NS zet extra treinen in voor op A2 gestrande automobilisten

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

NS zet extra treinen in voor op A2 gestrande automobilisten

Bericht door Daniel »

NS zet extra treinen in voor op A2 gestrande automobilisten
Geplaatst op: maandag 13 mei 2013 11:17
Laatst bijgewerkt: maandag 13 mei 2013 11:20


Op de A2 van Utrecht richting Amsterdam staat het verkeer over 20 kilometer helemaal stil na een ongeluk. Daarom gaan er gaan maandagochtend extra intercity's stoppen bij Breukelen om gestrande automobilisten te vervoeren.
De politie gaat gestrande automobilisten van de snelweg afleiden naar parkeerplaatsen bij station Breukelen. De intercity's van Utrecht in de richting van Schiphol en Amsterdam maken een extra stop op station Breukelen. Dat maakt een totaal van vier extra treinen per uur die stoppen op het station, aldus een woordvoerster van de NS.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: NS zet extra treinen in voor op A2 gestrande automobilis

Bericht door Xanland »

Volgens mij is dit eerder een geval van:
Even communiceren aan de machinisten om extra te stoppen in Breukelen. Waarschijnlijk zwemmen ze daar toch in de rijtijd.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: NS zet extra treinen in voor op A2 gestrande automobilis

Bericht door Milco »

Maar wel een treinkaartje kopen zeker? :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS zet extra treinen in voor op A2 gestrande automobilis

Bericht door Geert »

Waarom zouden ze dat niet hoeven? (En andere reizigers wel?)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: NS zet extra treinen in voor op A2 gestrande automobilis

Bericht door Milco »

De automobilisten belandden tegen hun wil in, in de file. Daar hebben ze niet om gevraagd en dan vind ik het oneerlijk dat ze ook nog een treinkaartje moeten kopen. Het is hun schuld niet dat ze in de file zijn beland en naar de trein worden verwezen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Pikobo
Berichten: 153
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: NS zet extra treinen in voor op A2 gestrande automobilis

Bericht door Pikobo »

Milco1995 schreef:De automobilisten belandden tegen hun wil in, in de file. Daar hebben ze niet om gevraagd en dan vind ik het oneerlijk dat ze ook nog een treinkaartje moeten kopen. Het is hun schuld niet dat ze in de file zijn beland en naar de trein worden verwezen.
Als je treinreis een half uur of meer ongeplande vertraging oploopt kan je kosten declareren bij NS. Voor filerijders bij een dergelijke grote vertraging is er voor zover ik weet geen sprake van een vergelijkbare regeling.
Maar dat hoeft niet NS op te lossen, daar is Rijkswaterstaat/de overheid voor.
Wie in Breukelen in de trein stapt is misschien wel sneller dan in de file maar betaalt ervoor.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: NS zet extra treinen in voor op A2 gestrande automobilis

Bericht door Meltrain »

Het is een keuze om van de trein gebruik te maken, dus is het logisch dat die mensen gewoon een kaartje kopen.
Ze kunnen er immers ook voor kiezen om gewoon (nog een tijd) in de file te blijven staan.
Die automobilisten niet laten betalen voor de trein is bovendien oneerlijk tegenover de reizigers die wél oorspronkelijk besloten hadden hun heilige koe thuis te laten. De treinreizigers krijgen nu een vollere trein en een extra stop in Breukelen waar ze niet om hebben gevraagd: moeten die dan ook maar compensatie krijgen? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS zet extra treinen in voor op A2 gestrande automobilis

Bericht door Suus »

Interessanter is of dit de hele dag zo blijft, want de mensen die 's ochtends hun auto in Breukelen hebben achtergelaten willen deze daar 's avonds natuurlijk ook weer ophalen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS zet extra treinen in voor op A2 gestrande automobilis

Bericht door reisthijs »

Het antwoord is nee. Ik zat net na 12 uur in een IC die gewoon Breukelen voorbij reed, er staan ook geen IC's meer vermeld in de actuele vertrektijden.

NOS meldt nu dat er weinig gebruik van is gemaakt.
Xanland schreef:Even communiceren aan de machinisten om extra te stoppen in Breukelen. Waarschijnlijk zwemmen ze daar toch in de rijtijd.
Als alles verder soepel verloopt kan het net, die extra stop. Maar om zou te zeggen dat die IC's in hun rijtijd zwemmen, nee.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS zet extra treinen in voor op A2 gestrande automobilis

Bericht door Geert »

Milco1995 schreef:De automobilisten belandden tegen hun wil in, in de file. Daar hebben ze niet om gevraagd en dan vind ik het oneerlijk dat ze ook nog een treinkaartje moeten kopen. Het is hun schuld niet dat ze in de file zijn beland en naar de trein worden verwezen.
Tja, het leven is nu eenmaal niet altijd voorspelbaar: ongelukken kunnen gebeuren in het verkeer (zowel weg als spoor), dat is niet de schuld van de overheid. Bovendien had men had ook in de file kunnen blijven wachten zonder kosten voor de trein en blijkbaar is dat ook massaal gedaan.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: NS zet extra treinen in voor op A2 gestrande automobilis

Bericht door M57 »

Xanland schreef:Volgens mij is dit eerder een geval van:
Even communiceren aan de machinisten om extra te stoppen in Breukelen. Waarschijnlijk zwemmen ze daar toch in de rijtijd.
En zorgen dat de trein wisselt naar de binnensporen en zorgen dat het overige verkeer op het binnenspoor niet gehinderd wordt. Er is inderdaad weinig gebruik van gemaakt, maar aardig idee vind ik.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS zet extra treinen in voor op A2 gestrande automobilis

Bericht door Daniel »

Is 't niet juist precies andersom, dus zodanig de extra stop kiezen dat de IC niet gehinderd wordt door een Sprinter op het binnenspoor? Een Sprinter heeft er immers niet zoveel last van dat er een IC voor rijdt, de IC des te meer als de Sprinter er voor zit :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: NS zet extra treinen in voor op A2 gestrande automobilis

Bericht door M57 »

Lijkt me ook ja, ik doelde meer op de goederentreinen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS zet extra treinen in voor op A2 gestrande automobilis

Bericht door Wubbo »

Je kan vlak voor en vlak na Breukelen van en naar het buitenspoor, dus het gaat er meer om dat Sprinters en IC's niet op hetzelfde moment langs het perron van Breukelen proberen te zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS zet extra treinen in voor op A2 gestrande automobilis

Bericht door Suus »

De s800 en s3100 richting Amsterdam waren de gelukkigen trouwens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS zet extra treinen in voor op A2 gestrande automobilis

Bericht door Vinny »

reisthijs schreef:Het antwoord is nee. Ik zat net na 12 uur in een IC die gewoon Breukelen voorbij reed, er staan ook geen IC's meer vermeld in de actuele vertrektijden.

NOS meldt nu dat er weinig gebruik van is gemaakt.
Xanland schreef:Even communiceren aan de machinisten om extra te stoppen in Breukelen. Waarschijnlijk zwemmen ze daar toch in de rijtijd.
Als alles verder soepel verloopt kan het net, die extra stop. Maar om zou te zeggen dat die IC's in hun rijtijd zwemmen, nee.
Weer een mooi staaltje windowdressing dit. Alles voor een goed imago.
Het P&R terrein in Breukelen heeft totaal geen capaciteit om daadwerkelijk een relevant percentage van de mensen die vast staan op de snelweg onder te brengen. Daarnaast moeten reizigers ook nog terug kunnen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS zet extra treinen in voor op A2 gestrande automobilis

Bericht door Suus »

Het is niet de NS die dit bedacht heeft, het was een verzoek vanuit de politie. Toen ik er vanochtend om 8:38 voorbijscheurde met de IC stond het rondom het afrittencomplex van Breukelen moervast, dus als de reizigers die bij Breukelen de snelweg opwilden er gebruik van hebben gemaakt is dat toch al iets.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten