Nieuwe metro Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Die zijn er dagelijks. En de laatste 2 nachten (na einde exploitatie) ook nog geluidsmetingen met Zilvermeeuw, CAF en M5 op de Gaasperplas-tailtrack.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door FLJ »

Op een ander forum wordt gemeld dat het eerste stel uit de serieproductie, de 111, is aangekomen bij de werkplaats in Diemen. Eén deze dagen zal ook de andere helft wel komen (ik neem aan de 112).
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door fred1954 »

21 mei om 8.00 uur is het zover. Dan gaat de M5 ingezet worden in de passagiersdienst vanaf station Sloterdijk.
http://www.at5.nl/artikelen/103027/nieu ... eek-rijden. *O* *O* *O*
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door VIRM »

Bedoelen ze niet vanaf station Isolatorweg?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door reisthijs »

Het "officiële" begin van de "eerste" rit hoeft niet op het werkelijke beginpunt te zijn. :wink:

Misschien stappen er om 8:00 op Sloterdijk een paar hotemetoten in? Dan is het "officieel".
"Laat je ledematen bewegingen maken"
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door fred1954 »

reisthijs schreef:Het "officiële" begin van de "eerste" rit hoeft niet op het werkelijke beginpunt te zijn. :wink:

Misschien stappen er om 8:00 op Sloterdijk een paar hotemetoten in? Dan is het "officieel".
Ik denk inderdaad dat de M5 vanaf het opstelspoor aan de Isolatorweg leeg aankomt op Sloterdijk en dat dan de officiële eerste rit begint, al dan niet met hotemetoten. Een eerste rit vanaf het winderige, desolate station Isolatorweg is niet indrukwekkend, dat kan beter, zal men gedacht hebben. En terecht!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Suus »

Dat is ook dichter bij het hoofdkantoor natuurlijk :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Bee schreef:Dat is ook dichter bij het hoofdkantoor natuurlijk :P
Dan hoeven die hotemetoten ook niet zo ver te lopen :lol:
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Uhm mensen, die metro zal hoe dan ook op Isolatorweg beginnen. Het lijkt mij uitgesloten dat die metro vanaf De Vlugtlaan overloopt naar Sloterdijk spoor 1 en dan kopmaakt, midden in de spits. Dus hij zal vanaf de tailtrack Isolatorweg worden gehaald en dan zijn rit richting Sloterdijk en Gein maken.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door fred1954 »

hauptbahnhof schreef:Uhm mensen, die metro zal hoe dan ook op Isolatorweg beginnen. Het lijkt mij uitgesloten dat die metro vanaf De Vlugtlaan overloopt naar Sloterdijk spoor 1 en dan kopmaakt, midden in de spits. Dus hij zal vanaf de tailtrack Isolatorweg worden gehaald en dan zijn rit richting Sloterdijk en Gein maken.
Uh, dat had ik dus al opgemerkt hierboven?
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Weet ik. Maar er werden nog steeds flauwe grappen gemaakt over het beginnen op Ass.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door fred1954 »

hauptbahnhof schreef:Weet ik. Maar er werden nog steeds flauwe grappen gemaakt over het beginnen op Ass.
Ok, ik heb geen bericht gezien over Ass.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Vinny »

hauptbahnhof schreef:Weet ik. Maar er werden nog steeds flauwe grappen gemaakt over het beginnen op Ass.
De X-metro?

:') (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Thom91 »

hauptbahnhof schreef:Weet ik. Maar er werden nog steeds flauwe grappen gemaakt over het beginnen op Ass.
Je weet dat het grapjes zijn, toch nog even de pret bederven. Zucht.
Komt wel goed schatje.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Nou jah, ik moest er niet echt om lachen :N Waren te flauw. :roll:
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door FLJ »

Toch weer problemen met de Trein-TV..

http://www.gvb.nl/nieuws/Pages/Introduc ... steld.aspx
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door FLJ »

Nu ook een bericht met filmpje op de website van AT5 *O*
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door deadlock »

VIRM schreef:In de CAF krijg je alleen verplaatsing van warme lucht. In BN was er eigenlijk helemaal niks te merken van luchtstromen die enige verkoeling zouden moeten bieden. Ofwel: ik blij dat ik niet in de spits hoefde te reizen. :)
Dan is omdat het GVB dan zeker weet dat ja kan genieten van de pislucht aan het andere einde van het stel.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door VIRM »

deadlock schreef:
VIRM schreef:In de CAF krijg je alleen verplaatsing van warme lucht. In BN was er eigenlijk helemaal niks te merken van luchtstromen die enige verkoeling zouden moeten bieden. Ofwel: ik blij dat ik niet in de spits hoefde te reizen. :)
Dan is omdat het GVB dan zeker weet dat ja kan genieten van de pislucht aan het andere einde van het stel.
Ik heb in de metro nog nooit last gehad van een pislucht. Wel de geuren van mensen van wie het kennelijk teveel is gevraagd om 's ochtends even onder de douchte te staan. Bwegh...
Beul van de blindegeleidelijn
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door deadlock »

Ik heb het heel erg vaak meegemaakt op warme dagen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door Jurre »

hauptbahnhof schreef:Net op AT5-nieuws: M5 gaat as woensdag rijden. Probleem met de Trein-tv is tijdelijk opgelost door het systeem uit de zilvermeeuwen te halen en die tijdelijk in de M5 te plaatsen.
In de tussentijd kan Alstom naar een permanente oplossing zoeken.
Raar dat 'ie wordt ingezet op de 50. Lijn 54 in de spits kan het veel beter gebruiken. Nu ga je voor mijn gevoel grotendeels leeg naar het vandalisme-gevoeligere Gaasperplas.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door hauptbahnhof »

Vind ik ook. Onder het normale metronet is lijn 50 het beste maar nu is lijn 54 toch de beste kandidaat ervoor.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door FLJ »

Ben ook wel benieuwd of ze nu verder gaan met de afname van nieuwe stellen. Bij mijn weten is enkel de 109/110 afgenomen; van de 107/108 en 111/112 weet ik het niet.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door Ruben »

hauptbahnhof schreef:Vind ik ook. Onder het normale metronet is lijn 50 het beste maar nu is lijn 54 toch de beste kandidaat ervoor.
Het drukste deel is Sloterdijk - Zuid. Dat neemt de ontvlechting niet weg. Bovendien houd je meer stellen over voor de 54 dus kan je daar ook meer treinen met 3 stellen rijden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6

Bericht door hauptbahnhof »

Dat drukste deel van lijn 50 is alleen druk in de spits.Nu met de ontvlechting is lijn 54 altijd wel druk. Dat probeer ik te zeggen :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten