Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
fogeltje schreef:Nou, het eerste issue blijft: rijden ze allebei wel dezelfde dienst? Dat zou moeten. En dan moeten ze inderdaad nog goed duidelijk maken WELKE dienst dat dan is. En zover me bijstond was inderdaad eerder dit jaar overeen gekomen om de zaterdagdienst te rijden.
fogeltje schreef:Nou, het eerste issue blijft: rijden ze allebei wel dezelfde dienst? Dat zou moeten. En dan moeten ze inderdaad nog goed duidelijk maken WELKE dienst dat dan is. En zover me bijstond was inderdaad eerder dit jaar overeen gekomen om de zaterdagdienst te rijden.
fogeltje schreef:Nou, het eerste issue blijft: rijden ze allebei wel dezelfde dienst? Dat zou moeten. En dan moeten ze inderdaad nog goed duidelijk maken WELKE dienst dat dan is. En zover me bijstond was inderdaad eerder dit jaar overeen gekomen om de zaterdagdienst te rijden.
fogeltje schreef:Nou, het eerste issue blijft: rijden ze allebei wel dezelfde dienst? Dat zou moeten. En dan moeten ze inderdaad nog goed duidelijk maken WELKE dienst dat dan is. En zover me bijstond was inderdaad eerder dit jaar overeen gekomen om de zaterdagdienst te rijden.
Breng en Arriva rijden lijn 99 iig als op een zaterdag ;)
Dat was ik. *O* Had inmiddels ook het bericht ontvangen van de persoon achter het Breng Twitteraccount.
Mij heeft hij nog niks laten weten. :') For all he knows ga ik nog uit van een zondagsdienstregeling. Naja, hij zal ook wel doorhebben dat ik die Twitter dusdanig volg dat ik dat bericht wel gezien heb ;) Al dan niet via de verwittiging op het forum.
Ik ben wel blij dat al mijn gezever eindelijk eens iets tastbaars heeft opgeleverd. Nu hopen dat de Breng chauffeurs donderdag ook echt weten dat ze lijn 99 gewoon twee keer per uur en op zaterdagtijden moeten rijden.
Maar zoals je al eerder zelf aangaf, 9292 is niet de meest betrouwbare als het om feestdagen gaat. Ik zie het morgen vanzelf wel, want ik wil morgen naar Nijmegen. Ik denk dat ik de 25 van 10:33 pak, dan ben heb ik de 157 van 11:19 naar Uden en zou ik om 11:39 een 99 moeten krijgen en dat zou een Breng bus moeten zijn. Ben benieuwd.
fogeltje schreef:Maar zoals je al eerder zelf aangaf, 9292 is niet de meest betrouwbare als het om feestdagen gaat. Ik zie het morgen vanzelf wel, want ik wil morgen naar Nijmegen. Ik denk dat ik de 25 van 10:33 pak, dan ben heb ik de 157 van 11:19 naar Uden en zou ik om 11:39 een 99 moeten krijgen en dat zou een Breng bus moeten zijn. Ben benieuwd.
fogeltje schreef:Fail! Breng rijdt netjes za dienst op lijn 99, alleen zie ik de extra ritten als 8 Uden Melle rijden.
Ja omdat ze niet in de Infoxx stonden. Hoe was het met de DRIS'sen gesteld?
Ik had gisternacht nog even die Breng ritten uit de data gehaald om het goed te krijgen op opentripplanner.nl, helaas geeft ie niet netjes aan welke ritten door Breng of Arriva.nl want alle ritten komen nu direct uit de Arriva dataset.
Fail sloeg op dienstregeling voor Oost-Brabant ;) Had een enter of twee tussen gemoeten. (EDIT: en je hebt gelijk! Ik heb even een reisadvies voor lijn 25 opgevraagd en krijg inderdaad zondagtijden!)
DRIS stond overal op zondag zover ik kon zien. Ook de app was gaar. De normale dienstregeling stond op zondag. Als ik keek naar de eerstvolgende bussen per halte, dan stond bij Arriva ritten de zondagtijd en bij Breng uren zowel de zaterdag als zondagtijd! Dat moet volgend jaar beter! Niet alleen de eigen zondagtijd eruit, maar ook de statische tijden voor Arriva goed weergeven.
Dat ze niet in Infoxx stonden bleek inderdaad heel goed. Inchecken mocht niet, want ze stonden op een andere lijn ingesteld. Ik neem aan dat ze stonden op lijn 8 richting Berg en Dal omdat ze lijnnummer 8 filmden en op het station het infoscherm als eerstvolgende haltes de Smetiusstraat, Plein 1944 en de Burchtstraat aangaf. Helaas heb ik het scherm met de eindhalte niet gezien. Kort nadat we aan het rijden waren viel het scherm op wit, zoals altijd gebeurd als een rit van de route afwijkt. Om diezelfde reden raadde de chauffeur dus ook aan om niet in te checken, je krijgt dan rare dingen bij uitcheck.
Ook gaf het lijnnummer verwarring op. Als ik een bus met Uden zie, dan loop ik er wel op af om even te vragen of het misschien de 99 is. Maar niet iedereen denkt zo. De bus kwam op de Brabantse Poort en alleen omdat de chauffeur de deur open deed en mensen op het perron vroeg of ze richting Uden moesten stapten deze ook in. Die waren anders vrolijk blijven staan. Als ze de ritten niet goed kunnen laden, dan moeten ze op zijn minst de bestemming er juist opzetten in mijn ogen (desnoods een A4 met 99 in de voorruit). Kan men geen handmatige bestemming instellen los van Infoxx of eventueel in Infoxx? Dat er dan "Uden Melle" staat (waarom? als ze dat al wel konden aanpassen, waarom dan niet Uden Busstation, want geen van die extra ritten rijdt naar Melle) is niet zo een ramp, als er 99 Uden opstaat, dan komt het volk er wel op af.
Kortom: ik vond het ERG rommelig, veel problemen met Infoxx die de basic informatievoorziening (lijnfilm! en de schermen en afroep in bus en DRIS) in de war gooien, Breng loopt zelf ook geld mis omdat chauffeurs mensen niet lieten inchecken. Ze reden wel als een zaterdagdienst, dat vond ik eerlijk gezegd al heel wat. Nu volgend jaar die informatievoorziening beter en duidelijk op de website aangegeven dat lijn 99 een zaterdagdienst rijdt. Nu kon je dat alleen via Twitter in ervaring brengen, maar niet iedereen leest die. De website moet toch wel de primaire bron van informatie blijven lijkt me.
Ik vraag me ook af of de chauffeursomlopen waren aangepast op deze situatie. De rest van Breng reed immers in een zondagdienst. Dus ik kan me voorstellen dat hierdoor problemen in Nijmegen kunnen ontstaan. Op zondag vertrekt lijn 99 om :12. Dat wordt nu :03 plus dat je om :33 ook nog een rit hebt (maar in principe zou je daar 1 chauffeur voor kunnen hebben. Vertrek 10:33, aankomst 11:24 in Uden, kwartier pauze, 11:39 terug, 12:31 in Nijmegen, 12:33 terug etc). Ik had zelf om 10:39 de bus uit Uden, dit was Arriva. Net buiten Uden horen we dan de 99 de andere kant op tegen te komen. We kwamen deze echter pas tussen Zeeland en Reek tegen. Volgens de zondagsdienst reed deze al flink te laat, volgens de zaterdagdienst was dat natuurlijk nog veel meer, omdat de tijden dan wat naar voren liggen. Maar dit is alleen een observatie, ik kan volstrekt niet zeggen of dit ook komt doordat overdrachten verkeerd gepland waren of dat dit kwam door "gewone vertraging" (al dan niet op een vorige rit waardoor de 99 al te laat begon).
Samengevat: Breng moet wat beter hun huiswerk doen volgend jaar. Het is al een verbetering dat ze dit jaar wel de zaterdagdienst reden en daarmee de diensten met Arriva afgestemd waren. Volgend jaar de techniek en informatievoorziening nog beter.
Ik heb maar een uitgebreid klachtenformulier hierover ingevuld. Vraag is nu, ook meteen bij ROCOV neerleggen of eerst Breng laat antwoorden? Naja, dat zie ik morgen wel. Qua reacties Connexxion best traag, als het twee weken duurt voordat ik antwoord krijg, dan het is het gemiddeld.
fogeltje schreef:Ik heb maar een uitgebreid klachtenformulier hierover ingevuld. Vraag is nu, ook meteen bij ROCOV neerleggen of eerst Breng laat antwoorden? Naja, dat zie ik morgen wel. Qua reacties Connexxion best traag, als het twee weken duurt voordat ik antwoord krijg, dan het is het gemiddeld.
Verwijs ook even naar hoe open data wederom problemen eerder constateert...
fogeltje schreef:Ik heb maar een uitgebreid klachtenformulier hierover ingevuld. Vraag is nu, ook meteen bij ROCOV neerleggen of eerst Breng laat antwoorden? Naja, dat zie ik morgen wel. Qua reacties Connexxion best traag, als het twee weken duurt voordat ik antwoord krijg, dan het is het gemiddeld.
Verwijs ook even naar hoe open data wederom problemen eerder constateert...
Klacht naar Breng was al weg, als ik naar het ROCOV schrijf, dan zal ik proberen te onthouden dat mee te nemen. Maar mijn geheugen is niet altijd even goed...hoewel, in dit soort dingen heb ik een olifantengeheugen.
huibf schreef:Zou brabant niet gewoon de bussen op zondag moeten gaan rijden...
Gezien het aantal gebruikers waarschijnlijk wel. Maar dan moet je ook meteen vragen waarom sommige lijnen in het weekend nog überhaupt rijden. Want dat de 25 leeg was is zover ik weet eerder gewoonte dan uitzondering. 99 was vanmiddag ook niet druk, heb de bus van 10:39 van Uden naar Nijmegen en van 12:33 van Nijmegen naar Dukenburg gehad, een klein busje had het ook kunnen vervoeren.
huibf schreef:Zou brabant niet gewoon de bussen op zondag moeten gaan rijden...
Gezien het aantal gebruikers waarschijnlijk wel. Maar dan moet je ook meteen vragen waarom sommige lijnen in het weekend nog überhaupt rijden. Want dat de 25 leeg was is zover ik weet eerder gewoonte dan uitzondering. 99 was vanmiddag ook niet druk, heb de bus van 10:39 van Uden naar Nijmegen en van 12:33 van Nijmegen naar Dukenburg gehad, een klein busje had het ook kunnen vervoeren.
Tsja misschien zaten die bussen wel leeg omdat de dagjesmensen de bussen niet vinden op 9292 en dus maar de auto hebben genomen
huibf schreef:Zou brabant niet gewoon de bussen op zondag moeten gaan rijden...
Gezien het aantal gebruikers waarschijnlijk wel. Maar dan moet je ook meteen vragen waarom sommige lijnen in het weekend nog überhaupt rijden. Want dat de 25 leeg was is zover ik weet eerder gewoonte dan uitzondering. 99 was vanmiddag ook niet druk, heb de bus van 10:39 van Uden naar Nijmegen en van 12:33 van Nijmegen naar Dukenburg gehad, een klein busje had het ook kunnen vervoeren.
Tsja misschien zaten die bussen wel leeg omdat de dagjesmensen de bussen niet vinden op 9292 en dus maar de auto hebben genomen
Hehe. Voor lijn 25 zal het weinig verschil gemaakt hebben ben ik bang. Maar op andere lijnen kan ik me dat nog redelijk voorstellen hoor. Veel mensen hebben wellicht geen zin in een uurdienst. "Als die bus nu 2x per uur reed zoals normaal op donderdag, dan zou ik nog wel gaan". Of voorbeelden van lijnen die op zondag niet rijden en daardoor niet getoond werden terwijl ze als op zaterdag rijden (maar volgens mij heeft Arriva daar niet meer zo veel van, zelfs de meest onrendabele bussen rijden vaak nog op zondag).
Per 2 juni 2013 gaat er bij Breng een nieuwe dienstregeling in. Even een paar dingen die ik er zo uit heb gepikt,
lijn 9 in Arnhem rijd niet via de oranje kazerne.
lijn 35 gaat 2x per door rijden tussen Zetten en Elst.
lijn 36 gaat op zaterdag en buiten de spitsuren in frequentie omlaag.
alle andere lijnen voornamelijk rijtijd aanpassingen.
Is allemaal te vinden wanneer je op de breng website de dienstregeling bekijkt vanaf 2 juni. Meeste Nijmeegse lijnen eindigen nog op 1 juni, die moeten dus nog worden ingevoerd. Een compleet overzicht is er nog niet te vinden.
Lijn 36 maar eenmaal per uur is wel heel erg minimalistisch zeg. Volgens mij zou snijden in lijn 53 logischer zijn. Eenmaal per uur naar Arnhem doordeweeks in het dal, meh. Lijn 35 tweemaal per uur is mooi, volgens mij loopt die lijn wel aardig tussen Elst en Zetten (tussen Elst en Bemmel is het extreem scholierenvervoer in de spits). Zag de laatste tijd al regelmatig een extra busjes staan op station Elst om mee te rijden richting Zetten. Mocht het tweemaal per uur rijden een succes worden kan er gekeken worden naar uitbreiding van dienstregeling 's avonds (nu niet) en op zondag (slechts drie ritten).
Lijn 10 in Arnhem gaat zo te zien stoppen op alles tussengelegen haltes. Lijn 61 rijdt in het dal nog maar eenmaal per uur. Ik dacht dat reizigers tussen Westervoort en Duiven wel door de zure appel heen waren, maar kennelijk was dat een vergissing. Lijn 14 krijgt 3 à 4 minuten extra reistijd doordeweeks, voor andere lijnen heb ik het zo niet bekeken. Richting Nijmegen zit de extra reistijd met name tussen Arnhem CS en winkelcentrum Kronenburg.
Ben nog niet super enthousiast over de wijzigingen. Vooral het eenmaal per uur rijden van lijn 36 baart me zorgen, zeker gezien er hier in Elst amper bezetting is in lijn 31. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heerlijk dat er hier elk kwartier een bus rijdt, maar volgens mij is er flinke overcapaciteit.
Nog wat gevonden: in Westervoort gaan alle lijnen via het station rijden. Lijnen 64 en 65 rijden nog maar elk uur. Hopelijk zitten er nog wat foutjes in de online dienstregeling.
Wat is het nut van die lijn 75? Van station Elst naar station Nijmegen met welgeteld 1 tussenhalte, die op loopafstand van station Elst ligt en midden tussen 2 haltes van lijn 35 die ook op station Elst komt. Als je het hebt over parallelle verbindingen tussen trein en bus is dit wel een extreem voorbeeld.
Één van de zijstraten daar ligt wel overhoop/heeft een tijdje overhoop gelegen. Misschien wordt die halte meegenomen. Maar waarom die lijn 75 er moet komen begrijp ik niet. Er zijn nog meer van die lijntjes die maar één of tweemaal per dag rijden maar die bedienen dan nog tenminste een school oid.
Voor de rest snap ik allemaal nog niet veel van de wijzigingen. Het uitkleden van imo de belangrijkste van de twee lijnen richting Heteren snap ik niet goed (maar misschien wijzen reizigersaantallen anders uit) en het verder uitdunnen van het lijnennet in de Liemers vind ik erg treurig. Als Breng zo doorgaat rijdt daar over een jaar of twee geen bus meer. Ach, misschien moet ik niet zo klagen aangezien ik er zelf niet op achteruit ga.
Is er al wat meer bekend over wanneer lijn 31 verlengd wordt naar Velp Zuid?
En wat was ook alweer de reden dat lijn 31 nu nog niet naar Velp Zuid rijdt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.