OVer je reiservaringen in mei 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

Arriva heeft bus 5401 in Dordrecht weer van z'n reclame voor de voordelen van hybride rijden ontdaan, maar daarbij zijn ze vergeten de reclamefolie ook van de ramen te halen :P Ziet er apart uit zo'n half ontstickerde bus.

En net was het losse viertje in de t2863 ook weer een gigantisch succes net na aankomst van een volle supporterstrein op Rotterdam C. Past natuurlijk nooit, net in Gouda dan ook maar op het stukken rustiger stel uit Den Haag overgestapt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Ardan »

Getrokken door een VolkerRail-dieselding reden vandaag de LINTen 28, 29, 27 en 32 door Deventer, ontdaan van alle bestickering behalve de stelnummers. Waarnaartoe geen idee.
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door ODRAIL »

Karl schreef:Misschien heb je daar wel gelijk in, maar ik kan het mij moeilijk voorstellen. Lijn E is gekoppeld aan lijn D op het traject Rotterdam C. - Slinge, maar bij Rotterdam C. komt lijn E naar het zuiden aan op een eigen perronspoor (toch?).

Dan zou het toch zo moeten zijn dat treinen op lijn E pas de tunnel richting zuid in mogen rijden als zij, a) in hun eigen pad liggen of b) pas wanneer zij lijn D niet storen?
@ Karl: Wat je schrijft klopt (in theorie) helemaal.

Maar als de vertraging van dusdanige aard is gaat de vertraagde lijn E vanzelf lijn D in de weg zitten. En lijn D keert bij de Akkers op lijn C. Lijn C op zijn beurt maakt ook gebruik van sporen waarop lijn A en B rijden. En dus krijgen de lijnen A en B vanzelf ook met de vertraging te maken.

Overigens voor de duidelijkheid: op station Slinge keert lijn E op zich zelf.

En ik heb het ooit een keertje mee gemaakt dat de metro op station Nesselande vertraging had omdat er bij station Forepark een wisselstoring was.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op zo 12 mei 2013, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50897
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Suus »

Lijn D keert niet op lijn C, dat had je toch eenvoudig vast kunnen stellen aan de materieelinzet...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door ODRAIL »

Volgens mij wel, maar ik heb deze vraag even op een ander forum gesteld.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Geert »

Karl schreef:Misschien heb je daar wel gelijk in, maar ik kan het mij moeilijk voorstellen. Lijn E is gekoppeld aan lijn D op het traject Rotterdam C. - Slinge, maar bij Rotterdam C. komt lijn E naar het zuiden aan op een eigen perronspoor (toch?).

Dan zou het toch zo moeten zijn dat treinen op lijn E pas de tunnel richting zuid in mogen rijden als zij, a) in hun eigen pad liggen of b) pas wanneer zij lijn D niet storen?
Als de vertraging precies 10 minuten is lijkt het me niet dat dat de boel erg kan verstoren. De frequentie van lijn E is ook 10 minuten, dus die vertraagde metro rijdt dan gewoon in het pad van de volgende trein...

Op Rotterdam C. heeft lijn E inderdaad eigen sporen (in beide richtingen). Lijn D keert in het middelste spoor.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Thom91 »

KM46 schreef:Volgens mij wel, maar ik heb deze vraag even op een ander forum gesteld.
C keert op C en D op D te Akkers.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door ODRAIL »

Geert schreef:Op Rotterdam C. heeft lijn E inderdaad eigen sporen (in beide richtingen). Lijn D keert in het middelste spoor.
Hmm, ik heb het de laatste paar maanden wel regelmatig meegemaakt dat lijn D op Rotterdam C. keerde op het spoor waar ook lijn E op rijdt (richting het zuiden).
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door webguy »

Vandaag rondje OV gedaan in Bilbao (Spanje). Morgen weer terug naar Nederland, en dan volgt er nog een kort reisverslag. Iig grappig hoe ook hier een contacloze kaart wordt ingevoerd, met voors en tegens...
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Etienne »

KM46 schreef:
Geert schreef:Op Rotterdam C. heeft lijn E inderdaad eigen sporen (in beide richtingen). Lijn D keert in het middelste spoor.
Hmm, ik heb het de laatste paar maanden wel regelmatig meegemaakt dat lijn D op Rotterdam C. keerde op het spoor waar ook lijn E op rijdt (richting het zuiden).
Dat klopt. In de spitsuren wil lijn D ook wel eens op de buitensporen keren. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

Er zat kennelijk niet echt veel vaart in het keteltreintje dat vanmorgen van het goederenpad op Amersfoort - Utrecht gebruik maakte. Zag het treintje nog vertrekken wat strak achter de t516 aan ging (qua tijd zat ´ie op de minimaal mogelijke opvolgtijd), maar desondanks kwam de t1718 er nog achter te hangen van Den Dolder tot Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door JWM »

Welke dramatische gevolgen leverde dat op? Was de trein hierdoor 2 minuten te laat in Utrecht? :shock:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

Hoe laat ´ie vertrokken is weet ik niet, maar hij kwam er in ieder geval na vertrektijd pas aan.

De keteltrein zelf is overigens in een niet-bestaand pad door naar Den Bosch gestuurd (achter de kolentrein die daar normaal al op die tijd rijdt aan) waardoor ook weer vertragingen voor de Sprinters daar ontstonden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

Vanmiddag weer een lekker zooitje op Utrecht Centraal, leek wel een beetje op de wisselstoring die er eerder al eens was aan de oostzijde. In ieder geval waren dit keer de treinen van perron 11/12 en 14/15 omgewisseld, waarbij ook zonder enige verdere communicatie daarover vertrektijden waren gewijzigd.
Goed, het was slechts één minuut en dus eerder verschoven speling en de trein vertrok nu later dan anders dus eigenlijk had er niemand last van. Maar toch wat apart als een trein op alle schermen en in de omroep van Tuffy ineens een andere vertrektijd heeft en er nog niet eens iets als "Later vertrek i.v.m. wisselstoring" op de TBPs staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door ODRAIL »

Pff, het was me het middagje wel zeg. Drie keer vertraging gehad. Twee keer met de metro en een keer met de tram. Totale schade 15 minuten vertraging.

Een vertraging kom door een wisselstoring bij Laa op de Randstadrail. Tsja, dat werkte weer eens door tot in Rotterdam.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Justin »

webguy schreef:Vandaag rondje OV gedaan in Bilbao (Spanje). Morgen weer terug naar Nederland, en dan volgt er nog een kort reisverslag. Iig grappig hoe ook hier een contacloze kaart wordt ingevoerd, met voors en tegens...
Naar huis met welke modaliteit :)?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door webguy »

Auto, vliegtuig, trein en bus om weer in Velp te komen. De trein naar Spanje is qua prijs niet echt te doen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door fogeltje »

Weer eens naar Heyendaal gereisd vanochtend. Bij de 121 kwam ik een niet-werkende InfoTin tegen. Die heb ik zojuist maar even via hermes.nl via het daarvoor bestemde formulier gemeldt. In Uden had ik even tijd omdat ik de (gratis) touringcar van 7:52 wilde hebben. De bus van 7:37 stond er nog (we waren op tijd). Meteen toen deze wegreed, kwam de touringcar van Van Dijk zijn plek innemen. De chauffeur werd verrast door een omleiding in Zeeland, gelukkig zat er een dame uit Zeeland in de bus die de weg kon wijzen, want ik was me niet helemaal zeker van de omleidingsroute. Ik ken die route wel, maar het was weer een tijdje geleden.

In Nijmegen aangekomen was het ongeveer tien voor 9. Dus heb ik besloten tot 9 uur te wachten om het laatste deel van de reis met korting te reizen. Heb besloten om dan ook maar gelijk de stoptrein van Veolia te pakken. Op spoor 35 viel me op dat alle TPBs op zwart stonden. Dit heb ik ook maar even doorgegeven, dit keer via Twitter. Rustige dag verder in het OV. Als ik de bus van 7:01 thuis pak, in tegenstelling tot de 6:44, dan is het altijd een stuk rustiger, zeker als ik in Uden ook nog eens tot de bus van 7:52 wacht. Mensen die om 8:30/8:45 beginnen hebben allemaal een bus eerder.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50897
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Suus »

Aangezien het alweer een week geleden was vanochtend een wisselstoring bij Amsterdam Bijlmer ArenA waardoor er minder treinen reden tussen Schiphol en Utrecht C. Mijn trein reed gelukkig wel, met een enorme vertraging van 2 minuten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door VIRM »

Gisteravond de laatste IC naar Enkhuizen genomen vanaf Sloterdijk (en uitgestapt op Zaandam uiteraard :)). Wel een fijne gedachte dat een andere passagier op het balkon wist te vertellen dat de metro op Centraal leegstroomde met Benfica/Chelsea-supporters toen de trein net uit Centraal vertrok. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Daniel »

De treinafhandeling in Amersfoort was rond 17.20 uur op z'n zachtst gezegd opmerkelijk te noemen. Zo heeft de t11759 ruim 5 minuten voor het inrijsein staan wachten omdat de t5859 als eerste naar spoor 2 mocht, maar die nog niet kon binnenkomen doordat de t5658 eerst nog moest kruisen.
Op het moment dat de 5859 net aan het vertrekken was mochten we vervolgens ook de binnenkomende t1661 nog voor laten.

Het had toch allemaal zo makkelijk kunnen zijn: de 11759 conflicteert qua rijwegen niet met de 5658 en had dus best vast op spoor 2 kunnen binnenkomen. Voor de 5859 heb je dan altijd nog spoor 4A tot je beschikking wat notabene in de spits tegenwoordig geheel niet gebruikt wordt.
In dat geval had je 66% minder vertraagde treinen gehad, namelijk alleen de Sprinter die al laat was. Nu zat de 11759 al op het randje voor wat betreft het halen van z'n kering op Schothorst en de 1661 kreeg nog vertraging door het overnemen van de aansluiting uit de richting Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Jef400 »

Zit in de 372 naar Amsterdam west toe waarvan alle software uitgevallen is. Gevolg geen bestemmingsdisplay, wifi, werkende lezers en dynamische reizigers info. Leuk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Milco »

Geen werkende lezers betekent toch dst je niet kunt inchecken? Ik zou dat als een voordeel zien :)
En de bus rijdt toch wel? Dan is er niets aan de hand! Vroeger hadden de bussen ook geen lezers, geen wifi en ook geen schermen met reisinformatie en ik heb er nog nooit iemand over horen klagen! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door fogeltje »

Milco schreef:Geen werkende lezers betekent toch dst je niet kunt inchecken? Ik zou dat als een voordeel zien :)
En de bus rijdt toch wel? Dan is er niets aan de hand! Vroeger hadden de bussen ook geen lezers, geen wifi en ook geen schermen met reisinformatie en ik heb er nog nooit iemand over horen klagen! :)
Als je al ingecheckt bent, dan is het wel vervelend, want dan moet je weer achter je geld aan ;)

Ik zat gisteren in Dukenburg te wachten op lijn 99 naar Uden, de bus van 19:21. Volgens OVinfo had de bus naar Nijmegen (die op CS even pauzeert en dan weer teruggaat als de rit die ik moest hebben) een vertraging van 45+ en was nog niet vertrokken vanaf het beginpunt. Ik hoopte op uitgevallen software en dat het ding gewoon allang op CS was. Maar om 19:17 stond bij mijn rit opeens dat de bus in Grave op het busstation stond richting Uden. Dus die vertraging was echt en de bus is tot Grave gereden om daar te keren zodat de vertraging niet verder gaat doorwerken. Tot mijn verbazing, maar opluchting kwam de bus om 19:25 alsnog aanrijden (als 999). De chauffeur zag in Grave dat hij tijd genoeg had om naar de Brabantse Poort door te rijden. Om 19:27 zijn we vertrokken (+6) en waren exact op tijd in Uden. Ik ben blij dat de chauffeur doorgereden is naar de Brabantse Poort (had hij dat niet gedaan, dan was de bus de hele rit ook leeg geweest, want daar zijn de enige mensen ingestapt). Wel balen voor mensen die op CS stonden te wachten, maar doorrijden zou betekent hebben dat de rit meer dan 30 minuten vertraging zou hebben gekregen wat doorwerkt op andere lijnen (chauffeurwissels in Uden).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2013

Bericht door Vinny »

JeffreyMeijer schreef:Zit in de 372 naar Amsterdam west toe waarvan alle software uitgevallen is. Gevolg geen bestemmingsdisplay, wifi, werkende lezers en dynamische reizigers info. Leuk.
Wees blij dat de bus rijdt. :Y

Een Fyra met niet werkende software komt het station niet uit... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten