkbaar ook al met haar rijbewijs ingecheckt.
Dat maakt de rit wel goedkoper.
"Een touringcar is geen bus"
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door mb90 »

Nadat de hele Stadsregio Rotterdam vol staat met deze palen voor de actuele vertrektijden bij de haltes, staan er nu ook 2 bij de tramhalte aan de Schedeldoekshaven naast Den Haag Centraal:
Afbeelding

Verder nog goed nieuws voor de liefhebbers van de Alliance. De gelede Alliances 918 en 919 (ex-HTM) rijden weer op de Duinrell-expreeslijn 491 van Veolia tussen Den Haag Centraal en Wassenaar. Hier een foto van de 919:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Anne »

mb90 schreef:Nadat de hele Stadsregio Rotterdam vol staat met deze palen voor de actuele vertrektijden bij de haltes, staan er nu ook 2 bij de tramhalte aan de Schedeldoekshaven naast Den Haag Centraal:
Afbeelding
Opvallend. Lijn 5 en 9 hebben het zelfde eindpunt maar de info op het display is verschillend.

En in de Stadsregio Rotterdam hebben ze er nog wel een paar over.
Zag er in Berkel nog staan bij opgeheven bushaltes.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Op dit moment in een sprinter (SLT) op cs, zie ik de HC naar de omroep/intercom naast de deur lopen en omroepen dat we even wachten totdat de vertraagde IC aan de overzijde ons passeert. Alleen was er niks van te horen door de luidsprekers (normaal valt ie steeds weg). Overigens ook geen RIS ingeschakeld (blanco schermen en buiten displays).

De trein heeft meer dan 5 min op Asd gestaan maar 2 engelssprekende vrouwen wisten niet dat dat Asd was. Dus zometeen gaan ze weer terug via Asdm.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door julsteren »

Vandaag op stap geweest met een dagkaart van kruidvat.
Hier een kort verslag:
Borne --> Almelo, geen problemen met de bus.
Almelo --> Marienberg, chauffeur was net opgeroepen en wist de weg niet, station Vriezenveen was onbereikbaar door wegwerkzaamheden, door vertraging Geerdijk met 80km/h voorbij gereden, in Marienberg verviel dus de aansluiting op de stoptrein. :?
Marienberg --> Zwolle, druk, erg druk, lekker tegen een deur aanleunen, groepsknuffels niet uitgesloten op wissels.
Zwolle --> Amersfoort, geen problemen met de sprinter, alleen dat er iemand een half uur lang een toilet bezet hield.
Amersfoort --> Amsterdam CS, geen problemen. *O*
A'dam CS --> A'dam Amstel, geen problemen.
A'dam Amstel --> A'dam Bijlmer ArenA, treinuitval, lekker wachten op de volgende.
A'dam Bijlmer ArenA --> Utrecht --> Zwolle --> Wierden (trein) --> Almelo (bus), geen problemen, behalve groepsknuffels op de balkons op Utrecht -> Amersfoort.
Almelo --> Borne, 1,5 uur vertraging, bus kwam niet opdagen :(

Veel beleefd dus...
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Vinny »

Marienberg --> Zwolle, druk, erg druk, lekker tegen een deur aanleunen, groepsknuffels niet uitgesloten op wissels.
Was er wat te doen in Zwolle ofzo?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Gekko123 »

Vanochtend kwam ik rond 7.35 uur aan op Rotterdam Centraal. Na het halen van mijn ontbijt (doordat ik mij had verslapen niet thuis kunnen ontbijten :oops: ) kwam ik erachter dat ik de intercity naar Leeuwarden van 7.36 nog op het perron stond. Dit kwam door een defect aan de trein: de deuren weigerden dienst. Uiteindelijk gingen de deuren wel open, maar toen gaf het treinstel alsnog de geest. Kon ik mee met de trein van 7.50 richting Deventer.

De omroep in die trein was prima, onder andere excuses en uitleg waarom de trein niet had gereden. Bleek een defect aan het luchtreservoir te zijn aldus de dienstdoende hc. Ook de aansluiting op ICE 105 die niet meer te halen bleek werd op een goede manier opgelost: voor een servicerondje werden reizigers voor de ICE opgeroepen zich te wenden tot de hc.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door julsteren »

Vinny schreef:
Marienberg --> Zwolle, druk, erg druk, lekker tegen een deur aanleunen, groepsknuffels niet uitgesloten op wissels.
Was er wat te doen in Zwolle ofzo?
Niks, maar dan ook helemaal niks, en die trein zat helemaal vol, en het was ook nog een GTW 2/8.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Vinny »

Nou ja, er zal ongetwijfeld meer te doen geweest zijn dan in Wereldstad Mariënberg. Maar een dergelijke bezettingsgraad 's weekends op die lijn verbaast me toch wel.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Meltrain »

julsteren schreef: Almelo --> Marienberg, chauffeur was net opgeroepen en wist de weg niet, station Vriezenveen was onbereikbaar door wegwerkzaamheden, door vertraging Geerdijk met 80km/h voorbij gereden, in Marienberg verviel dus de aansluiting op de stoptrein. :?
Het station van Geerdijk zou sowieso niet aangedaan worden door die bus, maar er is een 'vervangende halte' op de Noorderweg ter hoogte van de brug. Maar hier reed de bus dus zonder stoppen voorbij?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Stefan »

Ik heb sinds tijden weer eens voor m'n 'plezier' in de trein gezeten.. :P Die Facebook actie met dat 1e klas Weekend Vrij voor €29,- per maand kon ik toch niet laten schieten!

Vanochtend gelijk ook weer wat leuks.. In de t12541 zat iemand in de 1e klas die helemaal verbaasd was dat 'ie niet met alleen een 2-1 overgangskaartje kon reizen. "Oh, moet er nog een kaartje bij dan?!" :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door ODRAIL »

Etienne schreef:Feitelijk komt het er op neer dat metro E continue een vertraging van +5 tot +10 oploopt omdat de HTM's er telkens voor moeten.
En met een beetje pech hebben die vertragingen dan ook weer invloed op de lijnen A, B, C en D van het Rotterdamse metronet :? .
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Karl »

Misschien heb je daar wel gelijk in, maar ik kan het mij moeilijk voorstellen. Lijn E is gekoppeld aan lijn D op het traject Rotterdam C. - Slinge, maar bij Rotterdam C. komt lijn E naar het zuiden aan op een eigen perronspoor (toch?).

Dan zou het toch zo moeten zijn dat treinen op lijn E pas de tunnel richting zuid in mogen rijden als zij, a) in hun eigen pad liggen of b) pas wanneer zij lijn D niet storen?
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten